Kirjoittaja Aihe: Maan päällä muukalainen  (Luettu 3148 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Maan päällä muukalainen
« : 28.10.10 - klo:22:43 »


    :109: Onko täällä joitain Kamerunia kauempaa eli että onko keskuudessamme väkeä toisesta ulottuvuudesta ja/ tai toisista siviilisaatioista. Tuo tuli mieleen kun näin joillekin meistä tutun paidan Maan päällä muukalainen.

    Vai pitäisikö puhua vaan vain taivasikävästä?! :kahvi:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maan päällä muukalainen
« Vastaus #1 : 28.10.10 - klo:23:16 »
Pitäytyisin taivasikävässä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Maan päällä muukalainen
« Vastaus #2 : 29.10.10 - klo:08:31 »
Muistan lapsuudesta kokemuksen jossa valtaisa ilo kohtasi jossakin pikku-asiassa ja sai minut lähes lentoon.  Ja vaikka tietoni oli täysin vajavaista
koin se hetken taivaalliseksi.

Sitten on tätä ollut runsaasti, tätä kelpaamattomuuden tunnetta erilaisissa tilanteissa. Etenkin olemukseni eloisuutta ja vilkkautta en ole saanut ymmärretyksi perheenikään keskuudessa.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Maan päällä muukalainen
« Vastaus #3 : 29.10.10 - klo:10:42 »
Sosiaalisuus on tarpeellista ja turvaa tuottavaa. Kuitenkin se myös tasaa, tasapäistää, hillitsee ja kritisoi. Sosiaalisuus on itsestäänselvästi ankkuri todellisuuteen. Ihminen on sosiaalinen eläin. Sosiaalinen eläin ei aina ole ihminen. Ero on merkittävä. Ehkä. Voisi ajatella, että on omahyväistä pitää itseään eläintä kummoisempana varsinkin elonkehän tasapainon näkökulmasta, siis viiimekädessä siitä ainoasta oikeasta?
Toisaalta, mitä näemme, ei ole koko todellisuus. Pyrkimyksemme korkeammalle, nopeammmin ja paremmin saattaa olla nykytodellisuuttamme tärkeämpi arvo.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Maan päällä muukalainen
« Vastaus #4 : 29.10.10 - klo:11:29 »
Otsikosta tuli mieleen toinen sanonta, kahden maan kansalainen. Martti Rautasesta tuli tässä kuussa radion aamuhartaus. Siinä ihailtiin sitä, että ukko jaksoi olla melkein 60 vuotta lähetystyössä kaukana Ambomaalla. Miksi ei olisi jaksanut, kun oli kerran sieltä kotoisin? Rautasen perhe oli Suomessa käydessään muukalaisia, Martin synnyinmaa oli Inkeri ja Friedan ja lasten Lounais-Afrikka (siitä tuli Namibia vasta myöhemmin). Kuvittelen, että heillä oli Helsingissä paljon ufompi olo kuin Olukondassa. Rautasen vanhan Johanna-tyttären tunsin pikkupoikana eikä olisi tullut mieleeni luulla häntä suomalaiseksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maan päällä muukalainen
« Vastaus #5 : 29.10.10 - klo:12:42 »
Joskus tämä on ollut itelleni aika vaikea asia, ja hermostuttanut  >:( suuresti. On kuin elämä olisi kahdessa korissa palasillaan, enkä olisi oikein mistään kotoisin. Kun ollaan kristittyä, yritetään näin. Kun väsytään siihen, ollaan näin ja maallisia. Luulen selviytyneeni siitä jollakin kumman tavalla kuiville nyt, ja elämä tuntuu olevan yhtä ja samaa kansalaisuutta... minä olen vasta matkalainen, en vielä kansalainen siinä, mihin kerran toivon pääseväni ja ikävöin. Mutta sitä minä olen täällä jo ja se on ainoa varma asia, katselen sitten kuolemaa millä mielellä tahansa tai en ollenkaan niin sitä kohti kuljen satavarmasti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Maan päällä muukalainen
« Vastaus #6 : 29.10.10 - klo:14:09 »
Minä kai tarkoitin juuri tuota mitä Leena itsestään kuvaili. Mutta se alkoi jo lapsena, enkä silloin tiennyt mitään uskonasioista, ainakaan tietoisesti.

Itsekseni olen jo tottunut ja hyväksynyt itseni tällaisena, mutta ne muut...! Saan kuulla jatkuvasti miten ei kristitty sitä ja miten ei tätä.
Mikä helpotus olikaan kun tää paine itse itseäni kohtaan lakkasi. :002:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)