Kirjoittaja Aihe: Nyt 17.  (Luettu 25783 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #105 : 14.10.18 - klo:08:50 »
Huomenta !

Kävisi hyvin  tuo ominaisuus tähänkin Kostiin. Jos googlaa nimi hakusanana löytyy monenlaista taitoa tältä edemenneeltä Kosti Ahoselta.

Lahti Art´n tiloissa oli mm. oikea veistotaiteen näyte, sohva. Kävin siellä piirtämässä ja maalaamassa 1970-luvulla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kosti_Ahonen

http://www.paijat-hamewiki.fi/wiki/Kosti_Ahonen

Onko sittenkin sama mies kysymyksessä ?  :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #106 : 14.10.18 - klo:11:10 »
Hienon taiteen tekijä on tuo Kosti Ahonen, mutta hän ei ole se Kosti, jota minä ajattelin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #107 : 15.10.18 - klo:14:39 »
Piti vaihtaa talvirenkaat itse Dacian alle, sillä meinasi mennä meidän trustin rahavarat vähiin, kun poika maksoi vaihdosta 35 euroa. Nyt tuli kaksille renkaille hintaa vain 17,5 euroa ja meidän kesäkumit saatiin vielä pestyinä hyllylle  :003:. Maaseutuasemalla maksaisi vaihto vain 20 euroa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #108 : 15.10.18 - klo:15:04 »
Minä en talvirenkaiden vaihtoa vielä mieti....aurinkoista ja lämpötila huitelee 15:ssä.

Golfiin en enää itse vaihda renkaita...Poloisessa oli helpompaa...
Jotenkin tuossa on eturenkaat sellaiset ettei niitä saa mihinkään "ripustettua"
vaan on samanaikaisesti kannateltava rengasta ja ruuvattava...ja se ei ole minun selälle
ja niskalle terveellistä...onneksi poika auttaa siinä hommassa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #109 : 15.10.18 - klo:15:11 »
Pikemminkin ruohonleikkuu vielä tässä mielessä kun ikkunasta katselen...
Jep...mutta on kaunista ruskaa nyt...vastapäiset haavat alkaa kellastumaan myöskin,
eivät vielä kullankeltaisia.

Minulta ei enää kirjoittaminen suju ilman näppäilyvirheitä, kätevä täällä korjata kuitennii...
jos satun huomaamaan.
Ajatusta ei enää teksteissäni ole...ei päätä eikä häntää...
Poliitikon vikaa taitaa olla, kirjoitus vaan jatkuu vaikka ajatus on katkennut ajat sitten.
Ehkä pitäisi pitää kunnolla taukoa ja levättävä, jospa vielä inspis iskisi.

 :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #110 : 15.10.18 - klo:16:15 »
Älä sure, minulla samaa. Kirjoittamiseen vaikuttaa monet seikat. Aihepula, keskustelukumppanin puute, itsekritiikin kasvaminen ja lisäksi ns. ' huutelut'.

Minun lääpäristä on kirjaimet kuluneet pois näppäinten pinnalta, sekin on vaikeuttava juttu. Ja tietysti näkövammani.

Nyt lähden tekemään nakkimunakkaan.

Auto on Kuhmoisissa koko viikon. Se siitä veljesavusta ! :092:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #111 : 15.10.18 - klo:16:44 »
Tasan vuosi sitten olimme Kaanaan maalla lomalla. Palatessa oli Vantaalta miltei J-kylään asti maassa märkää lunta ja meillä kesäkumit alla. Sitä minä vain, ettei toistuisi vaivan paikat.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #112 : 15.10.18 - klo:16:57 »
Aivan...ai niinkö oli, että vuosi sitten oli räntäkeli täälläkin...nyt ei ole...
Ja teinhän minä 23 kertaa kolaushommat talven mittaan, enemmän kuin yleensä
viime vuosina.
Hyvä on tietysti talvirenkaisiin ajoissa varautua, viikko sitten P-K:n reissulla niitä
melkein tarvittiin.

Jep...mutta jatkan taukoa...kohta taas taloyhtiöjuttuihin...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #113 : 15.10.18 - klo:20:39 »
Minun lääpäristä on kirjaimet kuluneet pois näppäinten pinnalta, sekin on vaikeuttava juttu.

Vie läppäri huoltoon. Kyllä uusia näppäinhattuja saa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #114 : 17.10.18 - klo:11:08 »
Tahtoo matkakuume jo vaivata. Sen vuoksi tarkistin yhden alla olevan talvikumin ilmanpaineet, kun kesän aikana siitä oli paine alentunut puoleen. Otin vanteen pois ja liottelin sitä isossa altaassa, mutta ei minun silmääni ilmakuplaa missään näkynyt, joten vanne takaisin auton alle.
Lintuystävillemme kiinnitin taas entiseen kehikkoon punaisen pyöreän katoksen, että sen alla eväät pysyisivät kuivina. Minulla ei vielä vaalikuume ole noussut, että sen vuoksi pitäisi väriä näyttää ja vääränlainen lintukatoksen väri olisikin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #115 : 17.10.18 - klo:11:45 »
Jos sinulla se, niin minulla on asunnonvaihtokuumeen alku menossa. Niin mukavaa kun uutta on ajatella, se tahtoo valvottaa yöllä.
Matti ei ole innokas osallistumaan, en saa edes puhua. Kuitenkin hiljainen myöntymys on ollut jonkin aikaa ilmassa.

Tämä on muutenkin hassu viikko ilman autoa. Huomena on pakko päästä Prismaan. Vävy tulee kyytimään.

Päivä ei käy pitkäksi kuitenkaan. Lukemista, tv-ohjelmaa ja netin kanssa puuhailua on ruokahomminen lisäksi. Onneksi ei ole tällä viikolla käyntejä lääkärissä ja labrassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #116 : 17.10.18 - klo:12:22 »
Juu, ymmärrän. Olen sen verran monta kertaa varuskunnasta toiseen muuttanut. Omahan pitää ensin myydä, ettei jouduta kahden asunnon loukkuun.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #117 : 17.10.18 - klo:12:58 »
Hei !

 On muitakin vaihtoehtoja. Pankissa anneettiin suunta ja nyt minä toimin.
JOs Luoja suo, muutamme ASO-asuntoon kevättalvella, jolloin meidän vuokralaisiksi tähän tulenevat tylleröt, koira ja vanhemmat. Heidän taloyhtiössä alkaa putkiremppa.

Syksyllä on joka tapauksessa Lotan vaihdettava koulua, ja Mukkulan koulu on sopivin. Pikkusiskolle löytyisi myös erityisluokka täältä.

Jos pääsemme toivomaani taloon, se on kirkon ja koulun välissä, Ostarin takana. Siihen tytöt voisivat poiketa koulusta päästyään.

Tämä asumismuoto on kyllä mukava mutta väheneville voimillemme hankala, mutta jos jää sukuun, voisimme ainakin v a l v o a  kuinka kättemme työtä käytetään.  :003:

Kaikki on Isän kädessä. Tässä on muutakin, sairauttakin hoidettavana.

Yst. terv.  R-m :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #118 : 17.10.18 - klo:15:01 »
Oikein hyvä juttu. Kyllä teille toivomanne suodaan. Isän kädessä ei ole kateutta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 17.
« Vastaus #119 : 17.10.18 - klo:20:04 »
Aika poikkeava tilanne mulla jos miettii vaikka viimeksi kulunutta 10-20 vuotta...
Kaikkien talojeni kirjanpidot ajan tasalla.  Joskus olen aloittanut vasta seuraavana vuonna.
Yhdessä talossa jatkuu kyllä aika sitkeä taistelu, haastetta riittää.
Saapas näkee kenkä soittaa vielä kiinteistöliiton lakimiehelle, hyvä homma että niitä on.

Ihan hyvä viikkomeneillään, tänään leikkasin vielä ruohoa.
Taitaa tulla tavoitteena oleva kolme uimahallireissuakin tehtyä, kaksi jo polskittu läpi
loppuvenyttelyineen, aika vetreä olo.

Aikani kuluksi tykkään katsella areenasta mm. Meidän maamme, Metsien kätkemä ja
Eränkävijät.

Nyt alkaa Idols...