Kirjoittaja Aihe: urputustopic vol 7 Vaivan alta  (Luettu 35324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #30 : 08.10.09 - klo:08:59 »
Nettini näyttöpääte sihahti ja musteni tänä-aamuna. Kuva oli sunnuntaista asti huojunut ja pullistellut. Luulin myrskutuulten aiheuttamiksi vaivoiksi.
Positiivista on että tämä vanha( ainakin 10 v-) CompaQ 151DS ovi vielä ullakolla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #31 : 08.10.09 - klo:10:31 »
Minu iso koneeni ilmoitti koko ajan muutaman päivän, että E75 (Nokian puhelin) on kytketty bluetoothin kautta ja heti perään että ei ole. Otin koko ohjelman pois ja se loppui, mutta Firefox on kaatunut jo neljästi tänä aamuna. Tuntuu huolestuttavasti emolevy vialta, kun osa USB:liitännöistä toimii vajaasti. En ole suunnitellut vaihtaa konetta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #32 : 08.10.09 - klo:10:51 »
Minu iso koneeni ilmoitti koko ajan muutaman päivän, että E75 (Nokian puhelin) on kytketty bluetoothin kautta ja heti perään että ei ole. Otin koko ohjelman pois ja se loppui, mutta Firefox on kaatunut jo neljästi tänä aamuna. Tuntuu huolestuttavasti emolevy vialta, kun osa USB:liitännöistä toimii vajaasti. En ole suunnitellut vaihtaa konetta.
:icon_eek:Yleisimpiä haittaohjelmia ovat tätä nykyä skannausohjelmat, jotka voivat tunkeutua tiedostoihisi ja lähettää niitä muualle. Virus on saattanut vaikuttaa myös käyttöjärjestelmäsi toimivuuteen. Koneen kaatuilu ei useimmiten johdu emolevyn viasta vaan käyttöjärjestelmän toimivuudesta. Monesti tässä tapauksessa kannattaa yrittää varmuuskopioida kaikki koneella olevat vielä pelastettavat tiedostot, kuvat yms. Kannattaa katsoa lisää tai poista sovellus kohdasta onko tietokoneellesi ilmestynyt epäilyttävää ohjelmaa, jota et tunne.
Ja jos Firefox kaatuilee, kannattaa sekin yrittää asentaa uudelleen. Ensiksi kannattaa kuitenkin yrittää koneen käyttöä normaalisti ja jos se kaatuilee muissakin tapauksissa kuin firefoxissa, kannattaa yrittää käyttöjärjestelmän uudelleen asennusta.
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #33 : 08.10.09 - klo:11:00 »
:icon_eek:Yleisimpiä haittaohjelmia ovat tätä nykyä skannausohjelmat, jotka voivat tunkeutua tiedostoihisi ja lähettää niitä muualle. Virus on saattanut vaikuttaa myös käyttöjärjestelmäsi toimivuuteen. Koneen kaatuilu ei useimmiten johdu emolevyn viasta vaan käyttöjärjestelmän toimivuudesta. Monesti tässä tapauksessa kannattaa yrittää varmuuskopioida kaikki koneella olevat vielä pelastettavat tiedostot, kuvat yms. Kannattaa katsoa lisää tai poista sovellus kohdasta onko tietokoneellesi ilmestynyt epäilyttävää ohjelmaa, jota et tunne.
Ja jos Firefox kaatuilee, kannattaa sekin yrittää asentaa uudelleen. Ensiksi kannattaa kuitenkin yrittää koneen käyttöä normaalisti ja jos se kaatuilee muissakin tapauksissa kuin firefoxissa, kannattaa yrittää käyttöjärjestelmän uudelleen asennusta.

Minulla on varmuuskopiot kaikesta, mutta minua ei yhtään huvita kaiken uudelleen asentaminen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #34 : 08.10.09 - klo:12:23 »
Minulla on varmuuskopiot kaikesta, mutta minua ei yhtään huvita kaiken uudelleen asentaminen.
Itsekin olen välillä väsähtämisen partaalla. Reilun viikon päästä on näyttökoe, kolmen viikon päästä muutto omaan vuokra-kämppään opiskelija-asuntolan solusta. Joka ikisen pennin olen saanut pihistää  tulevan kauniin kämpän vuoksi. Jos olen tosi stressi-kuormittunut, maailma voi näyttää hyvin synkältä ja ihmiset pahoilta.
Chillaaminen on siis aika välttämätön paha, ettei panta kiristy liiaksi. Elämästä nauttiminen ja rentoutuminen on pakollista.
Elämä on kemiaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #35 : 12.10.09 - klo:10:50 »
Itsekin olen välillä väsähtämisen partaalla. Reilun viikon päästä on näyttökoe, kolmen viikon päästä muutto omaan vuokra-kämppään opiskelija-asuntolan solusta. Joka ikisen pennin olen saanut pihistää  tulevan kauniin kämpän vuoksi. Chillaaminen on siis aika välttämätön paha, ettei panta kiristy liiaksi. Elämästä nauttiminen ja rentoutuminen on pakollista.  :003: käyn uimassa, syömässä, auttamassa lähes 90v mummia, tapaan poikaystävää, kavereita..
Voisin kyllä nyt syysloma chillauksen ohessa auttaa jotakin atk-asennuksissa pk-seudulla pientä korvausta vastaan, kun olen lähes valmis atk/elekroniikka-asentaja.
joku.kukanen@gmail.com Elina 0404109993
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #36 : 12.10.09 - klo:11:14 »
Otan yhteystietosi. Neuvottelen sihteerini :icon_wink: kanssa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #37 : 14.10.09 - klo:16:43 »
Verottaja mokasi taas. Lähetin korjauksessa uuden tilinumeron. Tänään soitin saatuani paperin, että ilmoittamani uusi tilinumero on huomioimatta. Virkailija haki dokumentin esille ja totesi, että täällä se on kuten sanoitte se on vaan jäänyt heiltä huomioimatta. Lupasi korjata heti, niin että ehtii vielä palautuksiin. Miksi ne aina mokaa?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #38 : 14.10.09 - klo:17:11 »
Verottaja mokasi taas. Lähetin korjauksessa uuden tilinumeron. Tänään soitin saatuani paperin, että ilmoittamani uusi tilinumero on huomioimatta. Virkailija haki dokumentin esille ja totesi, että täällä se on kuten sanoitte se on vaan jäänyt heiltä huomioimatta. Lupasi korjata heti, niin että ehtii vielä palautuksiin. Miksi ne aina mokaa?
Oletko huomannut, että se mokaa aina niin päin, että veronmaksaja kärsii. Itse verottaja saa omansa heti pois ja korkojen kanssa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #39 : 14.10.09 - klo:18:43 »
Oletko huomannut, että se mokaa aina niin päin, että veronmaksaja kärsii. Itse verottaja saa omansa heti pois ja korkojen kanssa.

Valitettavasti juuri näin. Paras juttu oli silloin kun virkailija huomioi testamentin vain osaksi. Perinnönjako oli valvotussa testamentissa, mutta virkailija ohitti sen ja jakoi sen perintökaaren mukaan. Lääninoikeus ei suostunut edes käsittelemään asiaa, vaan lähetti sen suoraan verotoimistoon oikaistavaksi ja meille jäi juristikulut. Mitään korvausta kuluistamme tästä mokasta emme saaneet.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #40 : 14.10.09 - klo:19:05 »
Kyllä taas potuttaa ja sydämmelle käy aaarrrggghhhh :076:

Tulin juuri taloyhtiön kokouksesta ja naurattais jos ei itkettäis.
Kuin suoraan jostain sketsistä meillä on puhjohtajana oikein
ItseMyrkynkylväjä
sen suusta tulee koko ajan ivaa, moitteita, vihjailuja, vähättelyä
silkkaa panettelua. Siis aina niistä jotka eivät ole paikalla.
Ja niistäkin jotka ovat. Rivienvälivihjailuja. Sellaista minä nyt sanon vaan.

Eihän tämä mitään uutta ollut.
Mutta aina se masentaa ja vie mielenrauhan.

Otan lasillisen punkkua ja menen saunaan.
Herra armahda.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #41 : 15.10.09 - klo:20:54 »
Atanasian kokemus on aivan kuin entisen asuntoni yhtiökokouksesta. Onneksi se on takanapäin. Mistä kumman syystä ko. tyypit äänestetäänkin johtamaan? Heillä on se oma hovi, joka palvoo ja saa siitä ilmeisesti jotakin hyötyäkin. Osa asioista on vain pienen piirin tiedossa. Tyrännisyyttä. KRRH!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #42 : 15.10.09 - klo:21:35 »
Lainaus
Mistä kumman syystä ko. tyypit äänestetäänkin johtamaan? Heillä on se oma hovi, joka palvoo ja saa siitä ilmeisesti jotakin hyötyäkin. Osa asioista on vain pienen piirin tiedossa. Tyrännisyyttä. KRRH!

Just näin!
Olen ihmetellyt samaa, että miksi tämä on valittu, mutta kai siinä on
juuri se, että ovat kovaäänisiä ja vaikuttavat aikaansaavilta ja tomerilta.

Mutta se aktiivisuus on vain ja ainoastaan
pikkupoliisina olemista, valittamista, kyttäämistä ja huonon ilmapiirin levittämistä jne.

Ja se hovi on säälittävä.
Ihan kuin koulukiusaamisryhmittymä.
Hiljaiset hymisijät hihittelevät ja ihailevat tyrannin "rohkeutta"
kun se polkee heikompia.

Ajattelin ottaa mummon puhutteluun.
 



 :eusa_angel:
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #43 : 15.10.09 - klo:21:40 »
Vai mummon! :017:

Meidän vävy on myös hallituksen pj. Hän on maailman kiltein, rauhallisin ja pitkämielisin
tyyppi. Mummot valitsi nuoren miehen pompoteltavakseen. :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: urputustopic vol 7 Vaivan alta
« Vastaus #44 : 15.10.09 - klo:21:59 »
Vai mummon! :017:

Meidän vävy on myös hallituksen pj. Hän on maailman kiltein, rauhallisin ja pitkämielisin
tyyppi. Mummot valitsi nuoren miehen pompoteltavakseen. :icon_biggrin:

En ole vävysi, mutta tuo sopi minuun niin hyvin. Olen hallituksen puheenjohtaja kuten myös tyttäreni ja siskoni. Lisäksi edustan Herättäjää yhdessä suuremmassa taloyhtiössä, jossa tappelut käydään juristivoimin. Yhdessä yhtiökokouksessa oli viisi juristia, jotka ottivat tulisesti yhteen. Hommat pyörivät hyvin talossamme, jossa on se ilo, että kaikki asunnot ovat saman kokoisia ja kaikissa asuu omistaja. Tällaiset seikat helpottavat. Muuten tässä hommassa saa tehdä paljon ilmaista työtä muiden hyväksi. Olen nuorempana ollut myös sivutoiminen isännöitsijä. Odotan, että minut syrjäytettäisiin tästä omasta yhtiöstä. Meillä on tosin erinomainen henki talossa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi