Kirjoittaja Aihe: Tänään 69.  (Luettu 27066 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #120 : 09.06.19 - klo:09:32 »
Eilen uhosin sateesta, mutta se ei ollut mitään tämän aamun kaatosateeseen verrattuna, kun viisi minuutia tuli vettä, niin ettei järveä näkynyt. Sen jälkeen jatkui normaali kaatosade.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #121 : 09.06.19 - klo:09:37 »
Täällä sade loppuu juuri nyt sopivasti kun on messuun meno.  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #122 : 09.06.19 - klo:19:06 »
Tänä aamuna oli pilvistä ja toivottiin kovasti, että saataisiin vettä. Ei tullut. Nyt kyllä oraat ja kaikki muukin kasvillisuus kaipaisi kipeästi vettä. Helle, auringon porotus ja tuuli on kuivattanut maaston oikein kunnolla. Metsäpalovaroitus on kai poistunut muualta paitsi meidän kulmilta.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #123 : 09.06.19 - klo:21:21 »
Olen mittalasistani heittänyt jo12+26+22 milliä, että olisi riittänyt tyttärenkin oraille.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #124 : 10.06.19 - klo:18:24 »
Käytiin tänään mökkimatkalla tarkastamassa millainen ilma on Haminassa ja siellä oli kaunis pilvetön päivä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #125 : 10.06.19 - klo:21:07 »
Tänään nimpparionnittelut Sepolle!

Tuuliset kelit jatkuu...eipä ole meikämannella asiaa pyörälenkeille...
Onneksi uimahalli auki vielä tämän jälkeen...pitänee hakeutua olympia-altaalle.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #126 : 10.06.19 - klo:21:21 »
Tänä iltana oli hyötyliikuntana rojuheinän niittäminen takapihalta ja puskien juuresta. Tuntuukohan huomenna jossakin lihaksissa.  :102:  Siitä on useampi vuosi, kun olen edellisen kerran viikatteen kanssa heilunut.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #127 : 12.06.19 - klo:15:17 »
Onko se paha jos pikkuisen antaa heikkouksilleen periksi? Kävin paikallisella marjanmyyntitiskillä ja ostin 1,5kg kotimaisia mansikoita Kytäjältä ihan vaan herkuttellua varten syötäväksi. Lisäksi ostin pikkuisen vattuja ja puoli litraa pensasmustikoita vaimolle, kun niitä minun ei pitäisi syödä, kun ne aiheuttavat vapinaa käsiin. Nyt vaan hillintää ettei tule hotkittua.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #128 : 12.06.19 - klo:15:33 »
Kuulehan nyt, ei se ole heikkoutta, jos terveelliseti marjoja syö.

Minulle ei tuore mansikka sovi, kun saan äkäisiä aftoja kielen reunaan

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #129 : 12.06.19 - klo:16:04 »
Kuulehan nyt, ei se ole heikkoutta, jos terveelliseti marjoja syö.

Minulle ei tuore mansikka sovi, kun saan äkäisiä aftoja kielen reunaan

Jouduin aikoinaan lopettamaan kahvin ja otin kaakaon tilalle ja parin viikon päästä suu oli täynnä aftoja. Siihen loppui kaakao. Teetä välillä ja helico hoitojen jälkeen taas kahvia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #130 : 12.06.19 - klo:16:17 »
Lopunperin ei kukaan ole ihan terve. Tärkeätä on ollut oppia itsehoitomenetelmät, niin pääsee vähemmällä. Lääkäri tietysti määrittelee ensin taudin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #131 : 12.06.19 - klo:16:47 »
Lopunperin ei kukaan ole ihan terve. Tärkeätä on ollut oppia itsehoitomenetelmät, niin pääsee vähemmällä. Lääkäri tietysti määrittelee ensin taudin.

Lääkäri tietysti määrittelee ensin taudin, jos osuu kohdalle. Pahimmat vaivani johtuvat vääristä diagnooseista. Sain väärää vahvaa hoitoa kaksikymmentä vuotta ja se tuhosi osittain munuaiseni. Olen ilmeisesti vaikea tapaus. Väärä diagnoosi ei ole keksimäni asia, vaan professorilääkärin havainto. Loput viat ovatkin sitten urheiluvammoja. Iso mies vammautuu helposti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #132 : 12.06.19 - klo:18:13 »
Terveysasioita minäkin olen tänään pohtinut. Maanantaina kävin puolivuotis-labroissa ja tänään lääkärin luona niitä kuulemassa.
Kaikki otetut kokeet olivat onneksi nyt hyviä, vaikka se pitkä sokeri oli hiukan liian korkea.
Se urologin määräämä rasva-siemen-pun.maito-voi-kuuri nosti sen pilviin, josta nyt pudotellaan.

Katsastutin myös nieluni kun sitä kutittaa ja kuivaa niin etten mansikoita enää voi syödä tuoreina. Astma-lääkkeni kai sitä aiheuttaa.

Polveni on vähitellen paranemaan päin. Pitäisi reisilihaksia vahvistaa, mutta miten vahvistan kun kyykkäämiseen en kykene, kuntosalilla jalkaprässi on kielletty.
Portaisiin pitäisi tottua. Minä kun niin ihastuin hissiin !
...
Sain Matin suostumaan ajatukseen pienestä lomamatkasta. Joko Hämeenlinna tai Lappeenranta on kai sitten suuntana. Pidempiä istumisia autossa en jaksa.
Kunhan on tylleröisen kanit juhannuksen yli ruokittu ja hoidettu, niin mekin pääsemme matkalle. Ei sentään ulkomaille, mutta kotimaa on hyvä kohde yhä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #133 : 13.06.19 - klo:13:41 »
Sama täällä, tänään olin jälleen vastaanottamassa 3 kk:n välein annettavaa piikkiä,
ei paljoa sattunut tällä kertaa, ja kiitollinen olen sen avusta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #134 : 14.06.19 - klo:12:09 »
Teimme kotiseuturetken Kärkölään. Kävimme rippikirkossani joka on tänä vuonna Tiekirkko. Siitä siirryimme hautausmaalle jättämään ruusuni Leena-Ystäväni haudalle.

Siinä lähellä oli toisen ystäväni ja luokkatoverini hauta. Raili kuoli jo 1986 jäätyään auton alle.

Jatkoimme ajamalla kierroksen Myllykylän ja Oriharon kautta Lappilaan.

Monia tuttuja nimiä oli hautakivissä kirkkomaalla. Monia talojakin tiesin, vaikka paikat kyllä muuttuvat kovati niistä 1950-1960-luvun ajoista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)