Kirjoittaja Aihe: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-  (Luettu 39705 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #105 : 04.12.10 - klo:17:05 »
Olen kurkkua myöten täynnä EU:ta.

Viittaatko EU:n kurkkudirektiiveihin?

myyrä

  • Vieras
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #106 : 04.12.10 - klo:17:14 »
Viittaatko EU:n kurkkudirektiiveihin?

Kurkkudirektiivi oli yksi osoitus EU:n virkamiesten innosta tasapäistää kaikki jäsenvaltioiden omat erikoisuudet.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #107 : 05.12.10 - klo:20:36 »
Mutta seuroille ne ei mahda mitään... Viikissä olin...   Tätä eivät ihan sanoneet... sanottiin muuten Leenalle: 
- Minä kuuntelen, mitä Herra Jumala puhuu (Ps 85:9)
- Jumalan edessä mieleni hiljenee, Hän antaa minulle avun (Ps 62:2)
- Minä sanon: Herra, armahda, tee minut terveeksi! Minä olen tehnyt syntiä sinua vastaan (Ps 41:5)

 ne oli niin hyvät seurat, että kotona minä mietin ja sanoin, että ei se mitään, ellet tee minusta tervettä. Tapahtukoon sinun tahtosi,  mutta ne synnit minä mielelläni saisin anteeksi...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #108 : 07.12.10 - klo:23:46 »
Leena, sinä muistat noin tarkkaan ne puheet. Mistä sen kehittäisi itselle paremman muistin? Seurojen ja puheiden jälkeen ei paljoakaan jää mieleen mistä siellä puhuttiin. Ikä vai tarkkaavaisuus se on vaivan syy? Ehkäpä molemmat. Harmittaa aina päivien jälkeen, kun muistelee ja ei muista. :-\

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #109 : 08.12.10 - klo:11:44 »
Leena, sinä muistat noin tarkkaan ne puheet. Mistä sen kehittäisi itselle paremman muistin? Seurojen ja puheiden jälkeen ei paljoakaan jää mieleen mistä siellä puhuttiin. Ikä vai tarkkaavaisuus se on vaivan syy? Ehkäpä molemmat. Harmittaa aina päivien jälkeen, kun muistelee ja ei muista. :-\
Tuota... olisihan se ollut siistiä jättää ittestäns noin hieno kuva, ja hetken jo meinasin ohittaa, kun nýt näitä luen... mutta oli pakko palata tunnustamaan ettei siellä tommosia puhuttu... teema pyöri adventissa (muistaakseni)... Leenalle jäivät nänä mieleen seuroista siksi että siellä ollessani ne tulivat elävinä mieleen ja tuli muutakin...   
Eräs minä olen hyväksi havainnut on tämä: Minä luen aina Päivän Sanan, ja yritän painaa sen melkein ulkoa päähäni erittyisesti lauantaina sillä Pirskan ketjussa pyörii tämän vuoden vuosikerta. Kun niitä luetaan, tulee sellasinen olo että älkää jankuttako, nämähän on jo ihan tuttuja. Silloin saarnasta jää sisältö mieleen.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #110 : 04.12.18 - klo:12:49 »
Aloin Adventistä viettää joulua. No, eilinen jäi väliin, podin päivän silmäpiston takia, mutta tänään:
Pesin joulupyykin, ripustin joulutähden ikkunaa valaisemaan ja ostin valkoisen joulutähden pöydälle ja sytytin pari tuikkua.
Keitin sinapin ja alustin pullataikinan. Se nousee nyt.

Kirjoitin joulukortteja, luulin muutaman ystävän jäävän iman, mutta löysin lisää kortteja ja pääsen nekin kirjoittamaan.

Kuuntelen Jouluradiota;  https://livetaajuus.fi/radio/jouluradio/

Ajattelen, etten nyt tämän enempää, onhan tässä vielä näitä  päiviä kun Joulupäivään on kolme viikkoa.

R-m   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #111 : 04.12.18 - klo:13:55 »
Meillä kuusi kynttilöi parvekkeella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #112 : 04.12.18 - klo:14:00 »
Meillä aloitettiin jo lauantaina. Yhden lapsen ja kolmen entisen naapurin lapsen perheet tulivat viettämään pikkujoulua. Kuusikin tuotiin mökiltä, mutta on toistaiseksi koristelematta. Terri jaksoi kiltisti olla eri-ikäisten huomion kohteena. Ensi viikonvaihteessa jatketaan eri porukalla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Joulukalenteri! -[mitäajattelintänään]-
« Vastaus #113 : 05.12.18 - klo:12:39 »
Joululaulut jotka kertovat sanomaa vuosituhansien takaisesta 1. Joulusta ovat niitä parhaita. Myös vanhat suomalaiset kertovat perinteistä jouluvietosta.

Ella Lahtinen, Paimenen yösoitto:

https://www.youtube.com/watch?v=rirQ9aw9LmI    :059:


Vesa-Matti Loiri, Tonttu:

https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY    :114:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)