Kirjoittaja Aihe: Körttibaari 3  (Luettu 63770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #45 : 22.07.15 - klo:12:26 »
:) Olisi kiva kuulla myyrän mielipide, onkohan vastaan pikku sosjuomista?

No eipä ole...jokainenhan sitä omaa elämäänsä elää. Mulle sattui tuo sydänleikkaus sellaiseen saumaan että lopetin (vaikka en ehkä kokonaan  :eusa_think:). Lisäksi nyt on lääkkeitä, joitten kanssa ei oikein uskalla ottaa mitään. Mitenkähän pienet pilvet vaikuttaisi  :003: Nuorempana tuli sitäkin käryytettyä. Aito rastafari muuten ei käytä alkoholia - se on babylonista, mutta kyllä mie oon nähny monesti rastapäitä kapakissa. Tosin rastatukka ei kerro, onko ko. hemmo tai lady uskonnollinen rasta. Kerran yksi sanoi vessassa, että sulla on positiivinen mieli??? En ollu puhunu sen kans mitään. Kai se näki jotain erikoista... :icon_eek:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #46 : 24.07.15 - klo:18:18 »
 :) :) :) :)

Juuh, oon varmaan kertonu useasti avautuessani täällä, rastoista ja vallankumouksellisista 70 luvulla Malmössä?

Olin jonkun aikaa kommuunissa. Nykyään ne kai on maahanmuuttajia, mut silloin kutsuttiin vapaustaistelijoiksi ja terroristeiksi ja ties miksi sitä porukkaa.
Oli SWAPO a ja ties mitä jengii kolmansista maista.
Hengailin siellä, mut siis olin ihan kakara silloin, en osanu tätä isoa kuvaa hahmottaa. Kun tuli punk pikkasen ton ajan jälkeen, ni diggasin..

No silloin tuli polteltua ja muutakin :)
Oli se radikaali aika.
Hyvä etten tappanut ketään, oli lähellä Harri Holkerin aikaan ku tuli lama, niin moni työtön sen Harrin politiikan takia veti ittensä hirteen ja ajattelin silloin todella vakaasti poliittista murhaa Harrin kohdalle..

Mut siis niinku voisin tulla piipahtaa Jojensuussa ja voidaan poltella, mut mulle ois tärkeintä huumetta vaihtaa ajatuksia. Erityisesti tästä körttijutusta johon ihan hurahtanut.
Tää pieneksi tuleminen, nöyryys ja usko yms mitä tässä herännäisyydessä on on jotain miten oon aina uskonnollisuuden jäsennellyt mielessäni.

Niistä voitais vaihdella ajatuksia ja sun kokemuksia.

Love and peace..For ever..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #47 : 24.07.15 - klo:20:34 »
 :-\
Einsten sanoi asian jotenkin, että hän on juutalainen, mutta lukiessa evankeliumeja. Siis niitä neljää muistiinpanoa Jeesuksesta, niin hän tuntee Jeesuksen läsnäolon ilman mitään mystiikkaa asiasta.

Itse varmaan - 100 Einsteiniä ÄY osamäärältä, niin samaa mielilipuolta.
Jeesuksen painotukset, opetukset ja saarnat, öö siis vaatimukset tai lait, ni ihan vastaansanottamia, niin siihen aikaan kirjanoppineille kuten tän päivän teologiproffille.

Itsekkin tyhmänä kun luen evankeiumeja, ni aina meen ihan sanattomaksi.
Jeesuksen painotukset on aika erikoisia. Siis ihan körttiläisiä.
Tyhmä,= viisas, köyhä,= rikas yms..ihan niinku ämpäriympäri miten ihmiset ajattelee.
Jeesuksen opetukset silti toimii.
Antaessaan saa. Kadottaessaan löytää. Antaessaan "kadottaessaan" elämänsä löytää sen.
niin ja pois päin.
Jeesus oli ja on Jumala!!!
 

Parasta, että jokainen voi kokeila toimiiko Jeesuksen opetukset ja jos toimii, niin mitä sitten?
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

  • Vieras
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #48 : 28.07.15 - klo:07:38 »



Mut siis niinku voisin tulla piipahtaa Jojensuussa ja voidaan poltella, mut mulle ois tärkeintä huumetta vaihtaa ajatuksia. Erityisesti tästä körttijutusta johon ihan hurahtanut.
Tää pieneksi tuleminen, nöyryys ja usko yms mitä tässä herännäisyydessä on on jotain miten oon aina uskonnollisuuden jäsennellyt mielessäni.

Niistä voitais vaihdella ajatuksia ja sun kokemuksia.

Love and peace..For ever..

Minua ei kiinnosta pieneksi tuleminen vaan Minua kiinnostaa enemmän tuleminen Minuksi. I and I.

Polttamisesta Raamatussa on monta viittausta kasveihin. Yksi mieleen tuleva on luomiskertomuksessa, jossa Jumala (Jah) näki hyväksi luomansa kasvit. Rastat lukevat 1600-luvun kuningas Jaakon käännöstä (King James), jossa tietyt kasvit käännetään sanoilla Herb ja Grass. Jumala loi hampun.

myyrä

  • Vieras
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #49 : 28.07.15 - klo:07:44 »
:-\
Einsten sanoi asian jotenkin, että hän on juutalainen, mutta lukiessa evankeliumeja. Siis niitä neljää muistiinpanoa Jeesuksesta, niin hän tuntee Jeesuksen läsnäolon ilman mitään mystiikkaa asiasta.
Antaessaan saa. Kadottaessaan löytää. Antaessaan "kadottaessaan" elämänsä löytää sen.

Ilman mystiikkaa ei olisi mitään uskontoja. Vanhat mytologiat ja mystiikka minuakin kiinnostavat. Mutta tuo Jeesuksen puhe on tietenkin totta: Antaessaan todella saa ja kadottaessaan esim. pikkuporvarillisen elämänsä saa uuden ja rikkaamman elämän takaisin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #50 : 20.08.15 - klo:07:41 »

Se taitaa edelleen joillakin olla käsitys, että työtä on vain se, että siirrellään painavia elottomia esineitä, joko käsipelillä tai konevoimin. Joten jos teetkin työsi puhumalla tai tietokoneella tai siirrät höyhenenkeveitä pölyhiukkasia tai vastaanpotkivia kiroilevia potilaita niin se ei ole työtä.

Juuh, tämän pääsin toteen. Varsinkin raskasta työtä oli lakasta tehdashallin lattiaa mutta kevyttä työtä kuurata viidennen örveltäjän yrjöjä potkuja  ja iskuja vältellen vielä niin että ellei sänky ihan hygienisoitu ollut niin siitähän meuhusi jo monikin toimittaja:Liisa Laitosapulainen, mikä oikeastaan meni pieleen? Levititte sitten salmonellan kaupungin koko potilaskuntaan. Jotakinhan te teitte. Että mikä oikeastaan....  :kieli:
« Viimeksi muokattu: 20.08.15 - klo:07:48 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #51 : 20.08.15 - klo:07:49 »
Miten helluntailainen, lestadiolainen ja körtti eroavat toisistaan:

Helluntailainen kun nostaa käden hän saa Pyhän hengen.
Lestdiolainen kun nostaa käden hän saa synnit anteeksi.
Körtti kun nostaa käden hän tilaa seuraavan oluen.  :039:

Lähti levitykseen  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #52 : 21.08.15 - klo:22:25 »
Enpä ehtinyt körttibaariin, kun lähdin keskustaan terassille, tilasin seuraavan oluen ja vielä sitä seuraavankin. Sivistin itseäni eilisen ja tämän päivän lehdillä, katselin ohikulkijoita, nautin vielä hetken kesän lämmöstä sekä kaiuttimista sopivalla volyymilla tunkevasta klassisesta raskaahkosta rockista. Minä niin pidän baareista, joissa on juuri tuollaista musiikkia (siis jotain linjaa AC/DC, GunsRoses ym.), ja jotain kunnolla humaloitua olutta tarjolla  :icon_cool:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #53 : 22.08.15 - klo:04:07 »
Tässä baarissa on tarjoiltu punaviiniä sokerilla ja fairyllä terästettynä banaanikärpäsille, jotka viinankiro hukutti.   :030:Eivät kuulu raittiusseuraan banaanikärpäset, edellisvuosien sokeri-fairy-vesi ei ollut ollenkaan näin tehokasta. :045:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #54 : 22.08.15 - klo:11:02 »
^Mikähän näille muurahaisilleni vastaavasti maittaisi? Sokerista ne kai pitää; hulauttaisinko jääkaapin alle pullollisen tahmeaa likööriä ja toivoisin, että juuttuvat siihen?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #55 : 22.08.15 - klo:12:21 »
^minä ostaisin niille kaupasta semmoisia litteitä muovilaatikoita, joiden sisällä on jotain muurahaisten herkkua, sitä ne kantavat kuningattarelleen ja kuningatar sterilisoituu ja muutkin häviävät. Muurahaisansa tai jotain on nimeltään.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #56 : 22.08.15 - klo:12:43 »
^Tuollaisia myydäänkin nimellä muurahaisbaari, eli sopii hyvin baariaiheiseen ketjuumme!
Toisinaan voisi olla hyvä, että ihmisten baareissa hoituisi ehkäisy samalla...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #57 : 03.09.15 - klo:00:42 »
^Mikähän näille muurahaisilleni vastaavasti maittaisi? Sokerista ne kai pitää; hulauttaisinko jääkaapin alle pullollisen tahmeaa likööriä ja toivoisin, että juuttuvat siihen?

Kun havahduin kerran tilanteessa, jossa olimme pystyttäneet aittani muurahaispolulle eivätkä nämä suostuneet kiertämään aittaa vaan kävelivät ylitseni mihin heräsin  >:(  toimimme täten, eli joka sängynjalan alle astiaan juuri makeaa likööriä. 

Se koitui koko polun siirtämiseen aittani ylitse viimein.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #58 : 18.09.15 - klo:20:13 »
 :'(
Pahus kun ei ole täällä muutto ja muiden kiireiden takia ehtinyt käymään, mutta jututhan on, niinkuin baareissa yleensäkin :)

Muutin siis pohjanmaalle ja kyllä täälläkin pari alan ammattilaista, siis oikein metsien miestä pontikkapannujen keskeltä on löytynyt tai tyhmät löytää toisensa, vai miten sanotaan?

No heidän kanssaan ollaan juteltu alkoholimaatin valmistuksen saloista, niin viinin kuin pontikan ja ties minkä taikajuoman saralta.
Siis teoriassa vaan.

Yksi sympaattinen kaveri mulla on, kun myös tykkää metsästämisestä.
Onhan se raakaa se jänisten, hirvien ja muiden tappaminen, mutta musta rehellisempää on tappaa itseja syödä kuin olla viherpiipertäjänä syömässä makkaraa ilman, että itse on tappanut koskaan mitä syö ja moralisoida meitä raakalaisia.
Ensilti koskaan ole edes kalaa tappaessa tykännyt teosta, mut tehty on-.
Jotenkin se alkukantaisuus tappamisen suhteen ja viinan keittämisen kanssa mua kiehtoo.
Siinä ollaan alasti Jumalan edessä kuten sanotaan..
« Viimeksi muokattu: 18.09.15 - klo:20:17 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Körttibaari 3
« Vastaus #59 : 18.09.15 - klo:23:11 »
Muutin siis pohjanmaalle

Ohoh, kuinka näin pääsi käymään? (Sanoisinko, että otan osaa...)

Tuosta tappamishommasta samaa mieltä, jos syö lihaa/kalaa, kyllä se itse pitää pystyä lahtaamaan, ainakin periaatteessa. En kyllä ole mitenkään vakuuttunut, että ahvenensintille on armeliaampi kuolla hauen vatsassa kuin minun onkimanani.

Ja oikeastaan maitokin, siis en tarkoita että itse pitää pystyä lypsämään, vaan maidontuotanto kumminkin edellyttää toistuvia tiineyksiä (ja joo en tarkoita että itse pitää pystyä olemaan tiineenä), eli osa syntyvistä elikoista pitää tappaa nuorena. Vasikan ja karitsan syöminen tuntuu häijyltä; tuntuu että kyllä niiden pitäisi antaa aikuiseksi ehtiä, vaikka niinhän se luonnossakin menee että useimmat eivät aikuisuutta näe. Mutta siis jos käytät paljon maitotuotteita niin vasikoita, karitsoita, kileja tms. pitää pystyä tappamaan! Kuulemma vuohenjuuston suosio onkin johtanut siihen, että kilejä tapetaan jätteenpolttolaitoksissa poltettavaksi.

(Juon tässä perjantaikaljoja joten kuulun kokoukseen. Lainakisukin ottanut minttukännit. Kissanminttuhan vaikuttaa niihin päihteen tavoin, ja osa kissoista on luonnostaan absolutisteja eli ei saa ko. tropista mitään kiksejä.)
« Viimeksi muokattu: 18.09.15 - klo:23:19 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.