Kirjoittaja Aihe: Tänään 65  (Luettu 22660 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Tänään 65
« : 02.03.18 - klo:11:57 »
Avasin uuden ketjun   :eusa_angel: :039:

Aurinkoiset pakkaspäivät jatkuu....Hanna Ekola laulaa: Aurinkoista pakkaspäivää herra huu....
olikohan se noin.....mutta ainakin näin: Hallako sun vei?

Viikon kolmas uimahalleilu tehty tälläkin viikolla.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 65
« Vastaus #1 : 02.03.18 - klo:15:02 »
Kävin keskiviikkona Tallinnassa, mitään ihmeellisempää 100v juhlintaa en havainnut kuin teminaallin ilmapallot , jotka olivat Viron lipun väreissä.
 Matkalla luin Metro lehdestä että 24. 02 -18 ei olisikaan Viron 100v, vaan oikea pvm. olisi 20.02 1920. Peusteluna tähän oli se että valtio itsenäistyy vasta kun joku tunnustaa sen itsenäiseksi. Tässä tapauksessa Viron tunnusti itsenäiseksi Neuvosto-Venäjä 20.02 1920.( Katso kriteerit esim oma raha ym... ja luo oma käsityksesi.)
Tästä mun oli todella vaikea löytää mitään tietoa intternetin ihmeellisestä maailmasta mutta, liekö sillä väliä. Totuutta en löytänyt, mutta 20..02.1920 päivämääänä kyllä löytyi.
Tuskin on kuitenkaan sama kuin Espanijan "tortas fritas", joihin olen kyllä ihastunut mutta linjani eivät kestä niitä
Musta tuntuu että Virossa on tapana nähdä asiat hieman eri kulmasta kuin Suomessa, totuus on heillä venyvämpi kuin meillä, esim Neuvosto-Venäjää kohtaan ovat paljon allergisempia kuin me.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Tänään 65
« Vastaus #2 : 02.03.18 - klo:19:00 »
Lähetinpä viikko sitten hakemuksen taas erääseen rekrytoivaan koulutusohjelmaan, tähän päivään mennessä lupasivat ihan henkilökohtaisesti ottaa yhteyttä, tulin sitten valituksi tai en, mutta mitään ei ole vielä kuulunut  :102:

Ja data-analytiikankaan koulutukseen en näköjään päässyt, sen huomasin kun tänään vielä varmistin että olen tuon toisen hakemuksen tosiaan asianmukaisesti lähettänyt.

Ei mulle sitten varmaan ole työelämässä mitään käyttöä. Näpräillään algoritmeja sitten vain ihan omaksi iloksi.

(Älkää pliis vastatko mitään lohduttavaa, kannustavaa tai rohkaisevaa. Jos on oikeasti jotain hyödyllistä vinkata mistä saada töitä niin siitä vain olen kiinnostunut, en mistään tsempistä.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 65
« Vastaus #3 : 03.03.18 - klo:19:34 »
 :eusa_angel:

Eilen olin ihan eri suunnalla.
ja tänään vietettiin iloisia Pikku Neidin 3 vee synttäreitä.
Oli niin kivaa olla siellä, ihan juhlan tuntua.
Teemana hepat ja prinsessa kruunut yms.

Voi että, aika rientää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 65
« Vastaus #4 : 04.03.18 - klo:12:57 »
Hienot aurinkoiset talvikelit jatkuu...harkinnassa jos parin tunnin päästä kävelylle.
Eilenkin olin kyllä, enkä ole ihan hyvässä hapessa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 65
« Vastaus #5 : 04.03.18 - klo:15:11 »
Tänään olen tutkistellut pitkästä aikaa sitä miltä tuntuu viettää päivä yksin.
Olen seurallinen ja olen onnellisen että meitä on kotona kaksi yhdessä. Tänään kuitenkin sain kokea miten voi ollakaan hienoa olla omissa oloissaan.

Kirkossa ei koskaan ole yksin, mutta moni voi silti kokea yksinäisyyttä. Minulla oli kirkossakin monta ystävää ja erään nuoren kanssa menimme yhdessä ehtoolliselle.
Pöydästä palatessa tuli keskikäytävällä vastaan rakas seurakuntaveli kolmenkymmenenviiden vuoden takaa. Ihan siinä halattiin. Se oli kaikkea muuta kuin me-too
kosketus. Se oli 'kova veto' Kristuksen rakkauden voimalta.

Kotiin päästyä laitoin ruokaa uuniin illallista varten, kohta se onkin jo valmista , viimeinen hirsipaistin palanen.

Matti tulee myöhemmin ja minä katson kisoja yksin. Sekin on oikein mukavaa näin. Meillä tahtoo usein tulla mielipide- ja muistieroja kun kilpailuja katsotaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 65
« Vastaus #6 : 04.03.18 - klo:17:54 »
Tämä päivä on taas mutkattomasti saapunut iltatuokioihin.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 65
« Vastaus #7 : 04.03.18 - klo:18:21 »
Matti tuli, söi ja ruokahan maistui kun oli itse kaatamaasa hirveä. Vaihdettiin päivän kuulumiset. Mukavaa kerrottavaa oli molemmilla.

