Kirjoittaja Aihe: Yleinen Urputustopic vol.2  (Luettu 62537 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #90 : 09.04.07 - klo:11:00 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Kerropa Joona, mikä oli huono virsisovitus ja miksi. Missä kuulit sen? Ja miten sen voisi tehdä paremmaksi?


Televisiostahan tuo tuntui eilen illalla tulevan. En kyllä tiedä ohjelmaa enkä kanaavaa, kun istuin viereisessä huoneessa, mutta kyllä se kuului tännekin asti.

Miten tehdä se paremmaksi? En kyllä edes meittinyt sitä, niin kauhialta ne eilen kuulosti. En minä ole muusikko, enkä siksi edes pysty vastaamaan kysymykseen. Sen verran vain osaan sanoa, etteivät ne sovitukset kyllä palvelleet mitään, eivät viihdettä, eivätkä sanomaa. Löytty jossain haastattelussaan oli sanonut, ettei gospelia ja viihdettä pidä sekoittaa, se ei palvele kummankaan tarkoitusperiä, ei sanoman, ei viihteen, joka pohjimmiltaan perustuu mammonalle.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #91 : 09.04.07 - klo:12:15 »
Se ohjelma oli Estradilla:Henki kulkee. Itse katsoin vähän matkaa, kun satuin tv:n eteen odottamaan Tanssii tähtien kanssa-ohjelmaa. Alkua en nähnyt enkä loppua, kun kanavaa vaihdoin, mutta muutaman virren seurasin. Kieltämättä oli vähän outoja. Siis ihan vain outoja. En sano hyviä vai huonoja, koska sovitukset vain oli eri mihin oli tottunut. En tiedä, onko siellä sitten ollut varsinaisia gospel-kappaleita. Itse seurasin ainakin virret "Soi kunniaksi luojan", "suvivirsi" ja "maa on niin kaunis". En muista kerkesinkö muita. Maa on niin kaunis oli ihan ok Anna Eriksonin tulkitsemana. Kahdesta muusta en pitänyt, niistä oli tehty jonkin ihan eri musiikkityylin kappaleita ja itse taas olen aina tykännyt vähän klassahtavasta musiikista ja yleensä rauhallisemmasta tyylistä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #92 : 09.04.07 - klo:15:45 »
Joo, saatan kyllä kuvitella, joskus sovituksissa saatetaan sortua mauttomuuksiin tai liian erikoisiin ratkaisuihin. Löytty osaa mielestäni löytää Siionin virsi -sovituksissaan jotain niille hyvin ominaista, ja kunnioittaa alkuperäistä sävelmää tai perintöä, vaikka lopputuloksessa oltaisiin ihan kaukana alkuperäisestä, esim. Murhehuone-levyllä. Aivan loistava virsisovituslevy on Jukka Perkon Kaanaanmaa. Siinä ei ole yhtään huonoa sovitusta, ja jotkut niistä ovat aivan riipivän kauniita. Kaanaanmaa on myös yksi parhaista teoksista, joita olen ikinä orkesterissa soittanut (Aholansaari Sinfoniettassa v. 2003 ja 2006).

Pop-tyylilläkin voi esittää virsiä, mutta pitää tarkasti miettiä, mitä virsiä, ja miten ne esittää. Jotkut Simojoen virret voi hyvinkin vääntää pop-musaksi, mutta ei kyllä ehkä Siionin virsiä, ainakaan niitä ei-lisävihon virsiä. Tai siinäpä haaste, tehdä pop-sovitus SV:stä, kuitenkaan sortumatta mauttomuuksiin. En esim. itse tykkää Maamme-laulusta, jos se esitetään pop-tyyliin, niin kuin joskus kuulee esitettävän. Eihän se ole virsi, mutta esimerkkinä kuitenkin.

Ja jottei täysin menisi offtopic, päivän urputus: ikävää, kun pitää lähteä pois Lapualta perheen luota takaisin Hkiin. Täällä sitä olisi jaksanut olla paljon pidemäänkin.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #93 : 12.04.07 - klo:12:46 »
Ahistaa. En tiedä, mikä, mutta on vain semmoinen niin sairaan ahistava olo. Varmaan osansa sillä, että pääsiäisloma loppui tänään ja pitkä päivä puolivälissä. Niin paljon tuli suunniteltua pääsiäisloman varalle, että jospa tulisi luettua. No, nyt se on kaikki edessä kun aika meni muualla. Onneksi kohta viikonloppu edessä. Sitten pyörii kaikenlaiset asiat mielessä, niin hurjaksihan tässä tulee. No, jospa se menisi ohi, kunhan pääsee illalla ajoissa nukkumaan. Viime yönä ei kerennyt nukkua, kun illasta en saanut unta ja sitten aamulla piti aikaisin herätä. Loma oli opettanut uuteen rytmiin, joka pitäisi nyt kumota.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #94 : 12.04.07 - klo:15:15 »
Surkeus.
Kummisetä kuoli. Hyppäs parvekkeelta.
Itku.  :smt022
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #95 : 12.04.07 - klo:21:18 »
Ikäviä uutisia oon kuullu minäkin. Valoon päin kulukeminen on joskus niin raskasta.

Huhtikuu on kuukausista julumin.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #96 : 13.04.07 - klo:18:56 »
Eliza: Voi, tosi kurja juttu. Olen pahoillani.  :(

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #97 : 16.04.07 - klo:16:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Eliza: Voi, tosi kurja juttu. Olen pahoillani.  :(

Lauantaina hautajaiset. Äiti sano että mää saan viedä kukkalaitteen. Katotaan pystynkö.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #98 : 19.04.07 - klo:22:43 »
Semmareitten cdn julkaisu on lukenut jo kuukausia kalenterissa ja sitten hetkellä budjetti ei annakkaan myöten!

Suunnitelmallisuutta! SUUNNITELMALLISUUTTA!

Ärsyttää tämä oma typeryys.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #99 : 20.04.07 - klo:14:52 »
Töissä vielä 1 t 23 min.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #100 : 20.04.07 - klo:14:55 »
Töissä vielä 1 t 20 min.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #101 : 20.04.07 - klo:15:12 »
Kitutunti alkaa kolmen minuutin kuluttua.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #102 : 20.04.07 - klo:15:16 »
Voi Herran pieksut!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #103 : 20.04.07 - klo:15:33 »
^ Melkein tekisi mieli kysyä, että mikä se työ onkaan? Mutta saa jättää vastaamatta, jos korrektimpaa niin..

Oma urputus: Hitaasti "palavat" dvd-levyt.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Yleinen Urputustopic vol.2
« Vastaus #104 : 20.04.07 - klo:15:36 »
kirjastovirk
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024