Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 16  (Luettu 29718 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #105 : 09.06.13 - klo:18:27 »
 :eusa_angel:

Sananlaskut 8:

13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #106 : 09.06.13 - klo:21:23 »
Niinhän se olisi. Uudesta Raamatusta teksti. Miksiköhän en opi käyttämään uutta, vaan aina plaraan sitä koulussa ostamaani m/38:aa?

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #107 : 10.06.13 - klo:13:21 »
Minulla on sama, luen aina vanhaa käännöstä vaikka uusikin on, en vain totu siihen.
Tottumus lienee toinen luonto.  :eusa_angel:

2. kirje Timoteukselle 1:

7 Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #108 : 10.06.13 - klo:14:29 »
Siis....2 Tim. 1:7....mihinkähän tämän saisin muistiin tulikirjaimin...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #109 : 10.06.13 - klo:16:42 »
Minulla on sama, luen aina vanhaa käännöstä vaikka uusikin on, en vain totu siihen.
Tottumus lienee toinen luonto.  :eusa_angel:

2. kirje Timoteukselle 1:

7 Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
Hyvällä tavallahan me olemme varustetut maailmaa vastaan - uskon haarniskalle yksi selitys. Mutta eri asia on miten haarniskaani päälläni pidän. Ymmärrän, että haarniska pitää olla joka hetki mukana. Jos virkapukuakin piti miten sattui, päältä näkyi, että kaikki ei ole kunnossa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #110 : 11.06.13 - klo:07:31 »
Mutta eri asia on miten haarniskaani päälläni pidän.

Haarniska pitänee pukea huolella ylleen ja kantaa se ryhdikkäästi. Riipin raapin päällä roikkuva rautapaita on varmaan pidemmän päälle tuskallisen epämukava.

Mahtaako tämä käydä sen syvällisemmästä vertauksesta?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #111 : 11.06.13 - klo:07:36 »
Kai Leppämäki lukee iltaisin klo 20.55 Lutherin kirjaa Lohdutussanoja elämän taistelussa.Eilinen teksti oli hyvää opetusta siitä miksi tuomitsemme toisten teot,  tai miksi jotkut eivät tee niin.
En onnistu löytämään siitä tekstiä, saati äänimuotoa.
Olisi näinä aikoina hyvään tarpeeseen. Luther näkee Raamatun opetuksen kuten me useimmat körttiläiset.

Eilinen oli ajatuksia herättävä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #112 : 11.06.13 - klo:08:07 »
Haarniska pitänee pukea huolella ylleen ja kantaa se ryhdikkäästi. Riipin raapin päällä roikkuva rautapaita on varmaan pidemmän päälle tuskallisen epämukava.

Mahtaako tämä käydä sen syvällisemmästä vertauksesta?
Ajattelen niin, että Jumala on armahtavainen haarniskan ulkoisesta puolesta. Hän on meidät hyvin varustanut, meillä on vastuu sen jälkeen. Ihminen huomaa, jos haarniska kalvaa kehoaan, siis käsin kosketeltavassa mielessä. Hengelliseen minuuteen haarniskani kanssa on vaikeampi vastata. Ulospäin voi näkyä hyvää, mutta sisälle näkee vain Hän. Ja kuitenkin vain armo kantaa, käytän niin monella tavalla saatuja lahjoja huonosti.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #113 : 11.06.13 - klo:08:24 »
Liittyykö Efesolaiskirjeen Jumalan antama sota-asu tähän samaan aiheeseen?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #114 : 11.06.13 - klo:08:55 »
Nostin kädet pystyyn. Ei riitä vääntö vastata, Raamattu ei ole minulle tuttu. Aina yhteen kohtaan voi jotain vastata.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #115 : 13.06.13 - klo:22:32 »
1. Korinttolaiskirje 13:

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

--- ...Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, mutta suurin niistä on rakkaus.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #116 : 14.06.13 - klo:18:01 »
1. kirje Timoteukselle 4:

