Kirjoittaja Aihe: Vääryydet  (Luettu 6048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Vääryydet
« Vastaus #15 : 03.02.11 - klo:19:10 »
Kaksi havaintoa:

1. Tervetuloa palstoille, vanha lihava mies! Tässä on toinen samanlainen, vaikkakin vasta nuori, vm 56.

2. Kyllä ammattiliiton tulee olla jämy järjestäytyneen työntekijän kohdalla! Jos kaveri on työikäns§ä tai lyhyemmän ajan, ollut liiton jäsen, niin hädän tullen liiton tulee tehokkaasti auttaa!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vääryydet
« Vastaus #16 : 03.02.11 - klo:19:34 »
No, ehkäpä me emme vielä ylittäneet sopivaisuuden tai tietosuojalakien rajaa. Henkilö työaloineen on tuntematon ja tunnistamaton. Joskus kai itsekukin todella niinkuin Meme totesi, mainitsee jotain osaamaansa. Joku kertoo ruoanlaitosta koska on siinä etevä. Toinen on joutunut perehtymään KEKA:n toimintalinjoihin. Siten tämä viimeistään taitaa terveyskeskuksesta poiketa että ne päivystävät vaikka on täältä luetun jälkeen joku sinnekin lähtenyt...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Vääryydet
« Vastaus #17 : 04.02.11 - klo:10:06 »
Suo anteeksi nimimerkki "Pena", olin käsittänyt että neuvot ovat ilmaisia eikä maksullisia.
Hyvä kun kerroit tämän asian minulle niin ei tapahtunut vääryyttä ja vältin väärinkäsityksistä (lasku ym kulut).
En ole mitenkään neuvojen kysymistä ja antamista vastaan. Halusin vain huomauttaa siitä, että ammatillinen apu kannattaa hakea sieltä, missä asiantuntija toimii ammatissaan ammattivastuullaan. Tällä foorumilla kysyminen ja vastaamminen perustuu vapaaehtoisuuteen.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Vääryydet
« Vastaus #18 : 04.02.11 - klo:10:16 »
Tällä foorumilla kysyminen ja vastaamminen perustuu vapaaehtoisuuteen.

Näin taitaa olla myös aivan yleisesti elämmässä, uskonkin suhteen.
Mutta kiitos ohjeistuksesta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Vääryydet
« Vastaus #19 : 04.02.11 - klo:10:17 »
Ammatti-ihmiset ovat palkkansa ammattityöstään ansainneet. Ei kai tämä kuitenkaan ole mikään ilmainen terveyskeskus ja sosiaalitoimisto.

Juu vinkkejä kannattaa ainakysellä ja milloin mistäkin.
Mutta byrokraattien aivoituksista nyt ei ota selvää kukaan.

Itse olen kyllä viranomaisiin yllättävän tyytyväinen.
Varsinkin verotoimistoon ja sen virkailijoihin. Nykyään kaupan kassat ja varsinkin bensiiniasemien kassat käy hermoille.

Einstein sanoi, että maailman vaikein asia käsittää on tulovero ja taidan olla asiasta samaa mieltä.

Penan kanssa kyllä silleen samaamieltä, etä hyvä on käyttää myös ihan virallisia asiantuntija palveluitakin, vaikka voisin kyllä joskus mennä johkin byrooseen ja sanoa, että nyt te kyllä vedätätte mua, körttifoorumilla kirjoitettiin, että näin ja näin.

Aloittajan työntekijän sairastuminen ja työssä pitäminen ei tietenkään ole mikään kiva asia kokea, kuten muukaan syrjiminen, mutta onneksi meillä on laki ja sen mukaan jotenkin luovitaan.
Ikävää vaan, että lait menee ja muuttuu yhä enempi pehvalleen ja vastoin maalaisjärkeä.
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

  • Vieras
Vs: Vääryydet
« Vastaus #20 : 05.02.11 - klo:22:12 »

Kyllä työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee jos on hyvät paparit lääkäriltä ja myös muiden (erikois)lääkärien asiantuntijalausuntoja. Kuten sanoin hoitava lääkäri on avainhekilö.

Katsoin, montako B2-lausuntoa lääkärit ovat minusta laittaneet Kelalle ja kolmehan niitä on. On ihan normaalia, että ainakaan ensimmäisen lausunnon perusteella työkyvyttömyyseläkettä ei myönnetä tai sitten on oltava suunnilleen pää kainalossa. Prosessi on aika pitkä kuntoutustutkimuksineen.

Hoitava(t) lääkäri(t) on todellakin avanhenkilö(itä) ja aina on eduksi, mitä enemmän kokemusta lääkärillä on Kelan kanssa asioidessa.


Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Vääryydet
« Vastaus #21 : 09.02.11 - klo:17:19 »
ps. Meissä itsessämme ei ole mitään vääryyttä, eihän?
     Sillä mehän olemme täydellisiä, ainakin omasta mielestämme. Näin ainakin uskomme, mutta totuus taitaa olla jotain muuta.
     Me täydelliset ja hyvät ihmiset...joopa joo.

Yllättävä johtopäätös.

Vai täydellisen syntisiä? Jospa armahdettuja sellaisia.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Vääryydet
« Vastaus #22 : 09.02.11 - klo:17:28 »
Vääryydet usein heijastavat ymmärtämättömyyttä kolikon toista puoliskoa kohtaan. :icon_eek:
Elämä on kemiaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Vääryydet
« Vastaus #23 : 11.02.11 - klo:20:27 »
Aloitusviestistä tuli mieleen sellainen vääryys josta jouduin ite lukioaikana kärsimään. Eli matematiikan opettaja, joka on keskimäärin kahdella tunnilla paikalla per jakso ja loput saikulla. Sijaiset ovat toinen toistaan merkillisempiä ja ainakin mun fysiikanlukemisinto tyssäsi niihin jostain kaivettuihin sijaisiin, kun kunnon sijainen saatiin vasta viimeisellä viikolla ja siinä ajassa piti sitte käydä koko kirja läpi... Eikö tuo legendaarisen poissaoleva opettaja vois päästä työkyvyttömyyseläkkeelle että saisivat sinne kunnollisen opettajan...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna