Kirjoittaja Aihe: urputustopic vol 7 Vaivan alta  (Luettu 35630 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #120 : 07.01.10 - klo:16:45 »

Kone on kone ja ehkä se on vain muistanut salasanasi väärin.

Kone ei erehdy, mutta ihminen kyllä. Minulla ja Turhapurolla muisti palaa pätkittäin. Jos on monta salasanaa eri paikkoihin niin niissä kyllä sekoaa minua viisaammatkin..
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #121 : 07.01.10 - klo:17:13 »
Kone ei erehdy, mutta ihminen kyllä. Minulla ja Turhapurolla muisti palaa pätkittäin. Jos on monta salasanaa eri paikkoihin niin niissä kyllä sekoaa minua viisaammatkin..

Masinismi herää foorumilla. :032:
Acta, non verba.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #122 : 07.01.10 - klo:17:16 »
Ärsyttää, kun täällä foorumilla kirjoitetaan Raamattu pienellä alkukirjaimella.

Tai löytyyhän sillekin perustelut:

1.) raamattu on viroksi kirja. Siis mikä tahansa läpyskä jossa on tekstiä kansien välissä.
2.) "raamattu ei merkitse minulle mitään, joten kirjoitan sen pienellä."

Jälkimmäistä kuulemma viljelevät jotkut "viisaat". Varmaan ne samat, jotka käyttävät eaa. ja jaa. lyhenteitä ajasta.

Että semmoista pilkunviilausta tänään.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #123 : 07.01.10 - klo:18:52 »
Ärsyttää, kun täällä foorumilla kirjoitetaan Raamattu pienellä alkukirjaimella.

Tai löytyyhän sillekin perustelut:

1.) raamattu on viroksi kirja. Siis mikä tahansa läpyskä jossa on tekstiä kansien välissä.
2.) "raamattu ei merkitse minulle mitään, joten kirjoitan sen pienellä."

Jälkimmäistä kuulemma viljelevät jotkut "viisaat". Varmaan ne samat, jotka käyttävät eaa. ja jaa. lyhenteitä ajasta.

Että semmoista pilkunviilausta tänään.

Älä muuta viserrä, samaa minäkin olen miettinyt.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #124 : 07.01.10 - klo:18:55 »
Ja minä  :eusa_think:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33824
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #125 : 07.01.10 - klo:19:26 »
Jotta vaivan alla pidettäisi, minua on alkanut vaivata näkö. Tai paremminkin selvän näkemisen puute. Nähtäväksi jää näänkö uusilla laseilla. Selvänäkijää minusta ei tule, mutta ehkä silmälääkäri näkee pitääkö näkimiäni muutenkin korjata kuin uusilla laseilla.

Verenpaine on ollut foorumin ajan laskussa, mutta silmänpaine vastaavasti nousussa.
Hämäränäkö on ollut aina vaikeaa ja siksi täytyy kai saada kuski sunnuntaina Hyrylän seuroihin. Pyydän Mattia kavaljeeriksi jos meidän spanieli näkee sen asialliseksi. Jää nähtäväksi.

Tämä kirjoitus siksi kun äsken näin oman kirjoitukseni monet virheet. En nähnyt niitä kirjoittaessani. Näppäimistö toimii, vasen silma ei. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #126 : 07.01.10 - klo:22:14 »
Minulla on paperihommia ihan vaivaksi asti. Pitää olla niin niin tarkkana. Sitten kun on vielä semmoisia asioita, jotka olisin hoitanut pois ajat sitten, jos vain eräät eivät hidastaisi tahallaan.

Ai niin, vielä on yksi kyykäärmeen sikiö, joka tekee kiusaa ihan urakalla.
                         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #127 : 07.01.10 - klo:23:48 »
Jälkimmäistä kuulemma viljelevät jotkut "viisaat". Varmaan ne samat, jotka käyttävät eaa. ja jaa. lyhenteitä ajasta.

Kun nykyään on jo yleisesti hyväksyttyä tietoa että Jeesus ei syntynyt vuonna nolla, olisi kummallista jatkaa eKr.- ja jKr.- lyhenteiden käyttöä. Käytän siis eaa:ta ja jaa:ta, milloin käytän.

santtu-62

  • Vieras
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #128 : 07.01.10 - klo:23:50 »
Kun nykyään on jo yleisesti hyväksyttyä tietoa että Jeesus ei syntynyt vuonna nolla, olisi kummallista jatkaa eKr.- ja jKr.- lyhenteiden käyttöä. Käytän siis eaa:ta ja jaa:ta, milloin käytän.
Toinen kävelee kumarassa,toinen selkä suorana. :icon_cool:

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #129 : 08.01.10 - klo:08:16 »
Kun nykyään on jo yleisesti hyväksyttyä tietoa että Jeesus ei syntynyt vuonna nolla, olisi kummallista jatkaa eKr.- ja jKr.- lyhenteiden käyttöä. Käytän siis eaa:ta ja jaa:ta, milloin käytän.

Vaikka tämä nyt onkin epämääräinen auktoriteettiargumentti, nin sanon sen silti: Esimerkiksi Joensuun yliopiston (nykyinen UEF) yleisen historian professori Jukka Korpela on ottanut voimakkaasti kantaa jKr. ja eKr. lyhenteiden puolesta.
Kuulemma on Wikipedia, mikä noita kerettiläisiä harhaoppeja viljelee.
eaa. Siis minkä ajanlaskun alkua? Siis minkä tahansa ajanlaskun alkua? Maya-kalenterin alkua ja loppua?
Pientä näsäviisastelua, mutta se nyt vaan sattuu olemaan niin, että Suomessakin yleisesti käytetty ajanlasku alkaa oletetusta Kristuksen syntymästä. Se, onko se nyt vuodelleen siinä, on aika indifferentti kysymys.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #130 : 08.01.10 - klo:10:45 »
Vaikka tämä nyt onkin epämääräinen auktoriteettiargumentti, nin sanon sen silti: Esimerkiksi Joensuun yliopiston (nykyinen UEF) yleisen historian professori Jukka Korpela on ottanut voimakkaasti kantaa jKr. ja eKr. lyhenteiden puolesta.
Kuulemma on Wikipedia, mikä noita kerettiläisiä harhaoppeja viljelee.
eaa. Siis minkä ajanlaskun alkua? Siis minkä tahansa ajanlaskun alkua? Maya-kalenterin alkua ja loppua?
Pientä näsäviisastelua, mutta se nyt vaan sattuu olemaan niin, että Suomessakin yleisesti käytetty ajanlasku alkaa oletetusta Kristuksen syntymästä. Se, onko se nyt vuodelleen siinä, on aika indifferentti kysymys.

Minulle sopii sekä että. Tämä ei mielestäni ole uskon kysymys vaan kulttuuri- ja perinnekysymys.
Acta, non verba.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #131 : 09.01.10 - klo:15:16 »
Minulle sopii sekä että. Tämä ei mielestäni ole uskon kysymys vaan kulttuuri- ja perinnekysymys.

Ei tämä minullekaan mikään uskon kysymys ole. Perinteisesti (nykyinen) Suomessa käytetty ajanlasku vain merkitään eKr. ja jKr.
Eaa. ja jaa. vain näyttävät jotenkin korneilta. Ensinnäkin siksi, ettei niissä ole mainintaa minkä ajanlaskun alkua. Toisaalta, eurooppalaisethan tunnetaan ylenkatseesta muihin kulttuureihin. Sikäli tämä sopisi hyvin muka-elitistiseen eurooppalaisuuteen ja omahyväisyyteen kuin tikku silmään.
Toinen syy varmaan on se, että taustalla vaikuttaa myös nykyinen uskontokammo, joka kohdistuu etenkin kristillistä kulttuuria kohtaan. Kielletään samantien seitsemänpäiväinen viikko lepopäivineen (perintöä juutalaisilta), kaikki kristilliset nimet ja siniristilippu, niin eivät "vapaa"-ajattelijat loukkaannu.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #132 : 09.01.10 - klo:23:40 »
Ei tämä minullekaan mikään uskon kysymys ole. Perinteisesti (nykyinen) Suomessa käytetty ajanlasku vain merkitään eKr. ja jKr.
Eaa. ja jaa. vain näyttävät jotenkin korneilta. Ensinnäkin siksi, ettei niissä ole mainintaa minkä ajanlaskun alkua. Toisaalta, eurooppalaisethan tunnetaan ylenkatseesta muihin kulttuureihin. Sikäli tämä sopisi hyvin muka-elitistiseen eurooppalaisuuteen ja omahyväisyyteen kuin tikku silmään.
Toinen syy varmaan on se, että taustalla vaikuttaa myös nykyinen uskontokammo, joka kohdistuu etenkin kristillistä kulttuuria kohtaan. Kielletään samantien seitsemänpäiväinen viikko lepopäivineen (perintöä juutalaisilta), kaikki kristilliset nimet ja siniristilippu, niin eivät "vapaa"-ajattelijat loukkaannu.

Minä kuvittelisin, että uskontokammo on melko suuri syy tähän eKr ja jKr korvaamiseen eaa ja jaa -merkinnöillä.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #133 : 10.01.10 - klo:07:10 »
Minä kuvittelisin, että uskontokammo on melko suuri syy tähän eKr ja jKr korvaamiseen eaa ja jaa -merkinnöillä.

Sama täällä ja EU:n perustuslaissakin, jossa "Kr:a" ei ole. Sitä on vaikea ymmärtää. Mutta tahtoisin. Aavistuksenomaisesti olen taipuvainen sen hyväksymään. En osaa kuitenkaan perustella.

Problematiikka liittyy jotenkin suvaitsevuuteen toisaalla ja identiteettiin toisaalla sekä maapalloistumiseen. Toisin uskovan kanssa on vahvuutta, ettei tuo itseään esille, vaan kuuntelee, opettelee ymmärtämään. Kun tiedät, mikä olet, olet vapaa suvaitsemaan. Kun et tiedä, mikä olet, et välttämättä ole suvaitsematon vaan pyrit keskustelemaan. Siinäkin kuunteleminen on välttämätöntä.

Tunteiden kuumeneminen saattaa estää rauhallisen kanssakäymisen. Arjen työ vapauttaa turhista pohdiskeluista. Sen ei tarvitse olla fasismia.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #134 : 10.01.10 - klo:07:17 »
Lainaus
Sama täällä ja EU:n perustuslaissakin, jossa "Kr:a" ei ole. Sitä on vaikea ymmärtää.

Johtuu siitä, että Euroopan Unionin alueella itsensä mahdolisesti kristityiksi uskovat ihmiset ovat olleet sen verran hiljaa omasta uskostaan.
Kristillisyys on pikkuhiljaa karsiutumassa pois EUn alueelta.