Kirjoittaja Aihe: Joululahjoja mahdottomille  (Luettu 9217 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hölkänen

  • Vieras
Joululahjoja mahdottomille
« : 28.11.05 - klo:08:20 »
Ensimmäinen adventti oli eilen ja joululahjahärdelli on alkanut; tähän ketjuun voi laittaa joululahjavinkkejä ja -toiveita. Ja mieluusti myös adventtiajan hartaampiakin pohdintoja sinne väliin, ettei olennainen unohdu... ;)

Itse olen ihastunut WorldVisionin "Lahjaksi lehmä"-ideaan: http://www.lahjaksilehma.fi.

Herättäjän paidat ovat myös kuumaa kamaa Joulunakin. Eikös niitä "Väärä vanhurskas"-paitoja jäänyt aika paljon myymättä Herättäjäjuhlilla...  :D

Poissa Rouva K

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #1 : 28.11.05 - klo:12:52 »
Kannattaa käydä myös katsomassa KUA:n sivut www.kua.fi
Siellä voi lahjoittaa vuohia, possuja, koulupukuja, äitiysklinikoita, ym. oman varallisuuden mukaan. Lahjoitus tehdään kaverin nimissä, ja saat kotiisi kortin, jolla voit sitten kertoa lahjasta ystävällesi. Itse olen harkinnut KUAn kautta lahjojen antamista. Hyvä lahja sellaiselle, jolla jo kaikkea on...

Toinen mistä voi löytää hyviä ideoita on YTVn sivut www.ytv.fi/joulu
Sieltä kuulemma löytyy vinkkejä mahdottomille lahjottaville.

Iloista ja rauhallista adventtiaikaa!  :D

Poissa Rouva K

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #2 : 28.11.05 - klo:12:56 »
Kysymys: Miten niitä körttipaitoja saa tilattua? Yritin etsiä yhdistyksen sivuilta linkkiä paidoista, mutta en löytänyt... Paita jäi juhlilla saamatta, nyt voisi antaa itselleen joululahjaksi  :wink:

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #3 : 28.11.05 - klo:13:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Rouva K"
Kysymys: Miten niitä körttipaitoja saa tilattua? Yritin etsiä yhdistyksen sivuilta linkkiä paidoista, mutta en löytänyt... Paita jäi juhlilla saamatta, nyt voisi antaa itselleen joululahjaksi  :wink:


Paitoja on vasta saatu uusi erä myyntiin. Ihan pian myös HY:n sivujen kautta tilattavissa. Nyt jo vaikkapa puhelimitse. Valikoima on tällainen:

”MUA SIIPEIS SUOJAAN KÄTKE” - vaaleansininen
Koot: 92 – 164

”NYT IHMETTELEN TÄSSÄ” - musta, valkoinen
”KAHDEN MAAN KANSALAINEN” - musta, valkoinen
”MAAN PÄÄLLÄ MUUKALAINEN” - musta, valkoinen
”MURRA VALTA MAMMONAN” - musta
”VÄÄRÄ VANHURSKAS” - musta
Lady-fit: XS – XL                                                                                                                                                                                             Tavallinen: S – XXXL

Aikuisten paidat maksavat 20,- ja lasten (mua siipeis suojaan kätke) 15,-.
Postikulut lisätään.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Re: Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #4 : 28.11.05 - klo:15:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
Herättäjän paidat ovat myös kuumaa kamaa Joulunakin. Eikös niitä "Väärä vanhurskas"-paitoja jäänyt aika paljon myymättä Herättäjäjuhlilla...  :D

Mulla on just vv-paita päällä :D

Mulle Tilkkutäkki ja Kolme muskettisopulia.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #5 : 28.11.05 - klo:17:19 »
Mulle Civilization III Macille.

Lautapeleistä Carcassonne ja vaikkapa Settlers of Catan on ehdottoman muhevia.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #6 : 28.11.05 - klo:20:47 »
Mä suunnittelen aina joululahjoja muille ihmisille näin

1. Otetaan ihminen, esim nyt vaikka Rengon Jaakko, kun nyt sattui tulemaan mieleen...

2. Pohditaan tämän syvempää olemusta , joka on ilmiselvästi jotain muurahaiskarhun ja vanhanajanpuhelimen väliltä. Varmaan sudenkorento.

3. Valitaan mahdollisuuksien mukaan jokin esine tai asia, josta henkilö pitää, tai jota hän tarvitsee, kuten nyt esimerkiksi vaikka etikkapurkki tai Hattu tai tässä tapauksessa vaikka luomulaukku.

4. Pähkäillään että miten saisimme rakennettua sudenkorentohengessä luomulaukun ja kasataan pöydälle kaikenmoista tarviketta ompelukoneesta lasiväreihin.

5. Sitten vaan tekemään. Syntyy jokin mustavalkoraidallisen nauhan reunustama 50x50 cm neliölaukku materiana hamppu ja turveneule. Puisine kiinnikkeineen ja muutamine harakansulkineen laukku on kuitenkin yksinkertainen. Etuosassa on kangaspainovärein tehty hymyilevä sudenkorento.

6. ojennetaan tämä kuvitteellinen lahja Rengon Jaakolle. Hyvää joulua!

ps. Henkilö voi olla tietty kuka tahansa. Tilkkutäkki on varmin keino,m sillä kaikki me ollaan vähän tilkkutäkkejä
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #7 : 28.11.05 - klo:20:49 »
Itse toivoisin kovasti lahjaksi sellaista suurta vesimelonia, jonka ympärillä olisi punainen silkkinauha.
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #8 : 28.11.05 - klo:20:49 »
ja tulitikut olis kiva kans
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa merja

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #9 : 28.11.05 - klo:21:37 »
Lainaus
Lautapeleistä Carcassonne ja vaikkapa Settlers of Catan on ehdottoman muhevia.


Carcassonne on aivan loistava. Sitä saa pelata aika paljon, ennen kuin kyllästyy... oikeastaan se vain paranee mitä enemmän oppii pelaamaan. Pitkästä aikaa kaverin kanssa taas viikonloppuna vietettiin aikaa sen parissa, ja melko monta peliä pelattiinkin.  :D

Siis siinä hieno lahja ihmiselle, joka tykkää istahtaa hetkeksi lautapelien ääreen. Lisäksi siinä on mielekästä tekemistä joulun pyhille.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #10 : 29.11.05 - klo:17:09 »
Joo, laukku mulle!

Itse olen muutaman kerran kehittänyt typeriä sanaleikkejä tahikka naiveja toivotuksia ja ostanut niiden mukaisia lahjoja. Esim. muuan hyvä toveri sai 18-vuotislahjaksi pari hehkulamppua ja paalin tulitikkuja toivotuksella: "Valoa elämääsi, vaikka tekniikka välillä pettäisikin."

Itse en tietenkään moista lahjaa haluaisi.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #11 : 29.11.05 - klo:17:51 »
tuli vaan mieleen lahjoista.. kun mulla ON huomenna syndet että kaikille tututille vi nkiksi jotka mut tietää että pe lankarissa on mahd. antaa vielä se lahja^^ jos viittii ostaa....=) eikö marraskuu ole melkein sama kuin jouluaattoXDD?

ostakaa ihmiset joululahjaksi suklaata, maistuu ja kannattaa ja sitte joku hyvä lyevy msitä kaverinne tykkää. näin minä teen joka vuosi!
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #12 : 29.11.05 - klo:20:06 »
Lainaus käyttäjältä: "shuichi"
joku hyvä lyevy msitä kaverinne tykkää.


mutta miksi antaa jotain jo valmiiksi tuttua? eikö ennemminkin kannattaisi lahjoittaa, jos levyistä on kyse, joku ihan tuntematon nimi - matkailu avartaa, itse sain pari joulua sitten (aiemmin lähinnä cooljatsariksi luulemani) Miles Davisin levyn Bitches Brew ja se on siitä lähtien soinut aika paljon.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #13 : 30.11.05 - klo:15:00 »
Lainaus käyttäjältä: "shuichi"
eikö marraskuu ole melkein sama kuin jouluaattoXDD?

Ja varsinkin kun lankarissa on jo joulukuu ja me muut päästään bilettämään sun syndejä vasta sillon :lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Joululahjoja mahdottomille
« Vastaus #14 : 17.01.09 - klo:08:41 »
En ole vielä miettinyt joululahjoja. Mutta jahka kirkkopyhä-, vuosikokous-, maallikkopäivät- ja seurapuhujakoulutusrumbasta päästään, pääsiäisen, vapun, kesäloman, lasten syntymäpäivien ja lokakuun lopun seurojen jälkeen voisi alkaa, ellei sitten marraskuussa tule vielä jotain sitä ennen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024