Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa osa 11.  (Luettu 30829 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #135 : 18.12.19 - klo:13:09 »
mutta muukalainen minäni on addiktoitunut tähän liikkeeseen.

Hyvää näin. Jatketaan tästä eteenpäin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #136 : 18.12.19 - klo:13:14 »
Oli varmaan Anna Kontulalle iso kynnys mennä pitämään saarnaa kirkkoon. Mua ainakin ahdistaisi kovin, jos kiitoksen sijasta alettaisiinkin mittaaman mun uskoani. Minkä kuvan hän sai kirkkokansasta, kun sai tälläistä palautetta?  En olisi uskonut, että tälläinen epäkunnioittava käytös on jo totta hengellisissäkin ympyröissä.
Olen Perussuomalaisista arvuutellut, että onko tälläinen agressiivinen häiriökäyttäytyminen masinoitu jopa puoluejohdon toimesta koko jäsenistöön, kun se on niin massiivista joka paikassa?

Lapualla seurasin Antti Rinteen puhetta lapualaisille demareille, kun hänet oli hiljakkoin valittu puolueen puheenjohtajaksi. Sielläkin oli eräs Perussuomalaisten rivijäsen kuulijoiden joukossa, joka keskeytti Rinteen puheen monta kertaa ala-arvoisilla välihuutelulla.
Itsellä ei tulisi mieleenikään mennä huikkimaan kommentteja puheenjohtaja Jussi Halla-ahon puhuessa kannattajilleen, vaikka en olekkaan samaa mieltä hänen ajatuksistaan.
Sitä mukaa kun toisen kunnioittaminen vähenee, niin asenteet ja vastakkainasettelut vain kovenee.

15.7.2011 olin Lapualla peltoseuroissa, jotka olivat samalla Jaakko Eleniuksen muistoseurat. Ajattelin videoida seurat halpisvideonauhurillani muistoksi itselle, mutta yllätyin tallenteen hyvästä äänenlaadusta ja tuuppasin videon juutuubbiin muidenkin iloksi.
Seurapuhujat muistelivat vuorollaan Jaakko Eleniusta. Viimeinen puhuja Juha Ikola muisteli: Sellainen muistikuva on jäänyt jaakosta, kun olimme yhdessä seuroissa, että hän AINA kehui kaikkia puhujia. Aina oli piretty hyvät puheet ja seurat, erottelematta hyviä ja huonoja. Jaakko puolusti tavallisen ihmisen tavallista luterilaista uskoa. Ahkera työ, kompuroiva elämä tai annettu usko, se riittää. Sillä uskolla pitää selvitä, minkä on saanut, mikä on itse kullekkin annettu eikä sitä tarvitse ruveta mittailemaan.

  https://www.youtube.com/watch?v=LVeWzO_C95g
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #137 : 18.12.19 - klo:13:43 »
Kiitän taas linkistä Mörtti. Olen sen kyllä YouTubesta aiemmin jo bongannut. Uskallan suositella teille jotka ette ole nähneet ja kuulleet !

Härmän vikurin olen lukenut ja hengenheimolaisuutta oli paljon.

Jos minä jotakin kaipaan suht´nuoreen körttiyteeni, niin se on se etten tullut tuntemaan enkä kuulemaan Jaakko Eleniusta. Onneksi poikansa Juhani on leimautunut pikku-veljekseni. Hän on osoittanut olemuksellaan ja kirjoituksillaan sellaista uskovan esimerkkiä, että ' oksat pois' !
Ei mies kipuile osaansa vaivojen vankina vaan hyvä huumori ja lähimmäisyys huokuu
tämän netinkin läpi.

Rakkautta yli herätysliikerajojen soisin minäkin oppivani. Tulisieluisena luonteeltani olen siinä kyllä ollut puolueellinen, ja kilvoituksessa heikko.

Eräpoliittista Joulurauhaa !

 :114: R-m                                                 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #138 : 18.12.19 - klo:15:25 »
Oli varmaan Anna Kontulalle iso kynnys mennä pitämään saarnaa kirkkoon. Mua ainakin ahdistaisi kovin, jos kiitoksen sijasta alettaisiinkin mittaaman mun uskoani. Minkä kuvan hän sai kirkkokansasta, kun sai tälläistä palautetta?  En olisi uskonut, että tälläinen epäkunnioittava käytös on jo totta hengellisissäkin ympyröissä.
Jumalan valtakunta Kontula  https://www.youtube.com/watch?v=d8tS2av6yBU

Vasemmistoliiton kansanedustaja, kommunisti Anna Kontula Kallion kirkossa kapitalismikriittisessä Raamattu- illassa rahasta, vallasta ja rakkaudesta.

Sanaa lukemassa ja teemoihin johdattelemassa:

Anna Kontula, kansanedustaja
Jeesus Nasaretilainen, puuseppä
Antti Ronkainen, talousbloggari
Kai Sadinmaa, pappi

Hartautta tahdittamassa Joose Keskitalo, lauluntekijä.

Kuvaaja Arhi Kuittinen

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #139 : 18.12.19 - klo:16:14 »
Oli varmaan Anna Kontulalle iso kynnys mennä pitämään saarnaa kirkkoon. Mua ainakin ahdistaisi kovin, jos kiitoksen sijasta alettaisiinkin mittaaman mun uskoani. Minkä kuvan hän sai kirkkokansasta, kun sai tälläistä palautetta?  En olisi uskonut, että tälläinen epäkunnioittava käytös on jo totta hengellisissäkin ympyröissä.
No minulla ainakaan ei ole mitään Anna Kontulaa vastaan, ja se on vain hyvä asia, että hän saa kirkossa julistaa asiaansa. Olen hyvin paljon samaa mieltä Anna Kontulan kanssa riistokapitalismista, ja länsimaiden itsekkäästä hedonistisesta samankaltaisesta sosioekonomisesta tilantesta kuin Sodomassa, missä köyhilta kehitysmaiden ihmisiltä viedään kalatkin suusta länsimaisten ihmisten joulupöytiin.

« Viimeksi muokattu: 18.12.19 - klo:16:20 kirjoittanut luterilainen »

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #140 : 18.12.19 - klo:17:35 »
Annahan on minun vanha facebook kamuni.

Tykkään kovasti, kun joku on viimeiseen asti sanojensa takana kuten hän.

Poliittisesti hän on minusta aika kaukana, vaikka perussuomalaisuudestani huolimatta haluaisin vesemmiston köyhien edestä ohjelmien menevän eteenpäin.

Anna noin muuten minusta on tyypillinen sosiopaatti.

Kysypääpä Annalta koska hän viimeksi on myöntänyt olevansa väärässä, tai hävinnyt riitelyn.
Sosiopaateille joku olet in tai totaalisesti out.

No mutta ei ole reilua arvostella henkilöä, kun ei lue körttifoorumia koskaan.

Itse arvostan Annaa paljon.
Mutta onhan hän sosiopaatti, mutta tiedän miten heidän kanssa elää ja itselläni niitä on työssä.
Ne on hyviä työntekijöitä, mutta neuvomaan ei sovi parata.

Toi tytettöly ja muu pilkka Marinia kohtaan on tyhmää, pimeetä ja alhaista.
No hän antoi ala arvoisen HÄVetkää kommentin, mutta laitetaan se vaikka avustajien puutteesta johtuvaksi.

On minulle iloa hänestä.
Ainakin silmille :)
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #141 : 19.12.19 - klo:09:28 »
Annahan on minun vanha facebook kamuni. Tykkään kovasti, kun joku on viimeiseen asti sanojensa takana kuten hän. Poliittisesti hän on minusta aika kaukana, vaikka perussuomalaisuudestani huolimatta haluaisin vesemmiston köyhien edestä ohjelmien menevän eteenpäin.

Anna noin muuten minusta on tyypillinen sosiopaatti. Kysypääpä Annalta koska hän viimeksi on myöntänyt olevansa väärässä, tai hävinnyt riitelyn. Sosiopaateille joku olet in tai totaalisesti out. No mutta ei ole reilua arvostella henkilöä, kun ei lue körttifoorumia koskaan.

Itse arvostan Annaa paljon. Mutta onhan hän sosiopaatti, mutta tiedän miten heidän kanssa elää ja itselläni niitä on työssä. Ne on hyviä työntekijöitä, mutta neuvomaan ei sovi parata.

 Toi tytettöly ja muu pilkka Marinia kohtaan on tyhmää, pimeetä ja alhaista. No hän antoi ala arvoisen HÄVetkää kommentin, mutta laitetaan se vaikka avustajien puutteesta johtuvaksi.

On minulle iloa hänestä. Ainakin silmille :)
Avoimessa ja oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa sananvapaus kuuluu jokaiselle. Sananvapaus kuuluu perusoikeuksiin. Suomalaisessa sananvapauslainsäädännössä eräs keskeisistä periaatteista on, ettei sananvapauteen tulisi puuttua enempää kuin on välttämätöntä ottaen huomioon sananvapauden merkitys kansanvaltaisessa oikeusvaltiossa.

Poliittinen sananvapaus on ollut suomalaisessa lainsäädännössä korostunutta. Siksi poliitikkoja ja julkisissa tehtävissä toimivia henkilöitä voidaan arvostella voimakkaammin kuin muita kansalaisia. Sananvapauteen kuuluu kärjekkäiden, provosoivien ja jopa loukkaavien ilmaisujen esittäminen, kunhan ei ylitetä sitä, mitä voidaan pitää yleisesti hyväksyttävänä. Rikoslain kunnianloukkausta käsittelevän pykälän (2013/879, 24 § 9) mukaan poliitikkojen ja muiden julkista valtaa käyttävien henkilöiden täytyy sietää muita kovempaa arvostelua, kunhan arvostelu liittyy heidän tehtäviensä hoitoon.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #142 : 19.12.19 - klo:11:15 »
Sananvapauteen kuuluu kärjekkäiden, provosoivien ja jopa loukkaavien ilmaisujen esittäminen, kunhan ei ylitetä sitä, mitä voidaan pitää yleisesti hyväksyttävänä.

Näyttää siltä, että kärjekkäitä ja provosoivia ilmaisuja paljon käyttävät sietävät huonosti itseensä kohdistuvia samanlaisia viestejä. He katsovat sananvapauttaan loukattavan, jos heille vastataan samalla mitalla. Sananvapauteen kuuluu, että on vastattava puheistaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #143 : 19.12.19 - klo:12:56 »
Näyttää siltä, että kärjekkäitä ja provosoivia ilmaisuja paljon käyttävät sietävät huonosti itseensä kohdistuvia samanlaisia viestejä. He katsovat sananvapauttaan loukattavan, jos heille vastataan samalla mitalla. Sananvapauteen kuuluu, että on vastattava puheistaan.
Tuo on aivan totta monen tavallisen ohutnahkaisen kansalaisen kohdalla, mutta tasavaltamme presidentillä, pääministerillä, ministereillä, kansanedustajilla ja julkista valtaa käyttävillä on oltava paksumpi nahka, jos heitä kutsutaan vaikkapa esim. sosiopaateiksi. Tuskinpa he vähät välittävät tavallisten kansalaisten ikävistäkin sanomisista, kuten eivät luultavasti myöskään kansanedustajat Anna Kontula tai Päivi Räsänen.
« Viimeksi muokattu: 19.12.19 - klo:13:01 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #144 : 19.12.19 - klo:14:02 »
Tasavaltamme presidentillä, pääministerillä, ministereillä, kansanedustajilla ja julkista valtaa käyttävillä on oltava paksumpi nahka, jos heitä kutsutaan vaikkapa esim. sosiopaateiksi.

Sosiopaatiksi nimitteleminen menee yli aiemmin lainaamasi säännön: 'Poliitikkojen ja muiden julkista valtaa käyttävien henkilöiden täytyy sietää muita kovempaa arvostelua, kunhan arvostelu liittyy heidän tehtäviensä hoitoon.' Se väittää jotain siitä, mitä ihminen on, ei siitä, miten hän tehtävässään toimii.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #145 : 19.12.19 - klo:14:28 »
Sosiopaatiksi nimitteleminen menee yli aiemmin lainaamasi säännön: 'Poliitikkojen ja muiden julkista valtaa käyttävien henkilöiden täytyy sietää muita kovempaa arvostelua, kunhan arvostelu liittyy heidän tehtäviensä hoitoon.' Se väittää jotain siitä, mitä ihminen on, ei siitä, miten hän tehtävässään toimii.
Olet oikeassa. Seikka on saletti!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #146 : 19.12.19 - klo:15:17 »
Sosiopaatiksi nimitteleminen menee yli aiemmin lainaamasi säännön: 'Poliitikkojen ja muiden julkista valtaa käyttävien henkilöiden täytyy sietää muita kovempaa arvostelua, kunhan arvostelu liittyy heidän tehtäviensä hoitoon.' Se väittää jotain siitä, mitä ihminen on, ei siitä, miten hän tehtävässään toimii.
Tytöttely ja pojittelukaan ei taida nykyisin olla sopivaa poliitikkojen ja muiden julkista valtaa käyttävien henkilöiden kohdallakaan sukupuolineutraalissa tasa-arvoisessa yhteiskunnassamme. Ennen vanhaan työpaikoilla puhuttiin usein "kyllä ne korjaamon pojat hoitaa tai ne konttorin tytöt tietää ja se uusi juoksutyttö on nuori tytöntyllerö". Tytöttely ja pojitteluhan sisältää jo lähtökohtaisesti sukupuolineutraalisuuden vastaista epätasa-arvoista asenteellisuutta. Siinä tytöttelijä ja pojittelija ottaa itselleen valta-aseman osoittamalla, että hänen mielestään mies ja nainen on pikkulapsi häneen itseensä verrattuna.

Kuka ottaa politiikassa vakavasti pienen pojan tai suloisen ja viattoman lettipään? :017:


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #147 : 19.12.19 - klo:16:09 »
Siirrytään osaan 12
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi