Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 12 eli tasan tusina  (Luettu 25908 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #15 : 10.01.11 - klo:18:08 »
Voi näitä aikoja! :090: Aamulla kun piipahrin kattomas äitiäni, niin kotokarulla oli auto juuttunu lumipenkkahan menosuuntaansa nähären väärälle pualen. Ajattelin mennä apuhun, kun nuarimiäs siinä neuvottomana seisoskeli. Kun aioon mennä nokasta tyäntämähän niin huamasin apukuskin paikalla olevan toisenki miähen ja aivan tillitällin tiarottomana, räkä vaan valui nenästä. Heppoosesti vähän tyännin ja sanoon, että en voi auttaa, kun sinäkään et taira olla ajokunnos. Saatteeksi viälä sanoon, että älä vaan yritä lähtiä autolla.
Ajoon suarahan poliisiasemalle tekemähän ilimootusta. Naisvirkaalija tiskillä totes asiani esitettyä, että mun pitää soittaa 112  :eusa_doh: Piti oikeen tivahtaa, että eikö kukaan täälä voi hoitaa asiaa. Löytyihän taloosta tutkija, joka otti tiatoni ylähän ja partio oli saanu huumehuuruuset kaverit putkahan.
Illalla kävin kysymäs pirätyksestä lähellä olevalta yrittäjältä, niin hän sanoi, että oli yrittäny aamulla soittaa 5 kertaa 112 numerohon ja aina vaan oli sanottu, että olette jonossa.
On tairettu nuata hätäkeskuksia vähän vaarallisen liikaa munklata säästösyistä? :eusa_naughty:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #16 : 11.01.11 - klo:14:42 »
Tänään on menny rokettirollin tahdissa kun ostin halavalla yhen Woodstock kokoelman niin oon ehtiny sitten niitten konsertteja netistä.

Pistän tähän huvikseni yhen biisin.

http://www.youtube.com/watch?v=Hf0Dm-OaTNk

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #17 : 11.01.11 - klo:15:49 »
Voi näitä aikoja! :090: Aamulla kun piipahrin kattomas äitiäni, niin kotokarulla oli auto juuttunu lumipenkkahan menosuuntaansa nähären väärälle pualen. Ajattelin mennä apuhun, kun nuarimiäs siinä neuvottomana seisoskeli. Kun aioon mennä nokasta tyäntämähän niin huamasin apukuskin paikalla olevan toisenki miähen ja aivan tillitällin tiarottomana, räkä vaan valui nenästä. Heppoosesti vähän tyännin ja sanoon, että en voi auttaa, kun sinäkään et taira olla ajokunnos. Saatteeksi viälä sanoon, että älä vaan yritä lähtiä autolla.
Ajoon suarahan poliisiasemalle tekemähän ilimootusta. Naisvirkaalija tiskillä totes asiani esitettyä, että mun pitää soittaa 112  :eusa_doh: Piti oikeen tivahtaa, että eikö kukaan täälä voi hoitaa asiaa. Löytyihän taloosta tutkija, joka otti tiatoni ylähän ja partio oli saanu huumehuuruuset kaverit putkahan.
Illalla kävin kysymäs pirätyksestä lähellä olevalta yrittäjältä, niin hän sanoi, että oli yrittäny aamulla soittaa 5 kertaa 112 numerohon ja aina vaan oli sanottu, että olette jonossa.
On tairettu nuata hätäkeskuksia vähän vaarallisen liikaa munklata säästösyistä? :eusa_naughty:

Sano seuraavalla kerralla poliisiasemalla, että tuolla on rekka, jossa on 100 kg ylipainoa. Siirry sitten sivummalle, ettet jää jalkoihin, kun jeparit starttaavat häntä suorana sakottamaan rikollista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #18 : 13.01.11 - klo:12:34 »
Tauko siivoamisessa.  :kahvi: Vähän hankalaa huonoilla jaloilla kun pitää päästä lattialle kontalleen, että voisi imuroida sängyn ja huonekalujen alta ja sitten ei tahdo oikein päästä ylös.

Mutta kyllä se tästä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #19 : 13.01.11 - klo:13:05 »
Tauko siivoamisessa.  :kahvi: Vähän hankalaa huonoilla jaloilla kun pitää päästä lattialle kontalleen, että voisi imuroida sängyn ja huonekalujen alta ja sitten ei tahdo oikein päästä ylös.

Mutta kyllä se tästä.

"ei tahdo". Kuka? Jos tarkoitat "sinää", sinä kyllä pääset, kun tahdot; ja miksi pitäisi päästä "oikein"? Oleellista on että pääsee - itselle parhaalla tavalla, vaikka se tilastollisesti olisikin väärin.  :icon_wink:
Kuten kyllä toteatkin, että "Mutta kyllä se tästä." Tosiaan jos joku ei tahdo päästä ylös oikein, jos väärin pääsee, hyvä. Liekö se niiin väärin, että ihan väärin. Ellei pääse oikein, voi hyvinkin päästä väärin, muttei niin väärin, että täysin nurinkurisesti, esimerkiksi takapuoli edellä.  :003:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #20 : 13.01.11 - klo:13:32 »
Ok, asia "ymmärretty". :icon_biggrin:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #21 : 13.01.11 - klo:13:48 »
Joskus on selkä niin kipeä, että sängystä ei pääse muuten kuin nurinkurin konttaamalla. Venyttelemällä saa sitten selänkin toimimaan ja päivän alkuun.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #22 : 13.01.11 - klo:20:02 »
En ole saanut nukkumisesta tänään tarpeekseni. Viime yönä nukuin 10 tuntia ja jo heti puolenpäivän jälkeen uuvuin sohvalle pariksi tunniksi. Luulin
ilmiön johtuvan antibiooteista mutta sitten katsoin ilmapuntariin ja ymmärsin.

Olen kuin Basso-vainaa, matalapaineella vaivutaan kuin "maan alle" kuten äiti-vainaa ilmaisi.

Ei ole A. Nevanlinnan romaani Marie´kaan enää syynä nukkumiseeni, juoni paranee loppua kohti ja pitää kiinnostuksen yllä. Esko Salminen on jäänyt
odottamaan vuoroaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #23 : 14.01.11 - klo:18:54 »
Tänään tein pellillisen pitsaa  :109:  - jauheliha -

en ole pizzaa tehnyt varmaan 6-7 vuoteen.

Herra armahda.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #24 : 14.01.11 - klo:21:48 »
Yritin tänään  vähän nolona "näin aikaisesta vaiheesta" kysellä majoitusta, näille herättäjäjuhlien veroisille
http://www.msfilmfestival.fi/fpage.php

 juhlille,

mutta kuinka ollakkaan, olisi pitänyt varata jo 2009 !

 :102:

onko kellään sukulaisia sodankylässä?
Herra armahda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #25 : 15.01.11 - klo:06:51 »
Täällä on myös herättänyt hämmennystä kysymys miksi kertoa sairaudesta.  Suurin osa koki hyvänä sen että yksinkertaisesti sai siitä tietää. Tehtäköön nyt ihan rautalankamalli: Kukaan ei odottanut Körttifoorumilta uutta diagnoosia eikä odota. Kukaan ei liioin toivo täältä hoito-.ohjeita, joskin kummasteltiin, miksi en ottaisi kumpaakin nyt vastaan mainostettuani sairauttani(vammaani).  Vakuutan, ettei se nyt niin miellyttävä tehtävä ollutkaan. Mutta kun vamma mainostaa itse itseään, lienee asiallista selittää miksi kävi kuten kävi.  

Normaali-ihminen kuulemma ottaisi vastaan sekä diagnoosin että avun,  kysyjää kummastutti, meneekö "aivovaurion" piikkiin etten minä huoli niitä täältä häneltä.  Tuota... myös normaalista näyttää olevan vaihtelevia näkemyksiä. Pidän tapanani mennä ihan arkisesti oikealle lääkärille.
Vaikka kahdelle, ellei usko ensimmäistä. Taisin juosta aika monella joka vakuutti samaa, ennen kuin hyväksyin koko jutun itse. Pysykääpäs nyt nahoissanne sentään, "muistutti" tämä sitten vaikka puolikuuta. Enhän minä nyt itseäni diagnosoi ja tuota "menet keksityn vamman taakse piiloon" saa varsin harvoin enää kuullakaan. Lähinnä henkilöiltä jotka eivät ole minua eläissään edes nähneet.
Eikös ne nettilääkärit muuten  toimi toisaalla... ja tällä sivustolla ole hieman erilainen funktio?  Tietysti näillä vaurioituneilla aivoillani olen saattanut ymmärtää senkin väärin, mutta...

Ja eiköhän jankutus nyt ala riittää. Minä teen päätökseni täällä pysymisestä tai lähtemisestä myös teiltä saamani palautteen huomiuoonottaen -- kiitos kaikille joilta sitä sain, ja koettaen vieläpä näillä vammaisilla aivoillani  tehdä sen järkevästi, ja niin normaalisti kuin se nyt käy...  [/
« Viimeksi muokattu: 15.01.11 - klo:06:55 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #26 : 15.01.11 - klo:06:53 »
Kiva, Leena, että olet paikalla. Minäpä alankin tavata kirjoitustasi.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #27 : 15.01.11 - klo:06:57 »
Kiva, Leena, että olet paikalla. Minäpä alankin tavata kirjoitustasi.

Huomenta!  Aattelin tästä unten maille, alkoi ramaseen... olen aika vaihteleviin aikoihin hereillä nykyään... hauskaa tavata sinua Satman!  Oikeesti!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #28 : 15.01.11 - klo:07:01 »
Kauniita unia, Leena! Vastaan kirjoitukseesi pitemmällä kaavalla: Kopioin sen Wordiin ja kommentoin pala palalta, yhden ajatuksen kerrallaan. Siinä menee aikaa, joten tavataan, kun olet herännyt. Nuku hyvin.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #29 : 15.01.11 - klo:07:09 »
Voi kauheata... ja niin kuin minä eilen sain älykkään ohjeen esittää jokseenkin asian kerrallaan... kun ei osaa ei osaa.  

Ja viieläkin lykkään yhden: Jos sairaan kohtaaminen herättää iloa ja kiitollisuutta omasta ja omien lasten terveydestä, tai yhteenkuuluvuutta niiden kanssa joilla on oma taakkansa kannettavanaan,  ei sairaus ole ollut turha. Jumala tahtoi tällä kertaa näin, eikä Hän meiltä kysy, mitä saa tehdä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.