Kirjoittaja Aihe: Tänään vol 5  (Luettu 35054 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #45 : 01.01.10 - klo:12:00 »
Ei nii, pitää ettiä muuta ravinnoks  :eusa_think:

Jospa vaikka patonkia ja sinihomejuustoa.

Mutta nyt puhuu Tasavallan presidentti, siispä kuulolle!
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #46 : 01.01.10 - klo:12:58 »
Tuli tuolta televisiosta juuri pari minuuttia sitten Luther sitaatti (uuden vuoden konsertissa) Ken ei rakasta viiniä, laulua ja naisia pitää itseään narrina koko elämänsä. Oli minulle uusi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #47 : 01.01.10 - klo:13:03 »
Minäkin kuulin sen ja vähän oudoksuin. Miten on? :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #48 : 01.01.10 - klo:13:08 »
Minäkin kuulin sen ja vähän oudoksuin. Miten on? :102:

Pakko sitä oli jäädä miettimään ja odottelen Luther spesialisti Juhanin terävää kommenttia, mutta olin itse löytävinäni siitä myönteisen elämän asenteen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #49 : 02.01.10 - klo:15:35 »
Mahtaako maallikkopäiville 12-14.2.10 olla ketään foorumilaisia menossa? Minä ilmoittauduin vaimoni kaa.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #50 : 02.01.10 - klo:15:48 »
Lapua -20 astetta klo 15.30
Juice laulaa, että miksi aurinko ei talvella lämmitä, vaan kesällä, kun on muutenkin lämminä. :icon_sunny:
Kuistilla on 120ltr pakastettuja marioja orottamas pakastimen sulatushualtoa. Pitääs lisätä mariojen syäntiä ja muuta  käyttöä tai ei saa tulevana kesänä/syksynä harrastaa keräälyviättiä.
Tyrnimariasta innostuun muutama vuasi sitten, kun totesin että flunssat ei pysty niitä popsies 7-10 mariaa päiväs. Sitä ennen tuli läpikäytyä 2 - 3 flunssaa flunssakausina. Viime keväänä istutin 20 tyrnintainta ja nyt on mukava orotella niiren tulemista satoikähän (2-3V).  :eusa_angel:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #51 : 02.01.10 - klo:19:37 »
Minäkin sulatin tänään pakasteen, kun ennen joulua kaikki pakkaskelit käytin siivoamiseen ja vaatteiden tuuletukseen. Nyt oli hyvää aikaa laittaa pakastin järjestykseen. Minulla on mustia ja punaisia viinimarjoja, mustikoita, mansikoita ja hilloja . Meillä syödään marjoja ihan jatkuvasti, kun ne ovat niin tavattoman hyviä ja terveellisiä. Ennen kaikkea hyvänmakuisia. Tyrniä meillä ei kylläkään ole, mutta joskus olen saanut lahjaksi ja hyviä ovat.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #52 : 02.01.10 - klo:21:47 »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #53 : 02.01.10 - klo:21:55 »
Minäkin sulatin tänään pakasteen, kun ennen joulua kaikki pakkaskelit käytin siivoamiseen ja vaatteiden tuuletukseen. Nyt oli hyvää aikaa laittaa pakastin järjestykseen. Minulla on mustia ja punaisia viinimarjoja, mustikoita, mansikoita ja hilloja . Meillä syödään marjoja ihan jatkuvasti, kun ne ovat niin tavattoman hyviä ja terveellisiä. Ennen kaikkea hyvänmakuisia. Tyrniä meillä ei kylläkään ole, mutta joskus olen saanut lahjaksi ja hyviä ovat.


Puolukat unohtuivat. Niitäkin löytyy ja osaavat olla hyviä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #54 : 02.01.10 - klo:23:04 »
Pakko sitä oli jäädä miettimään ja odottelen Luther spesialisti Juhanin terävää kommenttia, mutta olin itse löytävinäni siitä myönteisen elämän asenteen.
Pöytäkirjojen Luther mielestäni mainitsi tämän elämänmyönteisen lauseen... saksan- tai suomenkielisen...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #55 : 03.01.10 - klo:08:21 »
Lahti klo. 8 - 26 astetta. Onkohan kirkossa kylmä? Iltapäivällä seurat, siiheksi lauhtuu jo . Auto on lämpimässä tallissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #56 : 03.01.10 - klo:09:27 »
Mahtaako maallikkopäiville 12-14.2.10 olla ketään foorumilaisia menossa? Minä ilmoittauduin vaimoni kaa.

Niinku minne?
Oisko linkkiä, Pleace.
Voishan sitä tulla josko ei ihan kaukana. :icon_rolleyes:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #57 : 03.01.10 - klo:09:36 »
Lahti klo. 8 - 26 astetta. Onkohan kirkossa kylmä? Iltapäivällä seurat, siiheksi lauhtuu jo . Auto on lämpimässä tallissa.

Jos on oikein pukeutunut, ei ole kylmä edes kovalla pakkasella. Kerrospukeutumista vaaditan näillä säillä, myös käsineiden osalta. Minä panen ensin nahkakäsineet ja päälle lapaset. Tarkenee hyvin.
Acta, non verba.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #58 : 03.01.10 - klo:10:36 »
Jos on oikein pukeutunut, ei ole kylmä edes kovalla pakkasella. Kerrospukeutumista vaaditan näillä säillä, myös käsineiden osalta. Minä panen ensin nahkakäsineet ja päälle lapaset. Tarkenee hyvin.

-29 nyt.

Minulla on turkisvuoriset rukkaset, joissa sormet mahtuu liikkumaan. Ei palella käsiä. Kerrospukeutuminen on hyvä, jopa välttämätön.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään vol 5
« Vastaus #59 : 03.01.10 - klo:11:06 »
Nyt -26C

Olipa kolahtava radiojp Suomussalmelta, Risto Kormilainen saarnasi.
Puhui kirkon kotoisuudesta: Koti. Kirkko. Kotikirkko. Koti on kirkko. Kirkko on koti. Lepopaikka. Hiljaisuuden huone. Siunaus. Jumalan kosketus sydämeen. Taakat saa jättää taakseen. Jumalan huone. Sinua varten.
---- Itsestä ei vahvuutta löydy, mutta Jumala sen meille antaa.

Kiitosvirtenä veisattiin "Herraa hyvää kiittäkää" niekuilla  :020:

Ja lopuksi: Palvelkaa Herraa työssä ja levossa, Kristus on kanssanne.


"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)