Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 4  (Luettu 41932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #75 : 13.03.11 - klo:11:51 »
Samaten. Kotikirkko on aina kotikirkko.
Memen kanssa siellä tavattiin ja sovittiin ensi-sunnuntain Herättäjän kirkkopyhään menosta.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #76 : 13.03.11 - klo:12:30 »
Kirkossa veisattiin tänään kaksi Antti Achreniuksen virttä 173 (SV 186) ja 310 (SV 185). Olipa kotoista.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #77 : 13.03.11 - klo:20:26 »
Täälläki oli 173!
Ja koska Viljanen toimitti jumalanpalveluksen niin tietysti mukana oli yksi unkarilainen virsi  :003:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #78 : 20.03.11 - klo:10:21 »
Käytkö kirkossa ...ehkä tänään tai huomenna :eusa_angel:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #79 : 20.03.11 - klo:12:41 »
Kävin. Pyhäkoulussa oli vilskettä. Kahveilla äijien kesken päältä katsoen arvokkaampaa, mutta vain päältä katsoen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #80 : 20.03.11 - klo:13:35 »
Herättäjän kirkkopyhä eli seurat päälle, ja minulle tuli lämmin ja jollakin tapaa hiljaa tosi turvallinen olo, sillä varsin monessa puheessa puhuttiin myös siitä, että pojalla oli epilepsia. Ja kun opetuslapsen kääntyivät Jeesuksen puoleen, tuli apukin. Tuli avunpyytäjille, mutta opetuslapsille myös!  Ei ollutkaan tarpeen sanoa että ei nyt oikein sovi tänne meille, häivy. Yksi puhe käsitteli tätä joksee :056:nkin näin sanoin, oli vain pidempi   :045: :056:  Itse voin tehdä osuuteni auttamalla toisia ymmärtämään mistä on kysymys, enempää en,  mutta Jeesus ymmärtää minut oikein...    aina.  

Sekä Donnelta että Dosentilta  :026:  olen oppinut, etten voi pelätä samanaikaisesti Jumalaa ja ihmisiä. Jumalanpelko on ehkä enemmän kuin kunnioitusta kuten sanotaan niin usein. Tahtoisin tietää, onko sanajuuri heprean kielessä tai kreikassa sama, muuten...   Ei ole mitään realistista syytä olla pelkäämättä Jumalaa, eikä yksin syntisyytensä tähden. Ihminen pelkää taatusti jotakin niin valtavaa.  Mutta päästessään lähemmäs ja ymmärtäessään Jumalaa, Jeesuksen kautta ja tähden, myös rakastaa.  os alan hysterisoitua ihmistekojen tähden, on turvallisuuteni äkkiä horjunut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #81 : 20.03.11 - klo:19:21 »
Paikallisessa tuomasmessussa ei ollut tänään saarnaa ollenkaan. Tämän pyhän aihe Usko ja rukous jotenkin korostui, kun suoraan evankeliumitekstin jälkeen lausuttiin uskontunnustus. Tekstissähän Jeesus parantaa sairauden, joka on sitä lajia, joka lähtee vain rukouksella. Olen ollut joskus aiemmin Taizé-messussa, jossa saarnan tilalla oli mietiskelyä. Jaa, no miksei.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #82 : 20.03.11 - klo:19:45 »
Aamulla kuuntelin jumalanpalveluksen teidän (Leppävaaran) kirkosta ja sitten menin klo 13 paikalliseen seurakuntakotiin jumalanpalvelukseen. Mielenkiintoista oli, että kaikki kolme veisattua virttä sattuivat olemaan Siionin Virsiä. Se oli sattuma ei tarkoitus. Virsien vähäisyys johtui kuoron osuuksista. Meillä oli viiden tytön tyttökuoro, joka laului lopuksi Agnus Dein. Dona nobis pacem
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #83 : 20.03.11 - klo:21:20 »
Nivalassa oli tänään rippikirkko. Oli aika täyttä.  :)
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #84 : 20.03.11 - klo:21:29 »
Nivalassa oli tänään rippikirkko. Oli aika täyttä.  :)

Meillä pyritään rippikirkot (25kpl) pitämään muuna aikana. Pyhäaamuna on kauempaa tuleville sukulaisille hankala. Jos meillä pidettäisiin pyhäaamuina, niin niitä olisi joka toinen pyhä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #85 : 20.03.11 - klo:22:35 »
Kävin tänään kirkossa. Oli täyttä, kun oli ikäihmisten synttärikirkko.
Saarna oli selvästikin huolella pohdittu. Se kuten myös tekstit ja rukoukset herättivät paljon ajatuksia. Hyvä! Taidan mennä toistekin.  :icon_cool:
 

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #86 : 24.03.11 - klo:15:57 »
Hei kaikille!

Kävin viime pyhänä kirkossa ja ehtoollisella. Olen alkanut käymään kirkossa neljännestä adventtisunnuntaista alkaen. Meillä on vielä aina kirkkokahvit jumalanpalveluksen jälkeen niin siellä on mukava kokea kristittyjen yhteyttä.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #87 : 24.03.11 - klo:16:02 »
Hei tim ja tervetuloa!

Mää muistan kerran kun jonkun koulutehtävän vuoksi lähdin Ouluun asti kirkkoon kun sitä tehtävää ei saanut kotikirkosta tehdä. Siellä rupesin juttelemaan edessäni istuvan tädin kanssa ja se kutsu mut jumalanpalveluksen jälkeen kryptaan kirkkokahveille. Se oli aika kivaa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #88 : 24.03.11 - klo:16:17 »
Kirkkokahvit ovat todellakin kiva keksintö  :)
Niitä alettiin järjestämään seurakunnassamme (Laitilassa) muistaakseni viime alfa-kurssin jälkeen, jotain vuosi sitten.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #89 : 24.03.11 - klo:18:24 »
alfa? beta gamma delta ypsilon?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024