Kirjoittaja Aihe: Kiitollisuus  (Luettu 10737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #15 : 20.04.18 - klo:13:47 »
Kiitän Herraa, hän on hyvä ja ohjaa äänellään.
Aioin äsken kirjoitella taas ' liirum-laarumia'  tekemisistäni, niin Hän sanoi: Kirjoita jotain minusta.

Niinpä kirjoitan:  Hän on Ihmeellinen neuvobantaja ja Ijankaikkinen Isä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #16 : 20.04.18 - klo:15:39 »
Ja hänessä on kaikki viisaus ja täydellinen ymmärrys.
Kiitos.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8336
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #17 : 20.04.18 - klo:18:44 »

Olen aika kiitollinen, että jonkunlainen usko mullakin on ja se löi läpi tänään.

Tossa yrittämisen saralla ollut pikkaisen hiljaisempaa ja tein ihan kovaa fyysistä työtä pienellä palkalla ja koko ajan ajattelin, että kyllä aurinko vielä tähän risukasaan paistaa, kunhan olen ahkera ja tunnollinen.

No nyt tuli tosi rahakas tai 6000 euroa kuussa duuni, no ei kai se paljoa, mutta lisäksi muut projektit, niin taloudellisesti alkoi taas hymyilemään elämä.

Sinänsä se on maallista, mutta toi, että ahkeruus ja odottava usko toi hedelmän on se kiitollisuus juttu.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #18 : 20.04.18 - klo:20:54 »
Ehkä kiitollisuutta voisin saada omalle kohdallekin...liian usein olen nurkumielellä...
Kiitoksen aiheita kyllä on...joskus vaan ne ovat piilossa...pienten murheiden alla...
Haluan oppia näkemään asioita välillä "itseni ulkopuolelta"...on kyllä vaikea asettua
sellaiseen perspektiiviin..




Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #19 : 06.03.19 - klo:16:31 »
Tähän taloon muuttaminen jo itsessään oli johdatus. Sitten ensimmäisiä irtotavaroita tuodessamme pihassa tapasimme naisen joka oli autoaan puhdistamassa lumesta ja hän toivotti meidät tervetulleeksi.

Nyt olemme tutustuneet ja ystävystyneet ja siihenkin liittyy johdatus. Hän uskoo Jumalaan ja johdatukseen ja on kokenut seitsemän vuotta sitten tästä asunnon saatuaan sen olevan johdatusta. Liikuntakyvyttömän miehensä takia tarvitsivat hissiä ja tämän talon hissiin mahtuu hyvin pyörätuoli. Kaikki tarvittavat palvelutkin ovat vieressä.  Ikääntyneinä me arvostamme näitä samoja asioita.

Lisäksi hän on paljon edesmenneen Leena-ystäväni näköinen sekä myöskin Kärkölässä asunut. Hyvin tutun oloinen ihminen ja mukavaluonteinenkin.

Vuonna 1995 johdatettiin minut Liisa-neidin ystävyyteen oltuamme samalla työnantajalla 30 vuotta aikaisemmin. Liisan kuoltua aloin tavata lapsuuden Leena-ystävääni säännöllisemmin ja nyt, Leenan kuoltua minulle annettiin ystävä samaan taloon. :eusa_pray:

Ennaltatehdyissä suunnitelmissa olen huomannut olevani ja se antaa valtavan lohdun, hoidetuksi- tulemisen tunnun ja   k i i t o l l i s u u d e n.

Kiitos Isä ! 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #20 : 06.03.19 - klo:16:57 »
Ja hänessä on kaikki viisaus ja täydellinen ymmärrys.
Kiitos.

Aamen!   :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Tuntuu hyvältä lukea myös Riitan tekstiä puoli tuntia sitten...

Eilen illalla keskustelupiirimme kokoontui...aiheena Jumalan johdatus...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #21 : 06.03.19 - klo:18:17 »
Monet uskovatkaan ihmiset eivät ehkä tunne johdatusta elämässään. Kyllä sitä on varattu kaikille, mutta sen näkeminen ja kokeminen ei ole vielä silloin avautunut.

Kertominen näistä ei ole ehkä 'puhdasoopisinta' körttiläisyyttä, mutta en voi olla vaiti sillä  m y ö s   körttiläisyyteen minut johdatettiin,  uskontöitä tekemättömien,  todistelemattomien ystävien parveen.
Tiesin heti Lahden Juhlilla että nyt on minulla matkakumppaneita joiden puheet tai puhumattomuudet minäkin koen oikeiksi ja ymmärettäviksi.

Näinä vajaana kahtenatoistavuotena olen ihmisenä riisuutunut.  mutta uskossa pukeutunut uuteen pukuun. On aihetta k i i t o k s i i n !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #22 : 06.03.19 - klo:20:07 »
Ainakin minulla on julmetusti körttiystäviä, jotka vastaavat minun kysymykseeni vastakysymyksellä. Se on ihan hyvä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #23 : 06.03.19 - klo:20:12 »
Puhumattomuudella tarkoitin sitä hiljaisuutta joka ajoittain seuroissa koituu elämäksi ilman sanoja.

Kysymksiini on tällä foorumilla vastattu mitä merkityksellisemin, sinäkin, ennenmuuta sinä veliseni.

Hoitava hijaisuus on rakkauden osoitus. :049:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #24 : 06.07.19 - klo:12:58 »
Monet uskovatkaan ihmiset eivät ehkä tunne johdatusta elämässään. Kyllä sitä on varattu kaikille, mutta sen näkeminen ja kokeminen ei ole vielä silloin avautunut.

Kertominen näistä ei ole ehkä 'puhdasoopisinta' körttiläisyyttä, mutta en voi olla vaiti sillä  m y ö s   körttiläisyyteen minut johdatettiin,  uskontöitä tekemättömien,  todistelemattomien ystävien parveen.
Tiesin heti Lahden Juhlilla että nyt on minulla matkakumppaneita joiden puheet tai puhumattomuudet minäkin koen oikeiksi ja ymmärettäviksi.



Kun tulin tänne taisin ensimmäisenä kysyä johdatuksesta. Eihän siitä oikein tykätty. Ehkä joskus viitsin kertoa, että siihen oli ankara syynsä.  Minulle oli tottakai nuorena siis lukioikäisenä puhuttu johdatuksesta, ja sillä hetkellä ajattelin että jos tämä on Jumalasta, niin sitten on kaikki hyvin. Seuratkoon mitä vain. Jos taas tämä on sattumaa, sen merkitys on, että Jumala kyllä on olemassa mutta minä olen Hänelle merkityksetön.

Oli onnetonta, että juuri silloin kysyin körttipapilta koska asuin körttiseudulla, mitä kirkko tästä opettaa. Että se herätysliike, joka painottaa tämmöisiä, oli pakko jättää taakse.  Siinä taisi vain kolahtaa yhteen kaksi hyvin vaikeaa kokemusta ja tuo sana oli kuin olisi kaatanu bensaa nuotioon.

.........................

Se kokemus oli kuin usko siihen että Jumala minusta välittää, olisi ollut pahasti koetteella ja tuolloin sen melkein näki silmissään. Usko oli kuin pallo, jonka asetin aidalle ja tosi ahdistuneena kysyin, kummallekin puolen tämä putoaa. Kun hän nauroi katkerasti minun hölynpölylle, tietty se pallo kiepsahti sille puolen jolla lukee: Käytä järkeäs, mitä ihmettä sie olet vaatimassa. Kaikki kärsii ja melkein kuolee ja tuhoutuu, ja sie odotat että Jumala olis siinä tekemisissä.

Myöhemmin hän selitti omaa käsitystään siitä johdatuksesta.  Se oli jotain mikä ihmisen piti arvata oikein. Että jos muuttaa Kirkkokadulla vaikka Jumala taitokin että muutan Kauppakadulle niin seuraa jotain hirveetä...   

Mie olen tässä kiitollinen Riitalle, että hän on rohjennut ajatella Jumalan piittaavan ittestänsä sillä sitä minulle olisi se Kristuksen sisällinen tunto. En osaa sitä toiseksi ajatella, ellei sitten yleensä kaiken maailman lunastukseksi. Silloin on Jumala kuitenkin minulle etäinen. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #25 : 06.07.19 - klo:13:05 »
Kiitollisuus on avain terveyteen.
Nykyään ei kristitytkin ovathuomanneet kuinka terveellistä on kiitollisuus.

Aina välillä olisi hyvä pysähtyä miettimään mitä kaikkea hyvää sitä elämässä onkin ja olla sitten kiitollinen siitä.
Paaveli oli kiitollinen jopa ahdistuksista.

Kiitollisuus on terveyttä, se on kateuden vastapuoli, jos mie ymmärrän oikein Melanie Kleinin ajattelua. Siksi erityisesti tästä pidin.

Kun hän viel sanoo, että kateus on vihainen tunne joka voi hyvin vain nähdessään kärsimystä. Se ei kuin lähtiskän siitä, mitä toisilla on, vaan syvästä vihasta ja kaunasta. Ihmismieli on kuin tutka joka kiertää valvomassa mitä tuo toinen taas sai liikaa.

Epäterveellistä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kiitollisuus
« Vastaus #26 : 07.07.19 - klo:14:52 »
Sydän täynnä iloa ja osallisuutta Nivalan Herättäjäjuhliin Kiitän HY:tä ja talkooväkeä näistä runsaista mahdollisuuksista osallistua Juhliin !

Kiitos Herralle Kistukselle kuuloaistista ja jäljelle jääneestä näkökyvystä joiden avulla sain elää kansanne.
Kipeistä nivelrikoista en ihan kiitä, sillä ne eivät kestä matkan vaivoja, mutta kiitän kivun osallisuudesta Kristuksen kipuihin ja kärsimisen tarkoituksellisuuteen.

En ollut yksin...

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)