Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään 5  (Luettu 26664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #135 : 26.10.11 - klo:12:54 »
Puolukka ja karpalo ehdottomasti. Ja itse pomittuna tietty.

Aijai! Tuo 'ite poimittuna' kuulostaa hiukan omavanhurskaalta. :018:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #136 : 26.10.11 - klo:13:03 »
Herkkuna tuore kypsä lakka suoraan suolta suuhun.( Ruusunmarja-usko on usko luonnon lääkkeeseen.)
Mikä on uskoni laji kun kirpeää ja mehukasta lakkaa diggaan ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #137 : 26.10.11 - klo:14:05 »
Suolta poimittu lakka onkin eri asia kuin kaupan lasitölkistä lusikalla otettu makea hillo.
Minua on siunattu ystävällä, joka tuntee Pirkanmaan parhaat marjasuot ja poimii niiltä läheistensä iloksi joka kesä ämpäreittäin.
Tämän voi omalla vastuulla ymmärtää hengelliseksi vertaukseksikin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #138 : 26.10.11 - klo:16:39 »
Niinpä. Meidänkin lakkasuomme rajoittuu Pirkanmaahan.

Vertaukset puhuvat paremmin kuin kuvat tai sanat, ainakin minulle. Itse löydetty lakka versus hillopurkki kaupanhyllyssä !
Siinä on ainoa oikea maku, väri, tuoksu ja mehevyys.  Ja se löytämisen ilo.     :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #139 : 26.10.11 - klo:17:10 »
Meidänkin lakkasuomme rajoittuu Pirkanmaahan.

Ehkä sielläkin on parhaimpaan lakka-aikaan nähty rämäkkä kaukopartiomies ämpäreineen.

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #140 : 27.10.11 - klo:00:56 »
Oma ruusunmarjasose on loppunut, ukkovarpaan nivel alkaa kipuilla. Etsin apteekista ruusunmarjakapseleita, eipä ollut. Ostin ensihätään vauvojen ruununmarja-Pilttiä. Olen nyt hurahtanut ruusunmarja-uskovaiseksi.

Löysin netistä tiedon kausiflunssarokotuksen ajankohdan. Oma rokotuspäiväni on 22.11.

Niveliä hellivä ruusunmarjan tehoaine on galaktolipidi.  Ruusunmarjakapseleita ei enää ole; sama valmiste on nyt veteen lietettävinä annospulvereina.  Terveyskaupassa varmasti tiedetään.  Toinen minun nivelilleni hyvää tekevä aine on dokosapentaeenihappo DPA.  Sitä on hyljeöljyssä mutta ei kai paljoakaan kalaöljyssä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #141 : 27.10.11 - klo:08:05 »
 

   Libya: "Jääkää."

   Nato-YK: "Olen käytettävissänne."



 
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #142 : 27.10.11 - klo:09:17 »
Kitos Mettiintynyt huomiostasi .  Löysinkin jo ruokakauppani luontaistuotehyllystä ruusunmarjajauhetta. En uskalla ilman lääkärin lupaa syödä mitä vain ravintolisiä sillä käytän aika monia lääkkeitä.
Esim . greippimehu voi alentaa sokeri-arvoa yht´äkkiä liikaa.
...
Ruokavieraille on tulossa punajuuri-ohra-homejuustolaatikkoa lohimedaljonkien lisäksi. Lohen hölvään smetanalla ja jonkin verran paistetuilla herkkusienillä. Ei ole kallista arkiruoaksikaan.

Jälkikasvulle on säännöllinen kutsu ruokapöytään pari kertaa viikossa. Tarvittaessa useamminkin. Samalla lapset ilahduttavat kasvullaan ja oppimisellaan. Lotalla on suloiset hymykuopat ja Martalla ihmettelevät silmät joista meille suodaan iloa.   :061: :061:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #143 : 27.10.11 - klo:10:28 »
Mörtti, kuinka sanotaan pohojalaasittain:  

Rakkaus kestää iankaikkisesti?  (Tarvitten sitä yhteen runoon, toim. huom, en kosisi ihan näin julkisesti ja suoraan...)   :024:

(jos joku tietää yhtä hyvin, vastatkoon)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #144 : 27.10.11 - klo:14:02 »
Tänään oli pitkään odottamani käynti ortopedilla ja hän sanoi, että polvi ei tarvitse tekoniveltä  :109: Se on vielä kohtuullisen hyvässä kunnossa, vaikka nestettä kerääkin. Tekonivel laitetaan vain, jos nivelessä alkaa olla kovia kipuja eikähän niitä polvessani ole yhtään. Jos ja kun nestettä kerääntyy tarpeeksi niin polven voi aina punkteerata. Toisessa lonkassa kipuja joskus on, mutta onneksi aika harvoin.

Sama naisihminen laittoi lonkkaan tekonivelen ja se onnistui loistavasti. Kiitos hänelle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #145 : 27.10.11 - klo:14:12 »
Jatketaan osassa kuusi (6)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi