Kirjoittaja Aihe: Tänään 36  (Luettu 29558 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 36
« Vastaus #30 : 25.02.15 - klo:22:41 »
Mutta porukassa puuhaaminen on toisaalta kivaakin. Aitiosta huutelijat eivät tietysti ole kivoja.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 36
« Vastaus #31 : 25.02.15 - klo:22:49 »
Huudelkoon, kun hirttosilmukka vaan raukeaisi tyhjiin omaan mahdottomuuteensa   :eusa_pray:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 36
« Vastaus #32 : 26.02.15 - klo:09:37 »
Kirjallisia ja numeraalisia rutiinihommia tiedossa pitkin päivää, musiikin kuuntelua,
mm-hiihtojen seuraamista.

myyrä

  • Vieras
Vs: Eilen ja tänään 36
« Vastaus #33 : 26.02.15 - klo:09:47 »
Illalla huomasin vähän sattumalta, että jalan taipeen molemmat puolet alkaa mennä mustiksi. Demokraattisesti yläpuoli taipeesta oli punamusta ja pohkeen puoli sinimusta. Lisäksi turvotusta ja kiristystä. Soitin osastolle, että kannattaako huolestua? Käskettiin tarkkailemaan tilannetta ja tänä aamuna tilanne oli sama eli väri ei ollut lisääntynyt. Soitin kuitenkin leikkausvalmennushoitajalle ja hän sanoi, että tämä on normaalia. Ei siis syytä huoleen vaikka väri putoaisi sieltä jalkateräänkin. Laskimotukoksen vaarahan näissä lonkkaleikkauksissa aina on ja jalkaa pitää tarkkailla. Tukoksen estoon minulla on lääke eli Xareltoa nappailen välillä.

Jotain tällaista minulla oli myös kuusi vuotta sitten kun toinen lonkka operoitiin ja silloin tein päivystysreissun kun kipu meni sietämättömän kovaksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eilen ja tänään 36
« Vastaus #34 : 26.02.15 - klo:11:41 »
Illalla huomasin vähän sattumalta, että jalan taipeen molemmat puolet alkaa mennä mustiksi. Demokraattisesti yläpuoli taipeesta oli punamusta ja pohkeen puoli sinimusta. Lisäksi turvotusta ja kiristystä. Soitin osastolle, että kannattaako huolestua? Käskettiin tarkkailemaan tilannetta ja tänä aamuna tilanne oli sama eli väri ei ollut lisääntynyt. Soitin kuitenkin leikkausvalmennushoitajalle ja hän sanoi, että tämä on normaalia. Ei siis syytä huoleen vaikka väri putoaisi sieltä jalkateräänkin. Laskimotukoksen vaarahan näissä lonkkaleikkauksissa aina on ja jalkaa pitää tarkkailla. Tukoksen estoon minulla on lääke eli Xareltoa nappailen välillä.

Jotain tällaista minulla oli myös kuusi vuotta sitten kun toinen lonkka operoitiin ja silloin tein päivystysreissun kun kipu meni sietämättömän kovaksi.

mitä se oli silloin? Onko siinä nyt kipua? Saattaako olla tukosta pintalaskimoissa? Olen yhtäkaikki hieman huolissani   :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 36
« Vastaus #35 : 26.02.15 - klo:11:52 »
Pitkää lepäämistä, kaikenlaista lueskelua ja h-i-d-a-s-t-a toipumista seitsemänviikkoisesta kuumeesta. Hyvä että täytyi seisahtua, hyvä kai oli sekin kuinka epätoivoinen olin kun kerran olin.

Pilvipoutaa, kasvien ryhmittelyä ja suunnitelmia heidän varalleen. Harmittaa kaupungin omaisuudeksi tai johkin valuneet tuikut liinat poppanat villatakit ja ajankohtaisesti keraamiset suojaruukut. Huutelen perään, mutta ei niitä näy. Kesäsulkujen, muuttojen, suurpesujen yhteydessä ovat kadonneet. Voi takku ja tauti niitä ruukkuja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Eilen ja tänään 36
« Vastaus #36 : 26.02.15 - klo:14:40 »
mitä se oli silloin? Onko siinä nyt kipua? Saattaako olla tukosta pintalaskimoissa? Olen yhtäkaikki hieman huolissani   :icon_eek:

Silloin ei ollut kunnon särkylääkkeitä; muistan sen kivun vieläkin...  :'( Äsken vilkaisin jalkaa ja samannäköinen musta siinä on vieläkin. Kipua ei oikeastaan nyt ole näin istuessakaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Tänään 36
« Vastaus #37 : 26.02.15 - klo:15:35 »
Minäkin täällä taas poden, nyt toisenlaista virustyyppiä. Heräsin aamulla kovaan huimaukseen, ja se jatkuu yhä. Ensin ajattelin niskajumin tekoseksi, mutta kun vatsa taas möyryää kuten runsas viikko sitten, luulen olevan virusflunssassa.
Sitkeitä ovat, kuten Leenakin kertoo.

Muuten hiljaista ja rauhallista, mitä nyt äsken innostuin naisten viestikisan tiimellyksessä.
Yleiskunto kestää ja Matti keittää parhaillaan minulle kaurapuuroa.

Viime kesänä kun sairastin laskimotulehdusta oireet olivat myyrän jalkavaivan kaltaiset. Tosin vain mustia pallukoita laskimon sisällä+ kovahko kipu. Hoitosukat ovat sen jälkeen olleet ehdottomat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 36
« Vastaus #38 : 26.02.15 - klo:16:26 »
Ajelimme Veneheittoon. Kaariina kävi ensin hampilääkärillä. Matkalla kuuntelimme mitaliviestin kulun radiosta. Täällä on kaikki ok, mutta uutta loskalunta on pihassa melkein 10 cm. Kävelemme siitä ylitse riekkojen lailla. Huomisesta en osaa nyt kirioottaa mitään.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 36
« Vastaus #39 : 26.02.15 - klo:18:34 »
Kotisairaanhoitaja tulee kohta katsomaan minua  8)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 36
« Vastaus #40 : 26.02.15 - klo:18:54 »
Kotisairaanhoitaja tulee kohta katsomaan minua  8)

Ei syytä huoleen. Jokohan uskoisi  :003:

ps. ihminen sattui olemaan tässä lähellä käymässä joten pääsi nopeasti tänne, jos olisin soittanut vähänkään myöhemmin niin sh olisi ollut 20km:n päässä

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 36
« Vastaus #41 : 26.02.15 - klo:19:05 »
 :eusa_angel: :039:

Sanotaan sitä johdatukseksi, luulisin.
Hyvä ettei hätää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 36
« Vastaus #42 : 26.02.15 - klo:20:06 »
Siunausta, pikaista toipumista ja hyvää vointia myyrälle!  :eusa_angel:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 36
« Vastaus #43 : 26.02.15 - klo:20:54 »
Kiitos vaan mallalle ja vn:lle toivotuksista. En ole aikaisemmin tajunnut koko kotisairaanhoidon olemassaoloa. Kun soitin päivystykseen, niin sieltä neuvoi  kotish:lle. Kuulemma sieltä voi saada avun ilman päivystyshoitajalle menoa. Lisäksi kotish ottaa vain kympin ja päivystyshoitaja kolmekymppiä. Siihen vielä taksi tai ambulanssi niin helposti viidenkympin keikka sairaalaan vaikka lähellä asunkin. Kaiken lisäksi oli hyvin pätevän ja topakan tuntuinen nainen. Niin täytyy kyllä tuossa hommassa ollakin. Lupaili vielä rollaattoriakin kun välillä joudun tekemään hommia ilman sauvoja ja siitä ei tekoniveljalka tykkää vielä tässä vaiheessa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 36
« Vastaus #44 : 26.02.15 - klo:21:40 »
Nyt on pidetty paikallistoimikunnan kokous taas vuodeksi eteenpäin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi