Kirjoittaja Aihe: Kirkko Suomessa  (Luettu 41210 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #45 : 08.03.15 - klo:20:06 »
Kirkko on bussissa ja kaupassa silloin kun minä olen bussissa ja kaupassa. Ei voi mitään.

Tämä on teologiaa. Paastonajan mietiskelyaihe.

Mt

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #46 : 09.03.15 - klo:14:47 »
Tämä on teologiaa. Paastonajan mietiskelyaihe.

Mt
Sinäkin olet eksistentialisti.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #47 : 09.03.15 - klo:15:34 »
Jolla on silmät, se nähköön !

ekspressionisti-mummi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #48 : 16.03.15 - klo:15:37 »
Jolla suti, sutikoon!  Impressionisti-leena ja koko Teerenpelinpolun trio erityisesti  :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #49 : 16.03.15 - klo:17:40 »
Minä löysin HeSan kolumnista määritelmän itselleni. Olen defensiivinen pessimisti.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #50 : 18.03.15 - klo:06:48 »
Minä löysin HeSan kolumnista määritelmän itselleni. Olen defensiivinen pessimisti.
Voi olla että minäkin! Terveisin hilpeä schopenhauerilainen.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #51 : 19.03.15 - klo:08:44 »
hilpeä schopenhauerilainen.

Saavutus, sanoisin suursaavutus.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #52 : 19.03.15 - klo:14:33 »
Lykkään tähän ketjuun (poistettakoon, jos on väärä paikka):

Kävin eilen kirkossa. Kotikaupungin kirkossa, keskustelutilaisuudessa, jossa oli määrä puhua jumalanpilkasta. Hiukan epäröin, koska tilaisuuden organisoija ynnä panelistit ovat kaikki kansanedustajaehdokkaita (tutkija oli jäänyt pois). Uteliaisuus voitti.

Keskuisteluakin käytiin, mutta sitä ennen nähtiin organisoijan poliittinen performanssi kirkkosalissa (vastikään restauroitu, kaunis). Sanoma oli lyhykäisyydessään tämä: uusi päiväkäsky, kapitalistit ovat p/c: stä ja äidit kasvattavat riistokapitalisteja. Kuistuttelin juuri tapaamalleni ihmiselle, että tästä ei hyvä seuraa.

Ei seurannut: kaksi panelistia marssi ulos.

Jotakin keskustelua syntyi, mutta varsinaista aihetta käsiteltiin vain ohimennen.
Juuri tapaamani ihminen harmitteli hiukan, koska hän oli tullut julkisilla pitkän matkan takaa.

Jutun juoni selvisi: kysessä oli vaali(?)videon teko. Ajatukseni harhailivat, keskityin katsomaan hoikkaa mutta ilmeisen lujatassuista äänimiestä, joka jaksoi pitää painavan näköistä härveliä lähes kahden tunnin ajan, käsien tärisemättä. Hän on uusi työn sankarini. Ehkä se oli sittenkin hyvä kirkollinen iltama.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8427
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #53 : 19.03.15 - klo:18:13 »
 :)

Kyllä kirkoissa voi kuulla ties minkälaista puuta heinää, kauniisti sanottuna.

Useasti ajattelen, että siellä puhuu sellaiset joiden ei tulisi ja sellaisten, kun tulisi ovat hiljaa kuuntelemassa.

Kummasti kun on jotkut vaalit tai piispan tarkastus käynti, niin porukkaa ilmestyy tilaisuuksiin, mutta jos on joku tavallinen hartaus tai körttiseura ilman kuuluisia, niin aika hiljaista...

Vaikka ne on just must ihan parhaita tilaisuuksia :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #54 : 19.03.15 - klo:20:37 »
:)

Kyllä kirkoissa voi kuulla ties minkälaista puuta heinää, kauniisti sanottuna.


Sanot kauniisti, se on hieno taito.
Ei se ihan puuta heinää ollut. Olin ymmärtävinäni, että organisoijan vilpitön tarkoitus on herätellä uinuvia hallitusalamaisia ja kenties saada aikaan keskustelua. Tunnelma oli kutenkin hiukan kireä performanssin jälkeen. (Ja olisivat ne kaksi panelistiakin voineet pysyä paikalla, kun olivat luvanneet -- kukaan ei loukannut heitä henkilökohtaisesti. Näitä prinssien ulosmarsseja on nyt nähty.) 

