Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään 5  (Luettu 27023 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #60 : 05.10.11 - klo:22:02 »
Tuli ihan aikuismainen olo, kun naapuri huikkas, että mihis matka? ja vastaus oli, että Kymi Sinfoniettan konserttiin....  :003: Vielä aikuismaisempi olo tuli, kun huomasin ajan kuluvan siivillä ja nauttivani NIIN törkiän täysiä, että väliaika kulu syksyn ohjelmistoa selatessa ja ettiessä niitä -pakko päästä kuulemaan- konsertteja....  :icon_biggrin: mm. Bird elää! kiinnostais... Jukka Perkon, Aki Rissasen, Ville Herralan ja Teppomäkysen ja Kymi Sinfoniettan esittämänä Charlie Parkerin ikivihreät kuulostais taas ihan Tiitin jutulta....  :003:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #61 : 06.10.11 - klo:17:56 »
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #62 : 06.10.11 - klo:19:42 »
Ei tänään, mutta eilen, nousi vene vedestä ja haikea olo. Onneksi tämä edes vähän piristi:

http://www.youtube.com/watch?v=kcE-96tz3A4
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #63 : 06.10.11 - klo:21:46 »
Tulin juuri hiippakunnan vaalitoimikunnasta. Yhtä lukuunottamatta sama porukka kuin viimeksi. Uskokaa tai älkää, mutta  meillä oli hauska kokous. Porukalla on hyvä henki, kun suurin osa on kolmatta kertaan asialla.
« Viimeksi muokattu: 06.10.11 - klo:22:12 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #64 : 06.10.11 - klo:23:13 »
Dot earth blogissa oli linkki You Tube videoon, jossa Steve Jobs pitää puheen Stanfordin Yliopistosta valmistuneille.
http://dotearth.blogs.nytimes.com/

Ei mennyt hukkaan Steve Jobsin elämä!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #65 : 07.10.11 - klo:19:51 »
Noin puolitoist tuntia sitten näki Tiitiäisen iskä (= miun rakas) karhun meidän metsäpellolla. Pelto on kylvetty riistapelloksi. Siellä kasvaa kauraa ja rehukaalia. Ilmeisesti nalle käy siellä kauraa puremassa. Samalla se käy kaivelemassa hirvimiesten hautaamat teurasjätteet.
Oli kuulemma jo melko pulskassa kunnossa. Pakoon onneksi pötki.
Ei tarvitse ihmetellä, miksi hirviä ei juuri täällä liiku.  :icon_wink:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #66 : 07.10.11 - klo:20:09 »
Vai samalviisi teilkii ko Padasjoen pohjoisosissa. Ja lisäks sussii.
Matti lähtöö kuiteskii 15.10. kivväärin keral kotikyyllään. Hirviä muka metästämmää.   :070:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #67 : 07.10.11 - klo:20:09 »
Illan mittaan tuuli toi lounaasta upeannäköisiä pilviä. Pehmeän sinertävät ja vaaleanharmaat sävyt muuttuivat yhä tummemmiksi syvänharmaiksi pilvimassoiksi, välillä samanaikaisesti vaaleita ja tummia kerrostumia lomittain ja päällekkäin. Hienoja sävyjä, aivan kuin öljyvärimaalauksia yksi toisensa perään. Harvinaisen kaunista!
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #68 : 08.10.11 - klo:11:53 »
Minua kutsuvat vaaleanvihreät sypressit ja marjakanervat jotka istuttuvat tänään.  Eilen lankesin - voi  hirmu, hirmu - vielä yhteen suureen tuijaan.  
Mitä mie teen jos ne kaikki kuolee?  Nyt niitä on jo neljä kappaletta, ja terassi lähes kanervoitettu. Ensi torstaina tuo tuttu puutarhaihminen sen kaksmetrisen tuijan, sitten niitä on ah, ah, kaksi, keskisuuria kaksi ja yksi pensasmainen.  Minulla on jokin tuijatärähdys.  

Terassille ei oikein mahdu enää ihmisiä.  Se on hauska naisihminen, ja hurjan avulias nyt kun sen tuntee, se tuo kotiin lähtiessään mulle liian painavat sun muut suoraan terassille sovittuna päivänä "ellei sada".   -- sillä on kuulemma muuallakin joku asiakas jolle se vie vuosittain uudet tuijat, kun entiset delaa.  Mutta näille minulla on juoni;  ne saavat muuttaa sisälle sulattamaan juuripaakkunsa keväällä, ja heidät huputetaan, samaten saan lämpöpeittoa niille torstaina. Ruukut kiedotaan peittoon talven lähestyessä.  

Mutta on niin, niin kaunista!  Terassin takana näkyy nuo pihan keltaset suuret lehtipuut ja paljon pihlajanmarjoja, se on tajutonta kun aurinko paistaa, täällä on shhhiiiivottu ja ainut suuri kysymys on:  Missä asuu minun maljaköynnökseni yli talven?  Sille ei oikein ole sisätiloissa arvoistaan paikkaa.   Ja on viimeinen päivä pestä ikkuna, kauheaa.   Ennemmin kutoisin joululahjatumppuja.  Mitäs jos en pesiskän?  Näkeehän siitä ihan hyvin läpi.

Talven lähestyessä minussa herää useasti pieni puuhakas kotiaskaroitsija.  Hän joka tekee kotimehua puolukoista ja karpaloista pakkasen täyteen, kutoo villatakkeja ja leipoo pullaa.  Keväisin se nukkuu ja Leena kirjottaa.  Outoa.  Jokin luonnon selitys varmaan;  varustautua talven varalle??
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #69 : 09.10.11 - klo:09:33 »
Tänään jatkuu talkootyö Maanpuolutussoittokuntien katselmuksessa. Hienoa kun kevyen päivystystyön sivussa voi kuunella todella laadukasta puhallinmusiikkia :039:

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #70 : 09.10.11 - klo:09:47 »
Pitäisi kirjoittaa opinnäytettä, mutta kun ei malttaisi olla miettimättä sitä, mitä seuraavaksi piirtäisi.

http://www.facebook.com/penanpoika
http://penanpoika.sarjakuvablogit.com

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #71 : 09.10.11 - klo:12:19 »
Pitäisi kirjoittaa opinnäytettä, mutta kun ei malttaisi olla miettimättä sitä, mitä seuraavaksi piirtäisi.

http://www.facebook.com/penanpoika
http://penanpoika.sarjakuvablogit.com

Heh. Samaa harrastan minäkin joskus oppitunneilla ja kokouksissa, mutta ilmeisesti en ole ollut yhtä kauaa kokouksissa, kun en noin hyvin osaa piirtää. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #72 : 09.10.11 - klo:13:49 »
Kiitos Penanpoika. Omena on pudonnut puun alle !

Raffimpaa jälkee kun Penalla, sikäli kun olen hänen työhönsä tutustunt.

Jos sallit, niin Mattopyykillä on upea.Se mielytti eniten.                               

Logosi, kaarneenpoika on puhuva, sopisi minullekin, suu aina auki olevalle tikanpojalle.                                :038:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #73 : 10.10.11 - klo:15:20 »
Lentsu on täällä taas ja himoitsen kukkakaaligratiinia... eikä millään jaksaisi tehdä mitään ko.himon eteen...on se rankkaa tää mun elämä...  :icon_rolleyes:

Tuttuni vuosien takaa kävi kahvilla...se oli kyllä kivaa! Huomenna meen saarelle hänen luo kahville...

Penanpojan luomukset olivat kerrassaan lumoavia....ja mikä parasta herättivät innon piirtää...  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #74 : 10.10.11 - klo:15:35 »
Lentsu on täällä edelleen.  Se etenee päivittäin. Kohta viikon olen makoillut. Tänään Lotta ja Martta tulivat katsomaan. Vaari ja tyttöjen äiti hoitavat rutiinit. Minä hikoilen ja huokailen .

Laitoin mannapuuroa mikrossa. Ei pala pohjaan. Ja mustikkakisseliä kaveriksi. Lotalle maistui, minun makuaistini ei vielä toimi. Nenässä tuntuu vain hapan haju.

Sairastelun koulu on vaikea käydä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)