Kirjoittaja Aihe: Kördisbub oode  (Luettu 34567 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #105 : 01.07.19 - klo:17:44 »
Mainostaisin Pyryharakalle Takatalon ja Tompurin Kaski-oluita Haminan Reitkallista, jos tämä olisi kaupallinen kanava. Kun ei ole, pidän suuni kiinni.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #106 : 01.07.19 - klo:19:56 »
Liekö Olut-Tompuri samaa sukua kuin kaukainen sukulaiseni Elli Tompuri ?

Jos otan olutta, sen pitää olla hollantilaista Heinekeniä, vaan empä yleensä ota.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #107 : 01.07.19 - klo:21:29 »
Saksalainen Heinz ylisti vehnäolutta.

Soini ( poliitikko entinen ) sanoi kerran, että punavihervassarit Punavuoren kuppiloissaan parantaa maailmaa ja ei tiedä miestään mitään, mutta Teuvo Hakkarainen sentään on maksanut veroja ja työlistänyt ihmisiä.

No menin kerran, kun vein pyykit punavuoren yhteen itsepalvelupesulaan, niin odottamaan johki Rööperin kapakkaan.
No sinnehän pätkähti sellainen risupartavihervassari ja alkoi kyselemään onko teillä luomuolutta?

Siis niinku ihan pokkana.
Luomuolutta pleace.

Ei hyvää päivää, kyllä Kannelmäen työläiskapakassa jätkä ois saanut mustan silmän siinä het !!

Kannelmäen kapakat tuliu tutuiksi, kun kattelin formula 1 kisoja niissä suorana, kun ei telkusta näkynyt.

Luomuolutta, kevyt suolaa, kevyt sokeria.
Ihan pullamössöä nää nykyihmiset.

En kuitenkaan ole mustan potterin ystävä, kun on kuin puuroa ja josta pureskellaan maltaita juodessa.
Kuitenkin olut oluena.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #108 : 01.07.19 - klo:21:33 »
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #109 : 01.07.19 - klo:22:06 »
Mainostaisin Pyryharakalle Takatalon ja Tompurin Kaski-oluita Haminan Reitkallista, jos tämä olisi kaupallinen kanava. Kun ei ole, pidän suuni kiinni.

Kiitos Pena! En ole mainoksen uhri. Otan kuitenkin vinkistä vaarin.  :023: 
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #110 : 02.07.19 - klo:07:23 »
Vaarin vinkistä.  :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #111 : 03.07.19 - klo:22:18 »
Mä en nyt näihin olut-keskusteluihin osallistu...enkä linkitä musiikkia...
mutta jos tähän hetkeksi istahtaisin turisemaan...muistelemaan menneitä...jaa'a....
jostain 50 vuoden takaa....olen minä vaan aika iäkkääksi jo tullut...

Pyrtsi ja Seppo tuolla foorumitapaamisketjussa rupatteli viihde-elektroniikan ja somen
vaikutuksista ihmisten "aitoon kohtaamiseen"...käytän tällaista termiä niistä menneistä
kyläreissuista, extemporeena (ilman kutsua, ilman ennakkoilmoitusta, ilman tuliaisia)
sitä vaan mentiin...aikaa oli toiselle ihmiselle...vaikka vaan rupatteluun ilman aihetta...
Minähän olin sellainen hidas ja ujo siihen maailman aikaan...olin huono kotikylällä
naapuriin menemään...ilman "asiaa"
Kerran sitten menin....ison aiheen kanssa, ehkä noin parikymppisenä.
Kotikylällä naapurin isäntä kuoli nelikymppisenä, kyllähän se kosketti....
Lähdin vaan yksin kävelemään toiseen naapuriin....jakamaan tuntoja...ihmisen pienuutta...
Naapurin tuvassa istuskelin pari tuntia.
Muistan sen kuin eilisen päivän.

Ihmiseloon mahtuu ja sisältyy kaikenlaista...
Reilu vuosi sitten ystävä kuoli aika nuorena yllättäen.
Pari päivää sitten sukulais-ystävä Kanadassa kaatui pahasti pyörälenkillään...ei vielä
tietoa mitä kaikkea kävi, ihan petissä tällä hetkellä.

Jotenkin tuntuu että ihminen tarvitsee surun ja murheen kokemuksia pystyäkseen
elämään...ymmärtämään elämän rajallisuutta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #112 : 04.07.19 - klo:06:06 »
En tiedä, tarvitseeko ihminen surun kokemuksia. Ne vain kuuluvat elämään samoin kuin ilonkin hetket. On hyvä, jos ihmisellä on läheisiä, joiden kanssa jakaa kokemuksensa joko kokemalla ne yhdessä tai kertomalla niistä. Körttikrouvin baaritiskiin nojaamallakin sen voi tehdä. Mitä muuta sinulle kuuluu, veeännä?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #113 : 04.07.19 - klo:13:13 »
Jep...Kiitos Pena kysymästä!
Siispä jatkan turisemista ihan luvan kanssa...joitain kuulumisia...tuntoja...
Eikä ole sitten minun vika, jos lukijat kyllästyy ja nukahtaa kesken kaiken.
Jaettu ilo on kaksinkertainen...jaettu murhe puolittuu...tämän koitan muistaa elämässäni...
Yksinäinen puu ei pala....hiljaisuutta, lepoa ja rauhaa tarvitaan...ystäviä rinnalle...

No juu...pieni tauko tässä ruokailun ja käsitiskin jälkeen...odottelen "vatsan laskeutumista",
ennen pyörälenkille lähtöä.

Tällä hetkellä saan olla todella kiitollinen ja iloita monesta asiasta, terveydestä,
hoitavista ja siunaavista kokemuksista, lähipiirin ja ystävien rinnalla olosta, rukouksista.
Luonnossa liikkuminen, hiljaisuuden, levon ja rauhan kokeminen, Isän täysihoito.
Toki murhetta ja ristiä piisaa, kuten jo edellä mainitsin...
Nytkin odottelen viestiä Vancouverista, siellä nyt aamuyö.
Herra on antanut voimaa, kantaa vaikeissakin tilanteissa.
Jumalan johdatus näkyy myös ja varsinkin pienissä asioissa, jotain niistä itsekin huomaan,
saan ihmetellen kiittää...
Lukeminenkin sujuu...sitä kaipaan kyllä enemmän.
Seurakuntayhteydestä saan olla kiitollinen, ystävistä siellä, kokoontumisista, messuista.
Pienet kello- ja lauluporukkamme kanttorin johdolla ovat mulle olleet vuosia iso ilo
ja elämän rikkautta...on meillä taitava ja hyvä kanttori...pärjää meidän kanssa ja
on saanut minussakin ihmeitä aikaan.

Palkallinen harrastukseni, ajankulu yms., isännöinti ja kirjanpitohommat...ne vielä jatkuu...
Vaikka, aivan karmea kevätkausi takana, kaikissa taloissani enemmän tai vähemmän
ylimääräistä "normaalista" poikkevaa.
Ehdin jo miettiä mitä tämä merkitsee? "joko" lyön hanskat naulaan?
No ehken vielä, tulee iso tyhjiö...vähentää voisin kyllä.
Ja on myös niin että tyhjiön tilalle voi tulla jotain hyvää uutta...
Taloyhtiöjutista pari esimerkkiä....
Yksi talo on pahasti vaiheessa, rytisee oikein kunnolla, osakkaat riitelee
tehdäänkö uusi vesikatto vai eletäänkö vanhan kanssa tekohengittämällä.
Olen saanut tai joutunut kuuntelemaan yhden osakkaan purkeuksia...yksi hankala puhelu
aiheutti sen että otin aikalisän ja hallituksella siirrätin yhtiökokouksen myöhemmäksi.
Hallitus kokoontui toissailtana, perusteellinen pohdinta...tuli kuitenkin ehdotus
yhtiökokoukselle mikä pidetään parin viikon päästä. Siellä äänestetään katon uusimisesta,
luultavasti äänet 3-2 tai 2-3....pahimmassa tapauksessa 2-2 ja puheenjohtajan ääni
ratkaisee...lukemat toki muuta mutta suhde tuo.
Kerroin jo hallitukselle että tästä yhtiöstä olen aikeissa luopua, ajankohta vielä auki...
ehkä käyn tämän sotkuvaiheen läpi ja sitten seuraajalle.
Hmmm...luulenpa....seuraajan palkkio korkeampi....laatutaso ennallaan (onhan nämä
säädeltyjä vakiomuotoisia juttuja)....mutta osakkaiden kuuntelemisen määrä romahtaa,
tiedostan että olen turhan paljon viitsinyt kuunnella...

Tällaista arkea minulla...

Vielä yksi iso kiitoksen aihe josta hiukkasen...
Kuntoliikunta on saanut tiiviisti jatkua...ja jatkuu...
Pihatyöt...kävelylenkit...marjastus (toivottavasti kohta)...uimahalleilu...pyöräily....
Siinäpä ne pääosin mitä leikatuilla lonkilla voin tehdä...
Hölkkä...luistelu...hiihto...tennis...sulkapallo...on siis historiaa kohdallani.
Nyt uimahalleilu kesätauolla...elokuussa jatkuu...olisihan tuolla olympia-allas-maauimala,
ehkä sinne...
Pyöräily on tänä kesänä sujunut paremmin kuin vuosiin.

