Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila 2.  (Luettu 20661 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #150 : 19.01.21 - klo:09:40 »
Ivallisestiko? Crois-tu?

Joskus tuntuu, että hän on läpeensä kyyninen luonne, joka ivailee huvikseen kaikkea. Riisuisipa kerrankin pois kaikki naamionsa!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #151 : 19.01.21 - klo:09:43 »
Siionin virret riittää. Muuta ei tarvita.

Tuo on yhtä fiksua kuin kirvesmies, joka ei käytä muuta työkalua taloa rakenaessaan kuin sitä kirvestä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #152 : 19.01.21 - klo:11:17 »
Joskus tuntuu, että hän on läpeensä kyyninen luonne, joka ivailee huvikseen kaikkea. Riisuisipa kerrankin pois kaikki naamionsa!

On jo huomattu yli sata vuotta sitten, että adventismi aiheuttaa kyynisyyttä ja epäuskoa. Saattaa johtua osittain materialistisesta pohjasta. Mielestäni ei edes auta, että viime aikoina adventtikirkko on yrittänyt lähestyä evankelikaalisuutta. Olen itsekin taistellut kymmeniä vuosia, että pääsisin pois sen vaikutuksesta. Ilmeisesti hän ei pysty poistamaan naamioitaan. Katolisuus ja ortodoksisuus vaikuttivat positiivisesti opiskeluaikanani. Uskontotiede on auttanut, kun olen päässyt tutkimaan eri uskontoja, juutalaisuutta ja islamia. Työkausi Englannissa myös auttoi, kun olin anglikaanikirkon vaikutuksessa. Olen helposti kuitenkin epäilevä Tuomas, ja kuittaan sitä adventismin rippeihin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #153 : 19.01.21 - klo:12:46 »
Minun 'ekumenisuuteni' suomalaisten herätysliikkeiden suhteen on peräsin lapsuuteni ja nuoruuteni kiinteästä suhteesta Suomen Lähetysseuraan. Suhde jatkuu toki edelleen. 50- ja 60-luvulla seuran työssä oli evankelisia lukuunottamatta kaikkien liikkeiden jäseniä; Rauhanyhdistys-lestadiolaiset eivät kuitenkaan. Vasta lukion uskontotuntien seurauksena ja muun tietämyksen karttuessa opin erottamaan tuttujen henkilöiden puheista eri korostukset. Äidilläni oli vanhana helsinkiläisenä ystäviä myös Vapaakirkossa ja Pelastusarmeijassa. Hänen kauttaan opin, miten monella tavalla uskon voi ymmärtää ja sitä lämminsydämisesti toteutaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #154 : 19.01.21 - klo:13:09 »
Merkillistä, että ainakin meillä kolmella on samantapaista ' matkalla muuttumista', itsemme tutkimistä ja havaintojen tekoja.Minua alkoi hävettää ' kaivoon kannettu uskomiseni'. Se oli viidesläisyys jota yrittelin olla. Tutustuin myös vapaisiin suuntiin ja kävin ortodoksikirkossa. Katolisuuteen tutustuin kristillisten mystikkojen kautta, ja se resonoi hyvin sieluuni. Silloin olin jo löytänyt körttiläisyyden, tähän ' Kaikki saavat tulla, Kaikki kelpaavat '-vaikutteisen. Ei ollut aikomusta vaihtaa enää mihinkään. Etsiminen loppui, uskominen alkoi. Nyt ei tarvitse enää etsiä.

Veli-Thomaksen kuvailu adventismin tavasta peittää kasvot, salata, valkeni muistumana eräästä työkaverista. Hän ei ollu kovin tuttu, oltiin eri konttoreissa. Kuulin heidän tavastaa päästä pois työstä perjantaina auringon laskiessa, ja juurikin niistä ruokamääräyksistä. Tämä nainen oli viileän kopea, etäinen.

( kirjoitin tämän vaivoin lukulasien ja pään kääntelemisen avulla) Lukeminen on myös hankalaa vaikka suurennos on + 175 %
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #155 : 19.01.21 - klo:13:48 »

   Minua umpisavolaisena elähdyttää ja huvittaa "luterilaisen" notkeanlennokkaan värikäs kielenkäyttö.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #156 : 19.01.21 - klo:14:02 »
   Minua umpisavolaisena elähdyttää ja huvittaa "luterilaisen" notkeanlennokkaan värikäs kielenkäyttö.

Voihan se olla 'letkeänonnekasta', mutta mitä sen värikkään sanailun alla todella on?

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #157 : 19.01.21 - klo:14:19 »
Otsikkona on foorumin tila.

Tällä foorumilla on todella, todella lempeä ja kärsivällinen ylläpito.

Tällainen:

1. korinttolaiskirje 13

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #158 : 19.01.21 - klo:15:50 »
Minä myös kiitän hyviä laumanjohtajia, paimenia jotka ovat meitä kaitseneet oikean paimenen lailla.

Laumaa on koetettu hajottaa putoamaan kallionkoloon, jopa menehtymään. Orjantappuroita on koettu nahkasamme, mutta selvitty kuitenkin toisiamme tukien ja haavoja nuollen.
Kristukseno
Nyt on kirppu lampaan turkissa, se kutittaa ja kirveleekin vähän kun sorkilla raaputtaa.

Kärsiminen ja kiusat ja haavat kuuluvat  Ihmisen Poikaa seuraavaa laumaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #159 : 19.01.21 - klo:16:33 »
Täytyy onnitella luterilaista siitä, miten hän humoristisella tyylillään näyttää onnistuvan hieman pöllyyttämään ylimielisisiä ja itseriittoisia asenteita foorumilla. Kiitoksia monista herskyvista nauruista, mitä olet järjestänyt useina aamuina tietokoneen avattuani ja keskusteluihin kurkistaessani!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #160 : 19.01.21 - klo:17:28 »
Täytyy onnitella luterilaista siitä, miten hän humoristisella tyylillään näyttää onnistuvan hieman pöllyyttämään ylimielisisiä ja itseriittoisia asenteita foorumilla.

On näköjään lukijasta kiinni, mikä vaikuttaa kenestäkin ylimieliseltä ja itseriittoiselta. On ikävää, jos muodostuu kaksi puoluetta, jotka pitävät toisiaan ylimielisinä ja pöllyttävät toisiaan kuka milläkin tyylillä. Asioistahan täällä olisi tarkoitus keskustella eikä siitä, millaisia keskustelijat toistensa mielestä ovat. Luterilaisen kohdalla hänen todellista itseään on toki kyselty, koska hänen naamioleikkinsä vuoksi asioista keskusteleminen on jatkuvasti hankalaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #161 : 19.01.21 - klo:20:17 »
Luterilaisen kohdalla hänen todellista itseään on toki kyselty, koska hänen naamioleikkinsä vuoksi asioista keskusteleminen on jatkuvasti hankalaa.

Ovatko muut kyselleet kuin sinä?

Kuka ei naamioleikistä tykkää, voi vain sivuuttaa sen. Antaa niiden leikkiä, joita se huvittaa. Voihan käyttäjän pistää hylkäyslistalleenkin. Se on meidän tavisten etuoikeus; ymmärrän ettei ylläpitäjä (taikka Ylläpitäjä) voi niin välttämättä tehdä. Tosin hylkäyslistalle joutuneen teksteihin tulevia kommentteja ei saa automaattisesti pois näkyvistään, mikä onkin harmi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #162 : 19.01.21 - klo:20:31 »
Kuka ei naamioleikistä tykkää, voi vain sivuuttaa sen. Antaa niiden leikkiä, joita se huvittaa.

Aivan kaikella ei mielestäni sovi leikkiä. Usko on sellainen asia.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Foorumin tila 2.
« Vastaus #163 : 19.01.21 - klo:21:16 »
Siirry osaan kolme (3)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi