Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteilla numero 3.  (Luettu 15695 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #30 : 23.08.20 - klo:18:08 »
Voi Bengt mitä näkymiä mielikuvituksesi teettää. En tunnista mitään esivaltaa täällä. Jos jotain on niin roskakuskit. Sinunkin annetaan täällä kirjoittaa paljon yli järkevän määrän. Ole hyvä ja siirry vastuulliselle asia linjalle.

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5240.msg240604#msg240604

Tämä viikonloppu on ehtoon puolella ja jokainen on viettänyt sen omien aktiviteettien parissa.
Viimeksi taisin kirjoittaa perjantaina 21.8.2020 foorumille.

Viikonloppuna jäin vähän pohtimaan ylläpidon viestiä minulle.

Minun on kyllä todettava että nykyinen ylläpito on ollut minun kohdallani liian suvaitsevainen.
On myös muutama asia joka ärsyttää minua aivan suunattomasti ylläpidon toiminnassa, vastakkain asettelu on melkein sataprosentisen varma.

Näin ollen kaipaan Liisaa joka olisi kyllä varmasti pysäyttänyt minun junani körttifoorumilla jo vuosia sitten.

Se olisi ollut helpotus nykyisen ylläpidon, minun ja monen nimimerkin suhteen.
   


ps. Ei olisi pitänyt alkaa puolustamaan nimimerkki luterilaista. Pitäisi vaan katsella ja ihmetellä.  :eusa_whistle:
     
« Viimeksi muokattu: 23.08.20 - klo:18:18 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #31 : 23.08.20 - klo:21:15 »
Jos siltä tuntui, että Luterilaista tuli puolustaa, niin siitä vaan. Tämä on vapaa foorumi niin kauan kuin on eli joku erottaa jonkun.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #32 : 24.08.20 - klo:07:24 »
http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=5240.msg240604#msg240604

ps. Ei olisi pitänyt alkaa puolustamaan nimimerkki luterilaista. Pitäisi vaan katsella ja ihmetellä.  :eusa_whistle:
     

Kun tuo kommenttisi varmaan on minulle suunnattu, koskapa ajojahtiväitettäsi kritisoin, sanon samaa kuin 1944. Jos tunnet tarvetta puolustaa, puolusta vain.  Minäkin sanon oman mielipiteeni, jos näen mielestäni löysästi perusteltua puhetta.


Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #33 : 24.08.20 - klo:10:03 »
Jos siltä tuntui, että Luterilaista tuli puolustaa, niin siitä vaan. Tämä on vapaa foorumi niin kauan kuin on eli joku erottaa jonkun.

Kun tuo kommenttisi varmaan on minulle suunnattu, koskapa ajojahtiväitettäsi kritisoin, sanon samaa kuin 1944. Jos tunnet tarvetta puolustaa, puolusta vain.  Minäkin sanon oman mielipiteeni, jos näen mielestäni löysästi perusteltua puhetta.

Olette molemmat ymmärtäneet viestini sisällön väärin.
Viestissäni puhun itselleni ettei pitäisi sekaantua kaikkiin keskusteluihin, tulee vain ongelmia, niin kuin nytkin.

En olisi arvannutkaan että kommentoit viestiäni tai olisit kritisoinut niitä.

En olisi halunnut vastata tähän viestiisi mutta ajattelin nyt että olen kiltti ja vastaan sinulle.
Niin ei jää kummittelamaan, mitä se Bengt ajattelee.
Toivottavasti tämä selvensi asiaani teille molemmile.

Ihmettelen vaan maailman menoa  :eusa_whistle:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #34 : 24.08.20 - klo:11:34 »
Ok  :039: :039:

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #35 : 25.08.20 - klo:10:31 »

Viestissäni puhun itselleni ettei pitäisi sekaantua kaikkiin keskusteluihin, tulee vain ongelmia, niin kuin nytkin.


Eipä tässä kauheaa ongelmaa ole tullut, jatketaan vaan eteenpäin...  :039:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #36 : 04.10.20 - klo:16:19 »
Kärsitkö mielenterveyshäiriöistä?

"Mielenterveyden häiriöihin ja sen oireisiin apua hakeneet urheilijat."

https://yle.fi/urheilu/3-11576152

Usko ja mielen hyvinvointi liittyvät toisiinsa, mutta uskon laadulla on väliä.

"Uskonnollinen osallistuminen on tutkitusti yhteydessä vähäisempään stressin kokemiseen, myönteisempään tunne-elämään ja luottavaisempaan elämänasenteeseen. Uskonnolliset ihmiset huolehtivat itsestään ja noudattavat terveempiä elämäntapoja, jotka osaltaan tukevat mielenterveyttä.
Lisäksi tiedetään, että uskonnollisuus lieventää ahdistuneisuutta, pelkoja ja masennusoireita sekä vähentää itsetuhoisuutta.

Uskonnolliset myös kokevat syvempää tyytyväisyyttä parisuhteessa ja muissa ihmissuhteissaan. Uskonnollisuus eheyttää minäkuvaa, sillä usko antaa perustan näkemyksille siitä, kuka minä olen ja mikä on tehtäväni maailmassa.

Mielenterveyden näkökulmasta monien kuitenkin kannattaisi tehdä muutakin kuin uskoa. Usko voi nimittäin myös lisätä pelokkuutta ja ahdistuneisuutta sekä kielteisiä tunteita. Puhutaan jopa uskonnollisesta traumaoireyhtymästä.
Siinä uskonnon tuottama ahdistus, pelko ja huonommuuden 
tunne istuvat niin syvässä, ettei edes satuttavasta uskosta luopuminen tee ihmistä eheäksi.
Uskon ja psyykkisen hyvinvoinnin tutkija on siis tekemisissä vähintään kaksiteräisen miekan kanssa. Uskonto ennaltaehkäisee mielenterveyden häiriöitä. Se on eri asia kuin uskonnon terapeuttinen käyttö jo olemassa oleviin pulmiin.
Uskonnollisuus lieventää ahdistuneisuutta, pelkoja ja masennusoireita sekä vähentää itsetuhoisuutta.
Uskonnolliset kokevat syvempää tyytyväisyyttä parisuhteessa ja muissa ihmissuhteissaan.
Kiinnostus uskon ja mielenterveyden välisiä yhteyksiä kohtaan on kasvanut, ja viime vuosikymmeninä aiheesta on tehty tuhansia akateemisia tutkimuksia. Tutkijat ovat puhuneet jopa siitä, että ”kielletystä u-sanasta” on tullut sallittu psykiatrisessa tutkimuksessa ja kliinisessä työssä.
Muutos on ollut suuri.
Joitakin vuosikymmeniä sitten uskonnosta puhuva tutkija oli synonyymi sanalle epätieteellinen"


https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/essee-usko-ja-mielen-hyvinvointi-liittyvat-toisiinsa-mutta-uskon-laadulla-on-valia/

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #37 : 06.10.20 - klo:13:53 »
Pakonomainen somettaminen on myös addiktio.
Kaikki pakonomainen somettaminen on pois työnteosta, Raamatun lukemisesta ja rukouksesta. Kiitos Jumalalle, Kristuksen armo vapauttaa syntiset ja kurjat alatien maan matoset addiktioiden orjuudesta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #38 : 06.10.20 - klo:14:04 »
Kaikki pakonomainen somettaminen on pois työnteosta, Raamatun lukemisesta ja rukouksesta. Kiitos Jumalalle, Kristuksen armo vapauttaa syntiset ja kurjat alatien maan matoset addiktioiden orjuudesta.

Onko varma kanssa. Minulla ei ole näyttöä tällaisesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #39 : 06.10.20 - klo:15:18 »
Somessa voi myös jakaa Ilosanomaa, kunhan katsoo kenelle. Voi jakaa empatiaa, ymmärrystä ja ruokareseptejä.

Somettamista on montaa lajia,kuten meitäkin.   :icon_rolleyes:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #40 : 07.10.20 - klo:12:41 »
Pakonomainen somettaminen on myös addiktio.

Tunnistatko että itselläsi on riippuvuus, esimerkiksi juuri mainitsemaani somettamiseen?
En tunnista, enkä ole, enkä haluakaan olla jo tietoturvasyistä somessa. En ole kirjautunut facebookiin enkä muualle someen kuin tänne körttifoorumille. Minulla ei ole edes älypuhelinta, ihan vain ikivanha Nokia ja prepaid-liittymä, ne riittää minulle. Kiitos Herralle, meille  rakas ja pidetty ylläpitäjämme seppos tuntee vastuunsa foorumista tekemällä tarkastuksia ja salapoliisityötä foorumimme jäsenistä jäljittäessään epäiltyjä catfisheja. :109:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #41 : 07.10.20 - klo:12:55 »
En tunnista, enkä ole, enkä haluakaan olla jo tietoturvasyistä somessa. En ole kirjautunut facebookiin enkä muualle someen kuin tänne körttifoorumille. Minulla ei ole edes älypuhelinta, ihan vain ikivanha Nokia ja prepaid-liittymä, ne riittää minulle. Kiitos Herralle, meille  rakas ja pidetty ylläpitäjämme seppos tuntee vastuunsa foorumista tekemällä tarkastuksia ja salapoliisityötä foorumimme jäsenistä jäljittäessään epäiltyjä catfisheja. :109:

Ihanko tosi?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #42 : 07.10.20 - klo:15:26 »
Komppaan Lutheruslaista. Meillä on ihan samat systeemit. Tunnustan, että olin facebookissa muutama vuosi sitten muutaman viikon. Onneksi pääsin eroon ohjeiden avulla. Normaalina itseäni pidän. Pudotessani sain keskivaikean aivovamman, että sen jälioireinen voin vielä olla. Lääkäri kyllä sanoi, että kukaan ei huomaa, että olisin vähän kylähullu, jos en itse sitä kerro,

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #43 : 07.10.20 - klo:17:57 »
Pakonomainen somettaminen on myös addiktio.
Tunnistatko että itselläsi on riippuvuus, esimerkiksi juuri mainitsemaani somettamiseen?

 

En tunnista, enkä ole, enkä haluakaan olla jo tietoturvasyistä somessa. En ole kirjautunut facebookiin enkä muualle someen kuin tänne körttifoorumille. Minulla ei ole edes älypuhelinta, ihan vain ikivanha Nokia ja prepaid-liittymä, ne riittää minulle. Kiitos Herralle, meille  rakas ja pidetty ylläpitäjämme seppos tuntee vastuunsa foorumista tekemällä tarkastuksia ja salapoliisityötä foorumimme jäsenistä jäljittäessään epäiltyjä catfisheja. :109:

Valitettavasti minun täytyy olla erimieltä, minusta sinulla on pakonomainen tarve esimerkiksi osallistua körttifoorumille, kukkaanhan ei sitä kiellä sinulta.

Viestien määrä vuorokauden aikana ei myöskään taida olla yksi kappale?

Määrää ei sinulta myöskään kielletä.

Mutta älä huolissasi some addiktiosta voi päästä eroon.

« Viimeksi muokattu: 07.10.20 - klo:18:03 kirjoittanut Bengt Sandberg »

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Sivuraiteilla numero 3.
« Vastaus #44 : 07.10.20 - klo:18:36 »
Valitettavasti minun täytyy olla erimieltä, minusta sinulla on pakonomainen tarve esimerkiksi osallistua körttifoorumille, kukkaanhan ei sitä kiellä sinulta.

Viestien määrä vuorokauden aikana ei myöskään taida olla yksi kappale?

Määrää ei sinulta myöskään kielletä.

Mutta älä huolissasi some addiktiosta voi päästä eroon.
Aamen! Some addiktiosta körttifoorumille voi päästä eroon saamalla ylläpidolta porttikiellon tai viemällä liha ristille.  :109: