Kirjoittaja Aihe: Jäitä odotellessa!  (Luettu 1692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Jäitä odotellessa!
« : 06.12.11 - klo:10:58 »
Nyt kun se kerran talveksi menee niin saisivat jo nuo jäät tulla ja peittää merenlahdet kannellaan.  Talvikalastusharrastus saa nyt uusia piirteitä kun viime talvena hankin moottorikelkan. Nyt voi mennä melkein vaikka mihin asti vaan kalaan. Aina olen käynyt pilkillä ja harrastanut iskukoukkujakin ja varsinkin tänä talvena aion viettää aikaani talvikalastuksen parissa kun tuo pienimmäinenkin on niin palavasti innostunut asiasta.  Jos olisi enemmän aikaa viettää öitäkin paikkeilla, voisi pitää verkkoja. Nyt saavat pelkät päiväreissut riittää.  Mikäs sen mukavampaa kuin ajaa helmi-maaliskuussa aurinkoisena päivänä jäälle kalaan, paistaa nuotiolla makkaraa ja olla rauhassa luonnon keskellä...varikset harvakseltaan raakkuu ja muuten ei kuulu muuta ääntä kuin tuulen humina.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Jäitä odotellessa!
« Vastaus #2 : 06.12.11 - klo:14:09 »
Ei ole liikaa tullut harrastettua, mutta tänä talvena kllä aion, jos Jumala suo, niin mennä pilkille ja ottaa makkarat mukaan ja poiketa johkin saareenkin matkalla paistattelemaan makkaraa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Jäitä odotellessa!
« Vastaus #3 : 06.12.11 - klo:14:15 »
Olen talvella 2003 ajanut henkilöautolla Rymättylästä Ahvenanmaalle ja takaisin omalla autolla. Yövyimme Maarianhaminassa. Homma on mahdollista keskimäärin joka kymmenes vuosi. Matkalla oli yksi railolautta laivaväylän kohdalla. http://samila.1g.fi/kuvat/Matkat+Travelling/Kotimaa+Domestic/2003Iceroad/
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jäitä odotellessa!
« Vastaus #4 : 07.12.11 - klo:15:54 »
Katsokaa noita värejä!  Tuota sinisyyttä!  Kun Kotkassa jäätyy meri siel on talvella aivan ihmeellistä.  Ihmeellisintä oli kävellä Kotkansaarelta sinisessä' hämärässä minne vain, mihin vain, useimmiten väyläsillat oli kohdallaan (no aina ei).  Sisareni valitsi tuon haaveellisen vaelluksen koulunkäynnin sijalle lukiovuosinaan;  minä en voinut, sillä toisella ei meri jäätynyt.  >:(  nyt hän kyllä pitää jöötä penskoilleen - täti saa aina muistuttaa että minne se nuoruus...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.