Sitten katsottiin yhdessä mäen toinen kierros, ja nyt meidän päivä alkaa myös olla 'pulkassa'. Kumpikaan ei ehtinyt päiväunille, eihän sitä juhlapäivänä.   :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 65
« Vastaus #8 : 04.03.18 - klo:18:29 »
Tänään olimme tyttären perheen kanssa luistelemassa Laajalahden luonnon jäällä, HS sitä mainosti ja 1,3km rata hieman röpelöistä jäätä  oli "tulvillaan" luistelijoita.
 Viimeksi olen ollut  hokkarit jalassa n.30v sitten, ja sen kyllä tunsi jaloissa ja mm. luistelun epävarmuutena. En enää olekaan se "virtuoosi", joka tukka hulmuten  kiisi jäätä pitkin. Ajat muuttuu ja me niitten mukana. Taakse jäivät tukka ja nuoruuspäivät  :icon_eek:.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 65
« Vastaus #9 : 04.03.18 - klo:20:09 »
 :icon_eek:

Sama kokemus mulla.
Kun ei ole vuosiin luistellut niin jalat väsyvät melkein heti ja pystyssä pysyminen ei ole niin helppoa kuin muutama vuosi sitten.

Hyvää yötä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 65
« Vastaus #10 : 04.03.18 - klo:20:11 »
Nyt on pikku neidillä sekä luistimet ja sukset.
Pulkan ja liukurin lisäksi.
Maailma avartuu askelittain.  :eusa_angel:

Mutta hei, nukutaan hyvät yöunet.
Huomenna uusi päivä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 65
« Vastaus #11 : 05.03.18 - klo:08:52 »
Odottelen, että pääsen osuuspankkiin asioille, velipojan ja äidin asiaa, heidän laskunsa maksan kyllä verkkopankissa.
Oma rahaliikenne toimii Nordean kautta.
Ja samalla apteekkiasioita ja kaupassa.
Huomenna velipojan vientiä jalkahoitajalle, iltapäivällä se aika.
On ihan pienoinen kerros satanut lunta.
Ja ihan kelpo kelikin on ulkona.
Yön nukuin kuin tukki aamuun saakka.
-Aamuraportoijana malla  :006:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tänään 65
« Vastaus #12 : 05.03.18 - klo:09:44 »
Täällä R-m raportoi:

Heräsin 6.35
Laitoin kahvin tippumaan ja karjalanpiirakat mikroon. Sekoitin 'aamupuuron'
pellavansiemenistä, hamppurouheesta, auringonkukansiemenistä ja kurpitsansiemenistä. Se oli kylmäpuuroa cashew-maidossa.

Käväisin foorumilla. Vastasin Penalle urkuharmoonilla. Remu soitti

Lähdin salille 7.50, tulin salilta 8.50.
Pakkasta oli lähtiessä - 19 ja tullessa -15

Luin IS:n hömppäuutiset ja katsoin YouTubesta Tanhupallon Pariisinmatkan.

Mitähän nyt tekisin, ruokaakin on valmiina, eiliseltä jäänyttä.    :017: :023:

Päätä hiukan säreksii. Tein työntävien lihaksien harkkoja liian lujasti.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 65
« Vastaus #13 : 05.03.18 - klo:10:09 »
Käväisin foorumilla. Vastasin Penalle urkuharmoonilla. Remu soitti

Löysithän hollantilaisen posetiivin (street organ, katu-urut), jonka laitoin soimaan ihan sinua varten.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 65
« Vastaus #14 : 05.03.18 - klo:14:14 »
 :006:

Raportointi jatkuu.

Asioinnit sain tehtyä ja nyt kohta kahvihetki ja leivälle ravintolasillisiivu, friskaa sekä päätä että niskaa.
Jonkin verran voisin keskittyä kirjoittamiseen, edelleen.
Ostin heikkona hetkenäni Fazerin sinisen levyn  :003: ja muutama pala jo syötynä.
Joskus sorrun siihen tai Geisha levyyn.
Useammin salmiakkeja varastoonkin jemmaan.
Huomiselle taas uudet jutut,  veljellä on iltapäivällä jalkaterapeutille aika, eli silloin taas taitetaan yhdessä ajomatkaa eessuntaassun.
Mutta tälläistä arkista touhuamista tämä elämä on, leppoisaa ja päivät tulee ja menee, niiden sisältö vaan vaihtelee monin tavoin, koska mulla on myös nämä "etäpisteet" joissa käyn emännöimässä ja piikomassa, kuinka vain ja samalla lapsien kanssa touhuamista.
Ja muutama muu "etäpiste" joissa toimin tilanteiden mukaan, mm pyykkiä pesten, siis muualla kuin kotosalla, mutta mukavaa kun päiviin mahtuu erilaisia juttuja eri päivinä.
Tosin joku voi katsoa ja ajatella, ettei tuolla mallalla juuri ole päivissä vaihteen varjoa  :003: :kahvi: mutta minä menen ja tulen siten kuin tilanteet minua "kohtaa" ja sovellan sen mitä osaan ja kykenen.

Foorumia luen ja kommentoin inspiraatioideni mukaisesti, se kuuluu jokapäiväiseen tai lähes jokapäiväiseen elämänrytmiini.
Elämäni rytmi voisi olla myös musiikkia ja rytmiä...rytmittämistä.

Tällä erää sitä sun tätä raporttini päättyy jälleen tähän, tässä ketjussa.  :020: