Kirjoittaja Aihe: Nyt 26  (Luettu 14964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Nyt 26
« Vastaus #60 : 30.11.20 - klo:20:17 »
Himputti jumittauduin  taas tänne foorumille, metallimusiikki tekee sen aivoille ettei ymmärrä lopettaa ajoissa.

Radio Rock.... Radio City.... ai niin täällä ei saa mainostaa raskasta musiikki. Se on saatannallista ja pyhä häväistystä.
 
:icon_wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Nyt 26
« Vastaus #61 : 30.11.20 - klo:20:43 »
Täällä ei saa mainostaa raskasta musiikki. Se on saatannallista ja pyhäinhäväistystä.

Jos olet toista mieltä, perustele. Thomas McElwainia et varmaankaan saa vakuuttumaan, mutta yritä kertoa minulle, miten tyypillinen raskaan musiikin sanoitus edistää totta, hyvää ja kaunista. Aloita vaikka siitä, onko se mielestäsi totta?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Nyt 26
« Vastaus #62 : 01.12.20 - klo:10:28 »
Jos olet toista mieltä, perustele. Thomas McElwainia et varmaankaan saa vakuuttumaan, mutta yritä kertoa minulle, miten tyypillinen raskaan musiikin sanoitus edistää totta, hyvää ja kaunista. Aloita vaikka siitä, onko se mielestäsi totta?

En ole Bengt vastatakseni, mutta ihan noin keskustelu- ja argumentointitekniseltä kannalta kysyisin: Eikö  saatanallisen ja pyhäinhäväistyksen sekä totta, hyvää ja kaunista edistävän välissä ole aika paljon vaihtoehtoja? Eli miksi esittää asia noin ääripäiden kautta?

Itse olen ihmetellyt, miksi "klassinen musiikki" on niputettu yhteen ja samaan ketjuun hengellisten laulujen kanssa. Siellä kun on vaikka mitä: täysin ns. maallisia teoksia, kevytmielistä hömpötystä, pakanajumalien seikkailuja, valehtelua, uskottomuutta ja murhia. Musiikkia, jota kirkko on aikoinaan pitänyt tuomittavana. Jytää ja riitasointuja. Stravinskin Kevätuhri (joka minulle on se paras sävellys ikinä) kuvaa pakanallista ihmisuhria. Sitten on syvästi uskonnollisia teoksia, joita varmaan suurin osa foorumilaisista ei kestä kuunnella, esim. Olivier Messiaenin tuotannosta löytyy.

"Nyt" on kyllä vähän väärä ketju tällaiselle ikuisuusaiheelle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #63 : 01.12.20 - klo:10:53 »
Tulin töiltäni lumisateesta sisälle. Yrittäessäni tempaista Zetorin lumiketjua lavan päältä kuulin yskähtävän äänen sanovan ystävllisesti "jos et kuitenkaan, tulee vain kehosi kipeäksi". Tajusin heti, että joku suojelee minua. Monta syksyä taakse olen yrittänyt painaa mieleeni, että ketjuhommat ovat väkevien miesten töitä.

Odottelen lumisateen vähenemistä ja sittten iltapäivällä ajan PuniZ:lla renkaitten jäljen vieri viereen ja siinä on senioreitten boulevardi kunnes linkoaja saapuu tai tulee sellaiset kelit, että lumi sulaa.

Välissä kiinnitin uudisrakennelmaani peltioven, njotta ei lumi menisi sisään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Nyt 26
« Vastaus #64 : 01.12.20 - klo:10:57 »
Hyvä !  Olet johdatuksessa.  Minulla on näitä kokemuksia jo paljon. Olen kertonut kuinka 'omavoimainen' teksti katoaa näytölätä yllättäen. En tiedä itse tehneeni mitään, mutta nyt ymmärrän että sen tekee Jumalan voiman 'sormi'.

Veljemme vn on kokenut samaa.  :109: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #65 : 01.12.20 - klo:12:52 »
 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #66 : 01.12.20 - klo:18:08 »
Lämmitin saunan pihlajapuilla. Kyllä on tivistä poltettavaa, että meni ihan liian kuumaksi. Tai eihän lumiaikana sauna voi olla liian kuuma.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 26
« Vastaus #67 : 02.12.20 - klo:08:29 »
Lämmitin saunan pihlajapuilla. Kyllä on tivistä poltettavaa, että meni ihan liian kuumaksi. Tai eihän lumiaikana sauna voi olla liian kuuma.

Eikö tuomenpuu ole vähän samanlaista?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #68 : 02.12.20 - klo:11:11 »
On yhtä tiivistä sekin puu, mutta on harvinaista meikäläisen saada. Nämä pihlajatkin ovat saadut pojan tontilta Oulusta. Kuivaa puuta pitää olla liitereissä, että ei aina tarvitse lämmittää sähköllä

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 26
« Vastaus #69 : 02.12.20 - klo:11:32 »
On yhtä tiivistä sekin puu, mutta on harvinaista meikäläisen saada. Nämä pihlajatkin ovat saadut pojan tontilta Oulusta. Kuivaa puuta pitää olla liitereissä, että ei aina tarvitse lämmittää sähköllä

Minulla taitaa olla vähän tuomenpuuta liiterissä. Tuuli kaatoi sen. Eräs eläkkeellä oleva pappi näki sen ja sanoi hoitavan. Hän paloitteli ja minä kannoin liiteriin. Sitten vasta mainitsin, että se oli tuomi. Hän sanoi, "Voi että, se olisi pitänyt myydä, kun tuomenpuu on niin kallista. On tuhlausta sitä polttaa."
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Nyt 26
« Vastaus #70 : 02.12.20 - klo:11:41 »
Minä olen viettänyt Padasjoella sekä tuomien että pihlajien tuoksuissa. Kosteammissa paikoissa kasvaa tuomija ja kivikkoisten peltojen raunioiden sivulla pihlaja. Molempia on paljon, mutta ei meillä niitä käytetty. Oli myös koivikoita, jopa pihassa, ja niitä kaadettiin polttopuiksi ja vastoja oksista riivittiin.
...

Nyt on mahat pullollaan herkkutattipastaa. Padasjoen tateista sekin.

Iltapäivällä on asiointia ainakin kolmessa kohteessa. Torilla on markkinat joita emme lähde kiertämään, vaan asioimme Torikadun vakuutusyhtiössä ja auto on toriparkissa maan alla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #71 : 02.12.20 - klo:14:01 »
Poltan lämmikkeeksi sellaista puuta, josta haiku lähtee. En tee autioita paikkoja kuitenkaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 26
« Vastaus #72 : 03.12.20 - klo:04:17 »
Poltan lämmikkeeksi sellaista puuta, josta haiku lähtee. En tee autioita paikkoja kuitenkaan.

 :eusa_clap: :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 26
« Vastaus #73 : 03.12.20 - klo:08:23 »
 :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Nyt 26
« Vastaus #74 : 05.12.20 - klo:12:22 »
Luumukiisselin ja torttujen tuoksusta aistii Joulun. Niin myös tästä rauhallisesta joululaulusta:

https://www.youtube.com/watch?v=AKbmormZapU&list=PLCD31AB0B37273106
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)