Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteilla  (Luettu 42752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #60 : 22.10.09 - klo:20:20 »
Jooga on sielun temppelin, kehon hoitamista. Venyttely opettaa tutustumaan itseen. Fyysinen rasitus pitää lihakset toimintakykyisinä. Ennenkaikkea joogatekniikka kokoaa kehon toimimaan kokonaisvaltaisesti. Se on Jumalan lahja. Karvahattuosasto! Huomio! Katse oikeaan päin! Pyllistäkää ennakkoluuloille.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #61 : 22.10.09 - klo:20:34 »
Jooga on sielun temppelin, kehon hoitamista. Venyttely opettaa tutustumaan itseen. Fyysinen rasitus pitää lihakset toimintakykyisinä. Ennenkaikkea joogatekniikka kokoaa kehon toimimaan kokonaisvaltaisesti. Se on Jumalan lahja. Karvahattuosasto! Huomio! Katse oikeaan päin! Pyllistäkää ennakkoluuloille.
Ei se ole karvahattu (katso kuvaa). Se on ihka oma tukka, joskin värjätty.  :003:  Voi olla että on olemassa joogaa ja joogaa. Mutta uskon sinun, satman olevan niin sivistynyt, että tiedät alkuperäisen joogan olevan uskonharjoitusta ja tähtäävän nirvanaan, ei tivaaseen.
Toki moni juttu on täällä länsimaissa muuttanut muotoaan. Olen kuullut asiaan enemmän perehtyneiltä, että kiinalaiset akupunktiolääkärit haluaisivat kieltää akupunktio-nimen käytön länsimaisilta lääkäreiltä, jotka käyttävät neuloja uskomatta siihen alkuperäiseen henkimaailmapuoleen. Oikealla akupunktiolla ei pyritä ensisijaisesti kivunpoistoon, vaan henkivaltojen ja voimavirtojen tasapainoon, joka sitten johtaa ihmisen parantumiseen.

Merkillistä minusta on se, että ihmiset jotka eivät usko rukoukseen tai Jumalan tekevän parantavia ihmeitään, ovat kovin innoissaan menossa erilaisten henkiparantajien hoitoon. En nyt tarkoita ketään täällä foorumilla, vaan monia suomalaisia naisihmisä. Olen monesti miettinyt, mitä sanoa ystäville, jotka käyvät homeopaateilla tai reikiterapiassa ym. sellaisissa.  :102:
Pyryharakka

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #62 : 22.10.09 - klo:20:51 »
Eihän useista Siionin Virsiem sanojen sisällöstä saa milkäänlaista tolkkua, jos ei tunne Raamatun tapahtumia ja kertomuksia. Monissa Siionin Virsissä on selkeitä aasinsiltoja, linkkejä, vinkkejä, vihjauksia jne. erityisesti VT:n tapahtumiin, mutta myös uudemmalle puolelle.

Senpä takia vanhassa Sionin Wirsissä (Lagus) oli alaviitteet. "Ah! lakkaa tutkant' wastaan potkimasta, Ja parast' ystäwätäs wainomasta". Alaviitteessä sitten opastetaan hakemaan Bibliasta Ap. t. 9:5, eli: "Mutta hän sanoi: kuka sinä olet, Herra? Ja Herra sanoi: minä olen Jesus, jota sinä vainoot: työläs on sinun potkia tutkainta vastaan."

Ei olisi pois tieltä nykyisessä Siionissakaan. Netissä oleviin virsiteksteihin olisi varmaan teknisesti varsin helppo lisätä viitteet Raamattuun. Vaikeampaa on viitteiden keräys. Sekin onnistuu, kun ei lähdetä tavoittelemaan taivaita eli täydellisyyttä, vaan lisätään viitteitä sitä mukaa kuin jotkut tuntijat niitä perkaavat esiin.

Mt

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #63 : 22.10.09 - klo:21:11 »
Minä olen Pyryharakan kanssa samolla linjoilla ainakin joogan ja reikin suhteen. En pitäisi niitä mitenkään viattomina juttuina. Tietysti, jos joogasta poimii pelkät venyttelyt ja ajattelee vaikka Siionin virsiä, niin se on sitten ihan eri asia. Mutta se ei ole enää joogaa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Muistuipa tässä mieleen, kun kerran olin jumpalla, jossa oli sekä miehiä että naisia. Vetäjä oli aivan innoissaan "fysionapiksesta" (lue napatanssi) ja hän opetti sitä meille. Siinä ukkoparatkin yrittivät kiltisti keikistellä zing zang -musiikin tahdissa. Voi raukkoja!  :120:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #64 : 23.10.09 - klo:19:50 »
Karjalaisenkyösti! Kun kirjoitat helluntailaisista, niin kirjoita se sana oikein. Siellä on keskellä vielä yksi i-kirjain. Siis hellunta-i-lainen. En yleensä jaksa puuttua ihmisten kirjoitusvirheisiin, mutta kun tuo on sellainen sana, jota ilmeisesti pitää aina korostaa, niin olisi suotavaa, että se kirjoitettaisiin oikein. :icon_wink:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #65 : 23.10.09 - klo:20:14 »
Karjalaisenkyösti! Kun kirjoitat helluntailaisista, niin kirjoita se sana oikein. Siellä on keskellä vielä yksi i-kirjain. Siis hellunta-i-lainen. En yleensä jaksa puuttua ihmisten kirjoitusvirheisiin, mutta kun tuo on sellainen sana, jota ilmeisesti pitää aina korostaa, niin olisi suotavaa, että se kirjoitettaisiin oikein. :icon_wink:

Kiitos Progressor ojentamisesta tässä tärkeässä asiassa.
Tutkin asiaa jostain sanakirjasta ja sen jälkeen teen asiassa parannuxen.Kuinkahan monta vuotta olen luullut olevani helluntalainen, jota en siis olekaan.
Oppia ikä kaikki.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #66 : 30.10.09 - klo:15:50 »
juhani kirjoitti toisessa ketjussa
"minä en pelkää Saatanaa, isompia miehiä ja Hells Angels-miehiä... mutta minä pelkään diktaattoria (vaimoani) ja poliiseja..."

Tästäpä tulikin mieleeni vanha vitsi, kun joku mies puhui vaimostaan:"Ensin sitä piti vain rakastaa, sitten piti peljätä ja rakastaa. Nyt sitä pitää vain peljätä."
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #67 : 30.10.09 - klo:15:58 »
Minä olen Pyryharakan kanssa samolla linjoilla ainakin joogan ja reikin suhteen. En pitäisi niitä mitenkään viattomina juttuina. Tietysti, jos joogasta poimii pelkät venyttelyt ja ajattelee vaikka Siionin virsiä, niin se on sitten ihan eri asia. Mutta se ei ole enää joogaa sanan varsinaisessa merkityksessä.

Mihinkään hyödylliseen ei pidä suhtautua ennakkoluuloisesti. Jooga on hyvä kuntoilun muoto. Samoin judo. Valtaosa joogaajista ei jaa siihen liittyviä maailmankatsomuksia. Reiki taas on valtaosaltaan huiputusta. Mutta alkuperältään se on ollut elämäntapa, jonka tavoitteena on ylläpitää niin fyysistä kuin henkistäkin kuntoa.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #68 : 04.11.09 - klo:16:57 »
Täällä on menossa aktiivisesti kaksikin kuolemaan liittyvää ketjua. En viitsi sotkea niitä ketjuja enkä aloittaa uutta, mutta tuli mieleeni semmoinen  kuoleman rajalla käyminen. Tämä nyt ei ole mitään amerikkalaisten tutun tutun tuttujen kertomaa, vaan yksi rouva, jonka nimeä en luonnollisesti halua mainita, kertoi ihan omakohtaisen kokemuksen.

Hän oli ollut sairaalassa toimenpiteessä ja kärsinyt poikkeuksellisen suuresta verenhukasta. Verenpaine oli laskenut hälyttävän alas. Tämä rouva kertoi, että hän koki ruumiista irtautumisen ja katseli itseään huoneen katosta käsin. Sitten, kun häntä elvytettin, hän havahtui takaisin omaan ruumiiseensa. Olen kuullut tämmöisiä kertomuksia ennenkin, mutta vain toisen käden tietona.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #69 : 04.11.09 - klo:20:50 »
Täällä on menossa aktiivisesti kaksikin kuolemaan liittyvää ketjua. En viitsi sotkea niitä ketjuja enkä aloittaa uutta, mutta tuli mieleeni semmoinen  kuoleman rajalla käyminen. Tämä nyt ei ole mitään amerikkalaisten tutun tutun tuttujen kertomaa, vaan yksi rouva, jonka nimeä en luonnollisesti halua mainita, kertoi ihan omakohtaisen kokemuksen.

Hän oli ollut sairaalassa toimenpiteessä ja kärsinyt poikkeuksellisen suuresta verenhukasta. Verenpaine oli laskenut hälyttävän alas. Tämä rouva kertoi, että hän koki ruumiista irtautumisen ja katseli itseään huoneen katosta käsin. Sitten, kun häntä elvytettin, hän havahtui takaisin omaan ruumiiseensa. Olen kuullut tämmöisiä kertomuksia ennenkin, mutta vain toisen käden tietona.

Yleisempi on tietääkseni valokäytävä, joka vie pois. En ole sitä kokenut mutta hyvintuntemani ihminen eli vaimoni on kahdesti käynyt rajalla ja kertonut kokemuksistaan. On se karseaa, kun sairaalan ylilääkäri soittaa ja aloittaa puhelun "Minulla on teille huonoja uutisia" Joku kuitenkin sai minut uskomaan, ettei se voi ola totta ja ei se ihan ollut, mutta riski oli silloin vielä ylilääkärin arvion mukaan yli 50%. Onneksi siitä selvittin ja saan pitää vielä vaimoani rinnallani. Kiittimet ristiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #70 : 04.11.09 - klo:21:11 »
…mukavan rähmäisen ja salaperäisen pizzeria-kapakka-baari-yhdistelmän nimeltä SIVURAIDE.  Kyseisiä anniskelu-pizzerioita on tämän hetken tiedon mukaan vain kaksi: aito ja alkuperäinen sekä uusi aluevaltaus kurvissa. Jo paikan nimi viittaa … läheisyyteen, jolla on helppo oikaista pizzaparatiisiin.
Sivuraide ei todellakaan ole mikä tahansa pizzeria, vaan paikkaan tulee suhtautua tietyllä avomielisyydellä. Jo ovesta sisään astuttaessa havaitsee saapuvansa helvetin esikartanon ja diskon sekoitukseen. Musiikki soi taatusti kovalla volyymillä ja kappaleet vaihtelevat humpasta pahimpaan techno raveen. Koko pizzerian ympäri kiertää välkkyvä pitkä valoketju ja ikkunassa loistaa väriävaihtavat technopuut.
 :101: :119: :101:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #71 : 04.11.09 - klo:22:05 »
Pikkupoikana meinasin hukkua, kun lähdin uimaan syvälle vaikka en osannut kunnolla uida.
Siinä meni koko elämä kuin filminauhana nopeasti vilisten mielessä ohi.
En tiedä oliko se joku alitajuntainen juttu vai mikä?

Nyt vanhempana kun miettii sitä, että joudumme viimeiselle tuomiolle, siis ne joiden nimi ei ole elämän kirjassa. Niin se tuomionluku käynee aika nopeasti ja kätevästi.

Kerran siis toisen kun kävin kuoleman rajamailla. Olin sammunut lätäkköön joka oli puoliksi jäässä ja heräsin vatsahuuhtelussa.
Silloin oli sellainen kokemus, että kaikki näytti ulkopuoliselta ja epätodelliselta ja ,,no oli outo kokemus sekin.

Heh koskakohan taas tulee samanlaisia kokemuksia? Toivottavasti ei koskaan.

Kaikki valta tekoälylle!

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #72 : 04.11.09 - klo:22:10 »
...Kerran siis toisen kun kävin kuoleman rajamailla. Olin sammunut lätäkköön joka oli puoliksi jäässä ja heräsin vatsahuuhtelussa.
Silloin oli sellainen kokemus, että kaikki näytti ulkopuoliselta ja epätodelliselta ja ,,no oli outo kokemus sekin.
Heh koskakohan taas tulee samanlaisia kokemuksia? Toivottavasti ei koskaan.

Sitä se pizza teettää... :078:

:011:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #73 : 04.11.09 - klo:22:49 »
Toivottavasti Benkku nyt ei järkyty, mutta sivuraide pizzeria on homojen ylläpitämä paikka.
No eihän sillä sinänsä ole väliä.
Isot pizzat kun sieltä saa ja halavalla. :-\
Siis tarkoitan sitä Itäkeskuksessa olevaa, mutta siitä toisesta en tiedä.

Minusta pizza kylläkin maistui ihan pizzalle kokin seksuaalisesta suuntauksesta riippumatta. :icon_cool:

Ollanpas taas sivuraiteilla aiheista?
Onneksi se oli tän aiheen nimikin. :eusa_angel:
Kaikki valta tekoälylle!

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla
« Vastaus #74 : 04.11.09 - klo:22:55 »
Pahoittelen että tämä sivistyksen kehto(sivuraide) on jäänyt minulta väliin.
Toiseksi ihmisten seksuaalisuuden suuntaukset eivät paljon minua hetkauta oli kauppa sitten vaikka Intersport :icon_cool:
En muutenkaan käy "pizzalla" mutta olusella käyn, meillä päin kun on Suomen suurin maalla oleva "lemmenlaiva" ja kutsuja riittää niin että aika ei meinaa riittää joka ..., cool :icon_cool: Vai mitä Viisveisaaja tuumaat... Rock`n Roll

ps. ensi perjantaina taitaa tulla pohjanmaalta elonkorjuu
« Viimeksi muokattu: 04.11.09 - klo:22:59 kirjoittanut Benkku »