12 Älköön kukaan nuoruuttasi katsoko ylen, vaan ole sinä uskovaisten esikuva puheessa, vaelluksessa, rakkaudessa, uskossa, puhtaudessa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #117 : 15.06.13 - klo:13:49 »
1. Korinttolaiskirje 13:

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

--- ...Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, mutta suurin niistä on rakkaus.
Kolme suurta, nämä jäivät mieleeni rippikoulussa. Oma muistolauseeni on kuitenkin Hebrealaiskirjeen 12:1 ja 2. Olisi pitänyt kyetä kunnon uskonkilvoitukseen katse tähdättynä Jeesukseen.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #118 : 15.06.13 - klo:16:16 »
                  4. sunnuntai helluntaista

Kadonnut ja jälleen löytynyt

Jumala on armollinen Isä. Hän etsii eksyneitä, kutsuu syntisiä ja antaa synnit anteeksi. Taivaassa iloitaan jokaisesta kadonneesta, joka on löytynyt.

Ensimmäinen lukukappale

Jes. 57: 15-19 (20-21)

Korkea ja Ylhäinen,
hän, joka pysyy ikuisesti, jonka nimi on Pyhä,
sanoo näin:
- Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä,
mutta asun myös murtuneiden ja nöyrien luona.
Minä virvoitan murtuneiden hengen
ja herätän eloon nöyrien sydämen.
En minä ikuisesti ole teihin vihastunut
enkä loputtomiin teitä syytä.
Jos niin tekisin, teidän voimanne herpoaisi
eikä yksikään luoduistani kestäisi minun edessäni.
Hetkeksi minä vihastuin tähän syntiseen kansaan,
löin sitä ja käänsin vihassa kasvoni siitä pois.
Harhautuneena se kulki omien halujensa teitä.
Ne tiet minä olen nähnyt.
Mutta nyt tahdon parantaa tämän kansan,
johtaa sen askelia, tahdon antaa sille lohdutuksen.
Sen surevien huulille minä annan ylistyksen hedelmän.
Minä annan rauhan, rauhan lähelle ja kauas
- sanoo Herra -
ja minä parannan heidät.
(Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri.
Ei se tyynny,
vaan kuohuttaa esiin mutaa ja liejua.
- Jumalattomilla ei ole rauhaa,
sanoo minun Jumalani.)

Toinen lukukappale

1. Piet. 5: 5-11

Te kaikki: pukeutukaa keskinäiseen nöyryyteen, sillä
      Jumala on ylpeitä vastaan,
      mutta nöyrille hän antaa armon.
    Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, niin hän ajan tullen korottaa teidät. Heittäkää kaikki murheenne hänen kannettavakseen, sillä hän pitää teistä huolen.
    Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. Vastustakaa häntä, uskossa lujina! Tiedättehän, että veljenne kaikkialla maailmassa joutuvat kokemaan samat kärsimykset.
    Kaiken armon Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa. Vähän aikaa kärsittyänne hän itse varustaa, voimistaa, vahvistaa ja lujittaa teidät. Hänen on valta iankaikkisesti. Aamen.

Evankeliumi

Luuk. 15: 1-10

Publikaanit ja muut syntiset tulivat Jeesuksen luo kuullakseen häntä. Fariseukset ja lainopettajat sanoivat paheksuen: "Tuo mies hyväksyy syntiset seuraansa ja syö heidän kanssaan."
    Silloin Jeesus esitti heille vertauksen:
    "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen. Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen, ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.' Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa.
    Tai jos naisella on kymmenen hopearahaa ja hän kadottaa niistä yhden, niin totta kai hän sytyttää lampun, lakaisee huoneen ja etsii tarkoin, kunnes löytää sen. Ja rahan löydettyään hän kutsuu ystävättärensä ja naapurin naiset ja sanoo: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin rahan, jonka olin kadottanut.' Yhtä lailla, sen sanon teille, iloitsevat Jumalan enkelit yhdestäkin syntisestä, joka tekee parannuksen."
          
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #119 : 17.06.13 - klo:16:17 »
2. Mooseksen kirja 34:

6 Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,
7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen".