Kirjoittaja Aihe: Körttibaari 3  (Luettu 63691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6328
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #75 : 24.10.15 - klo:19:05 »
Itse olen huomannut, että menen sitten vaikka afrikkaan, aasiaan, Slaavilaiseen maailmaan, niin aina löytyy noin 100 metriä kaupasta jossain puistossa tai syrjässä oma porukkansa juopottelemassa.

Tässäpä Google Mapsista bongattuna tällainen paikka Joensuun Honkapolulta: http://tinyurl.com/o22lxg8. Lähimpään kauppaan on matkaa se sata metriä.

Koulussa kun olin 2. - 4. luokalla (en muista, oliko se nimeltään kansa- vai peruskoulua silloin), niin aika moni luokkakaveri asui tuolla Honkapolulla. Melkeinpä entisiä kotinurkkiani, ja se kauppa oli meidän lähikauppa. (Toinenkin kauppa oli, mutta siinä huonompi valikoima.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #76 : 24.10.15 - klo:20:25 »
 :)
Tuttua näkyä ja istunkohan mä tossa vasemmalla :)

Tanskassa Torben Olssenin kanssa, rauha hänen sielulleen ja konjakki ryyppy, vaikka taisi tykätä Pernod öö, en tiedä mitä se Pernod juoma on, mutta aina kun sen kans tehtiin pahaa Gule krossa, ni juotiin sitä juhlan kunniaksi. Ai ai kun pahat muistot kaikesta pahanteosta silloin.

Pooh,mikäs olikaanjutun juoni taas täällä, antakeeantexi mun vanhuus.
siis, niinku, tutun oloista kuvaa.
Ja ihan mistä päin vaan.
Ikävää kun laki ja asetukset vainoaa meitä, kuten homoja, kun tykätään ottaa olut tai kaks, kun euokko ostelee tai muuten vaan poiketaankoiran kuseten matkalla.

Mikä ihmeen poliisi EU tai joku painaa päälle.
Kysyn vaan, ollaanko me ne pahikset maailmassa tai jotkun mopopojat.
Tuntuu, et poliisit ei osaa muita vainoata, ku meitä eikuisia ihmisiä!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #77 : 28.10.15 - klo:14:17 »
Pernod tuo mieleen nuoruuteni, eikö se ollut jotain hirveän makuista katkeroa? Sitä saattoi  maistaa ja niellä kera kokiksen, mutta minttulikölrin kanssa sillä oli oma nimi, itsemurha. En lähtenyt yrittämään. Oliko se juuri sitä jolla hoidettiin vatsatauti? Siis pelkkä Pernod.  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #78 : 28.10.15 - klo:15:18 »
Tätä olen kuullut käytettävän turistien vatsatautiin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fernet-Branca

Pernod taitaa olla se dekadentti absintti, johon Tulenkantajat hurahtivat.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #79 : 28.10.15 - klo:16:54 »
Oli niin. Fernet branca kyllä auttoi jos sen kykeni nielaisemaan.

Pernodilla minua sivistettiin toisessa yhteydessä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #80 : 29.10.15 - klo:14:39 »

Asun muuten maalla nykyään ja olisin iloinen jonkunlaisesta reseptistä miten tehdään itse hyvää viiniä.

Mielestäni ei Sinun tarvitse tehdä mm. mansikoista, viinimarjoista eikä vadelmista viiniä. Soveliain keino on tehdä viini mm. karviaismarjoista ja/tai raparperista. 4-6 kg marjaa 30 litraan vettä ja sokurit ja hiiva. Kyllä siinä on ohjeita viinihiivapussin kyljessä. Siitä tulee kutaa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #81 : 29.10.15 - klo:20:19 »
Mielestäni ei Sinun tarvitse tehdä mm. mansikoista, viinimarjoista eikä vadelmista viiniä. Soveliain keino on tehdä viini mm. karviaismarjoista ja/tai raparperista. 4-6 kg marjaa 30 litraan vettä ja sokurit ja hiiva. Kyllä siinä on ohjeita viinihiivapussin kyljessä. Siitä tulee kutaa.

Oih tätä lähimmäisen rakkautta :)
Ystävä hyvä tuttu on kuin lämmin villanuttu !!
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #82 : 29.10.15 - klo:22:51 »
Tätä olen kuullut käytettävän turistien vatsatautiin:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fernet-Branca

Pernod taitaa olla se dekadentti absintti, johon Tulenkantajat hurahtivat.

Pernod on pastis eli Välimeren seudun anisviina. Se kehitettiin absintin korvikkeeksi, siitä nimi, "pastissi", mukaelma. Absintissa on mm. koiruohoa, joskin kai myös anista. Sehän on ollut useaan otteeseen kielletty, nyt sitä taas saa valmistaa.


Mt
« Viimeksi muokattu: 29.10.15 - klo:22:56 kirjoittanut mt »

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #83 : 29.10.15 - klo:23:06 »
Fernet-Branca kuuluu yrteillä maustettuihin katkeroihin, joille saksalaisilla on kuvaava nimi "Magenbitter". Tämän keskieurooppalaisen juomatyypin tunnettuja edustajia ovat mm. Underberg, Boonekamp, Gammel Dansk. Samaan ryhmään luokitellaan trinidadilainen Angostura.

Magenbitterin suotuisista vaikutuksista ei liene tieteellistä näyttöä, mutta käytännön kokemusten perusteella se on placebolääkkeistä parhaita.

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6328
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #84 : 30.10.15 - klo:00:18 »
Fernet-Branca kuuluu yrteillä maustettuihin katkeroihin, joille saksalaisilla on kuvaava nimi "Magenbitter".

Millaisiin mahavaivoihin tuon pitäisi tehota?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33710
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #85 : 30.10.15 - klo:06:53 »
Minulla se helpotti jännityskipuihin vatsassa. Oli ollut ensi-ilta. Seurahuoneella osui pöytäämme ortodoksipappi Johannes Wilho Rinne, myöhemmin arkkipiispa Johannes. Hän suositteli .

Pernod on nuoruuden hulluudesta tuttu. Se sekoittaa runsaammin käytettynä aivot, samoin kuin ouzo. Jäivät onneksi kokeiluasteelle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6328
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #86 : 30.10.15 - klo:08:35 »
Pernod on nuoruuden hulluudesta tuttu. Se sekoittaa runsaammin käytettynä aivot, samoin kuin ouzo.

Minä olen luullut, että kaikki alkoholijuomat tekevät niin  :icon_eek:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8372
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #87 : 18.11.15 - klo:18:48 »
Minä olen luullut, että kaikki alkoholijuomat tekevät niin  :icon_eek:

Ei ku tuomitsijat ja kritisoijat.

Tiets, niinku kerran tai oliko joku toinen.
Siis niinku musta ois kiva ku ois tällänen ja onhan niitä körttibaareja, ku jengi vaan tulee sisään ja bamlaa jotain tyhmää ja kukaan ei oo moksiskaan.
Jopa epäonnistuneet tarvii körttibaaria,,vaikka ei ois ihan kravatti ojossa, mut ei mun pitänyt siitä, ku jostain, mut sekin ajatus hävis johki.

Jois ku ois mitä jois.
Mut en mä sitä pelkää, et äiti pelkää, ku merellä pelkään, mut sitä mä pelkään, et äiti pelkää, ku merellä pelkään, tai jotain...........

Äiti anto rahan,
sano osta kala.
Mä ostin kalan,
äiti laitto kalan.
Isä sano maistu paha.
ai kala.
no miks,
no siks,
 no miks,
no siks, ku kala oli valaskala..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6328
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #88 : 18.11.15 - klo:20:08 »
^Ostin minäkin kalan ja tuolla se jääkaapissa nyt odottaa laittajaa, joka laiskana sohvalla koodailee ja siemailee trappistiolutta, jota myös ostin (tämä Chimay Dorée, jota munkit itse juovat, poistuu myynnistä - ehkä haluavat kaiken itselleen). Kala on kirjolohi, ja ostaessani heitin vähän herjaa kalatiskin myyjän kanssa, joka ei meinannut tunnistaa, mikä on nieriä, mikä lohi, mikä kirjolohi ja mikä siika.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #89 : 19.11.15 - klo:14:38 »
^Ostin minäkin kalan ja tuolla se jääkaapissa nyt odottaa laittajaa, joka laiskana sohvalla koodailee ja siemailee trappistiolutta, jota myös ostin (tämä Chimay Dorée, jota munkit itse juovat, poistuu myynnistä - ehkä haluavat kaiken itselleen). Kala on kirjolohi, ja ostaessani heitin vähän herjaa kalatiskin myyjän kanssa, joka ei meinannut tunnistaa, mikä on nieriä, mikä lohi, mikä kirjolohi ja mikä siika.

Kirjolohi on oikeasti sateenkaarirautu (rainbow trout) ja kotoisin Amerikoista
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi