Kirjoittaja Aihe: Miettitkää mihin uskotte!  (Luettu 16286 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #30 : 27.07.14 - klo:19:22 »
Islamilainen vallankumous on hamas tulevaisuudess :003:

Aku lainaan tän mun facebookille, vaikka ois kiva kun olis tasapuolisuuden nimissä, joku Israeliakin tai siionismiä koskeva lause.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #31 : 27.07.14 - klo:20:09 »
Näyttää Israelillakin olevan marttyyreille käyttöä. Eikö tämä alkanut muutaman nuorukaisen katoamisesta ja löytymisestä surmattuina. Rikostutkinnan sijaan aloitettiin sotilasoperaatio.

Muistaakseni alkoi Gazan puolelta ammuttuihin raketteihin kypsähdyksesyä, ja Israel kiisti kenellekään sotilaalle käyneen mitään.  
Muistanko ihan väärin on mahdollista. Hoidan puutarhaa.

Mitä raketteihin tulee. Ainahan niitä, ja vaalien alla varsinkin. Ne tulevat kuin Kekkosen nootti. Tällä kertaa satoi yhtä rakettia liikaa sitten kai.eikä ole edes vaaleja Israelissa.
Kuinka muistan, että yhdestä kaatuneesta  sotilaasta  olisi ollut puhe. Kolmesta kaapatusta tuli tv-sarja. Se oli fiktiota.

Vaikuttaa kuin politiikan suuntaa olisi käännetty jyrkempään päin, tarkoituksena näyttää olevan koko Gazan tuhoaminen, mutta näiden kanssa joutuu aina arvailun varaan. Mediasota on sotaa sekin.

Avustus-yms toimet Gazaan suoritettiin järkiään Israelin kautta. Sen pätkän saarron alkamista ei taida monikaan muistaa. En ainakaan minä muista kuin että näin oli jo pari vuotta sitten, osui käynti sinne Estellen ja vaalien väliin juuri kauniisti.  Siitä asti olen hinkunut takaisin katselemaan omin silmin seikkoja. Nyt ei taida vain tulla mitään siitä asiasta.
« Viimeksi muokattu: 27.07.14 - klo:20:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #32 : 27.07.14 - klo:20:26 »
Pena lukee näitä juttujani valikoiden. Hamas on ampunut raketteja 12 v. Mitäs tuota nyt muutamasta sionistinuorukaisesta? Sitäkö, Pena olet mieltä? Olenko minä ärsyttävä vai Israel vai molemmat yhdessä?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #33 : 27.07.14 - klo:20:44 »
Pena lukee näitä juttujani valikoiden. Hamas on ampunut raketteja 12 v. Mitäs tuota nyt muutamasta sionistinuorukaisesta? Sitäkö, Pena olet mieltä? Olenko minä ärsyttävä vai Israel vai molemmat yhdessä?

Olivatko nuorukaiset siionisteja? Olivatko heidän surmaajansa Hamasin kannattajia tai edes palestiinalaisia? Tällaisilla asioilla ei näytä olevan nyt merkitystä.

En asetu Israelin tai Hamasin puolelle. Kummallakin puolella on ihmisyksilöitä, joiden surmaaminen on väärin ja joiden opettaminen surmaajiksi on väärin. En tarkoita sotilaskoulutusta vaan asennekasvatusta, uhkakuvien luomista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #34 : 27.07.14 - klo:21:12 »
Luulet olevasi puolueeton, mutta enemmän nälvit israelilaisia. Minä väistyn, emmehän me kumpikaan voi pakottaa toistamme  mihinkään.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #35 : 27.07.14 - klo:21:25 »
Luulet olevasi puolueeton, mutta enemmän nälvit israelilaisia. Minä väistyn, emmehän me kumpikaan voi pakottaa toistamme  mihinkään.

Rauha kanssanne. Näyttää siltä, että tällä hetkellä suurin ongelma on se ettei Hamas hallitse militanttejaan, vaan ne rikkovat pomojen lupaukset jatkuvasti. Hamasin pomot ovat jo ymmärtäneet mielettömyyden, mutta militantit haluavat bunkkereissaan vain sotaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #36 : 28.07.14 - klo:07:31 »
Luulet olevasi puolueeton, mutta enemmän nälvit israelilaisia. Minä väistyn, emmehän me kumpikaan voi pakottaa toistamme  mihinkään.

Jos juutalaisia pitää Jumalan omaisuuskansana, se asettanee heille ja heidän valtiolleen muita korkeammat moraaliset vaatimukset. Näin on ollut Vanhan testamentin aikoinakin. Ei Israelin arvosteleminen ole sitä paitsi sen kansalaisten nälvimistä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #37 : 28.07.14 - klo:08:59 »
Kenen eduksi on tämä yleinen polarisointi? On hyvin vaikea sanoa mitään nykyään näyttämättä puolueelliselta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33767
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #38 : 28.07.14 - klo:09:24 »
Puoluellisuus tyrehdyttää keskustelun jos erilaisia mielipiteitä ei ymmärretä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #39 : 28.07.14 - klo:09:41 »
Olivatko nuorukaiset siionisteja? Olivatko heidän surmaajansa Hamasin kannattajia tai edes palestiinalaisia? Tällaisilla asioilla ei näytä olevan nyt merkitystä.

En asetu Israelin tai Hamasin puolelle. Kummallakin puolella on ihmisyksilöitä, joiden surmaaminen on väärin ja joiden opettaminen surmaajiksi on väärin. En tarkoita sotilaskoulutusta vaan asennekasvatusta, uhkakuvien luomista.

Niin kai se on!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #40 : 28.07.14 - klo:13:27 »
Kenen eduksi on tämä yleinen polarisointi? On hyvin vaikea sanoa mitään nykyään näyttämättä puolueelliselta.

Hyvä. Tätä minä äänestän. Ainakin juuri Israel on sisäisesti erittäin monitahoinen popula. Siellä kun kävin kertoi minun nähdäkseni asiat osaava ja tunteva Ram Laor, että se on muutama ja yhtä suuri prosentti räyhähenkiä molemmin puolin. Pieni joukko saa suuren kärsimyksen aikaan.

Mutta arkinen totuus kai on, että Israelin valtiosta ei alun pitäen moni ilahtunut. YK:n äänestyksessä taustavaikuttajana oli hyvin raskas syyllisyys lähihistoriasta. Mutta eivät keskitysleireistä pelastuneet sitä maata rakentaneet, eikä heitä alkujaan edes uskottu. Hankaluutena tietty, ettei maa juuri ole voinut naapureihinsa luottaa. Sota syttyi oitis, kun itsenäiseksi julistautui. Eikä Eurooppa oppinut läksyjään. Juutalaisista ei opittu pitämään maailmansodan jälkeenkään, niin käyttäytyy syyllinen mieli.

Tätä taustaa vasten useasti vain auttamatta nykypäivää katselee, eri juttu, viekö historia ilman anteeksiantoa  eteenpäin. Totta siinä maassa tulisi voida elää ilman jatkuvaa pelkoa. Vielä niin ei ole, syistä joista velvoitettuna vaikenemaan joudun tietämään. Ympäristö saisi lopettaa sen kaiuttamisen että kuolema vääräuskoisille. Voisi johtaa johonkin. Jatkuvasti puolustautumaan joutuva tottuu tilaan, eikä se ole hyvä ympäristö uuden sukupolven kasvaa. Ikävä juttu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #41 : 29.07.14 - klo:15:21 »
Koin vähän samaasuuntaista siellä itsekin. Jokainen Palestiinalainen, jonka tapasin, oli äärettömän rauhanhaluinen. Jokainen Israelilainen, jonka tapasin, oli äärettömän rauhanhaluinen. Niitä tapasin paljon. En tiedä mistä ihmeestä väkivalta tulee.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #42 : 29.07.14 - klo:18:28 »
En tiedä mistä ihmeestä väkivalta tulee.

Niin ja sitten ne riidat vielä jatkuvat jopa täällä kaukana pohjolassa.
Kuka on kenenkin puolta ja riidellään :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33767
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #43 : 29.07.14 - klo:19:16 »
Kuinka pitkälle kannattaa luottaa omaan mielipiteensä ?  Se mikä maistuu minulle voi sinusta olla pahaa. Mielipide voi kokemukseni mukaan muuttua. Entinen varmuus hävettää, vallankin kun on  syvällä sydämessään tiennyt puhuvansa väärin.

Vahvuus ei ole viisautta, sopuisuus saattaa olla ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Miettitkää mihin uskotte!
« Vastaus #44 : 29.07.14 - klo:20:29 »
Vahvuus ei ole viisautta, sopuisuus saattaa olla ?

Lainauksessa jäi jotain pois.
Kuitenkin tähän takertuen.

Kuten Thomas Mc Elviläinen pyhimys jostain kaukaa :)
Siis totesi, että täällä kirjoittaa harvinaisen viksua poppoota.
pena ei sittä jossain tykänny, kun hänet mainitsin, mutta Riitta kirjoitti kyllä osuvasti.
Kuin Raamatusta se sana : Autuaita ovat rauhantekijät.

No sopuisuus ja rauhantekeminen ei ehkä ihan synonyymejä.
Kuitenkin hienosti laukaistu :)

Itse aihe on aika monitahoinen. Miettikää mihin uskotte tai miten :)
Luulen, että palestiinalaisten ja juutalaisten tempperamentissa ja asenteissa on paljon samaa, koska he ovat saman isän jälkeläisiä. Veljeksiä joskus menneisyydessä.
Ei juutalaiset mitään pyhimyksiä maassaan ole. Samallalailla siellä on huumeongelmaa, prostituutiota ja rikollisuutta kuin muuissakin maissa.
Sama Palestiinassa, ei kaikki muslimit ole kolme kertaa rukouksia latelevia ja Mekkaan kumartelijoita.
Niitäkin on, kuten synagoogissa käyviä.

Viksuja ja tyhmiä kuten meitäkin :)
Kaikki valta tekoälylle!