Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään 5  (Luettu 26667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #30 : 01.10.11 - klo:11:18 »
Lähden tästä katselemaan ja ihastelemaan kätten töitä, luovien aivojen inspiroitumia. Paljon on maailmassa kaunista!
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #31 : 01.10.11 - klo:15:18 »
Kirjoitustyötä ulkona ilman paitaa... Mahtaa olla viimeinen kerta tänä syksynä.

Seurakunta tarjosi torilla kahvit vapaaehtoistyön merkeissä. Kahvit hörpättyäni käväisin netissä ja kuinka ollakaan, paikallinen seurakunta oli valokuvaajia vailla. Ilmoittauduin, ensi viikolla viestintäpastori ottaa yhteyttä. Sisäinen pietisti huomautti että mikäs auttaja sinä muka olet, tuohan on sinulle pelkkää huvia, mutta sanoin että [vihapuhe_alku]pie sie ukko turpais kii[/vihapuhe_loppu].

Mt

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #32 : 01.10.11 - klo:17:35 »
Kirjoitustyötä ulkona ilman paitaa... Mahtaa olla viimeinen kerta tänä syksynä.

Seurakunta tarjosi torilla kahvit vapaaehtoistyön merkeissä. Kahvit hörpättyäni käväisin netissä ja kuinka ollakaan, paikallinen seurakunta oli valokuvaajia vailla. Ilmoittauduin, ensi viikolla viestintäpastori ottaa yhteyttä. Sisäinen pietisti huomautti että mikäs auttaja sinä muka olet, tuohan on sinulle pelkkää huvia, mutta sanoin että [vihapuhe_alku]pie sie ukko turpais kii[/vihapuhe_loppu].

Mt

Niin juuri, eihän sitä sovi auttaa iloisella mielin. Mitä se Jumalakin semmoisesta ajattelee. Parempi olisi mennä kuvaamaan pitkin hampain.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #33 : 01.10.11 - klo:17:44 »
Hyva juttu, mina olin taas myymassa waltterin ulkotorilla.
odottelen poikaystavaa kohta saapuvaksi.
Hanella on joka toinen la toita ja pe myohaan. :102:
Varmaan homomiehillakin ois annettavaa pikkusen
epasosiaaliselle nortille..
Elämä on kemiaa.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #34 : 01.10.11 - klo:22:39 »
Tänään aamupäivästä siivousta. Kyllä Sini on nöyrä liikkuja. Menee sänkyjen, pöytien, senkkien alle, ei urputa lainkaan. Aivan ihastuin siihen :).
Iltapäivällä Vilhon kaksivuotispäivät. Ukin viemä magneetteja sisältävä veturi oli kiinnostava. Ystäviä ja sukulaisia tavattiin. Miniä oli järjestänyt hyvät syömiset, gluteenittomat ja laktoosittomat. Pojalla loistava emäntä, muistaisi vain pitää hyvänä. Aina.
Hyvää yötä foorumilaisille Savosta, Kallaveden reitin rannalta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #35 : 02.10.11 - klo:08:53 »
Huomenta Antti Juhani ja koko foorumin väki.

Ensimmäinen hallayö on ollut ja alapuolellani näkyvät huopakatot ovat yhä valkoisina. Tämä sopii Mikkelin päivään. Ennen oli Mikkelinä pantu nauriit kuoppaan ja akat pirttiin.

Vai on siulla A.J. myös pikkuinen Vilho. Meijän V on jo 9 v. mutta alle kaksivuotiaita neljännen polven nousevia on jo kolme: Lotta, Martta ja Noel.

Hauska juttu myös tuo mangneettilelu. Olen nimittäin aikonut Lotalle kaksivuotislahjaksi joulukuussa sellaisen laatikon jossa on muovisia pätkiä joissa magneetit molemmissa päissä. Lotta oli sellaisen jossain tavannut ja ihastunut sen kanssa askartelemaan. Vielä en ole sitä löytänyt.
Puupalikoilla hän rakentelee aikamoisia torneja ja niiden sortuminen on lähes aina pikkuisen Martan syy.

Tänään en menekään kirkkoon vaan hoidamme liikkumalla ruumiin temppeliä. Ja illalla seuroissa veisataan ja kuunnellaan josko joku murunen puheista oikein ruokkisi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #36 : 02.10.11 - klo:11:35 »

---Hauska juttu myös tuo mangneettilelu. Olen nimittäin aikonut Lotalle kaksivuotislahjaksi joulukuussa sellaisen laatikon jossa on muovisia pätkiä joissa magneetit molemmissa päissä. Lotta oli sellaisen jossain tavannut ja ihastunut sen kanssa askartelemaan. Vielä en ole sitä löytänyt.
---

Katsoppa tuosta:

http://www.villitvekarat.fi/verkkokauppa/-c-12.html
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #37 : 02.10.11 - klo:20:34 »
Katselin näyteikkunoita. Hienoja levynkansia eri vuosikymmeniltä. Tauluja eri vuosisadoilta. Harmaata kadunpintaa kaikkine sävyineen, keltaisia tuulenkuljettamia syyslehtiä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #38 : 02.10.11 - klo:20:45 »
Lepopäivä.
Seuroihin mennessä kiersin yhden korttelin ja katselin vanhoja tuttuja paikkoja joissa en enää juurikaan liiku. Pienessä puistikossa on toista sataa vuotta vanha hopeapaju jonka historian olen kuullut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #39 : 02.10.11 - klo:21:10 »
Oliko hyvät seurat? Itse olimme mökillä syystalkoissa; laituri ylös, vesipumppu tyhjäksi, lakanat pesuun, nestemäiset pesuaineet kotiin jne jne :023:. samalla tuli tehtyä haravointia ja risusavottaa :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #40 : 03.10.11 - klo:08:12 »
Seurat olivat hyvät.  Kaksi ilmoitetuista puhujista oli estynyt, mutta ei hätää  Anna-Mari oli paikalla. Hän puhui päivän teemasta, lapsista ja enkeleistä. Ja juontajana toiminut Komu(?) kertoi Aholansaaren körttifoorumissa kokemastaan. P Annala kosketti niinkuin aina, minua ainakin.
Väkeä oli paljon, arviolta n. 90 ihmistä. Asikkalan emännät kahvittivat. Seija, Kaarina ja mie otettiin helmikuun vuoro.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #41 : 03.10.11 - klo:10:20 »
Autoja tuntevat hoi! Mitähän mahtaa meinata kun ratti on alkanut rahista kovaäänisesti käännettäessä, onkohan tulossa isokin remontti? kyllä sillä ajamaan pystyy ja huoltoon olen sitä aikonut viedä mutta rahina kuulostaa vähän pahalta ja ohjaustehostin on tuntunut vähän löystyneeltä. Auto on ihmisten teini-iässä eli -97 "syntynyt".

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #42 : 03.10.11 - klo:11:00 »
Tykkään autoista ja ajan niitä, mutta konepeltiä en osaa nostaa, enkä saisikaan. Sen tiedän että kyllä minua pelottaisi jos ratti alkaisi tuollaista ääntä pitää.
Onko  netistä ensi-apua. Täältä minä aina ensin katson milloin mihinkin vaivaan.

Ruusun piikin osasin itse poistaa sormesta. Leikkasin ruusuaitaa matalaksi. Oli villasormikkaiden päällä kumihanskat, mutta silti oli piikki sormessa.

Haravoin punaisia ja keltaisia lehtiä kasoihin. Ruokaa on valmiina jääkaapissa lämmittämistä vailla.
Ostin seurojen kirjapöydästä Kalliin Hunajanpisaran. Olen sen joskus vuosikymmeniä sitten lukenut ja kai antanut eteenpäin. Se on 1600-luvun tekstiä. Mielenkiintoista katsoa onko siinä yhä samaa elämänvoimaa kun Paavon sitä lukiessa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #43 : 03.10.11 - klo:11:17 »
Tuleeko ääni ratinakselilta vai  vetonivelistä ( onko etuveto ) ?
Tuleeko ääni molempiin suuntiin käännettäessä ?

Tarkastappa eka onko ohjaustehostimen säiliössä öljyä.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #44 : 03.10.11 - klo:19:57 »
Kiitos hyvistä vinkeistä, ääni tulee molempiin suuntiin käännettäessä, ratinakselista-luulisin. Otin fordin ohjekirjan käteen ja selvittääkseni millainen moottori mulla on, pitää avata (mieluummin valoisan aikaan koska ei ole autotallia) konepelti ja selvittää mihin luukkuun sitä ohjaustehostimen öljyä lisätään koska ohjekirjassa oli monen eri moottorityypin kuvia. Olen melko varma mikä se niistä on.  :icon_rolleyes: sitten huoltamolta ostamaan oikeantyyppistä öljyä, ohjekirjasessa oli vinkki siihenkin... .... .... tai sitten vien sen vaan korjaamolle vapaapäivänä.