Kirjoittaja Aihe: Körttiajastin  (Luettu 4299 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaakko11

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Körttiajastin
« : 23.11.09 - klo:08:50 »
Moi!
Pitkästä aikaa...katselen tuossa tämän vuoden körttiajastinta, marraskuuta ja mietin, mitä siinä on erikoista... No, ei siinä muuta kuin 24. päivä vaan puuttuu...on varmaan huomattu jo mutta aiheutti pikkuisen itselleni hämminkiä kun olen yhdelle reissulle menossa ja kesti hetken hoksata tuo juttu. Mitäpä siitä sen enempää, hieno kalenteri on ja kauniit kuvat.

Poissa jaakko11

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Vs: Körttiajastin, lisäys
« Vastaus #1 : 23.11.09 - klo:09:10 »
Lisäyksenä vaan, että kun tarkemmin katsoin, näkyy olevan kaksi kertaa 26. päivä, mutta mitäpä pienistä...ensimmäinen adventtisunnuntai on kohdallaan!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #2 : 23.11.09 - klo:09:50 »
No niinpäs  :icon_eek: onkin!


Yksi päivä puuttuu, mistä huomaan sen?
Ja 26.11. tulee uusintana  :icon_eek: tehkäämme siitä siis oikein hyvä päivä! :109:
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo:09:56 kirjoittanut Atanasia »
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #3 : 23.11.09 - klo:09:51 »
Aivan, ihan piti käydä katsomassa, enpä ollu huomannutkaan  :icon_eek:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #4 : 23.11.09 - klo:12:23 »
Ai että! Minun 1-vuotispäiväni foorumilla. Ja oikein lokero sille. :113: :repee2:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #5 : 23.11.09 - klo:14:35 »
Ai että! Minun 1-vuotispäiväni foorumilla. Ja oikein lokero sille. :113: :repee2:

Saadaan juhlia sua oikein tuplasti  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #6 : 23.11.09 - klo:14:51 »
Kiitos, kiitos. Kakut syödään Tuusulassa 10.1.2010. Riitanpäivistä puhutaan sitten siellä lisää. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #7 : 26.11.09 - klo:17:34 »
Onnea nyt kuitenkin  :113: ja jatketaan juhlia sitten Tuusulassa...  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #8 : 26.11.09 - klo:18:40 »
Oho, oletko sitten tulossa Tuusulaan? Aika pitkä matka, mutta jos et pelkää matkan vaivaa...
Minä en Kiuruveden Juhlista uskalla vielä sanoa, mutta haaveilen jo hiukan. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #9 : 26.11.09 - klo:18:53 »
Jää nähtäväksi...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #10 : 26.11.09 - klo:18:55 »


               Mainilassa laukaistiin 70 v. sitten

               Riitta-mummi otti lähtölaukan vuosi sitten foorumilla. Näille muistoille:

               http://www.youtube.com/watch?v=DXXyFY0IMfg
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #11 : 28.11.09 - klo:13:42 »
Minä sain ilimatteeksi neljä ens vuoden körttiajastinta. Kolome tuli vissiin siitä hyvästä kun sinne kiriottelin ja neljäs muistaakseni kuukauslehen mukana. Yks menee oman huoneen seinälle kotona ja yks menee seinälle Ylivieskan-kämpässä, mutta kahelle kalenterille pitäis vielä keksiä käyttöä :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #12 : 02.01.10 - klo:15:09 »
Oho, oletko sitten tulossa Tuusulaan? Aika pitkä matka, mutta jos et pelkää matkan vaivaa...

Riitta-mummi, en ole tulossa Tuusulaan. En pelkää matkan vaivaa, mutta ei ole oikein mukava asetelma että seurat siellä alkavat su-iltana klo 18 ja mun pitää olla ma-aamuna viimeistään klo 8 'verstaalla'. Ja siis julkisilla oisin liikkeellä. Mutta antoisia seuroja teille!
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #13 : 02.01.10 - klo:15:56 »
Voi tokkiisa, ja ku mie en tiiä viel mittää Kiuruveelle tulemisest, ko sielt ei taija yösijjaa löytyy. Nii tuu sie ja Lahteen su. 7.3.2010. Mauno hoitaa majoitusjärjestelyjä niitä tarvitseville. Mie oon luvant Sannelille, pitkämatkaiselle myös petipaikan, ja Tiitiäisel on
etusija toiseen petiin jos hää tulloo.
Kirjoitan lähipäivinä, ehkä Loppiaisen jälkeen mitä on ajateltu foorumilaisille Lahdessa 7.3.

          Riitta. Tiitiäiselle mummi, siulle täti! :052: :057:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttiajastin
« Vastaus #14 : 03.01.10 - klo:23:10 »
Mie ja Tiitiäinen ei päästä Tuusulaan seuroihin. Meille järjesti nimikkolähetti lauantaiksi tänne juhlat, joihin on osallistuttava.
Keravalle myö lähetään huomenissa ja toivottavasti torstaina hyvän sään vallitessa ajeltais takasin. Käydään ennakoimassa äitini 89-v. synttäreitä.
Kiuruveelle ollaan menossa Lappeenrantalaisten kyyvissä ja majotuskin on kuulema hanskassa. Siellä toivottavasti on foorumislaisten tapaaminen. Ainakin innolla odotan näkeväni mahdollisimman monta ihan livenä.  :icon_wink:
Pyryharakka