Kirjoittaja Aihe: Paras koskaan näkemäsi elokuva?  (Luettu 62727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #45 : 05.05.05 - klo:22:51 »
*** unohtui katsoa tuo Donnie Darko. Kerran aikaisemminkin olen sen katsonut, ja uudestaan olisin halunnut nähdä...


*** Mode muokannut. Jälleen kerran ylläpito pyytää Mikolta siistimpää kielenkäyttöä. ***

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #46 : 07.05.05 - klo:12:25 »
Joo mä katoin ekaa kertaa Donnie Darkon kokonaan nauhalta eilen.. olin vaan nähny jotain pätkiä ennnen. ja täytyy sanoa että aivan mielettömän hyvä leffa. tai siis se juoni oli tosi mielenkiintonen.  :D  :shock:

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #47 : 07.05.05 - klo:21:55 »
Eilen tais tulla myös Epäillyt (the usual suspects), joka on myös vallan mainio pätkä. Pitääkin ruveta miettimään, että monessako oikeasti huonossa leffassa kevinispacey on näytelly, kun ei muistu ku hyviä mieleen nyt. Magnolian missailu harmittaa, kun kovasti on ainakin joissain yhteyksissä kehuttu. Ja tänään tulee matrix, harvinaisen timmi elokuvaviikonloppu telkun osalta siis. Harmi vaan, että kaikki paitsi magnolia nähty jo useammin kuin kerran.

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #48 : 07.05.05 - klo:22:19 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Eilen tais tulla myös Epäillyt (the usual suspects), joka on myös vallan mainio pätkä. Pitääkin ruveta miettimään, että monessako oikeasti huonossa leffassa kevinispacey on näytelly, kun ei muistu ku hyviä mieleen nyt. Magnolian missailu harmittaa, kun kovasti on ainakin joissain yhteyksissä kehuttu. Ja tänään tulee matrix, harvinaisen timmi elokuvaviikonloppu telkun osalta siis. Harmi vaan, että kaikki paitsi magnolia nähty jo useammin kuin kerran.


Itsekin missasin Magnolian.Joskus paremmalla ajalla.Donnie Darko oli jees.Matrix nähty hieman liian usein mutta huomenna pitää väijyä K-Pax neloselta.Siinä siis myöskin Spacey ja lisäksi oma suosikkini Saul Williams näyttelee jonkin sortin hullua.Miehen musasta oon siis enemmän diggaillut mutta aika vakuuttavan oloinen myös näyttelijänä.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #49 : 07.05.05 - klo:22:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Matrix nähty hieman liian usein mutta huomenna pitää väijyä K-Pax neloselta.Siinä siis myöskin Spacey ja lisäksi oma suosikkini Saul Williams näyttelee jonkin sortin hullua.Miehen musasta oon siis enemmän diggaillut mutta aika vakuuttavan oloinen myös näyttelijänä.


K-Paxia suosittelen kyllä lämpimästi kaikille. Itse omistan kyseisen elokuvan videona ja kovasti pidän siitä. No mua nyt kiinnostaa muutenkin tuollanen mielenterveydellä leikiskely.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #50 : 07.05.05 - klo:22:57 »
Hmmjoo, Saul Williamsin uutta levyä pitäiski vähän tarkemmin tsekauttaa. Klippejä sivuilta tullut kuunneltua ja ainakin pari ihan timmiä raitaa vaikutti levyllä olevan.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #51 : 09.05.05 - klo:11:47 »
Magnolia on kyllä kovettu filmi. Verevää draamaa ja mielestäni aika tervettä filosofiaa (ainakin siltä osin kuin ymmärsin). Lopetus on myös mainio. Pitäisi nähdä pari kertaa peräkkäin, niin saisi ehkä vielä enemmän irti.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #52 : 09.05.05 - klo:14:14 »
K-Paxin ajoittainen latteus pisti kyllä välillä pelkäämään pahinta mutta yllättävän hyvinhän se loppupeleissä kantoi loppuun asti, eikä vähiten Spaceyn loistavan myhäilyn ja näyttelyn takia.Ihme arjessa -meininki lämmitti vaikka tosiaan siihen ajoittaiseen latteuteen sorruttiin.Ihan katsomisen arvoinen pätkähän tuo oli.Loppu jäi myöskin sopivan avoimeksi.
Niin ja tekihän se Williamskin melko hyvän roolisuorituksen.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Hölkänen

  • Vieras
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #53 : 14.05.05 - klo:22:30 »
:oops: Olen mieltynyt amerikkalaisiin pikkukaupunkielokuviin.  :oops: Eilen tuli ykköseltä Drop Dead Gorgeous -niminen mustalla huumorilla maustettu komedia. Käsikirjoittaja Lona Williams siinä vähän purki nuoruuden kokemuksiaan Minnesotasta - ja näytteli itsekin sivuroolissa Jean Kangas -nimisenä teinimissikisatuomarina. Yhtään vuorosanaa hänellä ei ollut, hän vain istui hiljaa harmaassa villapaidassa yrmeä ilme naamalla... On tainnut neito käydä ihan oikeasti Suomessa joskus.  :lol:

Poissa henccchuu

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #54 : 15.05.05 - klo:20:59 »
onko kukaan nähnyt elokuvaa nimeltä "resurrection of thelittle match girl"? se on aika veristä hommaa mutta se on silti ihan kiva :lol:
oon kuuluisa (jossain määrin) O_o

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Pitkän harkinnan jälkeen:
« Vastaus #55 : 16.05.05 - klo:14:43 »
Sergio Leonen klassikko:
Hyvät, pahat ja rumat.

Ajaton spagetti länkkäri elämää suuremmilla hahmoilla.
Ei elokuva tarvitse nopeutta ollakseen hyvä.

(Huuliharppukostaja on toinen yhtä jumalallinen)
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #56 : 23.05.05 - klo:00:06 »
Tänään tuli viimein tsekkailtua Closer ja vähän uudempana Sithin kosto. Ensinmainittu jäi ehkä hiukan odotuksia alemmas mutta johtunee pitkälti siitä, että näin closerin näytelmänä joskus viisi vuotta sitten ja silloin tippui kyllä sen verran kovaa, että olisi saanut kohtuu dimangia olla leffa että olisi parempi ollut. Muistelin, että näytelmäversiossa olisi jonkun verran enemmän ollut mustaa huumoria, joka jäi leffassa vähän vähemmälle. Muuten tuntui olevan aika pitkälle uskollinen alkuperäiselle käsikirjoitukselle, minkä myös huomaa varsinaisten elokuvallisten tyylikeinojen vähäisenä käyttönä, leffakin kun on aika pitkälle straightforward dialogia ilman sen kummempia kikkailuja. Julia robertsi oli jopa ihan hyvä tässä vaikka yleensä en hirveästi sen rooleista välitä. Kannattaa katsastaa.

Sithin kostoa kohtaan ei hirveästi ollut odotuksia. Tai no ainakin tiesi suurinpiirtein mitä odottaa. Ihan ok starwarsräimettä muttei mitään ihmeellistä. Nättejä maisemia ja efekti-ilotulitusta. Anakinin kääntyminen 'pimeälle puolelle' oli kyllä vähän kökkö. Tai aika paljon. Paljon mainostettu synkkyyskin oli nyt vähän niin ja näin. Yoda ja droidikenraali grievous (tai jotai) ovat kyllä kivasti onnistuneita animoituja hahmoja (vai onko ne?) ja samuli äl jakson on edelleen hallivuudin kuulein jäbä. Faneille must muut oman harkinnan mukaan, ei tää huono oo.

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #57 : 27.05.05 - klo:22:12 »
Ainiin ja yksi jännä elokuva, jota en ole muistanut vielä mainita on Virgin suicides. En kyllä ehkä olisi itse valinnut siihen Kirsten Dunstia pääosaan, mutta muuten ihan kelpo. Kirjana oli kylläkin parempi, kuten aina.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #58 : 28.05.05 - klo:11:49 »
Lainaus käyttäjältä: "MillaB"
Ainiin ja yksi jännä elokuva, jota en ole muistanut vielä mainita on Virgin suicides. En kyllä ehkä olisi itse valinnut siihen Kirsten Dunstia pääosaan, mutta muuten ihan kelpo. Kirjana oli kylläkin parempi, kuten aina.


Hemmetin fiilisteltävä soundtrack tuossa.Taisi olla Airin tekemä.Muutenkin hyvä leffa.Ameliessa on muuten kans aika mainio soundtrack.Ja Jackie Brownissa ja Pulp Fictionissa.Pitäis varmaan hankkia jostain.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #59 : 28.05.05 - klo:19:35 »
Tarkotat varmaan scorea, joka on airin tekemä. Soundtrackilla o kivvaa seitkytkasikytpoppia ja on ihan hyvä seki.

Niija kiva leffa. Ja dunstiki kelepaa. :)