Kirjoittaja Aihe: Pelastusvarmuus  (Luettu 42187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #15 : 04.08.16 - klo:06:31 »
Ei mistään voi olla varma.

Ei elämässä, ei kuolemassa, ei missään..

Itse en rukoile itseni ja sieluni puolesta. Kaikkien muiden puolesta kylläkin.

Oma pelastukseni, se on "korkeimman käsissä".
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #16 : 04.08.16 - klo:09:05 »
Jumala kuulee heikoimmatkin huokaukset, vastaa niihin ajallaan ja tavallaan.
Raamatussa sanotaan jotain "Teillä ei ole sentähden kun ette ano".
Pro Fide lauloi 70-luvulla "Pyydä, niin paljon saat, etsi, niin löydät tien" ...uskon näin olevan.
Koen varmana sen että Jeesus on kuollut minunkin syntieni tähden.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8329
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #17 : 04.08.16 - klo:10:08 »

8. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
9. ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10. tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11. jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

Paavali kirjoitti tuossa lopussa, että jos minä ehkä pääsen ylösnousemukseen.

Paavali toisaallakin kirjoitti siitä, että hän pääse armosta jos pääsee, ei omien tekojen tai muun oman uskomisen vuoksi taivaaseen.

Toi herätys tai ratkaisukristillinen käsien nostatus, jos joku haluaa pelastua nostakoon kätensä tapa ei minusta Raamatusta löydy, vaikka sitä kovasti vaaditaan ja paljon muutakin joissain porukoissa.
Sinänsä jos se jotakin auttaa ja tuo rauhan, niin ei mulla mitään sen isompaa sitä vastaankaan ole, mutta pikkasen mietityttää millaiseen vaatimuskristillisyyten se vie ihmis rukan.
Tik toc.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #18 : 04.08.16 - klo:18:06 »

   Ryhmän paine on muuta kuin vaatimus.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #19 : 04.08.16 - klo:19:35 »
   Ryhmän paine on muuta kuin vaatimus.

Monissa ryhmissä ryhmän paine on myös vaatimus.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #20 : 05.08.16 - klo:10:30 »
Pelastusvarmuus on outo sana. Vähän pietistinenkin... Mielestäni se ei näytä kuuluvan klassiseen kristinuskoon. Jos toisaalta käännellään ja väännellään "pelastusvarmuuden" -käsitettä uuteen näkökulmaan. Jos jokin ihminen sanoo olevansa pelastuksesta varma ja hän tekee töitä arkisesti lähimmäisensä eteen. Hänellä on kuormia, vastuksia ja itkua, mutta toisaalta siedettäviäkin päiviä. Hän on sosiaalinen eikä pyri nostamaan itseään kateederille. Rakkauden voimalla hän pitää huolta toisista ihmisistä ei uskon. Käy se nyt pitää paikkansa... mutta se ei olekaan mikään tärkeä asia - olla varma pelastuksesta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #21 : 05.08.16 - klo:13:53 »
En nyt muista muita kuin Ristinsyövärin jolle Jeesus lupasi pelastusvarmuuden.
' Tänä iltana olet kanssani Paratiisissa'. Ei mies ehtinyt paljon muuta tehdä taivaspaikkansa eteen kuin pyytää  muistamaan itseään kun Jeesus on valtakunnassaan.

Paljon kerrotaan evankeliumeissa hyvistä ja ahkerista ihmisistä, toisten auttajista ja viinitarhan työmiehistä. Mutta luvattiinko pelatusvarmuus vai oliko heidän palkkansa jo täällä ajassa ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #22 : 07.08.16 - klo:06:46 »
Näkökulmia on niin monenlaisia. Laiturilla istuvalle pelastusasiat eivät ole ajankohtaisia, mutta hukkumaisillaan oleva varmuudella riemastuu heitetystä pelastusrenkaasta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #23 : 07.08.16 - klo:06:48 »
 :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #24 : 07.08.16 - klo:10:11 »
Näkökulmia on niin monenlaisia. Laiturilla istuvalle pelastusasiat eivät ole ajankohtaisia, mutta hukkumaisillaan oleva varmuudella riemastuu heitetystä pelastusrenkaasta.

Kas tässä sanat, jotka osuvat kymppiin ja keskelle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #25 : 07.08.16 - klo:10:20 »

Paljon kerrotaan evankeliumeissa hyvistä ja ahkerista ihmisistä, toisten auttajista ja viinitarhan työmiehistä. Mutta luvattiinko pelatusvarmuus vai oliko heidän palkkansa jo täällä ajassa ?

Luvattiinko pelastus,niin kysyn, "varmuus"  yhdistetään tunne-elämän kysymykseksi, vai eikö teille käy niin?  Kyl minulle ainakin aikanansa. Johonkin vain voimne kai luottaa, ja suuremmin kuin ihmisten puheisiin.

Ajallisesta menestyksestä on opettanut Vapaakirkko ainakin kun olin pikkuinen:  Jumala palkitsee ajassa ne jotka ovat kuuliaiset. Ajallisesta menestyksestä  tuli Herran mielisuosion mitta ja se saavutettiin niin ja näin. Tämä on toiskäden tietoa mutta siis tästä syystä en saanut mennä Vapaakirkkoon kun olin vielä niin pieni että menemiset olivat vanhempien taskussa.

