Kirjoittaja Aihe: Maailma muuttuu, muutummeko me ?  (Luettu 6365 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #15 : 22.08.18 - klo:17:01 »

Maailma muuttu, muutummeko me?

Joku heitti tälläisen kysärin.

Maailma muuttuu ja siihen me kaikki vaikutamme arvoiltamme ja aktivitiiteiltamme ainakin jotain.

Kysyjältä kysyisin, että tarkoittaako kysyjä, että meidän tulisi muuttua uskonnollisista arvoista ja laeistamme jotenkin?

Minusta maahanmuuttajien tulisi muutua ja jos eivät muutu tai jos heillä on paremmat avot, niin kertoa niistä, mutta miksi meidän vain tulisi muuttua?

Foorumilla, varsinkin tällä kirjoittelee vakaita kristittyjä, jotka ovat nähneet muutakin kuin takapihan melskeen.
Rakastan suuresti porukkaa täällä juuri siksi, kun jengi vaan on nähnyt maailmaa ja kuten Malla muistaakseni joka omasi arjen järjen ja hyvän sydämen, niin otti ja täällä otetaan kantaa ilman suuria vastakkain asetteluja.
Eli joku sanoo, että olet rasisti, kun vaadit maahanmuuttajia muuttumaan ilman, että olet kuullut heidän näkökulmaa asioihin.
No tottahan tuo,.
Kuitenkin tällä foorumilla kaikki vaikeatkin asiat on käsitelty minusta ihan rauhallisesti ja järkiargumenteilla ja niitä on saanut vastustaa ja kumota, mutta körttifoorumin porukkaa ina olen rakastanut, kun kaikesta on voinut keskustella ja olla erimieltä, itse aika vahvastikkin useasti, mutta järjenänntä vastaan, kun olen tajunnut olevani väärässä, en ole alkanut inttämään useasti ainakaan.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #16 : 22.08.18 - klo:17:08 »
Sellainenkin muutos tunnetaan kuin 'seura tekee kaltaisekseen'. Toimii kai se tällaisessa nettiyhteisössäkin. Ei meistä mitään toistemme klooneja tule, mutta jotkin särmät saattavat hioutua - tylpemmiksi tai terävämmiksi.  :102:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #17 : 22.08.18 - klo:17:26 »
Kelataksit.

https://www.youtube.com/watch?v=UoghJOQoj0w

Maailma muuttuu  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #18 : 22.08.18 - klo:18:26 »
Muuttumisesta....
Tuntuu että nykyään "muuttumista ja ajan hengen mukaista elämistä" vaaditaan.
Jumala on kuitenkin sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
Luultavasti uskonelämän perusteet eivät myöskään ole muuttuneet, eivätkä muutu.
Ihminen kai on jotenkin muuttunut?
Varsinkin yhteiskunta on muuttunut.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #19 : 29.08.18 - klo:13:02 »
Koulukiusaamista lienee ollut iät ja ajat, mutta nyt se näyttää saaneen outoa yksilökohtelua, kun paristoja aletaan pakkosyöttää kiusatulle. Saapahan taas katsoa, että miten tuokin tapaus käsitellään. Sontaluukkulehdistön asiatietoihin en luota muuta kuin, että sellaista on tapahtunut. Toisella puolella on neljä ja toisella puolella yksi, miten koulu, poliisi ja yleinen käsitys asemoituvat tässä tapauksessa.
Ruotsissa autojen polttaminen sen kun jatkuu. Poliisi ei saa enää kuria kansalaisiin. Näin se vaan näyttäisi menevän.
Jos antaa "sille" pikkusormen, se viekin koko käden.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #20 : 30.08.18 - klo:19:29 »
Koulukiusaamista lienee ollut iät ja ajat, mutta nyt se näyttää saaneen outoa yksilökohtelua, kun paristoja aletaan pakkosyöttää kiusatulle. Saapahan taas katsoa, että miten tuokin tapaus käsitellään. Sontaluukkulehdistön asiatietoihin en luota muuta kuin, että sellaista on tapahtunut. Toisella puolella on neljä ja toisella puolella yksi, miten koulu, poliisi ja yleinen käsitys asemoituvat tässä tapauksessa.
Ruotsissa autojen polttaminen sen kun jatkuu. Poliisi ei saa enää kuria kansalaisiin. Näin se vaan näyttäisi menevän.
Jos antaa "sille" pikkusormen, se viekin koko käden.

1944 jälleen tärkeää ajankohtaista asiaa kommentoimassa, kuten useasti.

Itse koulukiusaanaja ja kiusattunakin vähän, niin täytyy todeta, että ei mun aikaan ollut noin rajua kiusaaminen ja sellaista nahistelua oli useasti, mutta varsinaista pienempien kiusaamista en onneksi meidän skolessa huomannut.

Sen yhden kahelin siihen aikaan muistan tulleen kiusatuksi ja hän oli sellainen kait vähän yksinkertainen joka pullisteli ja kiusasikin muita.
Sille sitten mun kaverini ja minä, jotkut näkikin foorumilaisista ton mun kaverini Tampereen herättäjäjuhlilla, niin annettin pönssiä aina välillä.
Toisaalta nyt vähän kaduttaa.
Pönssi oli sellaista, että otettiin kaveri kuristusotteeseen ja väännettiin nenää, niin että tuntui.
Kaveri paralle muodostui aikamoinen pattinenä.

Nykyään kyllä kuten 1944 kirjoitti, niin kulttuurien yhteentörmäys saa aikaan isojakin koulukiusaamisia, kuten tuo pattereiden nielemisjuttu.
Tanskassa oli tuttua toi yhteentörmäys kulttuurien välillä ja sitä näin useasti.

Onhan se selvä, kun nuori tulee uuteen maahan ja oireilee koti ikävää ja kaverit vähissä, niin tulee kiusaajaksi ja kiusatuksi.
Emme elä kovin täydellisessä maailmassa.
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #21 : 30.08.18 - klo:21:56 »
Omasta kouluajasta on tosi kauan, mutta muistan hyvin, että siellä kyllä kiusattiin. Siellä oli muutama vähävaraisista oloista. Luulen, että kotiolot oli muutenkin huonot. Se näkyi joissakin arkuutena ja pelokkuutena. Ja se jos mikä laukaisee toisissa kiusaamisrefleksin. Sellaisat on helppo kiusata, joka ei pistä vastaan. Itse syyllistyin vaikenemiseen ja siihen, etten puolustanut kiusattuja. Minuakin vähän yritettiin kiusata, mutta ehkä osasin pitää puoliani.

Täällä pienessä koulussa oli helpompaa, kun kaikki tuntee kaikki. Kaikki oli suurin piirtein perhetuttuja. Sitten yläkouluun siirryttäessä alkaa heti löytyä kiusaamista.

Ennen muuten myös jotkut opettajat syyllistyivät kiusaamiseen. Nolaamalla, vähättelemällä, saattamalla oppilaan naurunalaiseksi. Ne vanhakantaiset opettajat ovat onneki jo mennen talven lumia.
Pyryharakka

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #22 : 30.08.18 - klo:22:12 »
Kerroit näköjään juurikin minusta.... :'(

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #23 : 31.08.18 - klo:08:55 »

   Juurikin vaikeuksien kautta voittoon.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Maailma muuttuu, muutummeko me ?
« Vastaus #24 : 01.09.18 - klo:17:36 »
Omasta kouluajasta on tosi kauan, mutta muistan hyvin, että siellä kyllä kiusattiin. Siellä oli muutama vähävaraisista oloista. Luulen, että kotiolot oli muutenkin huonot. Se näkyi joissakin arkuutena ja pelokkuutena. Ja se jos mikä laukaisee toisissa kiusaamisrefleksin. Sellaisat on helppo kiusata, joka ei pistä vastaan. Itse syyllistyin vaikenemiseen ja siihen, etten puolustanut kiusattuja. Minuakin vähän yritettiin kiusata, mutta ehkä osasin pitää puoliani.

Täällä pienessä koulussa oli helpompaa, kun kaikki tuntee kaikki. Kaikki oli suurin piirtein perhetuttuja. Sitten yläkouluun siirryttäessä alkaa heti löytyä kiusaamista.

Ennen muuten myös jotkut opettajat syyllistyivät kiusaamiseen. Nolaamalla, vähättelemällä, saattamalla oppilaan naurunalaiseksi. Ne vanhakantaiset opettajat ovat onneki jo mennen talven lumia.

Auts, ihan meinaa tulla tippa linssiin, kun lukee tuota pyrtsin kirjoitusta.

Itse kävin pikkasen aikaa koulua Suomessa, ennenkuin muutin Tanskaan, niin meillä Taisi olla aika iso yhteenkuuluvaisuus ja jengi pti yhtä.
Eli olin Hangon mikä lienee koulu ja siinä samassa rakennuksessa, joka on kuin keskitysleirin kolossi, niin oli myös vedujen puoli, eli ruottalaiset ja suomalaiset samassa rakennuksessa ja tappelimme useasti heitä vastaan.
Taisi unohtua kiusata pienempiä, kun oli yhteinen vihollinen.

Tanskassa sama laulu.
Maahanmuuttajat ja me, vaikka olin itsekkin maahanmuuttaja, mutta ilmeisesti ne jotenkin mielsi mut hulluksi suomalaiseksi, vaikkakin tytöt kiusasi mua ja kutsui mua lappalaiseksi.
Kysyi joskus, et miksi lapman, kun jag har tai er olen Helsingistä ja etelä suomesta, niin ne tytöt tirskui ja halasi ja sanoi, et kun aina kun ne näkee mut, niin mä oon kävelemässä.

No johan nyt tietysti, kun mulla Aeridaelinterrieri Ring Rock, tutuille Ringa niminen koira jonka kanssa dallattiin sinne ja tänne.
Tik toc.