Kirjoittaja Aihe: Lahden herättäjäjuhlat 2007  (Luettu 42395 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #60 : 10.07.07 - klo:01:04 »
Sen voin luvata, et satuolento en ole :wink: Kuitenkin viime vuonna saavuin juhlille vasta lauantai-illalla ja tana vuonna olin vaan muutama tuhat kilometria vaaras paikas! Sen olen oppinut et ei elamasta koskaan tieda, mut kylla ma varmaan ens vuonna juhlille tuun jos hengissa ja maisemissa oon. Ja vallankin jos paasis siskoolikan kampille majaalemahan sinne Espoon "naapurikuntahan".  :D Vaan olinhan sentaan aikoinaan Harmassa korttifoorumin kautta jarjestetyssa Seurapiirissa ja siella oli kylla kerrassaan mainiota!
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #61 : 10.07.07 - klo:07:53 »
Minäkin itse asiassa piipahdin juhlilla hieman kuorolaulua harrastamassa, mutta vaatteiden vaihdon, tavaroiden kanniskelun ja kyytien kanssa oli sen verran hankalaa, että livistin kotiin jo lauantaina päivällä. Jos päädyn juhlille ensi vuonna samoissa merkeissä, niin täytyy katsoa, olisiko silloin sisua jäädä pidemmäksi aikaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #62 : 10.07.07 - klo:15:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
parista nuoresta keskipohjalaisaktivistista puhuttiin että heillä oli ollut muita aktiviteetteja samaan aikaan.

 :lol:
Joo, juutuin parin kaverini kanssa Lahden keskustaan.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #63 : 10.07.07 - klo:17:41 »
Se Kälviän aktiivinen poika taitaa olla vieläkin kateissa, tai jossain huoltoasemalla, mutta missäs oli noin tuhannen jutun Johannes?

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #64 : 10.07.07 - klo:21:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Se Kälviän aktiivinen poika taitaa olla vieläkin kateissa, tai jossain huoltoasemalla, mutta missäs oli noin tuhannen jutun Johannes?


Kotosallahan minä. Perjantaina oli myöhään töitä, niin eipä oikein innostanut lähteä. Ensi vuonnakin saattaa jäädä väliin, kun on niin kaukana, mutta sitten on jo vähän kohtuullisempi matka ja Kiuruvesikös se vasta lähellä onkin. Hienoa saada juhlat joskus Ylä-Savoonkin.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #65 : 11.07.07 - klo:00:05 »
Ah ja voi, missa on ihmisten seikkailunhalu jos ei lahdeta juhlille kun lahistolle :wink: Meilla oli ainakin aina lapsuudessa suuri juttu, kun paas kiertamaan ympari Suomea herattajajuhlien "varjolla". Meidan perheessa yhdistettiin nimittain usein kesalomareissaaminen herattajajuhliin. Ja on se nytkin kiva taalla "maailmalla", kun oman kotimaansa tuntee.
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #66 : 11.07.07 - klo:15:12 »
Terve kaikille, pikainen viesti Savonlinnasta, jonne pääsin kuin pääsinkin eräiden juhlavieraiden kyytissä. Hieno juttu, että ystävällisiä ihmisiä löytyy, ja tuntemattomat otetaan kyytiin!

Oli mukava tavata vanhoja ja uusia tuttuja ja oli kyllä hienot juhlat. Moneen kertaan oli pala kurkussa ja muutamaan kertaan kyyneleetkin silmässä, niin seurapuheiden aikana, konserteissa kuin virsiä veisatessakin. Kaiken kaikkiaan oikein ihanat juhlat, aina yhtä ikävä oli lähteä sieltä pois.

Johannes, lähde nyt ihmeessä kotikulmilta vähän kauemmas! Matkailu avartaa. Espooseen on helppo tulla julkisilla (esim. junalla) eikä se opiskelijalta edes paljoa maksa. Ja voisin kuvitella, että kotiseudultasi lähtee myös yhteiskyyti. Itse pidän nimenomaan juhlista, jotka ovat vähän kauempana kotiseudusta, pääsee tutustumaan uusiin paikkoihin ja juhlien odotus alkaa jo auto/junamatkasta. Nyt matka meni vähän kuin hupsis, kun Helsingistä Lahteen ei kauaa ajanut.

Nyt täytyy kiiruhtaa jo eteenpäin, mutta palaillan viikonloppuna!

