Kirjoittaja Aihe: Kysymys-vastausketju 2  (Luettu 28863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Kysymys-vastausketju 2
« : 28.08.13 - klo:17:06 »

   Kuinka CD-levyn aineistoa saisi nettiin? C-kasetin voi kirjastossa digitoida CD-levylle. Onko olemassa keinoa siirtää suoraan C-kasetilta nettiin? Ja jos haluaa C-kasetin aineistosta vain osan.





Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #1 : 28.08.13 - klo:17:42 »
   Kuinka CD-levyn aineistoa saisi nettiin? C-kasetin voi kirjastossa digitoida CD-levylle. Onko olemassa keinoa siirtää suoraan C-kasetilta nettiin? Ja jos haluaa C-kasetin aineistosta vain osan.

Periaatteessa kyllä ne menevät verkkoon riippuen toisen pään valmiuksista. Minkä tahansa muistivälineellä jollainen CD:kin on oleva tiedosto voidaan siirtää nettiin ilman, että lähtevässä päässä on mitään ongelmia.

Jos haluaa ajaa vain osan, niin aina voi valita tiedostot, jotka lähetetään, joko yksitellen tai nipussa riippuen lähetysohjelmasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #2 : 28.08.13 - klo:19:17 »

   Kiitos!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #3 : 28.08.13 - klo:21:31 »
Osaisikohan joku vastata minun kysymykseeni:

Millaista nettiyhteyttä kannattaa suositella Suomeen muutamaksi kuukaudeksi (4 - 5 kk) muuttaville espanjalaisille? He mahdollisesti asuvat asunnossa, jossa olisi kaapeli-tv ja welho-laajakaistamahdollisuus. Sujuva yhteydenpito kotimaahan on heille erittäin  olennaista.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #4 : 28.08.13 - klo:21:40 »
Osaisikohan joku vastata minun kysymykseeni:

Millaista nettiyhteyttä kannattaa suositella Suomeen muutamaksi kuukaudeksi (4 - 5 kk) muuttaville espanjalaisille? He mahdollisesti asuvat asunnossa, jossa olisi kaapeli-tv ja welho-laajakaistamahdollisuus. Sujuva yhteydenpito kotimaahan on heille erittäin  olennaista.

Luulen, että se on Welhon laajakaista liittymä. Puheliverkon kautta saa myös Soneran ja Elisan eli Saunalahden liittymän, jotka eivät ole Welhoa huonompia. Pieni hintavertailu on paikallaan. Täytyy vain varoa määräaikaisuutta, ettei tee vuoden sopimusta. Toinen vaihtoehto on mokkula, jonka saa prepaidinakin. Mokkula on liian hidas jos haluaa katsoa HD videoita, paitsi pikkuisen hintavampi 4G mokkula.

Jos talossa on kiinteistöliittymä, niin se on ylivoimaisesti halvin. Sitä täytyy kysyä isännöitsijältä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #5 : 30.08.13 - klo:21:07 »
Kiitos vastauksesta! Kiinteistöliittymää ei ole. DNAWelho tarjosi toistaiseksi voimassa olevaa langatonta laajakaistaa hintaan 29,90 / kk. Edullisemmat tarjoukset esim. Saunalahdella näyttävät olevan määräaikaisia. Ehkä tuo DNA on ok. Myymälä, josta modeemi haetaan, olisi ainakin aika lähellä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #6 : 05.09.13 - klo:08:37 »

   Pitäisikö minun perua Alfa-kurssille ilmoittautumiseni?


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #7 : 05.09.13 - klo:08:44 »
Minä kävin sen omassa kirkossa. Nyt sitä täällä mainostavat vapaat suunnat. En muista siitä muuta kuin että vähän riitaa tuli. Harkitse tarkoin.
Uskon että tiedät jo ne jutut mitä on henkinen kasvu ja armolahjojen toiminta.
Jos on aikaa, mikäpä siinä, kriittisin ajatuksin ja varauksella suosittelen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Alfa-kurssi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #8 : 05.09.13 - klo:09:09 »

 Minä kävin sen omassa kirkossa. Nyt sitä täällä mainostavat vapaat suunnat. En muista siitä muuta kuin että vähän riitaa tuli. Harkitse tarkoin.
Uskon että tiedät jo ne jutut mitä on henkinen kasvu ja armolahjojen toiminta.
Jos on aikaa, mikäpä siinä, kriittisin ajatuksin ja varauksella suosittelen.


http://fi.wikipedia.org/wiki/Alfa-kurssi



   Aluksi siellä kuulema olivat olleet vapaat aktiivisia, nyt enää ev.lut. Tosin vapaat ovat uineet ev.lut.:iimme jossakin määrin. Rajankäyntiä on ollut molemmin puolin, ehkä meidän suuntaan enemmän. Vapaat vetävät kadulta ihmisiä. Keravan kirkko on korkeammalla kuin naapurin temppeli. Suunta  on ihmisellä ylöspäin.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #9 : 05.09.13 - klo:11:41 »
Minulla on käsitys, ettei Alfa-kursseilla käsitellä niitä asioita, joista voisi tulla kränää luterilaisten ja vapaiden suuntien välillä, eli ennen muuta kastetta. Silloinhan se on oikeastaan beta-kurssi, koska uskonelämän alku eli alfa eli kaste puuttuu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #10 : 05.09.13 - klo:13:11 »
Minä kävin Alfa-kurssin vuosia sitten Hml:n ev.lut. seurakunnassa. Hyvänä koin sen silloin...ja varmaan
kokisin edelleenkin.
Olen vähän sellainen että en ole menossa eteenpäin enkä ylöspäin...aina välillä laiskistun...putoan...
ja joudun kertauskurssille...miksiköhän...ainakin tiedostan sen että olen liian laiska ja rauhaton lukemaan...
Mielessä on että pitäisi lukea...pitäisi ja pitäisi...esim. rippikouluaikainen katekismus voisi olla hyvä...
Franciscus Assisilaisen rukouskirja taitaa olla tuolla hyllyssä...sainpahan eräästä "ansiottomasta saavutuksesta
sattumalta" Jaakko Eleniuksen puheita herättäjäjuhlilla jne...
....mitähän mun piti sanoa...niin...PekkaV:n asemassa en peruisi Alfa-kurssille menoa...

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #11 : 05.09.13 - klo:18:26 »
   Pitäisikö minun perua Alfa-kurssille ilmoittautumiseni?

Minusta alfa-kurssi oli aikuisten pyhäkoulua. Eivät todellakaan ole mitään agnostikkoiltoja.

Kesken jäi alfa-kurssi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #12 : 05.09.13 - klo:19:29 »
Lyhenteen käyttö: eKr vai eaa. Onko jälkimmäinen jotenkin epäkristillisenä agnostikkojen ja ateistien käyttämä ja "meikäläisen" tulisi ehdottomasti kirjailukyhäyksissäni käyttää eKr. Olen ollut vaivattu kovasti. Olen aikonut tästälähin käyttää eKr-lyhennettä. Se on vaikeampi käytössä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #13 : 05.09.13 - klo:20:43 »
Lyhenteen käyttö: eKr vai eaa. Onko jälkimmäinen jotenkin epäkristillisenä agnostikkojen ja ateistien käyttämä

Kyllä on.


ja "meikäläisen" tulisi ehdottomasti kirjailukyhäyksissäni käyttää eKr. Olen ollut vaivattu kovasti. Olen aikonut tästälähin käyttää eKr-lyhennettä. Se on vaikeampi käytössä.

Kyllä, ehdottomasti eKr. Ei se niin vaikea ole, ettetkö voisi sitä käyttää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #14 : 05.09.13 - klo:21:11 »
Hyvä, kiitos. Toda tov!