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #55 : 21.03.15 - klo:15:17 »
Lykkään tähän ketjuun (poistettakoon, jos on väärä paikka):

Kävin eilen kirkossa. Kotikaupungin kirkossa, keskustelutilaisuudessa, jossa oli määrä puhua jumalanpilkasta. Hiukan epäröin, koska tilaisuuden organisoija ynnä panelistit ovat kaikki kansanedustajaehdokkaita (tutkija oli jäänyt pois). Uteliaisuus voitti.

Keskuisteluakin käytiin, mutta sitä ennen nähtiin organisoijan poliittinen performanssi kirkkosalissa (vastikään restauroitu, kaunis). Sanoma oli lyhykäisyydessään tämä: uusi päiväkäsky, kapitalistit ovat p/c: stä ja äidit kasvattavat riistokapitalisteja. Kuistuttelin juuri tapaamalleni ihmiselle, että tästä ei hyvä seuraa.

Ei seurannut: kaksi panelistia marssi ulos.

Jotakin keskustelua syntyi, mutta varsinaista aihetta käsiteltiin vain ohimennen.
Juuri tapaamani ihminen harmitteli hiukan, koska hän oli tullut julkisilla pitkän matkan takaa.

Jutun juoni selvisi: kysessä oli vaali(?)videon teko. Ajatukseni harhailivat, keskityin katsomaan hoikkaa mutta ilmeisen lujatassuista äänimiestä, joka jaksoi pitää painavan näköistä härveliä lähes kahden tunnin ajan, käsien tärisemättä. Hän on uusi työn sankarini. Ehkä se oli sittenkin hyvä kirkollinen iltama.

Ai sinä näit sen livenä!   :082:   Kotimaa24  esittellee sitä myös.

Jolla on suti, se sutikoon!   :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #56 : 21.03.15 - klo:16:24 »
Ai sinä näit sen livenä!   :082:   Kotimaa24  esittellee sitä myös.

Jolla on suti, se sutikoon!   :repee:
Jeps.
Enkä ihan tajua kohun määrää (epäilen sitä liioitelluksi). Mutta mä olenkin komeljanttarin mutsi, siis siedätetty monenlaisille performansseille. (Toi oli musta vähän vaisu, mutta ehkä tarpeeksi raju kontekstissa?)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8427
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #57 : 21.03.15 - klo:16:40 »
 :)
Olit paikalla, niin tiedät parhaiten.

Iltalehti syytteli jo pääkirjoituksessaan Irja Askolaa pappien paimenta.
Lisäksi IL ilmoitti olevansa protestanttien äänitorvi..

Laitoin jotain palautetta :)

http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2015032019395762_pk.shtml
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #58 : 21.03.15 - klo:16:47 »
:)
Olit paikalla, niin tiedät parhaiten.

Iltalehti syytteli jo pääkirjoituksessaan Irja Askolaa pappien paimenta.
Lisäksi IL ilmoitti olevansa protestanttien äänitorvi..

Laitoin jotain palautetta :)

http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/2015032019395762_pk.shtml

Toisaalta ymmärrän suuttumuksen Sadinmaahan, koska minäkin aina vaivaudun hänen jutuistaan. "Muotoilisi asiansa vähän toisin" tyyliin. Toisaalta hän on oikeassa ja ihmisten suuttumus vain osoittaa tosiasian, miten oikeistolainen kirkko ja siellä kävijät ovat.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #59 : 21.03.15 - klo:17:21 »
Toisaalta ymmärrän suuttumuksen Sadinmaahan, koska minäkin aina vaivaudun hänen jutuistaan. "Muotoilisi asiansa vähän toisin" tyyliin. Toisaalta hän on oikeassa ja ihmisten suuttumus vain osoittaa tosiasian, miten oikeistolainen kirkko ja siellä kävijät ovat.

Minä itse asiassa vaivauduin hänen jutuistaan vähemmän elävässä elämässä kuin esim. radiosta kuultuna. Enkä ole suuttunut. En tosin suuremmin havahtunutkaan.