Kirjoittaja Aihe: Tabu  (Luettu 31834 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tabu
« Vastaus #60 : 16.07.09 - klo:22:05 »
Sähköposti on naisen nimellä ja minusta hän on puhunut viesteissään miehestään.

Voi kiitos seppos! Siinä se tuli todistettua.

Jos Kalistaja ei usko, niin pysykööt luuloissaan. Ei tämä ole mikään uskonkappale!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tabu
« Vastaus #61 : 16.07.09 - klo:23:06 »


   Pirska!

   Ei mitään hätää.

   Menet napakasti suoraan asiaan. Mielestäni olet myös looginen - vaikka joku, taisi olla Sarai, oli tuosta eri mieltä! Ja rytmi: se toimii monin paikoin. Sarai: ei tässä nyt mitään ajojahtia ole...

  Pirska! Kovin nuorena en ole sinua pitänyt missään vaiheessa.

  Vielä yksi asia: olen kaiketi sanonut ennenkin, mutta mielestäni on mainiota, että tällä foorumilla on vanhoja, keski-ikäisiä ja nuoria: on mukava, että täällä on ihmisiä idästä, lännestä ja etelästä ( jos kohta muualtakin ). On hyvä, että täällä on teknikkoja ja taiteilijoita, eläkeläisiä ja opiskelun aloittaneita. Eikä minua häiritse papitkaan tipan tippaa! :kahvi:

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Tabu
« Vastaus #62 : 17.07.09 - klo:00:45 »
Olen Kalistajan kanssa samaa mieltä: mukavaa, että on monenikäisiä kirjoittajia. Itse asiassa olen hiukan hämmästynytkin sitä, että täällä on ilmeisesti aika paljon iäkkäämpääkin väkeä. Muutamalla aiemmalla nettisaitillla keskustellessani huomasin olevani vanhimmasta päästä.  :icon_eek:

Tänne taisin rekisteröityä jo pari vuotta sitten, mutta silloin keskustelu vaikutti kovin opilliselta ja tiukalta. Kaikkosin. Nyt onkin ihan erilaista.  Kannatti tulla katsastamaan.

 

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tabu
« Vastaus #63 : 17.07.09 - klo:08:30 »

   Pirska!

   Ei mitään hätää.

   Menet napakasti suoraan asiaan. Mielestäni olet myös looginen - vaikka joku, taisi olla Sarai, oli tuosta eri mieltä! Ja rytmi: se toimii monin paikoin. Sarai: ei tässä nyt mitään ajojahtia ole...

  Pirska! Kovin nuorena en ole sinua pitänyt missään vaiheessa.

  Vielä yksi asia: olen kaiketi sanonut ennenkin, mutta mielestäni on mainiota, että tällä foorumilla on vanhoja, keski-ikäisiä ja nuoria: on mukava, että täällä on ihmisiä idästä, lännestä ja etelästä ( jos kohta muualtakin ). On hyvä, että täällä on teknikkoja ja taiteilijoita, eläkeläisiä ja opiskelun aloittaneita. Eikä minua häiritse papitkaan tipan tippaa! :kahvi:

Menen tosiaan suoraan asiaan, siinä olet ihan oikeassa. Kun meidän isäntä soittaa jollekin, hän aloittaa, että on nyt ollut sellainen ja sellainen sää. Monet soittavat ja aloittavat kysymällä, mitä kuuluu. Minä yleensä vastaan siihen ihan päällimmäisillä asioilla, mitä oikeasti on mielessä. En juuri koskaan tyyliin: kiitos hyvää! Aikansa kiltisti kuunneltuaan he menevät varsinaiseen asiaan. Minä saatuani toisen ihmisen langan päähän esitän suoraan asiani enkä kiertele enkä kaartele. Joskus ihan hävettää, kun en kysy toiselta aluksi, mitä tälle kuuluu. Olisihan se kohteliasta, mutta kun ei muista koskaan.

Minä myös pidän siitä, että täällä on monenlaisia ihmisiä. Niinhän se on maailmassakin, että kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan. Se on rikkautta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tabu
« Vastaus #64 : 17.07.09 - klo:10:39 »


   Tästä voisin tehdä ihan yksityiskysymyksen Sepposille, mutta olkoon avoimesti tässä: Voiko samalla ihmisellä olla täällä kaksi ( tai useampia ) nimimerkkiä: esimerkiksi voisinko minä ottaa toiseksi käyttöön nimimerkin Valistaja, joka sanoisi vaikkapa että Kalistaja menee kohti olennaisuuksia ja ainakin meneillään olevan ketjun asiassa Kalistajan puheissa on vinha perä, mutta voisi Kalistaja sanailla vähän maltillisemmin ja miettiä vaikka vartin ennen kuin jatkaa sanallista elämäänsä mainitussa ketjussa tällä foorumilla. Tai voisinko ottaa myös nimimerkin Alistaja, joka sanoisi, että heiluta vaan sapelia Kalistaja , niin ainakin joku herää!!? :039: :017:

   Siis Seppos, onko usean nimimerkin käyttö käytännössä sallittua? ( Muistaakseni asiasta alkoi keskustelu Lahden herättäjäjuhlien körttifoorumitapaamisessa, mutta en muista miten se päättyi, puhuin jotain uutta asiaa tai sitten ryhdyin valokuvaamaan An-naa, mutta asia  jäi minulle tuolloin auki ). Seppos: körttifoorumi katsoo nyt sinuun! :icon_eek:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tabu
« Vastaus #65 : 17.07.09 - klo:11:09 »
Vastaus on tiukka, ei ole sallittua. Sitä kutsutaan trollaamiseksi ja olen aikoinaan tapellut patologisen valehtelijan kanssa, joka teki tuota ja kehui aina päänimimerkkiään. Jos katsot viestin oikeaan alakulmaan niin ainakin minulla näkyy siellä numerosarja eli IP, joka kertoo miltä koneelta viesti on lähetetty. Jos samalta koneelta tule eri nimmareilla viestejä, niin esitän kyllä kysymyksen ja mikäli vastaus ei ole vedenpitävä tai muuten tyydyttävä poistan molemmat ja laitan IP:n estoon. Trollaajille ei ole armoa maan päällä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Tabu
« Vastaus #66 : 17.07.09 - klo:11:42 »
IP-osoitteet ei taida näkyä muille kuin valvojille, ja hyvä niin. Jos ne olisivat näkyvissä milloin milläkin foorumilla, olisi ehkä liian helppoa yhdistää kaksi eri nimimerkkiä toisiinsa. Ja ei, minulla ei ole mitään salaperäistä kaksoisminuutta, mutta en vain välttämättä halua että lihavuus-,  lapsettomuus-, labradori- ja körttifoorumien nimimerkkini yhdistetään ensin toisiinsa ja sitten jo kaiken yhteenlasketun tiedon avulla aika helposti minuun itseeni...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tabu
« Vastaus #67 : 18.07.09 - klo:18:49 »
enkä minä >:(
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tabu
« Vastaus #68 : 20.07.09 - klo:13:53 »
Ei sähköposti-osoitekaan naiseutta todista. Minulla, kuten muutamat tietävät on posti
mieheni kanssa yhteinen. Ja miehen nimi siinä on.

Olen pitkään miettinyt vastaanko, ja mitä karjalaisenkyöstin varmaankin vilpittömään
kysymykseen viittauksestani. En aio vieläkään puhua asioistani niiden oikeilla nimillä.
Sanonpahan kuitenkin, että balettitossu ja tuohivirsu tekevät taivalta yhdessä. Tossun äiskä oli valkoinen sairaanhoitajan jalkine ja iskä tanssikenkä. Virsun perhe on kaikki tuohivirsuja, paitsi pikkuvirsu on muovinen.

Eiköhän tästä ala jo selvitä. Muut mölyt pidän edelleen omassa masussa.

 :021:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tabu
« Vastaus #69 : 20.07.09 - klo:14:32 »
Minullakin oli ennen mieheni kanssa yhteinen sähköposti, mutta sitten hommasin ihan oman.

Toki minäkin haluan säilyttää omat salaisuuteni, joten pitäkööt minua vaikka apinana joka haluaa. Ei se minua haittaa. :039:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tabu
« Vastaus #70 : 20.07.09 - klo:14:42 »
 :eusa_clap: 

Olen tyytyväinen näin. Niin varmaan sinäkin.
Uhri ei ole liian suuri. Se on varmaan sopivan kokoinen.

yst. terv. Riitta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tabu
« Vastaus #71 : 20.07.09 - klo:18:08 »
Ei sähköposti-osoitekaan naiseutta todista. Minulla, kuten muutamat tietävät on posti
mieheni kanssa yhteinen. Ja miehen nimi siinä on.

Olen pitkään miettinyt vastaanko, ja mitä karjalaisenkyöstin varmaankin vilpittömään
kysymykseen viittauksestani. En aio vieläkään puhua asioistani niiden oikeilla nimillä.
Sanonpahan kuitenkin, että balettitossu ja tuohivirsu tekevät taivalta yhdessä. Tossun äiskä oli valkoinen sairaanhoitajan jalkine ja iskä tanssikenkä. Virsun perhe on kaikki tuohivirsuja, paitsi pikkuvirsu on muovinen.

Eiköhän tästä ala jo selvitä. Muut mölyt pidän edelleen omassa masussa.

 :021:

Muovisia pikkuvirsuja oli siis vain yksi eikä kaksi.

Odotan mielenkiinnolla karjalaisenkyöstin kommenttia, mitä hän tästä saa irti. :icon_eek:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tabu
« Vastaus #72 : 20.07.09 - klo:18:25 »
Tossu-virsuja on kaksi.
Virsuperheen nuorimmainen on pikkuvirsu, muovinen crooks miun mielestä. Puukenkä
on toisaalta parempi kuvaus.
Nyt Priska tää loppuu!!! :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tabu
« Vastaus #73 : 20.07.09 - klo:18:31 »
Tossu-virsuja on kaksi.
Virsuperheen nuorimmainen on pikkuvirsu, muovinen crooks miun mielestä. Puukenkä
on toisaalta parempi kuvaus.
Nyt Priska tää loppuu!!! :109:
Sopii minulle! Itse kullakin on saappaita, monoja, rullaluistimia, sandaaleita j.n.e. eteiset väärällään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tabu
« Vastaus #74 : 21.07.09 - klo:00:45 »
Lainaus
Odotan mielenkiinnolla karjalaisenkyöstin kommenttia, mitä hän tästä saa irti.

En ymmärtänyt enkä välttämättä ymmärrä oikein, mistä oli kyse.
Edelliset tekstit huomioon ottaen saattaa olla pari - taikka useampi vaihtoehto siihen, mistä on kyse.
En myös halua tunkeilla asian suhteen (mikä se sitten ikinä onkaan).
Toivon vilpittömästi kaikkea hyvää Riitta-mummille, kuin muillekin kirjoittajille - sekä tietysti itsellenikin.

Tietynlainen ymmärtämättömyys on luonteenominaisuuteni.
Monesti on käynyt niin, että olemme jossain porukassa, jossa joku kertoo esim. hauskan vitsin.
Muut nauravat - minä en. Joudun kyselemään vaimoltani, että hän selittäisi, mistä on kyse.
Kun vaimoni selittää asian minulle (naurettuaan vitsin loppuun), minuakin jo saattaa naurattaa.
Vaimolleni tällainen piirre minussa on tullut hyvin tutuksi.
Jokin osa aivokapasiteetistani ei ole päässyt kehittymään normaali-ihmisen tasolle.