Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 4  (Luettu 41092 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #120 : 22.04.11 - klo:12:00 »
Ei ollakaan oltu samassa tilaisuudessa, luin väärin. Voiko täällä muokata/ deletoida viestejä muuten?

No kun just aloin kysymään että minkänäkönen ihminen olet? :-\

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #121 : 22.04.11 - klo:12:01 »
No kun just aloin kysymään että minkänäkönen ihminen olet? :-\

No nyt mun ei tarvi kertoa, eihän?  :icon_biggrin:

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #122 : 22.04.11 - klo:12:02 »
No nyt mun ei tarvi kertoa, eihän?  :icon_biggrin:

No ei tarvii... :)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #123 : 22.04.11 - klo:16:38 »
Mie kävin kotikirkossa. Siellä on muodostunut perinteeksi hiljainen (ei urkuja), synkkä (mustalla peitetyt alttari, alttarikaide, puhujapulpetti), ei kynttilöitä, vain viisi tummanpunaista ruusua yksittäisissä maljakoissa alttarilla, muistuttamassa Kristuksen viidestä verijäljestä.
Kuoro lauloi pienoispassipon, joka oli jaoteltu kolmeen osaan jumalanpalveluksen lomaan. Vaikuttavaa.

Olin paikalla myös eilen ehtoollishetkessä, jonka jälkeen alttari riisuttiin ja putettiin mustaan. Sitten sammutettiin valot ja urut ja lopuksi laulettiin ilman säestystä Käy yrttitarhassa polku.

Sunnuntaina aion käydä kirkossa kahdesti. Pääsiäsisaamun messusta en osaa jäädä pois. Illalla olisi vielä Korsuorkesterin Korsuhartaus kirkossa.  :003:  Tuotto menee YV-keräykselle. Maanantain messun jätätänkin sitten väliin, se kun on taajaman srk-keskuksessa.
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #124 : 22.04.11 - klo:17:04 »

 Pääsiäsisaamun messusta en osaa jäädä pois.

...sitten pääsiäisyönä kai Joensuun kirkkoon messuun.


Tosiaan...pääsiäisaamun messu on kaunis ja sen takia aionkin muuttaa suunnitelmia. Silloin Ristinkappeliin, koska paikkaan liittyy muistoja mm. juuri pääsiäisaamun messusta. Aurinkomme ylös nousi...

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #125 : 22.04.11 - klo:20:00 »
Eilen olin kiirastorstain ehtoollisjumalanpalveluksessa illalla. Se olikin tosi suosittu, kirkko oli lähestulkoon täysi (mahtoiko kellonajalla olla vaikutusta). Tänä aamuna olin pitkänperjantain hiljaisessa jumalanpalveluksessa, joka oli pelkistetyn karu. Kukkia eikä kynttilöitä ei ollut lainkaan eivätkä urut säestäneet virren veisuuta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #126 : 24.04.11 - klo:07:40 »
Kiirastorstaina olimme ja tänään menemme.

Aurinkomme ylös nousi, paistaa voitto vuorella.
Lämmin valo sieltä loistaa, surut, murheet hajottaa.
Kokoontukaa taivaan linnut, suvi-ilmaan puhtaaseen.
Visertäkää pienet leivot, viinipuussa tuoreessa.                          VK 105:1
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #127 : 24.04.11 - klo:09:46 »
Ristinkappelissa olin. Väkeä oli nelisenkymmentä eikä sinne paljon enempää mahdukaan. Pappi (Petri Karttunen) kehoitti viemään eteenpäin ilosanomaa ylösnousseesta Kristuksesta. Aamuaurinko loisti, linnut visersivät ja oli kaunista. Kävin samalla vähän putsaamassa vanhempien hautaa ja laitoin lyhtyyn kynttilän.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #128 : 24.04.11 - klo:16:57 »
Tänään en ollut jumalanpalveluksessa, mutta palvelin kyllä seurakuntaa siten, että olin järjestämässä kirkkokahveja. Radion kautta sain kuulla kotikirkon sanajumalanpalvelusta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #129 : 24.04.11 - klo:17:30 »
Olin kahden sisareni kanssa isäni syntymäpitäjän Suodenniemen kirkossa. Seurakunta ei ole enää itsenäinen, vaan kuuluu Sastamalaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #130 : 24.04.11 - klo:19:46 »
Terveisiä Korsuhartaudesta. Tykkäsin kovasti. Lauloivat yhden siioninvirrenkin,  :003: Tuuli työntää kulkijaa (308). Sen lisäksi tykkäsin kovasti Kirstallivirrasta ja vanhasta nuortenveisusta, joka oli saanut hieman uudet sanat Anna-Mari Kaskiselta. Laulu oli nyt nimeltä Matkalla (Waufarig Stranger se oli alkuperäiseltä nimeltä). Me sitä lauloimme aikanaan tähän tapaan: Matkalainen korpimaan vaeltaapi yksinään....
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #131 : 25.04.11 - klo:09:17 »
Nyt kirkkoon. Tänään siellä on hyvää tilaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #132 : 25.04.11 - klo:11:07 »
 Minä taas oletan, että kyläkappeli on iltapäivällä tupaten täynnä, kun viestiveljet laulavat! :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #133 : 25.04.11 - klo:11:30 »
Nyt kirkkoon. Tänään siellä on hyvää tilaa.

Väkeä oli ihan kivasti toiseksi pääsiääispäiväksi. Urkuri oli tänään erinomainen, eikä saarnassakaan ole moittimista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #134 : 25.04.11 - klo:14:28 »
Kävimme kirkossa ja kyllä kannatti. Saarnakin oli hyvä ja kaikki muu meillä onkin aina todella hyvää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.