Kirjoittaja Aihe: Nyt 28  (Luettu 11382 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #15 : 03.04.21 - klo:17:47 »
^
Kiitos vastauksestasi. Minulla oli ihan virallinen vierailukutsu ystävälle kylään, mutta "yläkerta" hoiti asian. Olisin käynyt kylässä sille kesälle, kun pidin vaunuani Sorsapuiston kentällä körttijuhlilla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #16 : 03.04.21 - klo:18:38 »
Nonni, nyt sitten sain tehtyä vakiopyörälenkkini "täysimittaisena" kahden vajaaksi jääneen
totuttelukerran jälkeen. Eli pituus edestakaisin 15 km, minun vauhdilla tunti menee
kääntöpaikalla viiden minuutin lenkkilakutaukoineen.
Reitti kulkee pitkästi ison peltoaukean vierellä, siinä on keväisin hyvä havainnoida lintuja.
Nyt oli isoja hanhiparvia lennossa ja muutaman linnun pellollakin havaitsin, pari joutsenta.

Jos mulla pyörälenkit tähän tahtiin jatkuu niin joudun varmaankin kohta uusimaan pillifarkkuni
kun eivät mahdu jalkaan. No voi olla että tällä iällä tuleva uusimistarve ei johdu reisien paksuudesta
vaan ennemminkin siitä kun farkut kuluu puhki persauksista, polvista puhki meneminenhän
on vaan muotia.

Hyvää pääsiäistä!    :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #17 : 04.04.21 - klo:17:25 »
Tänään kävin vuorostaan tunnin kävelylenkillä.
Melkeinpä joka päivä tulee nykyisin tunnin liikunta tehtyä, 1-2 viikon sisällä pihojen
haravoinnin merkeissä.
Aurinkoista, lähes +10, mutta melkoinen tuuli (7 m/s), ei mun pyöräilystä tällä tuulella
tule mitään, myötätuuli menettelee, mutta vastatuuli täyttä raatamista.
Nyt oli sitten leskenlehtiä vaikka huru mykket, seuraavaksi varmaankin alan siikuroida
sinivuokkoja.
Lintubongauspuolella odottelen edelleen punarintaa, ehkä siitä kiinni että katson ikkunasta ulos
sopivaan aikaan.
Lenkkeilypuolella odotuslistalla peippo ja västäräkki, kiurukin toki siten että pyöräillessä
peltoaukean reunaa saattaa tuttu liverrys yläilmoista kuulua.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nyt 28
« Vastaus #18 : 04.04.21 - klo:21:53 »
Liikuntani rajoittui pihatöihin. Roudasin talventörröttäjät kompostiin, ja kuolleita lehtiä. Alta paljastuivat ensimmäiset scillat ja krookukset. Toivottavasti ne kestävät nyt alkavaksi ennustetun viileämmän jakson.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #19 : 05.04.21 - klo:07:46 »
Muutamat siemeniä syövät pikkulinnut tutkivat lustepellon talventörröttäjät moneen kertaan. Kuivissa kasveissa lienee vitamiinipommisiemeniä. Saan näin ajatella, koska lumella ei muita ole, niin kaikki mahdollisuudet tutkitaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nyt 28
« Vastaus #20 : 05.04.21 - klo:10:20 »
"Talventörröttäjien siemenet ovat monien Suomessa talvehtivien lintujen tärkeää ravintoa. Ne ovat esimerkiksi peippojen, järripeippojen ja hemppojen mieliruokaa. Punatulkut, viherpeipot, pikkuvarpuset, urpiaiset, tiklit ja vihervarpuset saattavat suurinakin parvina kerääntyä herkuttelemaan talventörröttäjien antimilla."

Näin tietää Wikipedia kertoa.

Tiklit ainakin tuntuvat tykkäävän takiaisista ja ohdakkeista.

Lusteellekin on hyötykäyttönsä!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #21 : 07.04.21 - klo:10:10 »
Jo toinen arkipäivä valjennut pyhien jälkeen.
Millähän saisin itseni taas käyntiin?
Ja voisin miettiä mitä käynnissä oleminen tarkoittaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #22 : 07.04.21 - klo:20:30 »
Olemme Oulun asunnossamme, sillä huomenaamulla saamme sen piikin. Kaarinalla on sitten omaa ohjelmaansa, mutta itse taidan käväistä hyvinvointikeskuksessa, josko siellä olisi vapaa sairaanhoitaja. Pitää asiantuntijalta kysyä mielipide.

Tässä asunnossa on ns pakotettu ilmankierto. Se vetää kropassani. Pipo unohtui Kankaalaan. Lakkikin kelpaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #23 : 08.04.21 - klo:19:32 »
Onneksi otin piikin vasempaan olkaan. Se on kipeä, mutta olenkin oikeakätinen. Huomenaamu vasta paljastaa, että onko minusta puutöihin.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Nyt 28
« Vastaus #24 : 08.04.21 - klo:19:45 »
Minä sain myös vasempaan käteeni pari päivää sitten. Tänä aamuna oli vielä muutama lihas ja nivel hieman kipeä, mutta nyt ei enää tunnu missään. Minua neuvottiin olemaan muutama päivä rasittamatta isosti itseäni.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #25 : 09.04.21 - klo:08:43 »
Niin ajattelinkin minäkin, että lepuutan vasenta kättäni. Voisin tietysti oleilla tämän päivä, jos suinkin aika kuluu. Oulun järjestelyt olivat hienosti toteutetut. Toinen rokotusaikakin annettiin 1.7. kuluvaa vuotta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #26 : 09.04.21 - klo:16:08 »
Näin sellaisen tiedotteen että minullakin voisi olla rokotusajan varaaminen käsillä,
kai siihen pitää rohkaistua, toivoa ja rukoilla että olisi apua meille kaikille ja tästä ajasta
vielä selvittäisiin.
Teidän jutuista saa kyllä sen vaikutelman että taidan joutua pitämään viikon tauon lenkkeilystä,
kaippa siitäkin selvitään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 28
« Vastaus #27 : 09.04.21 - klo:18:01 »
Kyllä Sinä olet sitkeä ruutiukko. Ota heti piikki, kun sen saat. :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 28
« Vastaus #28 : 10.04.21 - klo:15:55 »
Kiitos rohkaisusta!

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 28
« Vastaus #29 : 10.04.21 - klo:20:08 »
Nyt alan etsiä netistä ÄäniRaamattua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)