Kirjoittaja Aihe: Olemmeko sisäpiiri?  (Luettu 26998 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #30 : 26.02.08 - klo:20:10 »
Jeesuksesta ei tiedetä ihmisenä juuri mitään... Jumalan Poikana Häneen uskotaan. Uskon, auta epäuskoista. Tämä on sama henkilö. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Benkku

  • Vieras
Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #31 : 26.02.08 - klo:22:12 »
Lähetetty: 22.02.2008 12:01    Benkku.  
"Tämän jälkeen keskustelijoista tulee "sisäpiiri", koska foorumiin osalistujat ovat jatkossa ne ihmiset, jotka tavallaan "hallitsevat" foorumin keskustelua. "

Oma ajatukseni oli tuoda vastauksessani 22.02.08  että foorumin vähäisistä keskustelijoista muodostuu jossain vaiheessa "sisäpiiri".
En ole tarkoittanut että körttiläisyys olisi mitenkään erityisesti " sisäpiiri", päinvastoin. Sen olen ainakin itse kokenut tähän päivään asti. Ja mitä tulee Jeesukseen ihmisenä tai Jumalan Poikana, Hän on Hän minulle, Vapahtajani. Toivon että saan pitää "lapsen" uskoni hautaan asti. Ja ne jotka haluavat käänellä tai selitellä suon heille sen kunnian ja kuuntelen mielenkiinolla.
Ehkä tässä onkin se ongelma meidän yhteiskunnassa kokonaisvaltaisesti katsottuna ... Rahvas menettää mielenkiintonsa hyvinkin nopeasti kun asioista tehdään aina vaan vaikeampi selkoisempia. Voi melkein kysyä, tarvitsemmeko todella tietää kaiken ja hallita kaikkia elämän osa alueita.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #32 : 27.02.08 - klo:14:34 »
Tämä on ongelma. Uskon opetuksessa se on kaikki hyvin selvää. Ollaan ihmisiksi. Hurskas ihminen ,jopa hänkin, rikkoo kymmentä käskyä vastaan, ajatuksin sanoin ja teoin. Mitä meille jää? Ei mitään. N. 2000 vuotta etuaasialainen kirvesmiehen esikoinen sanoi olevansa Jeesus. Tulevaisuudenkin Vapahtaja. Malmbergikin etc. väitti sen, että meillä ihmisillä ei ole pyhityselämää. :wink: Teologien mietteet eivät ole kovinkaan hyviä. He ovat pilkunviilaajia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Maikki

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 39
Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #33 : 02.03.08 - klo:19:13 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Onko herännäisyys liike, jota vaanii sisäpiiriytyminen on mielestäni suurempi kysymys. Itse enemmän tai vähemmän sisäpiiristä tätä on vaikeampi objektiivisesti arvioida. Miksi herännäisyydestä puhuttaessa sisäpiiriys-teema nousee esille ennemmin tai myöhemmin, on mielestäni hyvä kysymys.


Tätä minäkin kysyisin. Miksi herännäisyyden yhteydessä puhutaan usein sisäpiiristä?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #34 : 07.03.08 - klo:09:57 »
Körttifoorumilla on minulle tuntematonta isoa joukkoa, mutta on myös ikään kuin omaa sisäpiiriäni, kyllä minä ainakin muutaman kymmenen tällä foorumilla seikkailevan kanssa olen eri aikoina jutellut niitä näitä tai puhunut vakavia - tervetuloa joukkoon tummaan jukkasakari; on hyvä, että tänne saadaan roheita autonkuljettajia ja rasvamikkoja, meitä erilaisia sananselittäjiä pyörii täällä ihan riittävästi.

  Toivonkin sydämestäni, että kaikki te, jotka olette ajatelleet tulla tälle foorumille, rohkaistuisitte, ja ryhtyisitte pohdiskelemaan asioita kanssamme. Heränneitä ei maassamme mahdottomasti ole, mutta herännäisyyden piirissä on ajattelijoita enemmän kuin viisisataakaksi ( 502 ).

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #35 : 07.03.08 - klo:15:06 »
Hyvä homma. Originelleja ihmisiä tarvitaan.  :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #36 : 07.03.08 - klo:18:42 »
Kyllä kai se on nhiin, että me tunnetaan Jeesus huonosti, tuskin ollenkaan. Pääasia on se, että Hän tuntee meidät.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #37 : 24.11.10 - klo:08:14 »
Nostin tämän vanhan keskustelun siksi että muutama päivä sitten joku uudempi foorumilainen(?) koki olevansa kai ulkopuolella.

Keskustelua körttiläisyydestä sisäpiiriläisenä herätysliikkeenä en hae, vaan sitä että joku foorulilla ei koe olevansa joukossa.

Pikku vihjeenä sanon: Jos suinkin voit, niin avaa hiukan persoonaasi, kommentoi johonkin arkiseen. Kirjoita vaikka jollekin meistä Yv, jos siltä tuntuu.
Siten saat ensimmäisen tutun. Tule Herättäjäjuhlien foorumitapaamiseen. Kasvot saanut kirjoittaja saattaa olla yllätys.

Me jotka olemme tavanneet saatamme vaikuttaa sisäpiiriläisiltä. Olemme heränneitä ystäviä.

Rohjetkaa avautua.   Kts. Leena, esimerkiksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #38 : 24.11.10 - klo:09:04 »
Voisiko "sisäpiiriin pääseminen" olla jossain määrin luonne kysymys. Minä nimittäin olen niin hassu, että heti kun saan omaan kommenttiini vastauksen, tunnen olevani sisäpiiriä. En nyt tarkoita tätä foorumia vaan yleensäkin. Heti kun pääsen keskusteluyhtyteen, en koe enää ulkopuolisuutta.
Siis koen olevani körttifoorumin sisäpiiriä, vaikka tämän kautta vasta olen tutustunut körttiläisyyteen. Varsinkin tänne tullessani Benkku usein kommentoi kirjoituksiani. Joidenkin mielestä ne olivat ilkeitäkin kommentteja. Minä koin ne ihan kotoisiksi, koska olin kasvanut kahden isoveljen kiusoittelemana aikuiseksi.  :icon_biggrin: 
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #39 : 24.11.10 - klo:09:45 »
Minun äitini oli luonnonlahjakkuus liittymään piiriin kuin piiriin, luultavasti samalla menetelmällä kuin Pyryharakkakin. Hän pääsi 'sisäpiiriin' niin piispojen kuin puliukkojenkin kanssa. Joillekin tällainen on melkein mahdotonta. Koulun käytävilläkin näkee syrjään jääneitä tai jätettyjä näkymättömiä lapsia, joita on usein kovin hankala auttaa.

"Vaan kuka lohduttaisi Nyytiä ja sanois, ettei kukaan
sinua koskaan huomaa, ellet itse mene mukaan?"

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #40 : 24.11.10 - klo:09:58 »
Minä pelkään herroja. Siksi olen ylpeä tästä foorumista,/ja sisäpiiriin kuulumisesta. Lasken sen kuitenkin menneiden sukupolvien ansioksi. Yritän vaalia perintöä, ja / tai heidän siivellään ratsastan kohti iltaruskoa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #41 : 24.11.10 - klo:10:57 »
Herran pelko on viisauden alku. Ei herrain pelko.....
Pyryharakka

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #42 : 24.11.10 - klo:15:25 »
Minä pelkään herroja. Siksi olen ylpeä tästä foorumista,/ja sisäpiiriin kuulumisesta. Lasken sen kuitenkin menneiden sukupolvien ansioksi. Yritän vaalia perintöä, ja / tai heidän siivellään ratsastan kohti iltaruskoa.
"I´m a poor lonesome cowboy"
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #43 : 24.11.10 - klo:15:42 »
Olkaa pois.
Aika hieno juttu siis: TEILLE.
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Olemmeko sisäpiiri?
« Vastaus #44 : 24.11.10 - klo:16:57 »
Piiri pieni pyörii, lapset siinä hyörii.
Sormet sanoo: "Soo, soo, soo", kengän kannat: "Koo, koo, koo."