PS. Kivoja kuveja, mitä tänne on linkitetty, vaikka minulla hölmöt ilmeet olikin ;)

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #67 : 11.07.07 - klo:15:38 »
Ei tarvinnutkaan kiiruhtaa; kello olikin tunnin vähemmän, mitä luulin. Muutamia hauskoja pikantteja yksityiskohtia Lahdesta (enemmän tai vähemmän hengellistä ;)):

- Hyppyreistä hyppäävät mäkihyppääjät
- Upean siistit vessat Lahti-hallissa
- Ruokailuastioiden, -roskien yms. kierrätys (vaikka se voinapin kannen irrottaminen ehkä vähän ärsyttikin)
- Ruokailun toimivuus ja annosten monipuolisuus (upea aamupala!)
- Riisipuuro ja marjakeitto
- Heimotyön herkulliset lätyt
- "Olen syypää kaikkehen" -paidat
- Kenttäkuulutukset
- Esa Ruuttusen soolot Aholansaari Sinfoniettan konsertissa Viimeisistä kiusauksista; aivan todella upeaa, koko kehossa tuntui.
- Foorumilaisten "ruumiillistuminen"
- Seurapuheiden kaikuminen juhlakentän etuosassa


Miksei muutamaan vuoteen ole ollut niitä sitruunan tms. makuisia körttipastilleja? Miksi virsiteksti-t-paitoja on joka vuosi liian vähän? Miksi aamuseurat on niin varhain? Miksi hyvien konserttien pitää olla aina päällekkäin?

Tällaista oleellista :)

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #68 : 11.07.07 - klo:16:27 »
Se oli kyllä tosiaan sääli, että perjantai-iltana meni niin moni hyvä ohjelma päällekkäin. Eipä sen puoleen, en olisi tänä vuonna herättäjäjuhlatöiltäni juuri ehtinytkään. Itselläni jäi taas näkemättä (nopeaa kuvauskäyntiä lukuunottamatta) Changemakerin näytelmä. Hölkänen ym.: vieläkö sitä esitetään? Samoin jäi ensimmäistä kertaa vuosiin nuorten ja opiskelijoiden kuorojen konsertti, sääli.

Mitäs piditte juhlakentästä?

Ilma ukkosineen ja myräkkäsateineen oli välillä hurja. Varsinkin ne lauantain iltaseurat. Tuolloin olin itse cd-äänittämössä ja lähellä oli, että olisi mennyt ihan pipariksi koko homma; ensin kaatoi ukkonen koneesta äänitysohjelman, hetki veisuuta menetettiin siinä, ja akkuvirralle siirtymisen jälkeenkin tuli vielä mikserin kautta pientä särähtelyä koneeseen. Puhumattakaan siitä millaiset ukkosäänitehosteet levylle jäivät. Ikkunasta oli hurja seurata, kun kovan sateen alkaessa väki alkoi juoksennella suojaan, vain muutama sinnikäs jäi näkökentässä paikalleen istumaan. Välillä kuulosti jo siltä, että puhujakin aikoo jättää puheen kesken. Tauot olivat puheissa poikkeuksellisen pitkiä, kun piti välillä odottaa jyrähdysten loppumista.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #69 : 11.07.07 - klo:18:55 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Johannes, lähde nyt ihmeessä kotikulmilta vähän kauemmas! Matkailu avartaa. Espooseen on helppo tulla julkisilla (esim. junalla) eikä se opiskelijalta edes paljoa maksa. Ja voisin kuvitella, että kotiseudultasi lähtee myös yhteiskyyti.


No niin kai se pitäs vaan lähteä. Kahteen vuoteen en ole päässyt Kuopiota pitemmälle. 2005 kävin Amerikoissa ja sitä ennen tullut seikkailtua Virossa joka kesä ja kerran Sveitsissä ja Turkissa, mutta siinä onkin mun ulkomaanmatkat. Ennen muinoin oli vakiona se sukulaisreissu Helsinkiin, mutta nyt on sekin jäänyt. Pohjanmaalla en ole koskaan käynyt. Vanhuusko se lie alkaa tulla vai mikä. Nyt olisi taas haaveena loppukesästä käydä Virossa, mutta saas nähdä tuleeko siitä mitään. Viikonloppu on vähän turhan lyhyt aika kesälomareissulle, kun maanantaina alkaa taas aamusta työt.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #70 : 11.07.07 - klo:20:54 »
Voi Johannes hyva mies, ala jata elamaa elamatta! Eikun siis onhan meita ihmisia erilaisia, mut kaikenkaikkiaan suosittelen kylla koluamaan muutakin kun kotinurkkia. Maailma on kiehtova paikka.