Nuo viinitarhan työntekijät jotka saivat denaarin kukin, aamusta kuten viimeisellä tunnilla tulleet eräässä Jeesuksen vertauksista ( jossain  :icon_rolleyes:) eivätkö he saaneet saman palkan, sen pelastuksen, jos nyt tällä kertaa käytetään tätä ilmausta todella. Oudoksuttaa itseäni kun ei ole kuulunut koko aikuisikään. Matteuksesta?  Ei se mikään automaatti siinäkään muuten ole.  Tulihan se ristin ryövärikin juuri viinitarhaan töihin, ja kuuluisa yhdentoista hetken yrittäjä hänestä tulikin.

Se on sitten toinen juttu se " mene laiska muurahaisen tykö...." Ei Raamatun jokainen kirja puhu uskonasioista eikä varsinkaan kristinuskon. Tai siis äh no siis taivaallisista.

« Viimeksi muokattu: 07.08.16 - klo:10:30 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #26 : 07.08.16 - klo:10:57 »
En malta jättää mainitsematta maailman hönteintä kesämökkikeskustelua sillä myöhemmin rakennetulla mökillä. 

Yksi muistaa:  Jokainen joka huutaa avuksi herran nimeä pelastuu.
Toinen muistaa:  ei jokainen joka sanoo minulle herra, herra....

No niin. Välkympi ja nopeampi olisi huomauttanut että jos me nyt etsimme pikkupalasista vastausta suureen kysymykseen niin tuo pikkupalanen jatkuisi:  ....  vaan se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon. 

Johon kolmas olisi voinut muistaa että meidän tulisi tehdä "Jumalan tekoja". se on Jumalan teko, että te uskotte häneen jonka Hän on lähettänyt. 

Seuraava, siiskö Jumalan tekoa ei ihmistyötä sekin on koko usko.

 :repee:     Olisi saatu kelpo kehäpäättely.  :repee:

Niinniin.  Jotenkin ne kai toinen toiseensa sittenkin kietoutuvat, usko ja teot. Miten hupsahtaneen  hämmennyksissämme me kerran kavereinemne päättelimme että paras olisi olla kokonaan tekemättä hyvää siksi ettemme a) ylpisty b) luule väärin pelastuvamme omin voiminemme mitä oletettavasti lyhyemmin nimitetään omavoimaisuudeksi ( oikaiskaa jos erehyn). 

Se ainut tuomiopäiväkuvaus puhuu sosiaalisen oikeudenmukaisuuden levittämisestä eli juurikin teoista.  Niitä ei muistoni mukaan ole vain yhdessä evankeliumissa, voiko joku taas korjata. Vempeleellä ei voi selata samanaikaisesti kun kirjoittaa.

Ääritilanteissa mietin, tekikö kukaan oikein omin voimineen?
Eikö Jumalan pakottamana, niin juuri?

Ja sitten taas, elämä itse kohtelee toista hyvin, toista kovin käsin, ja joku kunnolla sirpaleiksi särjetty ei kaiken aikaa pyyhällä pitkin raittia hyvänteossa, se on varma asia.

Joku kertoi, että hienoin ja raffinoiduin ja kaunein astia valmistetaan saviastian siruista, sitten lopulta, ha tämä tarina on totta. Ruukku valmistetaan, poltetaan lasitetaan eikä siinä ole mitään vikaa. Milloin halutaan erittäin kaunis ja hyvä valmistusmateriaali jauhetaan tämä muussiksi ja aloitetaan alusta.

Toin Orvietosta Lapsi 3:lle kaksi paria espressokuppeja. Kotona huomattiin, toisessa oli virhepainama värityksessä ja joku huomautti että hyvä tavaton, osasitko hoksata juuri tämän, tämähän on arvokas. Ei, en oli kiirekin, mutta siis virhepainama toisen kupin koristelussa, virhe. Sitten se on arvokas...  Ei ainakaan ole tarpeen arvostella ehkä ei niin ketään. Pidetään vain siitä pelastusrenkaasta ainakin itse toivon että heitetään.



« Viimeksi muokattu: 07.08.16 - klo:11:01 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #27 : 07.08.16 - klo:13:22 »
Jumala vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen.
Jumala on luonut minusta tällaisen kokonaisuuden, yritän olla halveksimatta luomistyötä.
Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien tähden.
Joh 3:16 on totta.
Nuo kaikki varmoja asioita.
Epävarmuus ja epäilys tulee sittenkin, kelpaanko kuitenkaan? Miksi? Onko saatanan hyökkäys?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #28 : 07.08.16 - klo:14:52 »
Epävarmuus ja epäilys tulee sittenkin, kelpaanko kuitenkaan? Miksi? Onko saatanan hyökkäys?

Vai olisiko se Hengen ohjausta? Epäilys ei ole epäuskoa. Se voi olla tie omavanhurskaudesta etsimään Kristusta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Pelastusvarmuus
« Vastaus #29 : 07.08.16 - klo:15:17 »
Moni kokee ' hengen heikkoutta'  jos lähipiirissä tai seurakunnassa jossa käy on ' vahvahenkisiä esimerkkeinä'.
Älä vertaa ! Älä anna vaatimusten vaikuttaa ! Usko tuohon mitä epäilyksen edellä kirjoitit.

Heikoissa Hän on väkevänä.

( Katselin tänään neljää kovasti vapisevaa kättä jotka jakoivat meille huonojalkaisille leipää ja kaatoivat viiniä ) Kristus oli silloin vahvasti läsnä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)