Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 4  (Luettu 41743 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #90 : 24.03.11 - klo:18:33 »
alfa ja omega?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #91 : 25.03.11 - klo:07:28 »
Juhla-Mokka, Kulta Katriina ja Presidentti. Kuivakakku, karjalanpiirakka munavoilla,homperskat ja gluteeniton. Kirkkokahvien tykötarpeet, vaihdellen.
Niin kirkkokahvit kuin erittäin seurakahvit ovat yhteysateria.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #92 : 25.03.11 - klo:17:06 »
alfa? beta gamma delta ypsilon?

Alfa-kurssihan on se monessa eri maassa ja eri kirkkokunnissa pyörivä 10-viikkoinen kurssi, jolla perehdytään kristinuskoon. Meidän seurakunnassamme ne ovat olleet joka kerta suosittuja.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #93 : 26.03.11 - klo:16:23 »
Alfa-kurssihan on se monessa eri maassa ja eri kirkkokunnissa pyörivä 10-viikkoinen kurssi, jolla perehdytään kristinuskoon. Meidän seurakunnassamme ne ovat olleet joka kerta suosittuja.

Se on Lontoosta kotoisin ja tehty vieraantuneille. Meillä yksi yhdistys/puolue omi sen ja siihen se loppu.
« Viimeksi muokattu: 27.03.11 - klo:11:54 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #94 : 27.03.11 - klo:11:57 »
Meillä luettiin ennen kolehti Samuli Korkalaisen lähettämä vetoomus. Kolehtihan oli Herättäjän opiskelija- ja nuorisotyöhön.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #95 : 27.03.11 - klo:13:12 »
Keräsin kolehtia tänään, samaiseen kohteeseen, ja kakskymppisiä meni haaviin monta.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #96 : 27.03.11 - klo:14:43 »
Olin Marian ilmestymispäivän messussa ja ehtoollisella. Papin saarnasta jäivät mieleen hänen pääasiansa, jotka hän toivoi muistettavan eli että autuas se, joka uskoi sekä pitäkää usko Jumalaan. Vielä hän viittasi lopun aikoihin, Jeesuksen sanaan siitä, että kun Ihmisen Poika tulee niin löytäneekö Hän uskoa maan päältä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #97 : 03.04.11 - klo:09:23 »
Lähtökuopissa ollaan. Padasjoen ja Lahden oma Leena Hokka toimittaa messun Mukkulan kirkossa. Silloin on aina rakkaus ja lempeys läsnä.

Iltapäivällä seurat. Mitä multa enää puuttuu? 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #98 : 03.04.11 - klo:19:17 »
Kuten tuonne muualle kirjoitin niin tänään klo 15 oli messu aurinkorannikolla. Ihan kotoisen oloinen. Yksi naapurikin sattui kirkkoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #99 : 03.04.11 - klo:20:30 »
Me olimme Huopalahdenkirkossa.
Me eli Leena, Sadetta,Kalistaja, minä ja tämä heppu, kun minusta täälläkin kirjoittelee ja puhe pikkasen änkyttämällä tulee, mikä ei kyllä haittaa yhtään.

No oli kyllä körttejä enempikin kirkossa, mutta jotka istuimme samassa kahvipöydässä.
Kalistajan filosofoinnellessa ja meidän muiden pyöritellessämme silmiä. :icon_rolleyes:

Mielettömän hieno teksti tänään- Elämän Leipä-
Ihan mielettömän hieno vertaus ja muutenkin Johanneksen koko evankeliumi, kerronnaltaan ku mulle tehty.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #100 : 03.04.11 - klo:20:46 »
Oli tosi hyvä. Jumalanpalveluksesta pidin torestans, seurat vähän pitkänpuoleiset, Oulu-pitoiset kun olivat. Mutta hyvä oli seura. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #101 : 03.04.11 - klo:20:53 »
Oli tosi hyvä. Jumalanpalveluksesta pidin torestans, seurat vähän pitkänpuoleiset, Oulu-pitoiset kun olivat. Mutta hyvä oli seura. 

Seura oli kelvokasta, vaikka emme sitä etukäteen ainakaan kokonaisuudessaan tietoisesti valinneet. Puheita jaksoin kuunnella, virret ilahduttivat... ainakin se yksi.... muuten hukkuu haahteni... tuosta haahtirunoilijasta - joka ei ole Hilja Haahti - on tulossa näytelmä Oulun herättäjäjuhlille.

Viisveisaaja pyörittelee yhä silmiään -  :icon_rolleyes: - jutuilleni. Taidan lyödä miestä turpaan, niin tokenee! :023:

 No en kuitenkaan. :icon_lol: :icon_eek:

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #102 : 03.04.11 - klo:21:21 »
ainakin se yksi.... muuten hukkuu haahteni...

Yksi mun suosikkivirsiä on tuo.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #103 : 03.04.11 - klo:22:24 »
Olen käynnyt koko ikäni sekä seuroissa että kirkossa. Minulle ne olevat yhtä tärkeitä elämässäni vaikka hieman eroavatkin toiminnaltaan ja joiltakin muiltakin osiltaan toisistaan. Viimme kesänä sain pitkästä aikaa mahdollisuuden käydä lisäksi herättäjuhlilla minne olen nyt tänä vuonnakin menossa. 

Mutta nykyään muutettuani puoli vuotta sitten muutaman mutkan kautta Heinävedelle olen käynnyt vain kirkossa. Haluiaisin edelleen käydä seuroissakin, mutta minulla ei ole autoa enkä tunne ketään autollista. Voisiko joku ystävällisesti auttaa minua tässä asiassa en haluaisi jäädä ulkopuolelle oman herätysliikkeeni toiminnasta ja jos mahdollista tarvitsisin kyytiapua myös elokuun herättäjuhla kyytiinlähtö paikkakunnalle pääsyssä eli Kerimäille. Viestit voi jättää tälle sivustolle käyn näit täällä päivittäin.  :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #104 : 04.04.11 - klo:10:16 »
Niila, hurja ehdotus:   hätätilassa ota taksi. Tämä on totta. Minä myöhästyin espoolaisten kyydistä kesällä mentäessä Kiuruvedelle. Meinasin sinne mennä joten kysyin taksia ja lähdimme perään ja Olarin kirkolta Jyväskylään ajoin, 440 euroa. Olihan se vähän iso lovi ja piti sitä pidempään vähän pihtailla mutta huomasin että verrattuna autollisen kustannuksiin saa ajaa aika pitkiä matkoja taksilla. Mutta kannattaa kysyä etukäteen pikkupaikkakunnalla ja silloin voi kysyä hintaakin.  En ole järin rikas, että sillai.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.