Iloitsen myös terveyden ohella siitä että painoindeksini on hyvinkin kohdillaan...
En ole mikään pyöräilijätyyppi (reidet ohuemmat)...kuulamörssäristä todella kaukana...
ei myöskään maratoonarityyppi (en niin hintelä ja kuiva)...sanoisin että olen
"Sam Kendricks-tyyppi" vaaleaa siilitukkaa myöten...rohkenen näin sanoa, kun foorumilla
on ollut muistaakseni positiivisia lausuntoja hänen ruumiinrakenteestaan... :icon_biggrin:

Joo...tällaista

Aurinko paistaa...ei kamala tuuli....siispä pyöräilemään... :023: :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #114 : 04.07.19 - klo:13:48 »
Ai, ai ai sinua ! Tämä kyllä aina muitetaan kun Sam Kendricks sattuu kuvaruudusta silmään ! :icon_lol:

Toinen vävyni on taloyhtiönsä hallituksen pj. Asukkaat kääntyvät hänen puoleensa vaikka asia kuuluisi isännöitsijälle tai huoltoyhtiölle. Onneksi vävy on yhtä 'hyväluontoinen' kuin sinä. Ei pala päre vaikka ovikello soisi yöllä.

Nyt on koko talo ollut muovihupussa kevääsät asti. Ei näy ikkunasta kuin päivän haamu ja tukalaa oli niillä kovimilla helteillä vaikka ovet olivat raollaan porraskäytävään.
...
Kyllä olemme hyvillämme kun emme ole tekemisissä talon hallinnon kanssa tässä, vaan kaikki hoituu virallisesti TA-Yhtiön kautta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #115 : 04.07.19 - klo:15:48 »
 :icon_biggrin: :039:

Kiitos!

Hyvinpä tunnin vakiolenkkini sujui, kevyillä vaatteilla juuri tarkeni, vaikka pilveili,
ja tuulikin oli peltoaukealla kovempi kuin tästä ikkunastani näyttää.

Joo, nuo taloyhtiöjutut on vaihtelevia, mielenkiintoisia, vastuullisiakin.
On joko niin että isännöitsijä potkii hallitusta liikkeelle...tai päinvastoin...
mutta pääasia että hommat tulee hoidetuksi.
Itse olen enempi kirjanpito- ja kokousihminen...jos remppoja on runsaasti olen "hukassa"...
mutta remppamiehet on erikseen ja niitä saa tarvittaessa tilata hommiin... :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #116 : 07.07.19 - klo:19:41 »
Enpähän ollut Nivalassa, jälkikasvua ilmeisesti oli kyllä.
Muutoin olen kyllä neljissä kesäjuhlissa käynyt...levoton sielu menossa ja touhuamassa
aina jotain.

Laitanpa tänne piiitkästä aikaa musiikkia.
Olin perjantaina Jyväskylässä kuskina Neulefestareille, olikohan jo neljäs vuosi.
Itsehän en siellä lanka ja neulejutuissa viihdy...aikani kuluksi kävelen kaupungilla...
kuntoilen Taulamäen rappusissa yms.
Tällä kertaa kävi kunnon munkki, osuin katukonserttiin ja sielläkös aika kului hyvin jammatessa
nuorison kanssa ja oli siellä muutama muukin pappa mukana hytkymässä.

Joo, tällainen porukka siellä oli keikalla, osin kuulemma paikallisia.
Siellä kadulla soittivat ja lauloivat vähän rytmikkäämpää kuin tässä linkissä.

https://www.youtube.com/watch?v=N4Q_dXu8MLQ


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #117 : 07.07.19 - klo:19:51 »
https://www.youtube.com/watch?v=sTiaHzKBiOE

Laitoinpa tuonkin, kun sopivasti hollille osui.
Mustarastaalla uusi albumi hiljattain, Purjeenpaikkaaja.

Olikohan eilen kun tuli mieleeni...josko ehdottaisin kanttorille että kysyisi
Mustarastasta tänne kirkkoon keikalle, oli muutama vuosi sitten myöskin.
Uusi ohjelmisto, ja jos määrärahoja olisi käyttää, ja ehtisi ehkä ennen naapurikaupunkia...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #118 : 08.07.19 - klo:00:07 »

https://www.youtube.com/watch?v=EZITKxBidOs

Laitoinpa vielä toisenkin Shongololon jos vaikka tykkäsitte edellisestä... :023:
Muuta ei tuubista taida vielä löytyä...aika uusi bandi kuulemma.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kördisbub oode
« Vastaus #119 : 08.07.19 - klo:12:27 »
Höh...kaikenlaista...??

Ampuukohan sukupuolten välinen tasa-arvovaatimus jo vähän yli...
tai meikämannen mielestä ampunut jo ajat sitten...

Osui vaan teksti-tv:stä sellainen silmiin että asevelvollisuuslaki pitäisi muuttaa
sellaiseksi että on sukupuolten kesken tasa-arvoinen.   :017: