Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään 5  (Luettu 26662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Mitä tänään 5
« : 18.07.11 - klo:09:14 »
Kyllä ihminen osaa nähdä merkillisiä painajaisunia. Nyt kun karpatessani on vyötärönmitta pudonnut toistakytä senttiä parissa viikossa, etten sanoisi yli viisitoista, näin hirmupainajaisen: Sepäs oli levinnyt saman verran. Ei pienene ei pienene vaikka teen mitkä temput.  Mittasin ensimmäiseksi aamulla koska olin yhä niin unipäissäni.    Kauhistusta sentään.  Pienenee tuo.

Merkillisiä unihuolia kun maailmassa on todellisiakin.

 Itseltäni karhutaan erääntynyttä vakuutusmaksua kera uhkailuin, enkä ole eläissäni koko vakuutusta ottanut en nimeä paperiin pannut eikä vanhemmat liioin, vaikka vakuuttivat henkeni 2-vuotiaana, maksut on hoidettu. Johan nyt sentään.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #1 : 18.07.11 - klo:11:12 »
Leenalla unihuolia. Minulla uunihuolia.
 Herttoniemen poijjaat lähtee yhden aikaan reisulle äitinsä kera. Kahdelta ovat Lahessa.
Mitä pojille purtavaksi.
Laitan keitin-lihapiirakoita tervetulokahville. Illalla grillataan. Ostin tarjouksesta kilon possunfilettä se on uunissa kerman, porkkanoiden ja salottisipulien kanssa hautumassa huomiseksi. Tytär haluaa shoppailemaan huomena, onhan ruoka sitten valmiina.

Asettelin suuren kukka-asetelman. Siinä on sormustinkukkaa, malvaa ja jättitatarin oksia. Oikein komea "roikkuva" kimppu. Valkoinen Saint Pailia on komeasti kukassa se sopii sohvapöydälle.

Matti pesi pihapöydän ja tuolit. Tyttären kotiintulo on kuin tuhlaajapojan vastaanotto. Paitsi ettei hän ole elänyt siivottomasti. Syntisesti kylläkin kuten me kaikki.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #2 : 18.07.11 - klo:15:50 »
Ja vielä vakuutushuolia;  sain nyt OKO:sta ensi kertaa nähdäkseni koko "vakuutuskirjan" joka oli, joko sattumalta samanlainen kuin jokin justiin tehty ja nimelleni klikattu,  (mitä nyt jo toivonkin tekijälle, ei vain löydetty semmottista)  tai niin outo omaperäisyys että silmät levisi kun luin.   Muistan kyllä kun sovin tapaamisen 09,   mutta tuli potilas tai joku muu tärkeä, etten päässsyt ja peruin ajan, vaihdoin pankkia ja koko yhtiö unohtui.


Olen "vakuuttanut" perheen jota ei ole, ammattiasiat joita hoitaa ns isännänvastuu, ja muuta, mitä hurjinta. No, iteppäisenä ihmisenä otin selvää mitä nyt, ja sain siitä ihmisten vakuutusneuvontapaikasta ohjeet monen puhelun jälkeen, olin kyllä laatinut alustavasti konseptin rekkauksesta, kun kieltäytyivät keskustelemasta muutoin, oikein ja asiallisesti,   vain nuo turhat vakuuttamiset kannatti vielä mainita sanoi neuvoja. Sitten  istuin iteppäisenä OKOssa koska samaa konsernia kunnes tyttö faksasi ja laittoi OKOpankin kuoressa sen vielä Pohjolaan paperiversiona.

Nyt tässä on jo suuren dekkarijuhlan tuntua   >:( :-\ :icon_eek:.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #3 : 18.07.11 - klo:16:27 »
Lotan ja Martan isän silmästä kuuluu nyt parempaa. Kahdella lääkkeellä on hoidettu nyt kaksi vuorokautta eikä se ole osottautunut(ainakaan vielä) iriitiksi. Verkkokalvossa lienee repeämä tms. en ole silmä-sairauksien tuntija.
Meilahti selvittää myös sen borreoliisi-mahdollisuuden.

Lahden silmäpolilla ei ollut erikoislääkäriä viikonloppuna, vain yleislääkäri. Hän ei osannut käyttää edes painemittaria vaan oli tökännyt sillä potilaan silmään. Tällä mallilla ovat sairaala-asiat kesä-aikaan. Toivottavasti ei muualla, meidän paikkakunnalla on tunnetusti huonohko maine näissä asioissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #4 : 18.07.11 - klo:17:40 »
 :-\ Tänään taas töitten ja kaiken suhteen nollaus ja tasauspäivä.

Ne tasauspäivät on melkein parhainta, kun pysähtyy kaiken kiireen keskellä mietiskelemään ja suunnittelemaan.

Kohta taas alkaa kiire ja projektit ja stressit. Kumpa osaisi olla liikaa hosumatta ja valita Mariankin osan aina välillä.

Niin ja jospa saisi tänään silliä ja uusiaperunoita.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #5 : 18.07.11 - klo:18:20 »
Moi!

Meillä olisi saanut! Just noustiin silli-perunapöydästä. Oli myös porsaanfilee ja salaattia. Ja sinihomejuustoa ja argentiinalaista punkkua , sillä tytär on täällä tasauspäiviä viettämässä. Putkiremontti talossa ja asuminen kuumassa tilapäisyksiössä käy työstä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #6 : 18.07.11 - klo:19:55 »

Niin ja jospa saisi tänään silliä ja uusiaperunoita.

Teillä ei ole, koska te ette pyydä...     :003: :003: :003:


 :P  &   :seina:  &    :026:    Teerenpelinpolun triokin on yhä kiitoksen velkaa kasviensa pelastamisesta! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #7 : 18.07.11 - klo:21:36 »
Kävin emyn kahviossa tekemässä työpäivän: "peruskahvion pyörittämistä työtoimintana"
palkka vain pienempi. Sitten menin lähes 90v mummoni luokse joka oli ruustinna tekemään
hänelle jalkahoidon, laitoin itse ruokaa ja siistin paikkoja. Jäi hyvä mieli, kun sai olla avuksi.
Sattumalta kotisairaanhoitajakin oli jättänyt tänään käyntinsä väliin.
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #8 : 19.07.11 - klo:15:27 »
Ihmeellinen kiista Pohjolan kanssa jatkuu...  koska olette kerran maksanut meille, ja merkintöjemme mukaan teille on postitettu vakuutuskirja, olette vakuutuksen ottanut, maksakaa siis. Piste. Ai ette?  No se on teidän näkemyksenne...  

No, ilopuolelle soitto: Voititte kuntosalillemme kolmenkympin lahjakortin. Ja niinkun olen miettinyt että pitäis ja pitäis...   Muistan himmeästi ne arpajaiset Malmin Novan käytävillä.  :icon_biggrin:   Elämä menee menojaan, on kiitettävä kaiketi kaikesta mutta nyt pusertaa tuon Pohjola-OKOn kohdalla eli kiristää...  minä yritän...  minä yritän...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #9 : 19.07.11 - klo:17:08 »
   Leena olisiko sinulle tästä virastosta apua, jos oma sana ei riitä ja riitely käy ylivoimaiseksi: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #10 : 19.07.11 - klo:18:22 »
   Leena olisiko sinulle tästä virastosta apua, jos oma sana ei riitä ja riitely käy ylivoimaiseksi: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ilmoitus/

Meme, kiitos!  Minä jo tein, koska käskivät, reklamaation, siinä opasti semmoinen ihmisten vakuutusneuvontapaikka, mutta tämän taidan tarvita myös.  Olen rehellisesti puhuen, nimittäin, väsynyt jo nyt, ja  ymmälläni.  Jotenkin on olo, okei okei, minä maksan sen kakssataa euroa, jossa on haluamansa summa ja vakuutuksen irtisanomismaksu, vain jotta saan olla rauhassa, sillä minä en oikein jak-sa tämmöisiä.   

Itse asiassa olen pyörällä päästäni. Mietin jos vaikka mitä, niistä yhteydenotoista ja keskusteluista. Olen jollakin tapaa ymmärtänyt "toisen posken kääntämisen" rajan kulkevan siinä, että kyseessä on rikosepäily.  Jos on syy epäillä asiakirjaväärennöstä kuten nyt, kuinka kristitty käyttäytyy, siis?

Mutta jos joku on tosissaan väärentänyt tämän intentionaalisesti, ei esimerkiklsi klikannut erehdyksessä samaa tarinaa kuin edellinen sai, eikö hänet pitäisi pysähdyttää?  Ja yhtiö ilman muuta velvoittaa tutkimaan juttu kunnolla? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #11 : 26.09.11 - klo:21:18 »
Löysin korkatun Tänään ketjun, joten jatkanpa sitä.

*mainos alkaa*

Kokeilin juuri uusia vaellussukkiani (ostin kahdet erilaiset). Valmistaja on Nurmeksesta vaan en muista nimeä. Sukat on villasekoitetta ja pitkävartiset. Hyviltä ja lämpimiltä tuntuvat jaloissa - suosittelen lämpimästi  :)

*mainos päättyy*

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #12 : 26.09.11 - klo:21:28 »
mainokset jatkuvat...

antimainos: Ravintola johon me "Mukkulan madamet" yritimme lounaalle oli laittanut lapun ikkunaan. Ravintola suljettu toistaiseksi teknisen vian takia. ?!?!?!

Mainos:

lähellä oli Taivaanranta, siis sinne. Alkupalapöytä oli loistava, lämpöiseksi otimme cili con carnen, no syötävää oli. Kahvi ja suklaakeksi ja kaikki hintaan 8,90-
...

Matti kävi ortopedilla nilkkansa kanssa. Mukana oli 2 v vanhat kuvat ja lausunto. Tuomioksi tuli luudutus. Matti miettii nyt sillä ainakin hirvimetsälle pitäisi päästä vaikka hirviä ei siellä olekaan.

Minä katsoin Huippumallin valintaa. Kotkan Ruusu tippui vaikka kuului suosikkeihini. 172 cm on liian vähän.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #13 : 26.09.11 - klo:21:42 »
Valellussukkasi tekijä on todennäköisesti Tesema. Valmistaa todella hyviä sukkia. Onneksi niitä saa jo täältä etelästäkin. Meille niitä on tullut hankittua Nurmeksen ABC:ltä, kun siellä tulee n 3 kertaa vuodessa pidettyä kahvitaukoa.  :eusa_clap: Etenkin minun pienet sukat saa helpommin Nurmeksesta kuin täältä etelästä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä tänään 5
« Vastaus #14 : 26.09.11 - klo:21:58 »
Valellussukkasi tekijä on todennäköisesti Tesema. Valmistaa todella hyviä sukkia. Onneksi niitä saa jo täältä etelästäkin. Meille niitä on tullut hankittua Nurmeksen ABC:ltä, kun siellä tulee n 3 kertaa vuodessa pidettyä kahvitaukoa.  :eusa_clap: Etenkin minun pienet sukat saa helpommin Nurmeksesta kuin täältä etelästä.

Niinpä olikin  :)