Kirjoittaja Aihe: Tyhmiä kysymyksiä uskosta  (Luettu 18460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #15 : 10.10.06 - klo:15:28 »
Kieltämättä harmillista, että Nuppu lähti jo, mutta voisimme kenties silti jatkaa tätä -kuten Jaakko asian osuvasti ilmaisi- kivaa topicia keskenämme?

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #16 : 11.10.06 - klo:13:51 »
Näimmä körttiläisyydellä on vieläkin alatienkristillisyyden leima.

"Pidän kaikesta mitä väittävät synniksi ja en piittaa mitä raamattu tahi kirkko opettaa. Mutta voinko olla körtti ja saada anteeksi kaiken mitä ikinä teen."

 :roll:

edit. Anteeksi kuoleman kärkeä kärjistykseni.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
USKO!
« Vastaus #17 : 14.10.06 - klo:00:40 »
Kyllä kai me tiedämme mikä oikein on!? Usko... ? Usko...? On muuten vaikeaa... Kulloinenkin tilanne, ajatukset  ja teot.. Ne ratkaisevat.! Eikä itse voi sanoa, että on... Sen voi sanoa, että on nyt tietokoneen ääressä ja pyrkii tajuisesti/ alitajuisesti nopeasti syventymään ( lievä paradoksi, vai onko? ) erilaisiin tässä foorumissa esitettyihin kysymyksiin ja jakamaan mahdollisten lukijoiden kanssa asioita, joita juuri nyt esille nousee tästä hetkestä tai aikain takaa.


   Ihan varma Usko on Usko Tuukko, pyörätuolilla kulkeva kaikkialle liikkuva utelias mies Vuosaaresta. Usko on siis tuttu mies.

   Jos täällä on jumaluusoppineita, niin hehän voivat valaista...

   No, se J on, uskon minä tai en...

Poissa ISOPAAVO

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 21
    • http://fi.msnusers.com/IKHTYS777
Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #18 : 27.10.06 - klo:11:42 »
Ei todellakaan ollut tuo city pappi oikeassa...."Jolla ei ole kristuksen henkeä ei ole Hänen omansa" Jumala armahtaa ketä armahtaa ja on ainoa oikea tuomari . Meillä on päästön avaimet ja meille on annettu sovituksen virka.Kuka on synnin tunnossa meillä on uuden liiton pappeus ja voimme Jeesuksen nimessä päästää ihmisen synneistään..siltikin tuokoon tuo meille nöyrän mielen vaikka meille on noin suurta uskottu.Jumala on "eklesian "(seurakunnan) tarkoittanut hoitamaan toinen toisiamme.Yksinäiset puut eivät pala kirkkaasti.Olemme toinen toistemme jäseniä  Kristuksen ruumiissa.

Mistä ihmeestä on peräisin käsitys ettei voi sanoa kuka on uskossa???
Minä tiedän, vaikka olen tosi vajavainen ja kelvoton, että olen antanut Jeesukselle elämäni ja saanut ainoastaan äärettömästä ja suuren suuresta jumalan armosta uudestisyntyä jumalan hengestä.En voi olla ylpeä vaan voin pelollakin miettiä että minut on oksastettu jaloon viikunapuuhun.On suurta Jumalan armoa ja ihmeitten ihme. että pois poikennut, kelvoton saa kristuksen ristintyön ansiosta olla uskossa/uskomassa että juuri minä saan  uskoa sen sovituksen kohdalleni....
"Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #19 : 27.10.06 - klo:16:48 »
Lainaus käyttäjältä: "ISOPAAVO"
Mistä ihmeestä on peräisin käsitys ettei voi sanoa kuka on uskossa???
Minä tiedän, vaikka olen tosi vajavainen ja kelvoton, että olen antanut Jeesukselle elämäni ja saanut ainoastaan äärettömästä ja suuren suuresta jumalan armosta uudestisyntyä jumalan hengestä.


Hyvä, että joku tietää. Minä en tiedä. :(

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #20 : 27.10.06 - klo:21:40 »
Miksei saa sanoa että usko on minussa?

Poissa 3357

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #21 : 28.10.06 - klo:09:38 »
Reijo Ylimyksen kirja Maan ja taivaan välissä (Herättäjä-Yhdistys 2006) on kuin katekismus. Sieltä löytää ja siihen voi palata.
Ylimys kirjoittaa Laki, profeetat ja armo- otsikon alla näin:
" Ihmisen kohtaaminen on Hengen hedelmä. Osoitus uskosta. Onko sitä, vai eikö ole. hengen hedelmillä ei voi syöttää itseään. Ne ovat herkkuja, jotka on tarkoitettu toisen hyväksi./ Nöyrästi ja hiljaa. Usko on ihmeellisin asia maailmassa. Lisää siihen jotain omaasi ja sinä turmelet sen. / Epäily ja heikko usko eivät ole esteenä Vapauttajan askelissa kilvoittelemiseen. Mutta kovuus, itsevarma hengellinen pullistelu ovat. /Jeesus piirtää pyhän ihmisen kuvaa käyttämällä esimerkkinään aivan tavallisia kaipaavia onnen kerjäläisiä, jotka toimittavat aivan tavallisia askareita. Tekevät sitä, mitä heidän tuleekin tehdä. Pyhiä ovat ne, joidenka lähellä on helpompi tuntea usko ja Jumala. Usko, toivo ja rakkaus. Ne eivät kaada, vaan nostaa ylös. Siinä on jokaisen kristityn tehtävä./ Usko ei ole ihmisen teko."

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #22 : 18.05.20 - klo:21:41 »
Miksei saa sanoa että usko on minussa?

Saa sanoa, mutta älä kysy minulta olenko uskossa?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #23 : 18.05.20 - klo:22:30 »
Saa sanoa, mutta älä kysy minulta olenko uskossa?

Olisiko vielä pahempi kysymys: Oletko uskomassa?   :icon_wink:
Pyryharakka

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #24 : 18.05.20 - klo:22:39 »
Saa sanoa, mutta älä kysy minulta olenko uskossa?

Olisiko vielä pahempi kysymys: Oletko uskomassa?   :icon_wink:

Kuitti.  :icon_cool:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #25 : 18.05.20 - klo:22:42 »
Mä olen joskus ollut uskomassakin, eli on tullut vuosikymmenten varrella vaellettua
siellä sun täällä porukoissa.
Tärkeimmäksi koen kuitenkin että Jeesus on saanut minut pelastaa.   :109:


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #26 : 18.05.20 - klo:22:45 »
Mä olen joskus ollut uskomassakin, eli on tullut vuosikymmenten varrella vaellettua
siellä sun täällä porukoissa.
Tärkeimmäksi koen kuitenkin että Jeesus on saanut minut pelastaa.   :109:

 :023:
Pyryharakka

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #27 : 20.05.20 - klo:20:34 »
Mä olen joskus ollut uskomassakin, eli on tullut vuosikymmenten varrella vaellettua
siellä sun täällä porukoissa.
Tärkeimmäksi koen kuitenkin että Jeesus on saanut minut pelastaa.   :109:
Me körttiläiset kartamme uskolla ylpeilyn henkeä, jossa omat keinot ja omavoimaisuus ovat kokonaan riittämättömät, koska usko on Jumalan lahja.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #28 : 21.05.20 - klo:05:58 »
Me körttiläiset kartamme uskolla ylpeilyn henkeä, jossa omat keinot ja omavoimaisuus ovat kokonaan riittämättömät, koska usko on Jumalan lahja.

Omavoimaisuuden karttaminen kääntyy valitettavasti toisinaan omalla kelvottomuudella rehvasteluksi. Eipä sekään kovin kaunista ole!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tyhmiä kysymyksiä uskosta
« Vastaus #29 : 21.05.20 - klo:06:39 »
Omavoimaisuuden karttaminen kääntyy valitettavasti toisinaan omalla kelvottomuudella rehvasteluksi. Eipä sekään kovin kaunista ole!


Taisin joskus toistakymmentä vuotta sitten harmistua matonalleryömimiskilpailusta kun "minä
 en ole mitään"  "joo mutta kun minä olen  vielä vähemmän"  "  "keräilen tässä muruja pöydän alla"joo mutta kun minä kuulun korkkimaton  alle"...    :003:


Meinasin säästää tuommoiset siiheksi jos tilanne tulee.   

Ja juujuu.  En minä ole kenenkään tuomari.  Oman Herransa edessä jne.:003: :003:
« Viimeksi muokattu: 21.05.20 - klo:06:45 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.