Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 12 eli tasan tusina  (Luettu 25906 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #30 : 15.01.11 - klo:07:19 »
Voi kauheata... ja niin kuin minä eilen sain älykkään ohjeen esittää jokseenkin asian kerrallaan... kun ei osaa ei osaa.  

Tosiaan. Yksi asiahan siinä onkin. Eli säästyn enemmältä pohtimiselta, vaikkakin huviksenihan mielenkiinnosta minä kirjoittelen, ajankulukseni, mutta se on ehdottomasti  myös todettava, että totuutta löytääkseni.
En vain päässyt kiinni - varmaan ihan selvään asiaan - ensilukemalla, joten ajattelin tehdä kuten joskus ennenkin, että hajoitan tai jaan kirjituksen osiin..., mutta ei se nyt sitten onnistunutkaan.

(Pyrtsi tulee mukaan...)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #31 : 15.01.11 - klo:07:33 »
Tosiaan. Yksi asiahan siinä onkin. Eli säästyn enemmältä pohtimiselta, vaikkakin huviksenihan mielenkiinnosta minä kirjoittelen, ajankulukseni, mutta se on ehdottomasti  myös todettava, että totuutta löytääkseni.
En vain päässyt kiinni - varmaan ihan selvään asiaan - ensilukemalla, joten ajattelin tehdä kuten joskus ennenkin, että hajoitan tai jaan kirjituksen osiin..., mutta ei se nyt sitten onnistunutkaan.

(Pyrtsi tulee mukaan...)

Täh... :107:  Nyt olen ihan pihalla. Mie en nyt just tule mukaan. Lähetään muummun 90-v. synttäreille. Kävin vaan kurkistamassa täsmäsäätä ja kurkistin, onko täällä kukaan hereillä.
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #32 : 15.01.11 - klo:07:35 »
Laitan nyt tämän alkuperäisen suunnitelmani kuitenkin esille, koska ehdin sen aloittaa:

Täällä on myös herättänyt hämmennystä kysymys miksi kertoa sairaudesta.  Suurin osa koki hyvänä sen että yksinkertaisesti sai siitä tietää. Tehtäköön nyt ihan rautalankamalli: Kukaan ei odottanut Körttifoorumilta uutta diagnoosia eikä odota. Kukaan ei liioin toivo täältä hoito-.ohjeita, joskin kummasteltiin, miksi en ottaisi kumpaakin nyt vastaan mainostettuani sairauttani(vammaani).  Vakuutan, ettei se nyt niin miellyttävä tehtävä ollutkaan. Mutta kun vamma mainostaa itse itseään, lienee asiallista selittää miksi kävi kuten kävi.   

Normaali-ihminen kuulemma ottaisi vastaan sekä diagnoosin että avun,  kysyjää kummastutti, meneekö "aivovaurion" piikkiin etten minä huoli niitä täältä häneltä.

Niin, olen samaa mieltä.

Tuota... myös normaalista näyttää olevan vaihtelevia näkemyksiä. Pidän tapanani mennä ihan arkisesti oikealle lääkärille.
Vaikka kahdelle, ellei usko ensimmäistä. Taisin juosta aika monella joka vakuutti samaa, ennen kuin hyväksyin koko jutun itse. Pysykääpäs nyt nahoissanne sentään, "muistutti" tämä sitten vaikka puolikuuta. Enhän minä nyt itseäni diagnosoi ja tuota "menet keksityn vamman taakse piiloon" saa varsin harvoin enää kuullakaan. Lähinnä henkilöiltä jotka eivät ole minua eläissään edes nähneet.
Eikös ne nettilääkärit muuten  toimi toisaalla... ja tällä sivustolla ole hieman erilainen funktio?  Tietysti näillä vaurioituneilla aivoillani olen saattanut ymmärtää senkin väärin, mutta...

Hiukan minua häiritsee, että viittaat yksityisviestikeskusteluihisi jonkun foorumilaisen kanssa, kun en tiedä, mitä olette kaiken kaikkiaan kirjoitelleet. Se vaikuttaa, siitä saa harhaisen kuvan.
Saattaa olla, että olen väärässä; että viittauksesi liittyvätkin täällä käytyihin kirjoituksiin. En nimittäin ole niitä kaikkia lukenut.


Ja eiköhän jankutus nyt ala riittää.

Jankutus tosiaan saisi loppua aina alkuunsa, mutta toisto on viestin perillemenemisen kannalta mielekästä.

Minä teen päätökseni täällä pysymisestä tai lähtemisestä myös teiltä saamani palautteen huomiuoonottaen -- kiitos kaikille joilta sitä sain, ja koettaen vieläpä näillä vammaisilla aivoillani  tehdä sen järkevästi, ja niin normaalisti kuin se nyt käy...  [/

Leena! Luepa tämä: tiedän, että olet vammainen. Tiedät, että meistä moni on myös vammainen. Vammaisuus on sääntö, terveys on poikkeus, sanokoon KELA:n virkailija muuta. Se on hänen työtään. Jostakinhan myös hänen on leipänsä revittävä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #33 : 15.01.11 - klo:07:36 »
Täh... :107:  Nyt olen ihan pihalla. Mie en nyt just tule mukaan. Lähetään muummun 90-v. synttäreille. Kävin vaan kurkistamassa täsmäsäätä ja kurkistin, onko täällä kukaan hereillä.

Se oli toive.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #34 : 15.01.11 - klo:07:44 »
Anteekis pieni täsmennys. Hän on tietenkin äitini. Meillä kaikilla vain on lastenlasten synnyttyä ollut tapana sanoa häntä muummuksi ja isää ukiksi.

Minä muuten olen yksi niistä, joka ajattelee, että siitä on hyötyä, että tietää toisen vammasta. Ainakin jos ko. vamma ei näy, mutta vaikuttaa huomiotaherättävästi käyttäytymiseen.
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #35 : 15.01.11 - klo:08:08 »
Mutta silloinhan sen tietää, jos käyttäytyminen herättää huomiota. Ei tarvitse udella.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #36 : 15.01.11 - klo:09:44 »
Täällä on tänään aivan taivaallisen ihana talvi-päivä!

Aurinko paistaa, pakkasta rapiat 10 astetta, lumi on puhdasta, puut huurteessa.

Olkaamme kiitollisia Jumalallemme tästä silmiähivelevästä kauneudesta.

 :icon_biggrin:
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #37 : 15.01.11 - klo:10:02 »
Meilläkin on kaunis ilma, mutta pakkasta - 20 astetta. Siis ihanaa ikkunan läpi.

Viikkosiivous on tehty, jälkikasvu tulossa ip.  Nyt TV-urheilemaan. Ensin Japaniin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #38 : 15.01.11 - klo:10:07 »
Meilläkin on kaunis ilma, mutta pakkasta - 20 astetta. Siis ihanaa ikkunan läpi.

Viikkosiivous on tehty, jälkikasvu tulossa ip.  Nyt TV-urheilemaan. Ensin Japaniin.

Saama vika täällä kaunis, mutta kylmä ilma. Meiltä linnuntietä 6km etelään oleva lentoaseman virallinen mittaus väittää tällä hetkellä 16,6astetta kylmää, mutta kaunista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #39 : 15.01.11 - klo:13:51 »
Kaunista on ulkona, mutta sisällä oloksi tämä on mennyt; aamulla vääpeli organosoi perheen siivoamaan ja palkinnoksii ripeästä työstä mentiin uimaan. 600m vesikävelyä tuntuu oikein mukavalta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #40 : 15.01.11 - klo:14:05 »
Vääpelin ollessa muualla on minun ja Kertun lenkillelähtö viivästynyt. Jospa kohtapuolin...?

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #41 : 16.01.11 - klo:13:28 »
Tänään kävelen reippaasti 300 metriä kaverin luo kahville.  :kahvi:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #42 : 18.01.11 - klo:17:56 »
Tänään oli uskontopitoinen päivä. Kävin körttien norsunluutornissa Lapualla, juttelin asemalla helluntailaisen kanssa ja kuuntelin, kun junassa buddhalainen evankelioi konnarille. :icon_lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #43 : 18.01.11 - klo:18:01 »
Mitäs konnari?

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #44 : 18.01.11 - klo:18:03 »
Konnari kiinnostuneen oloisena otti vastaan buddhalaisen ojentaman lärpäkkeen ja myötäili kaikkea mitä toinen sanoi. Buddhalainen selitti, että joo siis tää buddhalaisuus on tosi hieno juttu, tää on vähä niinku kristinusko. Minä hörähtelin penkissäni vaunun toisessa päässä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna