Kirjoittaja Aihe: Nyt 22  (Luettu 25811 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #105 : 24.12.19 - klo:05:24 »
Joo, huomenta vaan Anttolanhovista, ottakaa ihmiset matkavakuutus jos tuutte tähän mestaan, nämä sängyt on kuperat jostain arkkitehdin villityksestä ja niiltä putoo alas. Toissajouluna näin juuri aattoa vasten iskin huulen halki ja tänään kolhin pään kun jostain syystä eleganssi vaati teräväkulmaset koivupuiset tuolit -- sillon viimeksi -- ja yöpöydät -- nyt -- jotka on tiellä.  Samperi etten osaa siirtää niitä huitsin helkkariin, minä jo ehdotin että koisaan saunan eteisessä mutta sisko halusi sinne koska sillä on mukana kaks kissaa kolmen koiran lisäksi... Sattuu oikein kunnollisesti. Ja verta valuu kaikkialle ja ne jos yrittää periä niistä jotain ylihintaa... 

Jos siinä ei olis tota karmeaa yölamppua se olis lentäny johkin jo eilen mutta näin siis... Uh huh huh.  Kuka tän mestan alkuaan löysi, no äitee tottakai… oli ilmanki jotenki alusta asti fiilis että tän joulun peruuttasin jos voisin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #106 : 24.12.19 - klo:08:56 »
Voi voi, olen suruissani.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #107 : 24.12.19 - klo:09:04 »
Voi voi, olen suruissani.

Joo, minä kanssa.  Kiitos myötäelämisestä ja hyvää joulua noin muuten jokaiselle. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #108 : 24.12.19 - klo:14:12 »
 :039: jokaiselle

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #109 : 26.12.19 - klo:12:28 »
Lystäilin moottorikelkan kanssa. Hieno tunne, että olen "vapaa" lumen päällä. Piti lopettaa kerta alkoi silmistä vesi tippua. En viitsinyt hakea visiirikypärääni. Nepi-koira ei halunnut tulla syliini istumaan. Jokaisella luontokappaleella olkoon vapaa valina.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 22
« Vastaus #110 : 26.12.19 - klo:18:40 »
Nyt on sitten joulua vietetty, sekä hiljaisesti nauttien että tänään liki koko suvun voimin.
Oli hyvä, jollei sitäkin parempi joulu ja nyt on siirrytyminen arjen askareisiin , huomena.
Pyykkikaappi on täpösen täynnä ja vaikka  astianpesukone on ahkeroinut sillä riittä töitä huomenakin.

Ruokaa jäi, vaikka muutamia laatuja sain laitettua matkaevääksi 'pikku-ukoille'.
He puolestaan laittoivat telkkariimme Netflix-yhteyden.
Kaksi jaksoa olemme jo katsoneet The Crown-sarjasta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nyt 22
« Vastaus #111 : 26.12.19 - klo:20:30 »
Joo, huomenta vaan Anttolanhovista, ottakaa ihmiset matkavakuutus jos tuutte tähän mestaan, nämä sängyt on kuperat jostain arkkitehdin villityksestä ja niiltä putoo alas.

Tuommoiset kuin sivun kohdan "majoitus" kuvassa, vai? https://www.anttolanhovi.fi/

En ole käynyt Anttolanhovissa, mutta joskus jossain muualla nukkunut ns. runkopatjalla, ja ihmettelin, miksi näitä kehutaan, kun niitä tosiaan voisi luonnehtia kuperaksi.

Jaa ketjun otsikko on Nyt. No, minä juon nyt kahvia!  :kahvi:. Taidanpa otta lohivoileivänkin. Kahvi kuulemma estää kakkostyypin diabetesta, joten syytä onkin juoda.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 22
« Vastaus #112 : 27.12.19 - klo:20:09 »
Nyt pitäisi ruveta pakkaamaan pikkuhiljaa.
Aamulla kello soittamaan 7 aikoihin, tien päälle mielellään 8.30 niin saisi
valoisaan aikaan ajella pitkin päivää.
Pikkupakkasta ja ilmeisesti kuivaa keliä luvassa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #113 : 27.12.19 - klo:21:40 »
Tuommoiset kuin sivun kohdan "majoitus" kuvassa, vai? https://www.anttolanhovi.fi/

En ole käynyt Anttolanhovissa, mutta joskus jossain muualla nukkunut ns. runkopatjalla, ja ihmettelin, miksi näitä kehutaan, kun niitä tosiaan voisi luonnehtia kuperaksi.


Tasan tämä mesta. Siellä oltiin joskus silloin joskus eka joulu kun kersat oli joks syntyneet koska äiti tahtoi ettei kenelleen tulisi jouluraadantaa ja nyt meillä on riippuvuus.  Sitä varten säästetään koko vuosi, siellä käydään kertaa 2-3 eli about joulu-juhannus ja ruoka on hyvää, mutta muu kaikki vaihtelee ja aina ensimmäisenä yönä putoan sängystä.

Mutta siis sapuska on hyvää lähituottoa. 

Nyt tarkalleen jäin syvästi ihmettelemään, ettei siellä luettu jouluevankeliumia tai vissiin joku sanoi kun joku tuli lukeen sitä siinä aterian lopulla ja luki vain pikku pätkän eikä siis sitä Enkeli taivaata vedetty perään kuten tavallista  sentään.

juuri nyt päänsärky jatkuu siitä aattoaamusta, siilit 9ovat jotenkuten rauhoittuneet minulle, eilinen oli ihan draamaa, luulin että Attiatti on hyytynyt vaikka kaikki huolto pelasi, Prinssi Magnus piti oikein vuosisadan rähinätuhinan, valvoin kahteen kun ne ei meinannu ollenkaan lähteä liikenteeseen. Nyt siis nukuttaa-
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 22
« Vastaus #114 : 28.12.19 - klo:14:46 »
Nyt olen saanut pari päivää lepyteltyä kipeytynyttä selkääni. Olen vain ollut, istunut, loikoillut,  ja vähäsen kävellytkin.

Hella ääressä etukumarassa seisominen on myrkkyä vialliselle SI-lonkkanivelelle. Nyt se on ohi ja katsonut urheilua ja seuraan The Crown-jaksoja mieluusti, välillä kuitenkin nousten ja jaloitellen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 22
« Vastaus #115 : 28.12.19 - klo:15:57 »
Olen kohta viikon ollut karseassa flunssa taudissa. Yskiminen on tolkutonta, pallea kiukuttelee ja kramppailee. Limaa on vaikka muille jaettavaksi. Kuume on hyvin vähäistä, mutta löytyy sekin
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #116 : 28.12.19 - klo:17:40 »
Olen kohta viikon ollut karseassa flunssa taudissa. Yskiminen on tolkutonta, pallea kiukuttelee ja kramppailee. Limaa on vaikka muille jaettavaksi. Kuume on hyvin vähäistä, mutta löytyy sekin

Voi kurjuutta. Kuume on aikuisella niin ääreestäns harvinainen, että kysy itteltäs onko rintalastan takana kipua tai sattuuko naamaan kun katsot alaspäin.  Jos, niin on ensi tapauksessa keuhkoputkentulehdus joka voi olla bakteerin tekoa ja jos pistää rintaan, mikä saattaa tuntua vatsan puolella, niin keuhkokuume.  Jos naamaan koskee on sinuiitti mitä vähemmän epäilen. 

Jos se yhtään ei lähde hellittään huomisesta -- viim. ylihuomisesta, yritä jaksaa vääntäytyä lääkäriin. Keuhkot pitää kuunnella ja ehkä ottaa kuva. Tai rimputa puhelimella.

………….

Otitko influenssarokotuksen?  Luultavasti.  Sanotaan että se tänä vuonna auttais aika hyvin, ja on hieman aikaista eikä oireet ihan sovi. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #117 : 28.12.19 - klo:17:42 »
Nyt keitän kahvia. Haluan muuttaa lumirajan taa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #118 : 12.01.20 - klo:19:12 »
Olemme takaisin Kankaalassa. Ajelimme kuutamossa Oulusta läpi Kylmälänkylän, jolloin kuu möllötti isona vasemmalla puolellani eikä sen kuvio ole vielä ehtinyt yhtään pienentyä.
Reipas tapahtumistaan oli tämä yksi yönseutu Tervan kaupungissa, mutta kiirus, kova kiirus on aina tänne rauhan tyyssijaan

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 22
« Vastaus #119 : 02.02.20 - klo:14:14 »
Surat alkavat klo 16, sinne mennään, vihdoin.  Kaksi kuukautta meni yskiessä, nyt olen jo parempi.

Huomena astmahoitajalle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)