Asiasta moottorisahaan tai siis herattajuhlien juhlakenttiin. Mua on aina sykayttanyt enemman muiden kun urheilukenttien kaytto juhlakenttina, vaikka ymmartaahan sen kaytannon syista usein olevan. Vaan puut ym.tuo kovasti viihtyvyytta. Ja yks mika on tietty olennaista, et kaikki paikat, jossa on "toimintaa" ois suht lahella toisiaan!
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #71 : 11.07.07 - klo:21:11 »
Olen samaa mieltä tuosta, että urheilukenttä ei ole kivin mahdollinen paikka juhlille, vaikka käytännön syistä onkin usein se paras paikka. Milloinkahan lie ollut viimeksi juhlat jossain muualla kuin urheilukentällä?
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #72 : 11.07.07 - klo:21:14 »
Olin ensimmäistä kertaa elämässäni herättäjäjuhlilla (olen aiemmin elämässäni ollut pitkään viidesläinen yms vastaava, joten siinä vähän viitekehystä).

Juhlilla oli erittäin helppo olla, en kokenut itseäni millään lailla ulkopuoliseksi, vaikka en olekaan körttiläinen äidinmaidostani saakka. Kiitokset siitä! Juhlat eivät olleet periaatteessa sisäänlämpiävät, vaikka kunnioitettiinja muisteltiinkin vanhoja tiennäyttäjiä ja kokoonnuttiin Malmivaarojen sukutapaamisiin yms.

Siionin virsiä, varsinkin sieltä lisävihosta, oli ihanaa ja turvallista veisata.

Eniten minua koskettivat päätösseurat sunnuntaina. Puheet olivat niissä vähemmän yhteiskunnallisia ja ahdistuksesta, uupumisesta ja kansalaissodasta kertovia. Loppurukous polvillaan - taisi olla ainoa yhteisrukous messua lukuunottamatta - oli hyvin koskettava tilanne, samoin Herran siunauksen vastaanottaminen.

Lauantai-iltapäivä Lahti-hallin ruokajonossa: samaan aikaan oli Jouko Mäki-Lohiluoman perhekonsertti ja jouduin rauhoittamaan kahta eri mummoa, jotka tulivat minulle kauhistelemaan "jumputusta". Kun kerroin olevani Espoosta, yksi mummo sanoi, että katsokin, ettei siellä ole samanlaista. :) Selitin, että tämä on nykymeininki ja tästä lapset ja nuoret tykkäävät, jopa minäkin keski-ikäinen.

Perjantai-iltana oltiin Ristin kirkossa kuuntelemassa opiskelijakuoroja. Se oli hieno tilaisuus. Lauantai-ilta taas vietettiin J.Jyrä bändin konsertissa.  Lämppärinä esiintyneen Syvän sinisen laulusta ei erottunut sanoja, johtuiko miksauksesta vai mistä, mutta J. Jyrä täytti kyllä kaikki odotukset. Kaverini oli samaan aikaan urkumaratonissa ja kehui sen maasta taivaaseen, tosin vastaanottokyky oli kolmannella tunnilla jo hiipunut.

"Kamarikeskusteluissa" kahviteltalla mietittiin pelastus-epävarmuusasiaa. Kaverini vanha äiti on nuoresta asti kulkenut herättäjäjuhlilla, mutta ei näe maailmaa niin synkkänä kuin se seurapuheissa näyttäytyy. Pyhä Henki todistaa hänen sydämessään, että hän on Jumalan lapsi ja hän löytää radion aamuhartauksista asioita jotka ilahduttavat häntä päivittäisessä vaelluksessa. Missä on se taakka, uupumus ja ahdistus, pelko siitä että ei pelastukaan? No, tulimme siihen tulokseen, että oppi voi olla ihan päinvastainen esim. pelastusvarmuuden suhteen, mutta käytännön elämä kuitenkin suht sama.  :D

Kävin muuten liittymässä h-y:n jäseneksi.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #73 : 11.07.07 - klo:21:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
No niin kai se pitäs vaan lähteä. Kahteen vuoteen en ole päässyt Kuopiota pitemmälle.

Päätä vaan Johannes jo nyt ensi kesän Espoon-reissu.
Muuten umpiauto ajaa pihaan ja muutama isokokoinen, vaitelias mies murahtaa: "Johannes, virsikirja följyhyn ja autohon!"

Mt

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Lahden herättäjäjuhlat 2007
« Vastaus #74 : 11.07.07 - klo:22:23 »
Vihdoin kotona juhlamatkalta!
Harmittaa vähän kun foorumin kokoontuminen meni ohi, mutta toisaalta oli mukava nähdä foorumilaisia muuten juhlilla ja myös rakentamassa!
Kiitos kaikille panoksesta!