Kirjoittaja Aihe: NYT osa 5  (Luettu 26503 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
NYT osa 5
« : 13.08.16 - klo:20:48 »
Nyt avasin uuden ketjun ja kirjaudun ulos.   :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #1 : 17.08.16 - klo:18:25 »
Kirjoittelen taas Oulussa. Täällä paistaa aurinko, joten saamme lämpöä mukavasti parvekkeelta kolistuneeseen olohuoneeseen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #2 : 18.08.16 - klo:00:36 »
Kuu nousi äärettömän kauniisti, täytenä, pilvien lomasta,  punertavana.  Rengasta ei ainakaan nyt näy ympärillä, saattaa tietää kaunista päivää huomiseksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #3 : 19.08.16 - klo:12:22 »
Tapasin polkupyöräilevan ihmisen, joka pysähtyi kohdalleni, kun olin kitkenyt tien varresta haittakasvia pois. Hän torui minua tietämättä kasvista. Kerroin hänelle. Sitten hän alkoi kysellä, onko Jeesus elämässäni tuttu. Sanoin olevani körtti, joka kannattaa ev.lut. kirkkoa. Hän paljastui keskustelun kuluessa karismaattisen liikkeen kannattajaksi. Ja sitten hän kertoi omistavansa kielellä puhumisen lahjan. Hän antoi näytteen, jota en tunnistanut kieleksi. En usko näihin kielillä puhumiseen, mutta ilmeisesti karismaattisessa liikkeessä siihen uskotaan. Aikamoinen tapaaminen, kun olin juoksemisesta ihan hiessä enkä olisi missään tapauksessa halunnut aloittaa keskustelua uskonnosta. No, en menettänyt mitään.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #4 : 19.08.16 - klo:12:57 »
Nyt voinkin kertoa, että jouduin lähes samanlaiseen tilanteeseen eilen laboratoriohoitajan kanssa. Hän huomasi kävelykeppi-sateenvarjoni jonka olin ottanut avuksi kun satoikin ihan saavista kaaten. Kerroin ostaneeni sen avuksi Herättäjäjuhlille. Huomasin , että sana häntä sytytti. Hän kysyikin; Mitkä ne Herättäjäjuhlat ovat.
Tuli sinä kerrottua jotakin keskeisintä körttiläisyydestä alkaen Paavo Ruotsalaisesta ja armosta ilman tekoja.
Hiukan hänen silmänsä kyyneltyi, ja lopuksi hän sanoi olevansa Vapaakirkon jäsen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #5 : 27.08.16 - klo:05:55 »

   Olen palannut Diabetes-kurssilta. Kohtasin erilaisia verrokkeja, ihmisiä saman asian äärellä, diabeteksen vaivojen vankeja. Kuinka purkaisin tuntoni? Erilaisia ihmisiä. Alussa kaikki olivat rujoja. Lopussa vähemmän tai ei ollenkaan. He olivat muuttuneet kauniiksi. Ainoastaan yhden vetäjän kohdalla kävi toisin päin. Hän rumeni hiukan.

Lähdin liikkeelle mukanani kaksi asiaa: oppiakseni uusimman tiedon ja päästäkseni eroon lääkkeistä. Kumpikaan ei toteutunut. Kurssi oli kuitenkin hyvä. Oli lääkärin vastaanotto, hieroja, psykologin vastaanotto. jumppaa, vähäsuolaista ruokaa, JOTA MAKANA OLEVAN VAIMON EI TARVINNUT TEHDÄ. (Se se on yleensä yhtä saatanaa: joka ikinen päivä mietittävä, mitä syödään!) {Kun on syönyt kohta  s e i t s e m ä n k y m m e n t ä  vuotta, eikö se jo riittäisi?!} No, luulen tietäväni syyn, miksi ruoanlaittaminen on osoittautunut  hankalaksi: ... (kaksitahoinen dilemma)

Eiköhän tämä ole taas tässä. Huomenna on uusi päivä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #6 : 30.08.16 - klo:21:24 »
Kuusi minuuttia ja Sota ja Rauha jatkuu TV 1;ssä
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #7 : 30.08.16 - klo:22:38 »
Olen kipeänä ja sairaslomalla. Puoliso nukkuu, muta minä datailen. Kohta sänkyyn jotta voin omistaa sairastamiseni luojalle ja rukoilla häntä siunaamaan muita armollaan.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #8 : 02.09.16 - klo:14:43 »
Sain loppuun sota/kotirintamakirjan Kauhavalta Kannakselle. Tauno Hautala, sotiemme veteraani ja tyttärensä Ulpu Takatalo kirjoittajina vuodelta 2009. Minunlaiselle viihdyttävää tekstiä, sillä kirja kertoo alahärmäläiskomppanian sotatiestä ajalla 18.7.- 7.9.1941 ja vuoronperään syntymäpitäjäni naapurikylän Hakolan elämästä sotiamme ennen ja vähän sen jälkeen. Kirjassa on minulle monia tuntemiani kohtia kuvina ja tekstinä. Mahtavat takautumat mieleeni tuli kirjan kuvasta, missä Lapuanjoen ylittävä rautatiesilta näkyy ison paisunnan, siis kevättulvan, aikaan. Ulpun teksti ja omat kokemukseni ovat aika samanlaiset. Sillan kaarilla minäkin poikasena kiipeilin apinan lailla, mutta en muista kenenkään uskaltaneen sillalta veteen pudottautuneen. Ulpun tekstissä on rohkeita sukeltajiakin. Todennäköisesti kirjassa on erään uimakoulun tapahtuma kuvattu, mutta vähän erilailla tapahtuneena kuin se minulla on mielessä. Yksi kaverini oli hukkua, mutta nuori uimakoulun opettaja hänet syvänteestä haki, maalle toi ja siinä antoi silmiemme edessä ensiavun ja pojan tälle elämälle palautti.
Samoin kirjassa käsitellään isä-Taunon, sodan aikalaisena, kirjoittamia sotatapahtumia. Niissä oli omia kokemuksianikin sivuavaa tekstiä reservin kertausharjoituksista. Nimittäin juopottelusta, mikä on erittäin ikävää, ja sain sen seurauksista sieluuni "virman". Nuorena upseerina en voinut siihen oikeuksieni perusteella oikein mitenkään puuttua, ei ollut asemaa eikä "limaskia". Piti vain kestää. Vanhempana majurina saatoin tehdä kunnollisen intervention juopotteluun ja paukkupatruunoilla räiskimiseen. Eihän näitä usein ollut, pari kolme kertaa, mutta kaksi kertaa oli jo liikaa.

Kirjalle ehkä esikuvana on ollut majuri Yrjö Vasaman kirjoittama lapualaisten sotatiekirja Lapualta Laatokalle, ainakin nimet kuvaavat samaa asiaa, mutta eri paikoista. Lapualaiset olivat eteläpohjalaisdivisioonan rykmentissä no 16, alahärmäläiset edellisen veljesrykmentissä no 37 ja kolmas pohjalaisrykmentti oli JR 58. Siis divisioonan rykmentit numeroitiin siten, että ykkösrykmentin numeroon lisättiin 21 ja tämän toisen rykmentin numeroon edelleen 21. Jos tällainen tieto nyt mahdollista lukijaani kiinnostaisi.
 

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #9 : 02.09.16 - klo:16:18 »
Kiitos!  Olen tylsempääkin tekstiä lukenut. Mutta mikäs, sotahistoria kuten muukin historia
on kyllä mielenkiintoista.
On ihan itsestäni kiinni pystynkö lukemiseen keskittymään, nyt mielestäni hyvä
uusi alku jälleen lukemishommissa.
 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #10 : 02.09.16 - klo:16:49 »
 :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #11 : 02.09.16 - klo:17:10 »
 :kahvi:

Pyykkikone linkoaa, eli kohta kuivumaan ripustamista.
Aurinkoista säätä. :icon_sunny:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #12 : 03.09.16 - klo:11:20 »
:039:

 :109:  tuonhan minä luenkin seuraavaksi, tuommoiselle on tilaus.

Nyt minä valmistan itselleni oivallisen kupillisen maitokahvia sen teen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #13 : 03.09.16 - klo:14:14 »
^
 :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 5
« Vastaus #14 : 05.09.16 - klo:11:46 »
Tohtori soitteli.Hoidetaan ensin kuvevika leikkauksella ja sitten mietitään toista asiaa. Määräsi uuden lääkekuurin. Niitähän on niin nätty nieleskellä.