Kirjoittaja Aihe: Autoilu 4  (Luettu 32746 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #105 : 02.04.18 - klo:19:26 »
Mittaristo alkoi herjaamaan oikeaa etuparkkivaloa, täytynee pistäytyä Motonetissa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #106 : 03.04.18 - klo:19:46 »
Köröttelin Motonettiin ja vaihdatin polttimot, kun parkeila samoin kuin ajovaloilla on taipumus palaa tai siis sammua aika peräkkäin niin mollemmat saman tien. Philipsin pakkipolttimo 1,90€ pari ja vaihtotyö 5€, on se halpaa. Ystävällinen nuoi mies palveli ja kertoili samalla muutakin autoon liittyvää kun konepelti oli pystyssä. Aiemmin Konalan Motonetissä lasinpyyhkijän sulat vaihtoi nuori daami, palvelu tekee hyvän vaikutuksen kun  on vielä osaavaa, ja yritys kotimainen. Aikonaan tällaset pikkuhommat sai palveluna suoraan bensiksellä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #107 : 10.04.18 - klo:01:10 »
Hyödynsin yöpesun Myllypuron Shellillä, pesukoneessa oli uudet puhtaan näköiset harjat.
 Toivottavasti kuiva jakso on edes muutaman päivän,  aamulla saattaa olla tosin hieman kosteaa mutta huomena en autoa tarvitse.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #108 : 10.04.18 - klo:08:31 »
Minulla on myös tapana mennä Haapalehdon Shellin yöpesuun, jolloin hinnassa on -50 %. Talon kassakone määrää, koska kello on 2100. Viime kerralla jonottajia oli viisi vanhaa ja nuorta, mutta pesureita on kaksi, että ei se jonotus tuntunut pahalta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #109 : 12.04.18 - klo:17:51 »
Oli mukava ajella aurinkoisessa säässä kesäkiekoilla.
Tänään vaihdettiin Peugeotiini kesäkiekot alle.  :026:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #110 : 12.04.18 - klo:20:51 »
Kotiseutuajelulla myöskin.
Eipä osunut joutsenia tai kurkia silmiin.
Kesärenkaiden vaihtoon tarvitsen poikani apua, kai olen tullut vanhaksi....
sanoisin kyllä että itse syyttäisin hankalasti vaihdettavia renkaita...
Aika vaikeaa mulle on myöntää oma heikkouteni... :icon_sad:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #111 : 13.04.18 - klo:13:21 »
Olen huomannut että on vaikea pyytää apua asioissa joista ennen selvisi heittämällä, esim renkaiden vaihto.
Tarkkailin itseäni kun päätin siirtää kesärenkaat auton, päätöksestä kului pari päivää toteutukseen, hissihän siinä suurimman työn tekee kun kuskaa miehen ja renkaat autohalliin, mutta vaikka kantomatkaa ei ole kuin parikymmentä metriä niin vei se suorituskyvyn äärirajoille.
Yhden wanhan frendin kanssa juttelin ja syytin beettasalpaajia tästä mun aloitekyvyttömyyestä, hän sanoi ymmärtävänsä, vaikka tiedän ettei tätä ymmärrä kukaan joka ei ole itse tätä kokenut.
Ok, mut nyt on gummit takahutlarissa ja heti kun jonottamatta saan kesägummit alle niin laitatan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #112 : 13.04.18 - klo:13:33 »
Sain vaihdetuksi Vienan Inkerissä töpselin uuteen, siis peräkärryn valojen asiasta oli kyse. Siinä puuhatessani päätin, että nyt alkoi aika, kun auton pesu tehdään omin voimin ja kesärenkaat vaihdan ensi viikolla itse. Nyt on vielä Kylmälänkylän tiellä toisin paikoin jäätä reunoilla. Syksyllä sitten martona aikana teetän yo asiat muilla.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #113 : 13.04.18 - klo:16:03 »
Olen teettänyt rekaiden vaihdon muilla siitä asti, kun sain ensimmäisen työsuhdeauton, jossa se kuului hintaan. Ei enään syksyisn polvillaan loskassa, tehköön sen nuoremmat ja notkeammat. Tuossa Sulan autokauppa-alueella se maksaa pesun kera 20€ ja Volkkarilla sama 65€. Auton käsinpesu sisältä ja ulkoa 35€ vahauksella, joten ei kannata vanhuksen hikoilla. Mamut tekevät ihan hyvää työtä ja halvalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #114 : 13.04.18 - klo:16:41 »
Naisautoilijana arvostan hyvää miestä joka renkaani vaihtaa ja ottaa kausisäilöön aina toiset renkaat.
Iloinen mieli hyvästä palvelusta.  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #115 : 13.04.18 - klo:17:59 »
Poikani kävi vaihtamassa renkaat...nyt sekin tehty...
On ilo katsella nuoren voimakkaan miehen työskentelyä...rauhalliset notkeat liikkeet...
ei yhtään turhaa liikettä...ei edestakaista sählinkiä...homma hoitui jouhevasti ja nopeasti...

Itse kävin sitten tarkistamassa ilmanpaineet ja pesukadulla...niissä sai jonottaa kyllä.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #116 : 13.04.18 - klo:18:45 »
Naisautoilijana arvostan hyvää miestä

Minuakin kerran sanottiin hyväksi mieheksi kun reksi sanoi että "elä hyvä mies tie tuolla lailla"  :017:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #117 : 13.04.18 - klo:18:50 »
No reksi on sentään noteerannut sinut!
Minut reksi(kin) on vaan lytännyt...mutta maasta se pienikin ponnistaa... :109: :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #118 : 15.04.18 - klo:14:04 »
^^   :039:

:039:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #119 : 15.04.18 - klo:22:24 »
Vaihdatin vihdoin kesäkumit alle, lauantaina 15.30 koukkasin rengasliikkeen kautta ja vielä oli asentajat paikalla, viittoivat suoraan sisään. Porukka taisi olla Ismaelilaisia kun näyttivät etelän miehiltä eivätkä sapattia pitäneet  :icon_eek:. No homma hoitui kahden miehen voimin alle vartissa, pari muuta miestä oli täydessä työn touhussa hoidellen paria muuta autoa. Painavat pitkää päivää?
Nyt herjaa taas renkaiden kalibrointia, en sitä saanut ajaessa tehtyä, on taas otettava käyttöohjekirja kauniiseen käteen. Vanhuus ei tule yksin, sen huomaan esim siitä että elektroniikka tuottaa enemmän töitä kuin ennen eikä aina onnistu silti.
« Viimeksi muokattu: 15.04.18 - klo:22:32 kirjoittanut donpate »