Kirjoittaja Aihe: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan  (Luettu 77556 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #90 : 22.07.16 - klo:07:26 »
Muistan lukeneeni tämän tiedon jostakin, mutta saatan olla erehtynytkin.

Etten puhu vasten parempaa tietoa, niin mun kommentti ei perustunut varmennettuun faktaan.

Itse en pariskuntaa tunne ja näillä näkymin jätän myös tutustumatta.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #91 : 22.07.16 - klo:09:10 »
Muistan lukeneeni tämän tiedon jostakin, mutta saatan olla erehtynytkin.

Etten puhu vasten parempaa tietoa, niin mun kommentti ei perustunut varmennettuun faktaan.

Itse en pariskuntaa tunne ja näillä näkymin jätän myös tutustumatta.

Et sinä ole erehtynyt.

Päivin muistan opiskeluajoilta koska usein kävelimme yhtä matkaa kotiin, hän asui Ruskeasuolla kuten itsekin asuin. Meillä oli myötänsä sanaharkkaa sen ajan teologian opetuksesta, mutta nyt hän on epäilemättä monesta syystä unohtanut minut. En ole pitänyt yhteyttä ja sukunimetkin ovat vaihtuneet, hän oli silloin Kuvajan Päivi alemmalta kurssilta.

Mediomassa toimi oma raamattupiiri jossa tosin kävin vain kääntymässä.  Kyseessä ei ollut kohdallani yksistään sen kiihkeän evankelikalinen ote;  olin itse irtautunut kaikesta mitä omassa seurakunnassani nuorille opetettiin ja pidin välimatkaa koska oletin tietysti että se on koko kristinuskon sanoma.  Kirkosta eroaminen on monesti ollut viitsimiskysymys enkä ole oikeastaan ollut kovin aktiivinen  etsijä ja kyselijä kuten täällä joku, joita arvostan ihan eri tavoin kuin voin arvostaa itseäni.


Päivi ei juuri tai ollenkaan ole työskennellyt peruskoulutustaan vastaavissa tehtävissä  koska siirtyi Kristillisen liiton aktiiveihin ja siten vaihtoi ammattia.

Tuosta kirjasta luulin nytkin tuon ketjun keskustelun virinneen, mutta eihän siitä todella mitään mainita. Niilo ja Päivi Räsänen yhtä kaikki ovat julkaisseet kansanlähetysläishenkisen ( kustantaja?) seksualieettisen kannanottonsa ( taas jälleen ja kuinkas muuten).

Itse todella päin vastoin tapaisin Päivin nyt vuosikymmenten jälkeen hyvin mielelläni. Olen siinä määrin varma omista ajatuksistani ettei minua enää kiusaannuttaisi sama kuin opiskeluaikoina siinä opiskelija-asuntolan raamattupiirissä, josta oli kyllä sietämätön pakko lähteä.

Erityisesti tänä kesänä ja juurikin  viime viikkoina Päivi pikemmin alkoi tuntua hyökkääjän ja kyylääjän sijasta  sellaisen ajattelun vangilta josta itse pääsin irrottautumaan hyvin nuorena.  Mitäs, vankilassa kasvanut  :003:.   Lähinnä minua kiinnostaa tuo hänen oma vakuuttelunsa sisäisestä vapautumisesta. Niilo Räsänen, Päivin puoliso on Kansanlähetyksen pappi joten perhe on siten "naimisissa" helpon ja yksoikoisen ajattelun kanssa.  Häntä en tunne enkä tavannut koskaan. Päivi avioitui vasta valmistuttuaan, ja muutenkin muutto Mediomasta vieraannutti.

Kyllä luullakseni kutsun heidät vierailulle mikäli sitten ennättävät tulla. Lisäksi olen pahuksen utelias tuon puheäänen suhteen.
« Viimeksi muokattu: 22.07.16 - klo:09:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #92 : 11.09.16 - klo:20:54 »
IS;ssa on juttu PÄivi Räsäsen avio-onnesta ja tässä yhteydessä jälleen hänen käsityksensä instituutiosta nimeltä avioliitto.

Samaa sukupuolta olevien vihkimistä hän pitää vahingollisena, perusteluna se, että sen jälkeen meillä on  p i r s t o u t u n u t  käsitys avioliitosta.

Onhan meillä jo pirstoutuneita käsityksiä vaikka mistä institutioista. Tämäkö onkin se miksi pitää vastustaa, ettei menetä  h a l l i n n a n  tuntua.

Omana mielipiteenäni kaihdan sanaa vihkiä.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001258423.html

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #93 : 04.10.16 - klo:09:57 »
IS;ssa on juttu PÄivi Räsäsen avio-onnesta ja tässä yhteydessä jälleen hänen käsityksensä instituutiosta nimeltä avioliitto.

Samaa sukupuolta olevien vihkimistä hän pitää vahingollisena, perusteluna se, että sen jälkeen meillä on  p i r s t o u t u n u t  käsitys avioliitosta.

Onhan meillä jo pirstoutuneita käsityksiä vaikka mistä institutioista. Tämäkö onkin se miksi pitää vastustaa, ettei menetä  h a l l i n n a n  tuntua.

Omana mielipiteenäni kaihdan sanaa vihkiä.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001258423.html

Pappina on ongelma - Jos vihin mm. homot avioliittoon siitä tulee erittäin paljon mahdollista tylytystä tuomiokapitulin herroilta. Jos en vihi niin tulee raastuvanoikeuden tuomio syrjinnästä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #94 : 04.10.16 - klo:10:41 »
Siksi piispa Kallialan ajatus varovaisesti ja hitaasti etenemisestä on viisautta. Kirkkolaiva kääntyy hitaasti mutta varmasti.
Omat mielipiteemme olemme ilmaisseet ajattelun, tutkimisen tai impulsiivisuuden auttamina.
Suomen laki on nyt muuttunut. Siksi pulinat pois.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #95 : 10.11.16 - klo:09:54 »
Siksi piispa Kallialan ajatus varovaisesti ja hitaasti etenemisestä on viisautta. Kirkkolaiva kääntyy hitaasti mutta varmasti.
Omat mielipiteemme olemme ilmaisseet ajattelun, tutkimisen tai impulsiivisuuden auttamina.
Suomen laki on nyt muuttunut. Siksi pulinat pois.

1.3.2017 olen vihkimässä tasa-arvoiseen avioliittoon sekä miehiä että naisia. Minä en syrji.
wilhelmi niskasen jäljillä


Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #97 : 13.11.16 - klo:18:12 »
Lisääntyykö "korpikuusen kyyneleet" ja kotipolttoisuus tulevaisuudessa.
Ihan vaan ohimennen tuli mieleen tuon luettuani.
Asiantuntijaksi minusta ei ole, ei profeetaksikaan kylläkään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #98 : 13.11.16 - klo:19:11 »
Minusta taas ei ole moraalinvartijaksi. Päivi on kai virallinen sellainen maassamme. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #99 : 13.11.16 - klo:19:15 »
Pärjäisköhän kansa ilman moraalinvartijoita?
Päivin kaltaisia tarvittaisiin enemmän.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8336
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #100 : 28.09.17 - klo:01:15 »
Et sinä ole erehtynyt.

Päivin muistan opiskeluajoilta koska usein kävelimme yhtä matkaa kotiin, hän asui Ruskeasuolla kuten itsekin asuin. Meillä oli myötänsä sanaharkkaa sen ajan teologian opetuksesta, mutta nyt hän on epäilemättä monesta syystä unohtanut minut. En ole pitänyt yhteyttä ja sukunimetkin ovat vaihtuneet, hän oli silloin Kuvajan Päivi alemmalta kurssilta.

Mediomassa toimi oma raamattupiiri jossa tosin kävin vain kääntymässä.  Kyseessä ei ollut kohdallani yksistään sen kiihkeän evankelikalinen ote;  olin itse irtautunut kaikesta mitä omassa seurakunnassani nuorille opetettiin ja pidin välimatkaa koska oletin tietysti että se on koko kristinuskon sanoma.  Kirkosta eroaminen on monesti ollut viitsimiskysymys enkä ole oikeastaan ollut kovin aktiivinen  etsijä ja kyselijä kuten täällä joku, joita arvostan ihan eri tavoin kuin voin arvostaa itseäni.


Päivi ei juuri tai ollenkaan ole työskennellyt peruskoulutustaan vastaavissa tehtävissä  koska siirtyi Kristillisen liiton aktiiveihin ja siten vaihtoi ammattia.

Tuosta kirjasta luulin nytkin tuon ketjun keskustelun virinneen, mutta eihän siitä todella mitään mainita. Niilo ja Päivi Räsänen yhtä kaikki ovat julkaisseet kansanlähetysläishenkisen ( kustantaja?) seksualieettisen kannanottonsa ( taas jälleen ja kuinkas muuten).

Itse todella päin vastoin tapaisin Päivin nyt vuosikymmenten jälkeen hyvin mielelläni. Olen siinä määrin varma omista ajatuksistani ettei minua enää kiusaannuttaisi sama kuin opiskeluaikoina siinä opiskelija-asuntolan raamattupiirissä, josta oli kyllä sietämätön pakko lähteä.

Erityisesti tänä kesänä ja juurikin  viime viikkoina Päivi pikemmin alkoi tuntua hyökkääjän ja kyylääjän sijasta  sellaisen ajattelun vangilta josta itse pääsin irrottautumaan hyvin nuorena.  Mitäs, vankilassa kasvanut  :003:.   Lähinnä minua kiinnostaa tuo hänen oma vakuuttelunsa sisäisestä vapautumisesta. Niilo Räsänen, Päivin puoliso on Kansanlähetyksen pappi joten perhe on siten "naimisissa" helpon ja yksoikoisen ajattelun kanssa.  Häntä en tunne enkä tavannut koskaan. Päivi avioitui vasta valmistuttuaan, ja muutenkin muutto Mediomasta vieraannutti.

Kyllä luullakseni kutsun heidät vierailulle mikäli sitten ennättävät tulla. Lisäksi olen pahuksen utelias tuon puheäänen suhteen.

Hyvin kuvaa sitä miten näen Päivin persoonan ja valitsemansa tien.

Kiva että Leena valitsi toisin, vaikka ilmeisesti jonkunlaista irtiottamisen vaikeutta oli.

Kun on lapsena omaksunut jotkut asiat, niin vaikeata niistä on päästä irti tai yli tai ohi.
Leenalla tuo on onnistunut, mutta Päivi on tiukasti omaa oppiansa jonka nuorena omaksunut hänelle se suotakoon, mutta hankalaa tuollaisen kanssa on mistään erilaisesta käydä dialogia.
Kuulemma pelkää kovasti erilailla uskovia, kuten körttejä ja kenkää tulee heti esimerkiksi facebookkavereille, kun on erimieltä.

Sinänsähän asialla tai henkilöllä ei olisi mitään väliä, mutta kun hän on poliittinenhenkilö jonka sanomiset eivät ole ihan ohi vaan, niin hän sa ehdottomuudellaan ja oikeilla doktriineilla paljon pahaa aikaan.
Kuten siis alkoholipolitiikassa ja kirkossa, josta porukkaa lähtenyt kuin hiiriä ullakolta kissan sinne eksyttyä.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8336
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #101 : 29.06.18 - klo:21:43 »
Lisääntyykö "korpikuusen kyyneleet" ja kotipolttoisuus tulevaisuudessa.
Ihan vaan ohimennen tuli mieleen tuon luettuani.
Asiantuntijaksi minusta ei ole, ei profeetaksikaan kylläkään.

Ihananalyyttinen katsomus kyllä ainakin löytyy varustettuna maalaisjärjellä.

Itte kun asuin maalla, niin keittelin kyllä yhden kylähullun kanssa ponua enempikin.
Hän ihmetteli, että Make kun sä voisit ostaa tätä alkosta niin paljon kun jaksetaan kantaa, niin miksi keitellään.?

No siksi kun mua kiinnostaa tää perinne eniten.

Oli kivat kokemukset, mutta sen ju8opon kanssa jäi se hiton metsästys kokematta, kun sitä suunniteltiin, mutta aina meni persuksilleen, kun tää kundi oli liian seko ja en siis minä.
Minä vaan ns, varttihullu, mut on sekin jotain., vaikka ei sitäkään koskaan todettu.
palikkatestin suoritin liian hyvin :)
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8336
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #102 : 19.07.18 - klo:23:39 »

Jotenkin tuon rouvan vanhuus päivien jutskista olen huomaavinani, että körttiläisyyteen kallistumaan päin?

Jotenkin vanhuksena osaa jo antaa tilaa meille ei tiukkiksille ja armoa kerjääville, ei fundiksille.

Armon kannattaa, sanotaan joissain piireissä.

Surku piireissä siis, ei suruttomissa.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #103 : 01.09.19 - klo:09:05 »
Siinä sitä onkin psykiatreille purtavaa.

Jos oisin nuori ja fiksu ja teologisessa, niin tekisin tutkielman henkilöstä.

Oli purtavaa. Huhhuh. Asuttiin samassa asuntolassa ja patikointiin usein yhtä matkaa Meikusta ja joka kerran hän raivostui...   Me riideltiin siitä saako Raamattua yleensä tutkia profaanein metodein.  Tiililä olis kelvannut paremmin ja tunnustuksellinen tutkimus.


Ei Päivi ole suinkaan tyhmä, ja tekee asiapoliitiikkaa myös, ottaa puheluja vastaan, mitä muuten ei moni tee.  Hälle Raamattu ei ole sana Jumalasta, vaan itse Jumala. Ja hän taitaa tosissaan pelätä homojen joutuv an kadotukseen. 

Muuttamutta.  Kierukan hän taitaa hyväksyä ehkäisyksi.

Sitä mietin, romuttuuko luterilaisuus, tai rapautuuko kuten Arffman vähän tuumii. ( Mitä oli luterilaisuus?).   Se ei vie mihkään kristinuskoa, joten en aina ymmärrä vauhkoamista.  Vielähän pikku siivun  pienten kansakuntien tottumuksista. 

Tottta ihmeessä pakolainen ei ole kristitty jos saapuu  islamilaisesta valtiosta. 

Abortteja tehtiin ja tehtäisiin joka tapauksessa.  Tehdään ilotytöiksi myydyille lapsille.  Lapsi ei synny ”tyttönä tai poikana”. Niin toisteli Essayah vaalitenteissä kai jo vastoin parempaa tietoaan.  Se tosin pitää paikkansa että ihminen on semmoinen lisääntyäkseen kaksisukuinen kuten selkärankaiset. Mutta on tässä nähty homoseksuaali siilikin.  No, nehän ei pääse taivaaseen....


Sateenkaaren taa pieni siili taapertaa
Kun on tassu jo uupunut täällä astumaan.
Sateenkaaren maa luomakuntaa odottaa
Läpi kyynelten näkee valoon ihminen.

Sateenkaaren massa elää aina siilin rakkaus,
Sateenkaarimaassa tuska poissa on, on ahdistus
Sateenkaarimaa on lähellä, kun siili rakastaa
Pieni koira, kaikki luotu, ihmiskunta aivan uus.......



Minusta maailman synti on syvemmällä,   kuin Päivistä.  Miksi me emme siedä kipua, kärsimystä, ei- toivottua?  Mitä synti on? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivi Räsäsen puhe kokonaisuudessaan
« Vastaus #104 : 01.09.19 - klo:09:17 »
Pirskatti, minä olen jo kirjottanu nämä jutut!  Pitäis viitsiä lukee ketju täällä kanssa. Anteeksi nyt.  No homosiili tuli myöhemmin kuvioon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.