Kirjoittaja Aihe: Körttibaari 3  (Luettu 63822 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #105 : 05.12.15 - klo:10:38 »
Silloin kun Alkoissa oli vielä palvelutiskit, työkaverini edellä vanhempi rouva kyseli ja kyseli viineistä mikä sopisi nautittavaksi kalan kanssa. Aikansa pähkäiltyään valitsi jonkun jota myyjä suositteli, tietysti jono oli jo kasvanut takana ja ihmiset oli jonottamisesta harmissaan. Tuskin oli vanha rouva kerinnyt saada vaihtorahoja kun työkaverini kovalla äänellä kailotti takaa että pullo koskenkorvaa ja ilmoitti nauttivansa sen talomiehen kanssa. Oli takaa kuulunut hörähdyksiä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #106 : 05.12.15 - klo:14:21 »
Huh, palvelutiskien aika... Ei uskaltanut ostaa mitään, mitä ei osaa lausua. Sitä posoleeta sitten vaikka pullo. Tämä on kyllä niitä asioita, joissa on tapahtunut edistystä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #107 : 05.12.15 - klo:17:20 »
Huh, palvelutiskien aika... Ei uskaltanut ostaa mitään, mitä ei osaa lausua. Sitä posoleeta sitten vaikka pullo. Tämä on kyllä niitä asioita, joissa on tapahtunut edistystä.

Alkon myyjillä taisi olla lista juomien kansanomaisista nimistä. Apteekissa oli vastaava lääkkeistä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #108 : 05.12.15 - klo:18:18 »
Silloin kun Alkoissa oli vielä palvelutiskit, työkaverini edellä vanhempi rouva kyseli ja kyseli viineistä mikä sopisi nautittavaksi kalan kanssa. Aikansa pähkäiltyään valitsi jonkun jota myyjä suositteli, tietysti jono oli jo kasvanut takana ja ihmiset oli jonottamisesta harmissaan. Tuskin oli vanha rouva kerinnyt saada vaihtorahoja kun työkaverini kovalla äänellä kailotti takaa että pullo koskenkorvaa ja ilmoitti nauttivansa sen talomiehen kanssa. Oli takaa kuulunut hörähdyksiä.

Miksi ne nauroi??

Tää pitää jakaa facebookissa :)

Huh ja huh.

Ei siis ihan päivän paras, ikävää, et oon yleensä se yselijä, niinku tänään, öö mikäs tää? no se on kurkkulikööri, mä, et aijaa kaikesta ne tekeekin juomia.
Myyjä,,hyvä ginin kanssa.
Mä, et aha.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #109 : 05.12.15 - klo:20:41 »
Miksi ne nauroi??

No se että toinen juo juomansa kalan kanssa, toinen talonmiehen kanssa. Tai siinä minä ainakin hörähdin, vaikka en tuossa mainitussa jonossa seissytkään.

Vuosi - pari sitten kävin kerrankin oikein fiinissä ravintolassa syömässä, seuralaisille oli aperitiivina joku lieriönmallisessa jalattomassa lasissa tarjottu kirkas drinkki, jossa pönötti pystyssä kurkkupötkö. Juomassa taisi olla giniä ja oliko sitten sitä kurkkulikööriäkin, en tiedä. Mutta se oli kai jokin muotihitti tuolloin. Itse tyydyin samppanjaan, kun en oikein ole drinksuihmisiä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #110 : 08.12.15 - klo:17:09 »
 :)
Öppis, mä oon jo tällä linjalla :)

https://www.youtube.com/watch?v=TT2sGdyBGtU
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #111 : 08.12.15 - klo:19:16 »
Minun lempiviinini:   https://youtu.be/oTXa6FFnPI0
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #112 : 22.12.15 - klo:23:06 »
Ilta meni ryypiskellen ja korttia pelaten  :109:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #113 : 31.12.15 - klo:22:24 »
Ilta meni ryypiskellen ja korttia pelaten  :109:

No mutta, täälläkin korttia pelaten netissä :)

Alan miehiin on kiva aina tutustua, kun kiertelee pitkin maailmaa ja useasti tulee joteltua uskonnosta.
Useammin kyllä terveyteen liittyvistä asioista.
Kumma kun juoppelit avautuu mulle pitkin maailmaa sairauksistaan??
Silmin keltaisin valittavat ja yleensä sanon, et paljon vettä ja mee lääkärille??


Siis niinku herra kerhoja on aina pitkin maailmaa, ihan sama olenko Afrikassa tai Euroopssa, niin maitokaupasta 100 metriä noin niin aina löytyy sama ystävällinen herra kerho ja ihan parasta seuraa jutella.

No, nyt hukku ajatus, ku alko ajatteleen matkoja, mut jotain körttiläisyydestä ja lähimmäisen rakastamisesta oli mielestä ja pienenä olostakuinka se siunaa matkoilla.

Kyllä Ukko Paavon opetukset oli universaalisia.

Jotain oli mielessä eri maitten oluen prosenttivoimakkuuksistakin,,äh unohtui.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #114 : 01.01.16 - klo:13:37 »
Tyttären joululahjoihin kuului myös pullo elsassilaista Gentil " Hugel " 2012 valkoviiniä.
Nautimme siitä puolet viimevuonna, eilen, ja puolet tänään. En ole asiantuntija, mutta sellainen täyteläisen pyöreän pehmeä aromi siinä maistui.
Meillä oli vain väärät syömiset sen kanssa. Eilen illalla juustoja ja tänään omatekoinen salamipizza.
Valkoviinistä eikä kuoharista tule migreeniä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #115 : 01.01.16 - klo:16:33 »
Valkoviinistä eikä kuoharista tule migreeniä.

Entäs närästystä? :003:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #116 : 09.01.16 - klo:22:41 »
Olen Paavalin linjoilla viinin suhteen. Ehkä jopa yli, kun tuppaan ennakoimaan/varmistamaan annostelun esim. "vatsan" suhteen.
Vaimo sanoi muutenkin arkipäivän hankinnoista että kodinkoneet on teollisuus laitteita kun ovat niin painavia (KitchenAid). Mutta "ennenvanhaan" esim. HiFi laitteet oli sitä laadukkaampia mitä painavempia ne olivat.
 Mutta sen verran "kaunosielu" olen etten Heavy musiikista pidä, paitsi/jos Nightwish sellaiseksi luetaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #117 : 10.01.16 - klo:11:01 »
Tyttären joululahjoihin kuului myös pullo elsassilaista Gentil " Hugel " 2012 valkoviiniä.
Nautimme siitä puolet viimevuonna, eilen, ja puolet tänään.

Kun jossain kysytään (esim. lääkärissä) alkoholinkulutuksesta, niin voit kertoa, että yksi viinipullo riittää kahdelle vuodelle. :icon_wink:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #118 : 10.01.16 - klo:11:37 »
 :023: ja  :039: ja  :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #119 : 15.01.16 - klo:09:20 »
Joku edesmennyt körttipötky sanoi minulle, että alkoholinkäyttö ei ole uskonnollinen ongelma, mutta se saattaa olla sosiaalipoliittinen ja eettinen ongelma. Hän oli viisas mies.
wilhelmi niskasen jäljillä