Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 12 eli tasan tusina  (Luettu 25794 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Tänään osa 12 eli tasan tusina
« : 09.01.11 - klo:11:42 »
Jatketaan tästä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #1 : 09.01.11 - klo:11:52 »
Tänään en taaskaan ehtinyt kirkkoon, mutta onneksi ylen ykköseltä tuli tosi hyvät meiningit. Varsinkin saarna valaisi todella hyvin kasteen lahjaa.

http://yle.fi/radio1/uskonto/jumalanpalvelukset/  Tästä linkistä tulee vielä hetken aikaa viime sunnuntain jumalanpalvelus, mutta pian sen pitäisi muuttua tämän sunnuntain jumalanpalvelukseksi.

Sukset olisi tarkoitus survaista jalkaan ja lähteä tekemään latua umpihankeen. 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #2 : 09.01.11 - klo:14:16 »
Tänään... >:( siis. Minämänäminä... halusinkirkkoonhalusinhalusinjoviimeviikollakirkkoon... halusin kirkkoon jo viime viikolla.. >:(. missä minä herään tänä aamuna  kello kymmentä vaille kymmenen.  Minä  herään ja tunnen oloni  oudon kankeaksi ja kipeäksi...    minä olen eilen illalla nukahtanut pöydän ääreen pää läppärin näppäimistöä vasten painettua.Oikea korva, tarkemmin. Istunut tuollissa ja nukkunut  

Voiko jokun viisausatieteilijä minulle selittää tämän.
 Kuinka ihmiselle voi käydä näin?
Ei minulle ole ennen tapahtunut mitään tällaista. Ja ettei ihminen herää... vaihda nukkumapaikkaa... vuode on metrin pässä...

Tunnen oloni erittäin kankeaksi ja kipeäksi
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #3 : 09.01.11 - klo:14:42 »
En ole viisaustieteilijä, mutta kokemustieteilijänä olen nähnyt väsyneiden ihmisten esim. junassa nukkuvan vaikka missä asennoissa.
 Sota-aikana
lapset nukkuivat junien tavaraverkoissa, sotilaat kai seisoaltaan, lotat vuorotellen milloin missäkin.

Sinun "sotasi" vaatii nyt kunnon lepoa. Ota vuoteesi auki ja käy nukkumaan. Syö juustovoileipä ja juo iso mukillinen kaakaota tai hopeateetä.

Tänään tämän matalapaineen vaikutuksesta minäkin taidan nukahtaa TV-tuolissani vallankin kun suomalaisittain ei ole jännää seurattavaa.

                                                                                                                                                                 


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #4 : 09.01.11 - klo:15:36 »
On Riitta vähän viisaustietelijä tässä asiassa. Minä olin vähän tohkeissani kun ne kotkalaiset vihdoin kiitos Progressorin täältä saivat vaihtoehdon sille jo pystyynkuolleelle facebook-ryhmälleen. Minä heille sanoin että se ei ilmoitustauluna elä kuin kaksi kuukautta. Ei mennyt niuinkään pitkästi.
Jos ei tämä kelpaa olkoot ilman. Mutta tulin jääneeksi sitä ihalemaan eri perspektiiveistä vaikka väsytti hyvin ihmeellisesti. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #5 : 09.01.11 - klo:18:43 »
Pienet lapset voivat nukahtaa vaikka syödessään, poski vellilautasella. Heillä on se etu, että joku yleensä nostaa heidät mukavampaan paikkaan. Näppäimistöllä nukkunut aikuinen on poskestaan ruudullinen herätessään. Se menee hetken päästä ohi.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #6 : 09.01.11 - klo:22:43 »
Ei vieläkään nukkumassa kun on ajateltavaa. Kävin tänä iltana Kansan Raamattuseuran tilaisuudessa (toki myös J-suun seurakunta mukana). Noo...yhden foorumilaisen kanssa.  :icon_wink: Lähdin sinne avoimin mielin ja pikkuisen uteliaana koska KRS:n tilaisuuksissa en ollut koskaan käynyt (tosin en paljon muissakaan kuin körteissä). Tilaisuuden loputtua mietin, mikä minussa oikein on vikana kun ei oikein tuntunut kolahtavan? Olenko jo niin paatunut ja kova? Kaunis, lämminhenkinen ja yleispiirteiltään valoisa tapahtuma. Paljon rukousta ja kiitosta.

No nyt myöhemmin tuntuu jo hyvältä vaikkakaan ei ehkä kuitenkaan mun juttuja varsinaisesti taida olla. Täytynee vielä sulatella. Voi olla niinkin, että KRS vetoaa ihan tietynlaisiin ihmisiin. Joka tapauksessa voisin käydä toistekin ja mielestäni KRS tekee ehdottomasti hyvää työtä.

PS. Leenalle, veisattiin myös virsi 600. :icon_wink:


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #7 : 10.01.11 - klo:09:42 »
Kiitos uutisista myyrä! Suvun lapsi numero 3 kävi KRS:n leirin ja tuli uskon kuten ilmaus kuuluu. -Mietit samoja kuin mekin. Oma ikäluokkani ei juuri voinut valita mistä kristinuskon oppinsa sai. Se oli kiinni siitä missä kasvoi. KRS vaikutti meilläpäin, joskin etelä- Kymenlaaksossa  taisi kehittyä ihan omat juttunsa  :-\ , Kyllä se körttiläisyydestä painotuksiltaan tavattomasti poikkeaa.  Toivon, etten loukkaa ketään aktiivista mukanaolijaa nyt, mutta ero on ehkä siinä että kyllä se enemmän painottaa elämyksiä, uskonratkaisuja, ihmisen tekemiä valintoja. Oma olo oli taas kerran ristiriitainen. Huolimatta korkeasta ja kauniista tunnelmasta jätti oudon kylmäksi. Tuttuus tietysti toi omat nuoruusvuodet mieleen. Olisko niin nuorisotyöpainotteinen... oma huoli koskeekin sitä, löytääkö Neiti Kesäheinä tietä hengelliseen aikuisuuteen, vai pettyykö, kun sama levy on pyörinyt neljä kertaa.  Lapsen usko kun ei ole lapsellista uskoa.  Eikös se Paavali toivottele aikuistumista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #8 : 10.01.11 - klo:10:21 »
Minun onneni oli kasvaa kristillisesti kirjavassa Stadissa ja jokseenkin värikkäässä Lähetysseurassa. Jotkut saivat tosin siinä ympäristössä vahvan vastustuskyvyn kaikkea kristillisyyttä kohtaan. Minä opin arvostamaan 'tavallista talouskristillisyyttä'.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #9 : 10.01.11 - klo:10:30 »
"Talouskristillisyys" on raamatullista.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #10 : 10.01.11 - klo:10:53 »

Sukset olisi tarkoitus survaista jalkaan ja lähteä tekemään latua umpihankeen. 

Kävinpä tosiaan hiihtämässä eilen umpihangessa. Hirveän pitkälle ei huvittanut mennä niin, että eteenpäin mennessä ei suksista näy mitään. Niinpä tein pellolle ladun, jota kiersin useampaan kertaan. Samahan tuo missä sitä hiihtää, kunhan on alla lunta ja latu.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #11 : 10.01.11 - klo:11:51 »
"Talouskristillisyys" on raamatullista.

Onko kristillinen tasajako taoudellista? Edustiko hippiliike tätä?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #12 : 10.01.11 - klo:11:57 »
Mietteitä eilisestä nyt kun on nukkunut yön yli (Paavo Väyrynen oli oikeassa, tietenkin  :003:).

-muistuttaa herätysliikkeistä (tosin KRS ei ole herätysliike vaan evankelioimisjärjestö mutta hällä väliä) eniten amerikkalaisia vapaita suuntia
-heillä tuntuu olevan pieni Jumala, minulla suuri
-yksinlauluista en tykännyt, paitsi uudehkosta joululaulusta, mutta minkä takia se piti esittää nyt (ennakkoon?) :icon_eek:
-huomaavinani ihmisen korotusta, sitä on kyllä joka paikassa, myös körttiläisyydessä
-vetoaa voimakkaasti tunteisiin, ookoo., mutta ei kestä pitemmän päälle
-kyllä hyvän ystävän kanssa kestää mitä vain :002:

Mitähän seuraavaksi? :icon_eek:


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #13 : 10.01.11 - klo:12:35 »
Onko kristillinen tasajako taoudellista? Edustiko hippiliike tätä?

Jos kristillinen tasajako on 'mene ja myy kaikki, mitä sinulla on ja anna köyhille' -periaatteen toteuttamista, se on varmaankin yleisesti ottaen taloudellista, vaikka antajan talous saattaakin mennä nurin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 12 eli tasan tusina
« Vastaus #14 : 10.01.11 - klo:13:33 »

-heillä tuntuu olevan pieni Jumala, minulla suuri

-vetoaa voimakkaasti tunteisiin, ookoo., mutta ei kestä pitemmän päälle

Tästä minäkin huolissani olen, kun ajattelen Neiti Kesäheinää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.